Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

Känns mer och mer som jag kommer faila tentan och då lockar nollningen mer. Lägger mig och vaknar tidigt och funderar. Att man inte bor i Lund gör det svårare. Fick btw lisbet salander som stilförebild till nollningen. Du då?

 

lol verkar som att vi ska vara wiggahs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rekommenderar verkligen boken rich dad poor dad av Robert Kiyosaki.

 

Han går igenom modellen som Burning postade här.

 

E & S ses som poor, B och I som rich. Han menar på nästan att alla går igenom denna modellen. Väldigt många stannar E och S där man jobbar 40 timmar i veckan i 40 år för att sedan leva på 40% av det man redan inte klarar sig på.

 

Det finns dock möjligheter att ta sig till B direkt utan direkta tillgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen måste jag tillägga, min absolut bästa vän, har en 5 årig magisterexamen i ekonomi från Lund. Han är 27 nu och menar starkt på att de var bortödslad tid. Han har idag ingen vidare koll på hur man startar företag, redovisar, termer osv.

 

I Sverige blir vi utbildade att bli anställda. Inget ont om anställda och utbildning. Men en tankeställare till dig kan vara dessa professorer som undervisar. Borde de inte syssla med annat om de nu har den rangen? Lite "stort skrivbord-fin kostym-liten lönecheck" över det hela.

 

5% av världens befolkning tjänar 95% av pengarna.

 

Jag har läst din framfart under flertalet år. Med din inställning och vilja hade jag skippat plugget och satsat på eget. Gå på utbildningar som ger dig ngt istället. Brian Tracy, Les Brown, Toni Robbins osv. Seminarium med dessa ger dig garanterat mer än 5 åriga studier. I bästa fall efter 5 år hamnar du på en investorbank eller typ Ernst & Young...

 

Konkurensen är redan stor bland ekonomer. För att kunna tjäna stora pengar med hjälp av studierna måste du utmärka dig, inte vara en i mängden. För att utmärka dig så krävs det ännu fler år bakom bänken oftast. Då snackar vi prissättning av optioner, doktorering osv.

 

Kör på ditt eget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra utbildning tar dig till intervjun, efter det är den inte värd ett smack eftersom alla andra som kallas till intervju har lika bra/bättre utbildning än du.

 

Att ha varit pokerproffs med allt vad det innebär inom moneymanagement, knyta kontakter, duktig på att ta EV+ beslut och så vidare är en bra merit inom ekonomi, så är det bara.

 

Verkar som ett stort flertal av debatörerna aldrig har sökt ett kvalificerat jobb. I dagens finansvärld går det lugnt 100+ sökande på varje hyfsat jobb. För att sticka ut där skall man ha gjort något alldeles extra, proffesionell pokerspelare är just en sån typ av merit som sticker ut och är det där lilla extra.

 

Sen skall man ju förstås göra bra ifrån sig i intervjuer, tester och så vidare. Men att vara pokerspelare är just en sådan sak som kan ta dig genom dörren! Därmed stänger jag för min del denna disskusion!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol nollning 2k10 :) Krigssituation därute mellan mig, faddrarna och några till :) Jävligt kul, dag 2/4 imorgon, jag har bra pos inför imorrn :)

 

Var en jävligt söt tjej med tandställning på efterfest hos mig nyss, jävligt intressant!

 

to be continued...

 

Edit: hade någon form av on/off relationship med en tjej idag som ska bli mkt intressant att se hur det utvecklar sig, I got the digits obv men vi får se hur det blir, stay tuned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 kidnappningar och 2 pers till sjukhus under förmiddagens lekar och jag är hyfsat slut/bakis. Nu blir det förkrök! FML :)

 

Grattis. Du har hittat det enda socialt accepterade sättet att kröka och limma på brudar på vardagar... samtidigt. Låssasplugga.

 

Lycka till! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki im back efter en gaaalen nollning. Hade introduktionsmöte för programmet i måndags och första föreläsningen i företagsekonomi idag så nu är skolan igång! Träffat massa skönt folk under nollningen och det hände nästan för mkt roligt för att ta upp allt, men vi körde på hårt i 4a dagar iaf, jag trodde nästan jag skulle gå sönder där ett tag men jag tog en 48h bakisdag efter tat jag vaknade upp med smärtor i hela kroppen.

 

Drar till Deuville imorrn för att spela EPTn, har bara bokat flyget hittills men hoppas det går bra :)

 

In other news: Elefanter har en massa läten som har för låg frekvens för oss att uppfatta så dom kan kommunicera med varandra på upp till 2-3 km avstånd i djungeln utan att dom flesta kan höra dom, pretty cool.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki im back efter en gaaalen nollning. Hade introduktionsmöte för programmet i måndags och första föreläsningen i företagsekonomi idag så nu är skolan igång! Träffat massa skönt folk under nollningen och det hände nästan för mkt roligt för att ta upp allt, men vi körde på hårt i 4a dagar iaf, jag trodde nästan jag skulle gå sönder där ett tag men jag tog en 48h bakisdag efter tat jag vaknade upp med smärtor i hela kroppen.

 

Drar till Deuville imorrn för att spela EPTn, har bara bokat flyget hittills men hoppas det går bra :)

 

In other news: Elefanter har en massa läten som har för låg frekvens för oss att uppfatta så dom kan kommunicera med varandra på upp till 2-3 km avstånd i djungeln utan att dom flesta kan höra dom, pretty cool.

 

Välkommen till Lund ekonomie nolla! Tror vi är i samma casegrupp hehe:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

92k efter dag 1 i EPT Deuville. Vart flyttad till Mendietas bord sista nivån, men han bråkade mest med dom andra.

 

Jag hade under avg större delen av dagen men på näst sista nivån så stackade jag av allt på river med 99 på en 87348 bräda där färgdraget hade suttit och det stod med nöd och näppe mot en 97a som hade gjorts om till bluff :)

 

Hejja hejja imorrn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...