Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GG Monte Carlo, ska försöka dra mig hemåt nu. Missade planet igår pga att jag försov mig, Meridiens sängar är alldeles för sköna. Var smart och bokade sena flyget idag istället. Blir hem för minst en veckas rehab nu, dom här pokerresorna är tuffa på kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tufft att vara tillbaka i verkligheten, måste fixa deklarationen, adressändra, tvätta och köpa boken till den nya delkursen :( Allt det där är iofs mkt lättare än att faktiskt göra skolarbete så jag kanske får vara glad att jag inte ställer för höga krav på mig själv.

 

Ska försöka hinna med dom sakerna och att springa ett litet varv runt stadsparken innan turneringarna börjar, sjukt revanschsugen efter att ha spelat lite onlineturneringar igen och bara backat rakt ut.

 

Sjukt sugen att åka till Paris nu i helgen efter att ha fått mersmak på det slappa livet, var så jäkla skönt att hänga runt rivieran utan några som helst bekymmer under San Remo och Monte Carlo turneringarna. Vi får se hur jag gör, men lutar åt att jag stannar hemma pga för mycket ångest att jag inte klarar av skolan som jag lovat mig själv att verkligen försöka med. Plus att jag inte fixat i ordning min lägenhet någonting dom senaste månaderna, är fortfarande massa saker som måste köpas in för att det ska bli beboeligt här. Har fortfarande inga speglar (inte ens på toan) och jag får solbränna varje förmiddag i sängen pga att jag inte har skaffat några persienner.

 

gogogo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hålla mig, bokade flyg till Paris igår, ska bara packa ihop en väska nu så drar jag.

 

Hur är det med karaktären egentligen? Är "pluggandet" mest ett sätt att stilla ditt egna samvete att göra något "seriöst" i livet?

 

Hade jag varit i dina kläder hade jag iofs satsat fullt ut på pokern men inte bränt i väg så mycket pengar och skaffat mig ett fínt sparkapital.

 

Dock älskar jag att läsa om ditt extravaganta liv i dagboken eftersom det är så långt ifrån min värld man kan komma och jag förstår att du gör som du gör (hade säkert gjort samma sak om jag varit i dina kläder trots andra föresatser). Lycka till i Paris!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan bustade WPTn på andra nivån, var inne i en massa småpotter men lyckades inte vinna en enda så grindade mig ner till 12k innan jag synade av stacken på river med 2 par när en kille satte stege på river. GG, nu blire nätgrind på myshilton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med karaktären egentligen? Är "pluggandet" mest ett sätt att stilla ditt egna samvete att göra något "seriöst" i livet?

/Patfor

 

Jag vill ju skaffa utbildning för framtiden för det kommer jag behöva och då får jag ju göra det nu, orkar ju inte plugga när man är 28. Sen att jag inte vill plugga och tycker det är skittråkigt gör ju att det gärna skiter sig, jag måste hitta lite extra motivation för att klara det ordentligt. Men det är inte så att jag vill stilla samvetet, jag hade gärna glassat runt och chillat hela livet, men jag inser att det kommer nog bli svårt så jag får förutsätta att jag måste jobba när jag blir lite äldre och då hjälper det ju med utbildning :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ju skaffa utbildning för framtiden för det kommer jag behöva och då får jag ju göra det nu, orkar ju inte plugga när man är 28. Sen att jag inte vill plugga och tycker det är skittråkigt gör ju att det gärna skiter sig, jag måste hitta lite extra motivation för att klara det ordentligt. Men det är inte så att jag vill stilla samvetet, jag hade gärna glassat runt och chillat hela livet, men jag inser att det kommer nog bli svårt så jag får förutsätta att jag måste jobba när jag blir lite äldre och då hjälper det ju med utbildning :)

 

Läs lite enstaka kurser istället för program då. Så bygger du sakta men säkert mot en examen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ju skaffa utbildning för framtiden för det kommer jag behöva och då får jag ju göra det nu, orkar ju inte plugga när man är 28. Sen att jag inte vill plugga och tycker det är skittråkigt gör ju att det gärna skiter sig, jag måste hitta lite extra motivation för att klara det ordentligt. Men det är inte så att jag vill stilla samvetet, jag hade gärna glassat runt och chillat hela livet, men jag inser att det kommer nog bli svårt så jag får förutsätta att jag måste jobba när jag blir lite äldre och då hjälper det ju med utbildning :)

 

Varför blir det svårare att chilla runt i framtiden?

