Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tog en sömntablett i måndags för att kunna somna före kl 09 och flög till sthlm igår. Sjukt att jag alltid får åka med planen fast jag alltid är supersen till varje flight. Igår klampade jag in på Sturup med en stor resväska att checka in ca 8a min innan planet skulle lyfta och det var absolut inga problem. Glöm det här med att man ska va där en timme innan avgång, 10 min fungerar utmärkt. Förresten så är det väl aldrig någon som missat ett plan i historien förutom när man flyger från Heathrow?

 

Vart och klippt mig i Väsby Centrum nu, mitt gamla hood, bondade lite med frisören som sade sig komma ihåg mig från att jag var där sist för 4-5 år sen. Lite läskigt att gå bland allt folk mitt i julhandeln, var livrädd för att behöva stanna och småprata med massa folk som som man kände för 10 år sedan. Rolig överaskning var att en tjej från min gamla klass var med på en stor reklamskylt med reklam för MQ mitt i centrum.

 

Nu ska jag åka över till Pappa och börja förbereda mig för julafton imorrn, tror man borde äta mkt idag så att magsäcken töjs ut till imorrn.

 

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är snäll och bumpar dig nu lagom till ditt uppslag i annonsen i a-bladet !!

btw, smygnamedroppen för oss som följde / följer onlinelegendarer från sverige ! "och min gode vän alex som spelade 800/1600 limit", måste väl vara den som blev made famous worldwide under TexasLimitKing aka purplhaze och "unreal" här på pf.nu?

 

Glömde du en bag med euro's i taxin denna sväng också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Recap på vad som hänt senaste dagarna då.

 

Det var julfest den 25e på Berns med mina 50 närmaste polare typ, det var ganska så kul ;) Den 26e var många osannt bakis och jag sov igenom ett par seinfeldt dvdboxar och catch me if u can på en polares soffa.

 

Höll mig kvar i stan i ett par dagar och körde lite stuga hos min gamla sambo med bland annat söndagsgrind och fifaspelande. Lyckades inte ta mig hem förän i eftermiddags. Juste jag köpte en laptop på onoff i skrapan också bara för att ha en att leka med hos sebbe, schteek. Om nån vill köpa en helt ny Samsung R720 med 1600x900 upplösning av mig så hojta till, råkade köpa lite för låg upplösning :)

 

Bjuden på nyårsmiddag ute i Bromma imorrn, måste dock dra och köpa en kavaj då jag glömde ta med en från Lund. Fan jag vill inte köpa en ny egentligen, jag har redan flera som jag inte använder, piss.

 

Jobbigt med svenska vintern också, jag har aldrig varit ett fan. Nu åker folk till Sydney, Thailand, Brasilien och Californien och undrar om jag inte ska med men jag ska ju stanna här och plugga tydligen, bra val där, fml.

 

Btw, varför kopplade ingen min Curb referens när fulltilt gick ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juste jag köpte en laptop på onoff i skrapan också bara för att ha en att leka med hos sebbe, schteek. Om nån vill köpa en helt ny Samsung R720 med 1600x900 upplösning av mig så hojta till, råkade köpa lite för låg upplösning :)

 

Bjuden på nyårsmiddag ute i Bromma imorrn, måste dock dra och köpa en kavaj då jag glömde ta med en från Lund. Fan jag vill inte köpa en ny egentligen, jag har redan flera som jag inte använder, piss.

 

Jobbigt med svenska vintern också, jag har aldrig varit ett fan. Nu åker folk till Sydney, Thailand, Brasilien och Californien och undrar om jag inte ska med men jag ska ju stanna här och plugga tydligen, bra val där, fml.

 

 

Hallå barnen i afrika, svårt liv :)

Gott nytt år på dig och ha en trevlig kväll, tjing!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka tilll liv nu efter nyårsfirande och en helgs grind hos Morbo på gamla goda söder. Hemma hos pappa igen och tänkte umgås med familjen någon dag innan jag åker ner till Lund igen.

