Gå till innehåll

SAJT: AbsolutePoker.com


QoS

Recommended Posts

Jag deponerade 1000$ via Neteller och erhöll 500$ i bonus. Efter några timmars spel finner jag det är enkelt att spela ihop bonus även på låga fixlimit 6-manna-bord som 1-2$.

 

Dock finns ett problem som irriterar. Trots att jag har en ny dator så krånglar tekniken då och då. Jag kan sitta och spela 2-3 bord och plötsligt låser sig ett bord, men jag kan fortsätta spela på ett annat. Eller så låser sig allt. Det slår lite olika.

 

Nu undrar jag om det finns några portar man kan öppna eller andra tekniska justeringar man kan göra i datorn eller i Norton som skulle lösa problemet. Nån som har några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 282
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det verkar ha löst sig. Efter att ha öppnat pokerklienten så klickade jag på "check connection" och "network status" - då poppade en varningsruta upp (Norton?) som rekommenderade mig att blocka siten, men jag gjorde tvärtom och efter det har spelet på Absolute funkat klanderfritt. Kanske kan vara ett tips för nån annan som haft liknande problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Igår var jag stor chipleader i en 2K garanti tourney med ca 15 av 115 kvar när bordet plötsligt låser sig och jag kan ej komma åt det. Startar om datorn men kommer fortarande ej åt bordet. Provar på en annan dator men det går fortfarande inte trots att jag kommer åt alla andra bord. Kände mig rätt säker på att vinna nu vet jag inte vilken placering jag slutade på, jävligt surt!

Har någon varit med om något liknande eller vet vad som hände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Måste man vänta tills bonus är färdig spelad innan man kan ta ut ?

 

Stället har det mest tightast spela jag har sett på 05/1 fix

det ända som går att spela där är omaha/low men det är sällan där är spel på 05/1 nivåen

 

Kolla in detta svaret från deras support

De har en 48 timmars regel för utag sedan man satte in

Fråga: it has gone 48 hours sence i deposite and i still cant withdraw

Svar: You have not made a request for a withdraw, that is why the amount has not been sent.Sincerely,Federico

 

sanslöst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur mycket bonusar Absolute öser ut så har jag vid ett flertal tillfällen funderat på att signa upp där...

 

Skulle någon som lirar TH 0,25/0,50NL samt PLO High 0,25/0,50 ge en liten fingervisning om hur dessa nivåer ser ut på Absolute... Om de överhuvudtaget existerar dvs :D

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är det inga bord Omaha high igång (förutom ett 0.02/0.04 FL (!)

NL verkar vara 6-7 SH bord och 1 fullbord, så om du lirar SH är det helt lugnt... Mest spelare från USA så det är ju högtrafik först om några timmar (vår natt/morgon)

 

Jo, öppnade klienten och upptäckte precis detsamma... Men eftersom jag oftast (läs alltid) lirar kvällstid så lär inte absolutepoker funka för mig.... trafiken just nu var skrämmande dålig :D

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker trafiken på Absolute har ökat senaste veckorna på vår kvällstid... tycker dock att spelet på FL är lite svårare då, och brukar undvika kvällstid. Spelar mest helger/nätter/morgon på Absolute...

 

Samma här.

 

Spelade igårkväll och då hade 0.5/1 borden 25-30% flop seen.

I morse låg flop seen på 50%+. Gör en jäkla skillnad faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag faktiskt älskar Absolute poker nätverket.

Till skillnad från t ex Prima så kommer det nya bord direkt det inte finns ett bord tomt vilket enligt mig är en nödvändighet. ifall man vill spela t ex en sitNgo och måste vänta 5 min bara för att det ska avslutas tidigare spel hos prima. dessutom är det mera chips för pengarna på Absolute när man kör turneringsspel, oavsätt nivå.

 

Även om prima inte är riggat så får jag ändå känslan att oddsen inte är som de ska där. Här däremot så känns det att man vinner mot ett lägre par 80 % av gångerna. på Prima så känns det helt annars.

 

En annan bra sak är att det finns rätt så höga fixed limit bord, allt från 0.2/0.4 till 50/100 och det finns nästan alltid folk på samtliga nivåer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp! Det står att det är 21-års gräns på sidan! Jag har gjort deposit, clearat den, fixat reload och snart clearat den. Har tänkt casha ut de drygt $550 som finns på sidan och jag har inte ens fyllt 19 än. Är jag i trubbel? :?

Ja, nu kommer dom snart med Gotlandsfärgan o tar dig... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det står 18 nu när jag tittade. Men har väntat 4 dygn nu på mina pengar. När frågade vart som hade hänt så svarade de något om att "Your account is under investigation, and therefor your money has been transfered back to your AbsolutePoker account".

 

Fick hänvisning till security-mailen, men har inte fått nåt svar på 36 timmar trots två skickade mail. Börjar bli orolig :(

 

Provade att casha ut igen och får väl bara vänta igen då. Ingen som haft liknande problem på Absolute? Stod att "account investigation" är en "standard procedure".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör de fortfarande lika många reload bonuses? Sajten lär ju inte göra så många dollar i vinst om det ständigt pumpas ut de här bonusarna (att ge 10c i bonus till alla spelarna som deltagit i en minimum rakead pott). Kommer i nuläget inte in på BW:s sida och därför frågar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Någon annan som har problem att logga in på absolute? När jag försöker, får jag ett meddelande: "We're sorry, but we could not connect you to our server. There seems to be a problem with your Internet connection. Please make sure that you are connected to Internet properly"

 

Har inga problem med mitt internet. Någon som haft samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag nog gjort en riktig tabbe.

Satte in 100$ nyligen och tänkte inget som helst på att man var tvungen att fylla i nån kod för att få 100% bonusen. Jag trodde det var som på bet365 (vet inte om alla primanätverk har så), att man var tvungen att skriva ett mail till dom när man har spelat antalet raked hands. Någon som vet om jag kan få bonusen iaf? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...