Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

väljer bort sex och alkohol, tycker inte det är särskilt close i någon av dem heller. väljer också 1/6 att få något stort uppkört därbak.

blir jobbigare om sexgrejen skulle innefatta att aldrig kunna få barn.

 

är för aktiv dödshjälp och även "för" självmord. dvs vill man ta livet av sig tycker jag man har rätt att göra det. precis som jag tycker man har rätt att skjuta heroin om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har noll hopp i tillvaron och så borde det väl t ex vara softare att ligga och kolla på himlen dagarna i ända istället för att ta självmord. Bo i en hydda i skogen i sydamerika eller något och ha en råtta som husdjur, ärligt vad som helst borde ju kännas bättre än ingenting.

 

Hmmmm :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag verkligen verkligen inte skulle palla leva längre så skulle man ju åtminstone kunna pumpa sig full med droger varje och och typ jobba 16 timmar om dagen för någon hjälporganisation i 10-20 år tills man kolar. Verkar ju osjysst att bara kasta bort sitt liv.

 

Sen så kan jag förstå att man inte pallar ihärda konstant fysisk smärta, men psykisk smärta borde man ju alltid kunna bota?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag verkligen verkligen inte skulle palla leva längre så skulle man ju åtminstone kunna pumpa sig full med droger varje och och typ jobba 16 timmar om dagen för någon hjälporganisation i 10-20 år tills man kolar. Verkar ju osjysst att bara kasta bort sitt liv.

 

Sen så kan jag förstå att man inte pallar ihärda konstant fysisk smärta, men psykisk smärta borde man ju alltid kunna bota?

 

Det känns naivt att tro att man ska kunna bota all psykisk smärta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du anländer till din nya skola i Lund och efter några minuters kallprat i den nya klassen har du lärt känna några människor som verkar sköna.

Dagarna går och en dag beger ni er mot skolcafeterian där en i gänget klagar på hur skolmaten kan vara så dyr - " Man får fan ta med matlåda framöver om man ska gå runt "

 

Nickar du förstående och låtsas hålla med eller säger du din personliga åsikt? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw, det där med självmord. Klart att det alltid finns något man kan göra, men tycker att det är lite naivt att förvänta sig att vissa ska finna hopp i tillvaron med så många skitiga livsöden man hört om.

 

+

du måste ju ha förståelse för hur GALET mycket sämre man kan må än det sämsta du någonsin uppelvt?

 

Det känns naivt att tro att man ska kunna bota all psykisk smärta.

 

Ripoff ju :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

största problemet imo med självmord är att det är väldigt egoistiskt. (Nu tror iofs jag att allt man gör har en egoistisk botten men det är en annan diskussion)

 

Även om det i sig är egoistiskt så är det varken mer eller mindre egoistiskt än något annat du gör. Alla val, allt du gör är enbart en subjektiv tolkning utifrån ditt sätt att se världen. Ett självmord i sig är enbart mitt sätt att dö. Varken mer eller mindre. Sen är det en helt annan sak vad du väljer att lägga in för kriterier när du ser självmordet.

 

Sen visst kan det vara jobbigt för personer som man "lämnar" efter sig. Men det är inte mitt problem, det är ditt eller andras. Hur ni tolkar en handling är egentligen ganska så o relevant. Och då kan man mena att detta är något känslokallt eller liknande. Men det är precis motsatsen, att vara rak och uppriktig med sig själv är aldrig något fel. Det är lite som att lita på en persons omdöme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det i sig är egoistiskt så är det varken mer eller mindre egoistiskt än något annat du gör. Alla val, allt du gör är enbart en subjektiv tolkning utifrån ditt sätt att se världen. Ett självmord i sig är enbart mitt sätt att dö. Varken mer eller mindre. Sen är det en helt annan sak vad du väljer att lägga in för kriterier när du ser självmordet.

 

Sen visst kan det vara jobbigt för personer som man "lämnar" efter sig. Men det är inte mitt problem, det är ditt eller andras. Hur ni tolkar en handling är egentligen ganska så o relevant. Och då kan man mena att detta är något känslokallt eller liknande. Men det är precis motsatsen, att vara rak och uppriktig med sig själv är aldrig något fel. Det är lite som att lita på en persons omdöme.

 

Största problemet med självmord är att någon dör och att människor har känslor RuchYa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det i sig är egoistiskt så är det varken mer eller mindre egoistiskt än något annat du gör. Alla val, allt du gör är enbart en subjektiv tolkning utifrån ditt sätt att se världen. Ett självmord i sig är enbart mitt sätt att dö. Varken mer eller mindre. Sen är det en helt annan sak vad du väljer att lägga in för kriterier när du ser självmordet.

 

Sen visst kan det vara jobbigt för personer som man "lämnar" efter sig. Men det är inte mitt problem, det är ditt eller andras. Hur ni tolkar en handling är egentligen ganska så o relevant. Och då kan man mena att detta är något känslokallt eller liknande. Men det är precis motsatsen, att vara rak och uppriktig med sig själv är aldrig något fel. Det är lite som att lita på en persons omdöme.

 

Jag ser det som att du blåser alla på profiten, alla dina nära och kära har köpt % i dig och vissa har väl kanske bara köpt någon % medan andar kanske har 40% i dig och du blåser dem alla på konfekten, mer eller mindre mycket bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största problemet med självmord är att någon dör och att människor har känslor RuchYa.

 

Haha ja eller hur. Och det är lite vad jag menar. Och jag ber om ursäkt ifall det blev lite otydligt. Det jag menar är att du skall alltid ta det beslut som du anser vara rätt för dig. Om detta innefattar självmord och man är väl medveten om konsekvenserna av det har vi som står vid sidan om ingen rätt att bestämma hur personen skall agera. Och vi har heller ingen rätt att komma med någon form av det är själviskt argument och lägga skulden på den som vill ta sitt liv.

 

Givetvis kommer folk bli ledsna, vissa mer andra mindre. Men döden i sig är något helt naturligt, hur människor vill dö och när dom vill dö är något enbart dom kan bestämma över. Du kan egentligen bara utgå ifrån konsekvenserna av det beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser det som att du blåser alla på profiten, alla dina nära och kära har köpt % i dig och vissa har väl kanske bara köpt någon % medan andar kanske har 40% i dig och du blåser dem alla på konfekten, mer eller mindre mycket bara.

 

Varför blåser du dom? Och vilken rätt har dom att "äga" dig i den mån att du inte längre kan bestämma över rätten till ditt eget liv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RuchYa, jag håller till viss del med dig men oavsett hur du vill eller hur folk bör tänka så kommer folk tänka att han tyckte inte att det var värt att leva med oss, jag kunde gjort mer osv. Jag är trött och semifull så ska läsa det du skrivit igen imorgon men nu ska jag titta på en film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RuchYa, jag håller till viss del med dig men oavsett hur du vill eller hur folk bör tänka så kommer folk tänka att han tyckte inte att det var värt att leva med oss, jag kunde gjort mer osv. Jag är trött och semifull så ska läsa det du skrivit igen imorgon men nu ska jag titta på en film.

 

Om dom kan tänka så, så är det precis lika möjligt att se det ur ett annat perspektiv. Inget är låst, det är bara upp till dig att välja hur du vill se det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...