Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

Har kollat runt på pokerdream och det verkar vara en fungerande site, om än mycket liten. Uttagen till epassporte tar ofta några veckor men verkar ändå gå igenom tillslut. Man har samma problem som alla siter med stabilitet och dyligt, bara i lite större grad.

Måste bara dela med mig dessa godbitar som man klagat på:

 

”BetPot knappen fungerar på Limit-borden”

”Samma Nick sitter på flera stolar vid mitt bord”

”Vid senaste uppgraderingen fick jag ett annat skin och nu kan inte komma åt mitt konto”

 

Detta illustrerar vilka problem det innebär att driva en liten oberoende site.

 

 

Det återtår att se om man tänker stänga denna site, som ändå fungerar, och flytta spelarna till den nya eller om alla 250.000 kommer från den krashade WGI-siten som man tidigare drivit.

 

 

Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det återtår att se om man tänker stänga denna site, som ändå fungerar, och flytta spelarna till den nya eller om alla 250.000 kommer från den krashade WGI-siten som man tidigare drivit.

 

Denna, och alla andra frågor återstår att få svar på. Trots att vi här bara öser och öser på med dynga om sajten hela tiden, dygnet runt, i en tråd med +10 000 visningar på någon dag, så skiter ansvariga i att bemöta kritiken. De ansvariga känner uppenbarligen till tråden (se mailet till Gdaily) men står inte upp för ** Poker alls här. Det måste kännas kul för de som investerat och köpt vinstandelar, det måste kännas tryggt! De som driver sajten skiter i att bli brutalt uthängda på Sveriges största pokerforum. Varför!? Hur kan man inte tillkalla ett krismöte i organisationen och ändå bemöta det på nått sätt!? Det kan bara tolkas som att det inte finns några svar att ge. Det finns inga som vill ta ansvar för sajten. Scam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stortsett samma saker skrevs med Giicorp,med målpriser på aktierna varje år, och sen in på börsen osv...

 

Förvånande att deras fantasi verkar börja tryta. Dock kommer ändå en hel del människor att bli lurade i detta bedrägeri och tyvärr är det nästa alltid människor som redan lever på marginalen. Ner vi till att denna tråd hamnar högt upp vid Googlesökningar så kan vi kanske "rädda" några stackare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, många frågor står obesvarade... men att Mats rahm och Anders Henriksson är involverade är skumt... är de bara lurade som resten?

Pinsamt att de försvarar detta.

 

Ja, lite konstigt är det. Så pass skickliga pokerspelare borde väl ha förmågan att "läsa" andra människor. För att behålla någon slags heder måste de omedelbart bryta samarbetet och be om ursäkt för sin delaktighet i bedrägeriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, många frågor står obesvarade... men att Mats rahm och Anders Henriksson är involverade är skumt... är de bara lurade som resten?

Pinsamt att de försvarar detta.

 

Team *******.com proudly presents:

Anthony Châtelain - The Team Captain

Anders Henriksson

Mats Rahmn

 

man får googla på namnovan + scam i framtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Team *******.com proudly presents:

Anthony Châtelain - The Team Captain

Anders Henriksson

Mats Rahmn

 

man får googla på namnovan + scam i framtiden?

 

Jag gissar att det snart kommer dyka upp roliga flashvideos om den här soppan också.. Precis som många andra har jag sett Anders och Rahm som skickliga och sympatiska killar tidigare, jag lutar också åt att de blivit duperade på något sätt. MLM-snubbar är proffs på att skapa förtroende.

 

Anthony Châtelain känner jag inte till sedan tidigare och där är jag lite mer misstänksam, se MLM-eventet i det här klippet vid 1:15.

 

http://www.youtube.com/watch?v=b_Dqqd-Eu9Q

 

Om man aktivt är ute och värvar folk tillsammans med MLM-skojarna från de tidigare krascherna tycker jag ansvaret är större. Om det inte är Anthony i klippet, så ber jag om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet om den mannen är att han har varit involverads i nätverkshandel tidigare. En vän och jag träffade på honom på en pokerklubb is sthlm för 2 år sedan. Min vän berättade att han och en person som (som förövrigt var var tät inom nattklubbsbranchen i sthlm) hade på något sätt kommit i kontakt med honom. Anthony Châtelain hade försökt värva dem genom jag förmodar var det sedvanliga nätverktsnacket, där han berättade att han hade köpte en porche direkt efter han anslöt till "nätverket" pga "hög avkastning" lol. Den täta vännen gick in med 100k SEK som han förstås aldrig såg röken av. Min vän tog direkt avstånd från honom när vi träffade honom pga att han hävdade att han var en bedragare, skojjare alternativt lurendrejare.

 

Det här inlägget är inte vetenskapligt bevisat utan utgår från information jag tagit del av ( i andra hand).

 

Nu till summan av kardemumman, dena Anthony Châtelain representerar detta omnämnda bolag.(se länk)

 

http://*******.com/ourteam.php länken är till den omnämnda siten och deras team(efter som den tydligen ej ok att visa)

 

En tanke ställare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man aktivt är ute och värvar folk tillsammans med MLM-skojarna från de tidigare krascherna tycker jag ansvaret är större. Om det inte är Anthony i klippet, så ber jag om ursäkt.