 

Enda hindret är väl den stora kärleken och några små kottar som gör att du inte kan ta dagen som den kommer!?

 

Vi får ju förutsätta att du fortsätter utvecklas som pokerspelare och kan möta upp det allt bättre motståndet så pengarna bör ju rulla in!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Drog till Sthlm med grabbarna efter Paris för en gedigen Scoop grindstuga i Solna, och sicken grindstuga det blev. Stugan var stolt att ligga både 1a och 2a på listan för sverige innan Sumpas dingade och det var kul att vinna det stekigaste eventet.

 

Nu är jag tillbaka i Lund och i stort behov av rehab, har inte tagit så bra hand om mig själv senaste tiden och hade svårt att ta mig upp ur sängen idag, har fortfarande svårt att ta mig ur soffan för att äta något. Imorrn kommer lite folk ner från sthlm för Karnevalen här i Lund under helgen, blir säkert ganska kul men känns som lite nära inpå för mig. Ska försöka gå ut och springa snart så kanske jag mår lite bättre.

 

Fotbolls-VM snart också weee. Stört att inte Zanetti och Benzema är med dock.

 

Skolan verkar inte gå så bra heller, inte gjort något alls senaste 2 månaderna i princip och ligger efter massor nu som jag knappt orkar bry mig om. Kollade lite snabbt på schemat nu och jag har 2 tentor efter helgen i kurser där jag knappt öppnat boken, vi får se hur jag ska reda ut det här. Om jag är proffs skulle jag iofs kunna plocka en av kurserna om jag pluggade lite efter karnevalen och sen så kan jag ta den andra på uppsamlingstentan efter sommarlovet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Ramzi, hur går pokern?

 

Sådär, har inte spelat så mycket senaste tiden förutom att jag grindade en del under scoop och hittade lillplus på procent. Hade nog vart dags att ta ut lite extra lån på lägenheten dock om jag inte råkat dinga lite i Monte Carlo och hade % i Remo, så nu mår kontot ganska bra igen även fast det gått sådär.

 

Ser mest fram mot sommar och fotbolls-VM just nu. Har faktiskt grindat bra på sportsbetting senaste tiden också, men det blir nog bära eller brista för sportsbettingkontot under VM. Om Algeriet vinner sin grupp och Mario Gomez vinner skytteligan så bjuder jag på fest ;)

 

Fan kom på att jag glömde ringa in och säga att jag ville ha andel i Elitloppet idag, hoppas ingen man känner vann miljoner. Iofs svårt utan mig som %proffs i ryggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, har inte spelat så mycket senaste tiden förutom att jag grindade en del under scoop och hittade lillplus på procent. Hade nog vart dags att ta ut lite extra lån på lägenheten dock om jag inte råkat dinga lite i Monte Carlo och hade % i Remo, så nu mår kontot ganska bra igen även fast det gått sådär.

 

Ser mest fram mot sommar och fotbolls-VM just nu. Har faktiskt grindat bra på sportsbetting senaste tiden också, men det blir nog bära eller brista för sportsbettingkontot under VM. Om Algeriet vinner sin grupp och Mario Gomez vinner skytteligan så bjuder jag på fest ;)

 

Fan kom på att jag glömde ringa in och säga att jag ville ha andel i Elitloppet idag, hoppas ingen man känner vann miljoner. Iofs svårt utan mig som %proffs i ryggen.

 

Då måste du ju joina TheOffice VM-kryss. Info finns i vår db. Sätter extra krydda på VMs alla matcher, och man vill inte missa chansen att bli utnämnd som PFs proffsbettare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hate poker. Kan man inte få göra som proffsen och dinga när man väl spelar, så jäkla tråkigt att spela någon helg här och där och bara va monsteruöst runbad,hittade någon 18e och 40e plats och mincash i million. 2 outad för toppstack i 200r med 40 kvar och megabacket är återigen bekräftat :( Whine whine, det blir inget annat än whine när man spelar onlineturrar. Nu blir det fan sommarlov och fotboll istället,jag har inte tid med att lägga ner massa tid på att förlora pengar om jag inte får vara glad samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste du ju joina TheOffice VM-kryss. Info finns i vår db. Sätter extra krydda på VMs alla matcher, och man vill inte missa chansen att bli utnämnd som PFs proffsbettare...

 

Sounds like fun, ska kika, hoppas det är highstakes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...