 

Har sjuk ångest över att stanna i sverige och plugga eftersom alla åker till varmare breddgrader nu. Jag tror inte jag spenderat Jan-Feb i sverige på 3-4 år, det är ju precis nu man tar en månad på Bahamas eller i Australien. Hade vart så nice att få åka och hyra nått fett hus och bara softa i värmen utan bekymmer i minst en månad, men nej jag ska stanna hemma i kylan och läsa en massa trams om ekonomi? Undrar verkligen om jag har gjort rätt val här.

 

Planen för framtiden är väl typ att jobba för mig själv och driva mina egna företag och då känns det ju som att det kan vara bra med åtminstone ett 3årigt ekonomiprogram i ryggen. Frågan är dock om det är värt att spendera så mkt tid på studier, under dom 3 åren borde man kunna lära sig så sjukt mkt matnyttigt genom att typ börja jobba som lärling hos någon eller liknande. Jag har ju rätt mkt skillz och en hel del bra kontakter så att jag kanske skulle kunna klara av det utan att gå i skolan alls, eller vad tror ni? Är skolan ett nödvändigt ont för att lära mig lite basics och ha säkerheten med något på CVt för att kunna få ett vanligt jobb i framtiden om allt inte går som planerat?

 

Har så sjukt svårt ett bedömma om det är värt att satsa på skolan eller inte, har ju levt i lala-land så länge nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det beror rätt mycket på hur högt du vill gå. Vill du tjäna 25k kr/månad och är nöjd med det är det nog sjukt lågt EV att utbilda sig mycket, men vill man nå riktigt högt (minst 7-8 siffrig förmögenhet) tror jag inte att EV:t påverkas lika mycket negativt av att utbilda sig länge, de 25k/månad som man får som förlorad inkomst under ens studietid är inte lika farliga längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli lite panik nu med den här kylan, inga element fungerar ju här hemma hos mina föräldrar så man fryser ju vad man än gör. Hade vart perfekt att dra någonstans precis nu men det är Cali, Sydney eller Bahamas som gäller och det känns inte så värt med så långa flygningar när jag måste vara tillbaka i Lund runt den 15e för terminsstart.

 

Får helt enkelt kriga igenom en svensk vinter en gång i livet och träna/plugga som fan istället. Ska spela EPT Deuville och Köpenhamn etc om ett tag också.

 

Till alla er som åker till värmen eller redan är där: plz die

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka tilll liv nu efter nyårsfirande och en helgs grind hos Morbo på gamla goda söder. Hemma hos pappa igen och tänkte umgås med familjen någon dag innan jag åker ner till Lund igen.

 

Har sjuk ångest över att stanna i sverige och plugga eftersom alla åker till varmare breddgrader nu. Jag tror inte jag spenderat Jan-Feb i sverige på 3-4 år, det är ju precis nu man tar en månad på Bahamas eller i Australien. Hade vart så nice att få åka och hyra nått fett hus och bara softa i värmen utan bekymmer i minst en månad, men nej jag ska stanna hemma i kylan och läsa en massa trams om ekonomi? Undrar verkligen om jag har gjort rätt val här.

 

Planen för framtiden är väl typ att jobba för mig själv och driva mina egna företag och då känns det ju som att det kan vara bra med åtminstone ett 3årigt ekonomiprogram i ryggen. Frågan är dock om det är värt att spendera så mkt tid på studier, under dom 3 åren borde man kunna lära sig så sjukt mkt matnyttigt genom att typ börja jobba som lärling hos någon eller liknande. Jag har ju rätt mkt skillz och en hel del bra kontakter så att jag kanske skulle kunna klara av det utan att gå i skolan alls, eller vad tror ni? Är skolan ett nödvändigt ont för att lära mig lite basics och ha säkerheten med något på CVt för att kunna få ett vanligt jobb i framtiden om allt inte går som planerat?

 

Har så sjukt svårt ett bedömma om det är värt att satsa på skolan eller inte, har ju levt i lala-land så länge nu.

 

Du klarar dig bra utan ekonomprogrammet då det bara är en massa smörja och flum, redovisningen är visserligen något som är bra att lära sig men det går nog snabbare och lika bra på egen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...