Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

Du klarar dig bra utan ekonomprogrammet då det bara är en massa smörja och flum, redovisningen är visserligen något som är bra att lära sig men det går nog snabbare och lika bra på egen hand.

 

Men om jag inte lyckas driva egna företag med vinst sen så lär jag väl ha svårt att få anställning nånstans med bara gymnasiexamen eller hur stor skillnad gör den där ekonomi kandidaten på CVt egentligen när man ska söka jobb?

 

Villka är dom bästa jobben ni tror man kan charma till sig ungefär med en ekonomi kand och min historia i baggaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag har jag betalat min hyra, 6 dagar för sent, glömmer alltid att betala den där skiten borde gå att betala per kvartal eller nått. Jag har sökt studiebidrag för 2010 och jag har plussat 27k sek på omaha. Jag har även spenderat ca 8h till att whina på kylan och varför jag inte åker utomlands som jag brukar i januari medans jag surfat på facebook i princip konstant med små avbrott för middag och Barca-Sevilla.

 

Nu har jag fått nog och har bokat ett flyg till Lund imorrn kväll, från och med torsdag blir det 2 träningspass om dagen för att motverka all ångest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag inte lyckas driva egna företag med vinst sen så lär jag väl ha svårt att få anställning nånstans med bara gymnasiexamen eller hur stor skillnad gör den där ekonomi kandidaten på CVt egentligen när man ska söka jobb?

 

Där har du en poäng vilket också är samma skäl att jag inte lagt ner studierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag betalat min hyra, 6 dagar för sent, glömmer alltid att betala den där skiten borde gå att betala per kvartal eller nått. Jag har sökt studiebidrag för 2010 och jag har plussat 27k sek på omaha. Jag har även spenderat ca 8h till att whina på kylan och varför jag inte åker utomlands som jag brukar i januari medans jag surfat på facebook i princip konstant med små avbrott för middag och Barca-Sevilla.

 

Nu har jag fått nog och har bokat ett flyg till Lund imorrn kväll, från och med torsdag blir det 2 träningspass om dagen för att motverka all ångest.

 

= Autogiro kanske....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe det rullar, Rossi fråga efter dig på krukan, han tyckte du borde komma dit en sväng o hälsa på när du väl är i sthlm (=

 

Hade vart kul med lite klassiskt klubben häng någon gång faktiskt, men lär ju inte va som förr eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är hemma i Lund nu iaf, time to get serious!

 

Fortf en miljard saker att fixa med lägenheten, men jag är ju den största latmasken jorden har skådat så nu får det bli ändring på det. Efter 5 oseriösa år så ska jag nu försöka mig på att bli en seriös person som vaknar före kl 12, sköter skolan, sköter hemmet och tränar regelbundet. Smygstartat lite med att sortera in alla mina kläder i garderoben, rensat lite bland kablar och router samt plockat/städat lite här och var. Hela kroppen bara skrek åt mig att lägga mig i soffan med ett glas vin konstant men jag krigade mig igenom det och kan nu med gott samvete ligga här efter 30 min jobb, ett steg i taget mot en ny RaMz :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är hemma i Lund nu iaf, time to get serious!

 

Fortf en miljard saker att fixa med lägenheten, men jag är ju den största latmasken jorden har skådat så nu får det bli ändring på det. Efter 5 oseriösa år så ska jag nu försöka mig på att bli en seriös person som vaknar före kl 12, sköter skolan, sköter hemmet och tränar regelbundet. Smygstartat lite med att sortera in alla mina kläder i garderoben, rensat lite bland kablar och router samt plockat/städat lite här och var. Hela kroppen bara skrek åt mig att lägga mig i soffan med ett glas vin konstant men jag krigade mig igenom det och kan nu med gott samvete ligga här efter 30 min jobb, ett steg i taget mot en ny RaMz :)

 

Haha det där känner man igen, har nästan skruvat ihop en sängbyrå idag, tog mig nästan 6 månader att börja med det. Tar du det så är du lat, jag är då megalat enligt mig iaf ! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta är att jag är bortskämd så in i helvette så jag betalar oftast för att slippa göra det mesta. Kommer bli jobbigt om jag jag inte fortsätter tjäna 50k+ i månaden för resten av livet känner jag så lika bra att försöka ändra sina vanor nu innan det är för sent och jag kan säga att det med säkerhet kommer bli det svåraste jag gjort i hela mitt liv fram tills nu. Så hoppas jag vinner en EPT eller nått innan jag slutar med poker så att jag kan skämma bort mig själv resten av livet istället för att behöva jobba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det där känner man igen, har nästan skruvat ihop en sängbyrå idag, tog mig nästan 6 månader att börja med det. Tar du det så är du lat, jag är då megalat enligt mig iaf ! :)

 

Jag tror iofs att jag har rekordet.

Kylskåpet pajade och det tog mig 18 månader att lyfta på luren och ringa till en reparatör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade vart kul med lite klassiskt klubben häng någon gång faktiskt, men lär ju inte va som förr eller?

 

Kan väl aldrig bli som förr men det är väldigt bra iaf, mkt är sig likt också.

 

Bosse vinner mest, whinar mest. Patric vinner näst mest whinar näst mest. (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl aldrig bli som förr men det är väldigt bra iaf, mkt är sig likt också.

 

Bosse vinner mest, whinar mest. Patric vinner näst mest whinar näst mest. (=

 

Låter askul ju, fan visste inte att hela ligan hängde där, ni har missat att informera mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolkar detta som ett nej?

 

Alltså det är ju svårare och du kommer ju att få börja från botten och visa att du faktiskt är duktig och full med driv osv. Det är ju lite svårt att kliva in en bit upp utan att faktiskt på papper kunna visa att man kan det och det. Sen ska ju inte variansen underskattas heller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...