Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att handla aktier. Ge fan i att handla aktier på kort sikt och tro att ni har koll på läget för att ni läser DI eller aktiespararen. Det finns massor med jeppar som har merr info och erfarenhet på området. Jag har handlat aktier i 16år och har varit med om upp och nergång. Köp många olika bolag. Äg länge. Ska ni spekulera i korta köp, warrants och optioner.. skotta i poker istället där ni iaf har lite koll på läget. Köp en bostad ni skulle trivas att bo i. Ät gott och umgås.

 

Skönt att någon som säger sig ha koll stöder min teori om att olja är bra investering :) Obv ska man inte spekulera kortsiktigt i aktier, om man inte har insideinfo typ. Tänkte köpa lite olja nu så kanske mina barn kan leva på den degen sen om 20-30 år:)

 

[x] Bostad jag trivs i

[x] Äta gott och umgås

[ ] Pengar i oljebolag

[x] Slakta precis Eridan på 90k till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniels sista pott då? :lol:

 

lol såg klart slutet nu, han är ju inte frisk i huvet, måste vart megatiltad. Finns väl ingen direkt poäng med att raisa turn där, syna hade vart mer förståeligt. Han kanske får betalt av stars för att spela dåligt så dom kan locka till sig mer spelare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag är så intresserad av att handla med ett instrument jag inte förstår. Att köpa aktier långsiktigt i ett bolag man tror på och handla med konstiga instrument på en marknad med massa professionella aktörer är två olika saker.

 

Edit: Tror jag kan ha vart ute och cyklat lite här...CFDer verkar va rätt simpla instrument, men jag tror fortf inte jag är så sugen på att hålla på med sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wait, det här med CFDer... är ju typ som att låna för att köpa aktier, måste ju vara mycket högre avgifter än att bara köpa en aktie på vanligt vis? Hur stor är skillnaden i avgifter ungefär?

 

läser du räntebärande i Lund med herr Byström eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna som förklarar det mesta.

 

http://biblioteket.ehl.lu.se/olle/papers/0002898.pdf

 

Tack, mkt bra länk. CFDer är garanterat ingenting för mig och jag ser ingen direkt anledning för någon annan att handla med det heller. Verkar onödigt att betala 7-9% ränta på det lånade kapitalet. Skulle jag vilja låna för att köpa aktier så skulle jag i sånt fall ta ut mer lån på lägenheten för under 2% och köpa aktier för dom pengarna istället. Verkar även mycket svårt att göra vinst med sådana avgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bestämde mig till slut för att åka till Dublin över påsken och bokade ett dyrt flyg igår, så nu får vi hoppas att Olas turpengar gör att jag vinner lite på resan.

 

Hade planerat att kanske ta en sväng till Ikea idag med min vän Julia men hon hade såklart bailat och åkt hem till göteborg. Sitter nu här i soffan hyfsat nyvaken och upptäckt att hela Lund har åkt härifrån, har hittat en annan levande person som fortfarande är kvar dock. Det suger lite att det regnar också, fast nu kanske jag kan äta köttfärssås och kolla på serier med gott samvete.

 

La lite pengar på att Bayern och Bordeaux skulle gå vidare från sina kvartsfinaler innan matcherna igår också, började ju inte bra för mig med mål i baken på båda mina lag. Hade tur till slut med Bayern som fick med sig två turliga mål så det bettet ser ju fortfarande ganska bra ut (fick 3.4x). Såg inte hela Lyon-Bordeaux men en del och det såg ut att vara en riktigt rolig match, resultatet verkade dock inte helt spegla matchbilden då Lyon fick med sig något turligt mål och Bordeux var riktigt nära att göra ett till vid flera tillfällen, så lite otur där då kanske. Men vi får se hur det slutar sen, Lyon blir nog svårstoppade och Byern ligger ju inte bra till heller om dom inte gör en bra match borta sen, vi får hoppas att Bayern håller för trycket så jag slipper gå back :)

 

Dublin imorrn från Köpenhamn vid 16.45 tror jag det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart på gymmet en sväng och kört lite baksida axel och mage. Nu ska jag försöka mig på att svänga ihop lite köttfärsbiffar till middag och parkera mig framför champions league :)

 

Ingredienser till köttfärsbiffar: Köttfärs, lök, svamp, ägg, ströbröd, vitlök, salt peppar, rosmarin.

 

Borde jag ha i något mer? Ta bort något? Ni får svara snabbt, för snart sätter jag igång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skeptisk till rosmarin och du kan bomba i mycket mer vitlök om du rostar den lite grann först (typ 2-3 minuter på mellanvärme, plocka upp innan den blir brun). Smaken mildras rejält och det blir mer kvar av den där unkna, goda vitlökssmaken man normalt är ute efter.

 

Svamp är standard att smörsteka och lägga bredvid biffen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar rosmarin så det bombade jag i mycket av :) Hade även i lite timjan. Resultatet blev över förväntan faktiskt, mycket gott! Hade kunnat ta ut dom aningen tidigare kanske för att få dom lite rödare i mitten, men det smakade gudomligt hur som helst!

 

Orättvist för Barca också förresten, borde blivit 2-0, dom pippade verkligen sönder Arsenal och förtjänade att vinna med 2 mål. Men men, kul med extra spänning i nästa match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...