Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 282
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Nån som har problem med att komma in i klienten för närvarande? Min klient kraschar då LiveUpdate körs och det står att det blev fel under updaten. Sedan kan jag inte klicka på den exekverbara filen :/ Eller jag kan ju klicka på den, men inget händer. Lite märkligt!

Postad
Hur ser utbudet av fullrings FL .5/1-bord ut på Absolute och är det möjligt att cleara bonusar på den nivån?

Dom kan vara ganska få och är oftast riktigt tighta och tråkiga. 6-manna borden är ok om du kan tänka dig att spela där. Att cleara bonusen går väl rätt bra men vänta dig inte samma andel rakeade händer som på party.

Postad
Hur ser utbudet av fullrings FL .5/1-bord ut på Absolute och är det möjligt att cleara bonusar på den nivån?

På svensk kvällstid är det alltid runt 7-10 stycken igång. Det fungerar fint att köra bonusar på dessa bord, men det är sjukt tight.

Postad

På svensk kvällstid är det alltid runt 7-10 stycken igång. Det fungerar fint att köra bonusar på dessa bord, men det är sjukt tight.

Jag tycker inte det är så tight, jag spelar bara ett bord men jag tycker det pinnar på rätt bra. Jag har dock märkt att det är riktigt tight och svårt på förmiddagen svensk tid.

Postad

Spelar fullring 1/2 och tycker att det är ok att spela där. Liret är sådär härligt tight. Bonusarna rullar på rätt bra ändå. En tanke dock. Är Absolut en säker site att spela på? Med alla bonusar dom har ser det ut som att mer pengar gå ut än vad som kommer in. Känns inte hållbart i längden!?! Bör man förvänta sig en brakande konkurs en vacker dag?

Postad
Spelar fullring 1/2 och tycker att det är ok att spela där. Liret är sådär härligt tight. Bonusarna rullar på rätt bra ändå. En tanke dock. Är Absolut en säker site att spela på? Med alla bonusar dom har ser det ut som att mer pengar gå ut än vad som kommer in. Känns inte hållbart i längden!?! Bör man förvänta sig en brakande konkurs en vacker dag?

Snabb räkning. Du måste rake'a 100 händer för att få ut $10. För att klassas som en rake'ad hand måste handen ha rake'at $0.25.

$0.25 * 100 = $25

$25 - $10 = $15

Snabbt räknat gör då AP en vinst på $15. Detta faller dock ganska hårt eftersom högst sannorlikt har alla andra spelare som är med på handen också behov av rake'ade händer :)

Nån annan som orkar räkna på det?

Postad

Hur länge har 3-bordsbegränsningen varit borttagen?

Själv märkte jag idag att det numera går att köra åtminstone 4 bord (har inte testat fler eftersom 4 är det jag vanligtvis multitablar).

Nu finns det inget negativt kvar eftersom klienten inte har ballat ur eller uppfört sig mystiskt en endaste gång de senaste två månaderna! Bara att fortsätta krossa weaktighta nissar. :twisted:

Party kommer inte att se röken av mig i fortsättningen och jag tror att allt fler lär följa efter. Partys snikna attityd kommer att slå hårt framöver - sanna mina ord - det är inte konkurrensfritt därute...

Postad
Snabb räkning. Du måste rake'a 100 händer för att få ut $10. För att klassas som en rake'ad hand måste handen ha rake'at $0.25.

$0.25 * 100 = $25

$25 - $10 = $15

Snabbt räknat gör då AP en vinst på $15. Detta faller dock ganska hårt eftersom högst sannorlikt har alla andra spelare som är med på handen också behov av rake'ade händer :)

Alla potter som inte rakas upp till 25cent gör de också vinst på. Samtidigt tror jag inte att genomsnittsspelaren har vara sig bankrulle, tid eller intresse av att ta del av all bonusar som finns.

Postad

$0.25 * 100 = $25

$25 - $10 = $15

Alla potter som inte rakas upp till 25cent gör de också vinst på. Samtidigt tror jag inte att genomsnittsspelaren har vara sig bankrulle, tid eller intresse av att ta del av all bonusar som finns.

Och ibland blir ju raken högre än 25cent...

Postad

$0.25 * 100 = $25

$25 - $10 = $15

På 100 rakade händer kanske du vinner säg genomsnitligen 10. 10*0,25=2,5 2,5-10=-7,5$. Dem kan alltså långt ifrån gå plus på alla tighta bonus horor.

Postad

$0.25 * 100 = $25

$25 - $10 = $15

På 100 rakade händer kanske du vinner säg genomsnitligen 10. 10*0,25=2,5 2,5-10=-7,5$. Dem kan alltså långt ifrån gå plus på alla tighta bonus horor.

Vet inte hur det ligger till med FL borden men på NL huserar det inte en massa bonushoror så vitt jag kan se. Majoriteten av spelarna spelar poker, vill man bonushora med god förtjänst bör man nog söka sig till party nätverket.

Postad

Nu menade jag iofs Absolute Poker i allmänhet och pokerhoror i synnerhet :)

Postad

Wow. Absolute verkar vara generösa.

200% initial deposit bonus (upp till 200$)

Dessutom 10 dollar extra första gången man använder neteller.

Jag skev och frågade om de hade några motkrav typ x raked hands, men det var inga krav alls.

"Regarding your concern, let me inform you how does the bonus works. For your first deposit to play at Absolute Poker, you will receive 200% of that deposit but, up to $200. ie If you deposit $70, you will receive $140, that is 200% of your deposit. If you deposit $210, you'll receive$200. This promotion is available until November 30. "

"Regarding your concern, there are no rake hand requirements for the bonus because it is a deposit bonus. But, for almost everything else there is."

Postad

Hmm, jag har ett mail som säger att just denna bonus är kravlös. Jag får väl hänvisa till det i efterhand, och se vad dom säger. Har inte satt in deg ännu, men det blir alldeles snart.

Postad
Hmm, jag har ett mail som säger att just denna bonus är kravlös. Jag får väl hänvisa till det i efterhand, och se vad dom säger. Har inte satt in deg ännu, men det blir alldeles snart.

Det som Absolute säger i brevet är att du får 200 % i pending bonus. För att få ut bonusen till ditt konto måste du spela 100 rejkade händer för $10.

Postad

Återigen har jag fått honom att lova att det inte är så på denna bonus.

Jag frågade:

"My friends keep telling me that I wont be able to play with the bonus

money until I've played 100 raked hands for each 10$ bonusmoney. But as

you're telling me that there is no raked hands requirement they must be

wrong. Could you please confirm that again?"

Och fick svar:

"For this bonus, there is no requirements as to rake hands. Rake hands are for another type of bonus, like for the refer-a-friend bonus. This is an INITIAL DEPOSIT bonus."

Postad

Frejac, förstå att ingen site ger bort $200 utan motkrav, oavsett hur du och supportnissen missuppfattar varandra.

Promotion Details and Disclaimer:

The maximum initial deposit bonus is $200. The Bonus Amount will automatically be added to your Pending Bonus account where it will be held and automatically released to your cash account based on the following easy requirements; for each raked hand (minimum rake of $0.25) you play you will receive 1 point, and you will receive 1 point for each $1 of tournament buy-in fee. Please note that the tournament fee is now collected as a 9% of the total of the prize pool and that Pending points will be based on the fee collected rounded up to the closest whole number. For example a $10 tourney will generate $0.90 in fees, and will earn 1 point.

At 100 points $10 will be transferred from your Pending Bonus account to your cash account.

(heh, jag var ändå tvungen att checka :oops: )