 

Ärkeskojarnas ärkeskojarna, Tomas Nordlund, skymtade förbi i klippet. Han ensam är skäl nog att inte befatta sig med :Tc::6d:. Han har varit inblandad i massor av pyramidprojekt genomåren, juicer, digital-tv-boxar, hälsokost o s v. Det enda som de projekten har haft gemensamt, är pyramidstrukturen och att investerarna alltid har blivit blåsta. Nordlund vet ingenting om de branscher han är inne och rotar. Det han kan är att bygga pyramider. Han är snabbt in och snabbt ut och i samtliga fall har konsekvensen för investerarna blivit att de har blivit blåsta, medan Tomas har blivit rik. Inget talar för att det är annorlunda denna gång.

 

Allvarligt talat, ni som står bakom detta: Alla fakta ligger på bordet. Den dag då detta summeras och det visar sig att människor har blivit ruinerade, finns inget försvar för vad ni har gjort. Ni har duckat för varenda kritisk fråga och väljer ni att köra vidare ändå, gör ni det fullt medvetna om att det är en scam. Att skylla på att ni inte förstod kommer inte hålla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dear Ola,

 

I got your name from two of our players Mats Rahmn and Anthony Chatelain.

We are very interested in advertising on your website Poker.se. Could you please put together a proposal for us.

3 months, 6 months and 12 months.

We are interested in a big banner in the right side (the skyscraper) and then a big in the middle. The one Pokerstars currently have.

 

Looking forward hearing from you soon.

 

Regards

 

Richard Scharfenberg

Chief Marketing Officer

** Poker Corp.

 

Hi Richard,

 

Everybody is for sale. I have contacted the sales department in Cyprus, and their answer is that the price for full exposure at poker.se for 12 months is 139.000.000 SEK. This price is negotiable only when you have proven for us that you indeed are not a scam.

 

Best regards

 

Ola

 

Det här kräver en bump och kärlek... lysande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat sammanträffande är att en pokerspelare vid namn Anthony Chatelain är registrerad för ********.org samt *******.org

 

"Tycker ni inte det är konstigt att Antonhy C (Som för övrigt är en av sveriges smartaste personer)

Och en av världens bästa pokerspelare är med i *******s poker panel, Detta tillsammans med 2 svenska poker spelare som är världens bästa spelare, Båda två har vunnit WPT.

Antonhy C som är riktigt smart och är professor i hjärnfysik borde väl kunna räkna ut rätt fort att detta är en stor jävla bluff, Eller??

 

"Nu snart kommer pokern också, Detta också väl genomtänkt av torben. För dom som inte vet så är han proffs på just poker och är seven star member i las vegas, Så ang pokern så borde han ju veta vad han pratar om"

 

"Något fel måste det vara med er, Antingen har ni gått på en jävla bluff och förlorat massa pengar, Men om det är så behöver ni inte sitta här och trycka ner andra folk och andra saker som, Om jag får säga det själv, Funkar riktigt bra.

 

Ja intresset måste ju varit rätt stort för *******, Det var ca 1100 i västerås igår, MASSA ifrån tyskland och andra länder.

 

Ni fattar nog snart vart dom har lagt pengarna någonstans, Men ni kanske har dålig syn!??

Gör nog inget om ni har det för detta kommer synas STORT, Ni kommer sitta och hänga läpp och ge er in och spela själva!!!

 

Ni kommer fatta att ni la ner massa onödig dit genom att sitta här och skriva skit.

Jag hade själv med mig ett pokerproffs till västerås, Han var helt 100 på att detta skulle lyckas.

 

 

"Nu när jag ser att ni inte har en jävla aning om vad ni pratar om, Så jag skiter i att sitta här och skriva något mer!! "Varför ödsla tid kraft och energi på att debattera med såna som tror sig veta och förstå....

Meningslöst att lägga energi på såna man aldrig kan påverka eller förändra...lägg energi på viktigare saker istället...som att se fram emot helgen när ******* öppnar och vårt tåg går :-)utan lipsillarna som står med långnäsorna kvar på perrongen och ångrar att de inte följde me....

 

Jag e glad jag e me

Ha d bäst kvar på perrongen, hihihi

 

Blomman :-) "

 

Några av de inlägg som finns på Cint där AP,1oz,******* debatterats länge.

 

Måste ge er här på forumet beröm för att ni så snabbt genomskådat bluffen och vilka som ligger bakom den.Ni måste vara bra pokerspelare!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kräver en bump och kärlek... lysande :)

 

Det gör det verkligen, något man överanvänder är "det skönaste nånsin/på länge" - detta är nog verkligen bland det skönaste jag läst på detta forum.

Vek mig dubbel multibla gånger igår kväll över detta.

 

Jag e glad jag e me

Ha d bäst kvar på perrongen, hihihi

 

Ja tack, vi stannar nog här på perrongen som det verkar!?

 

När jag var liten hade vi en ramsa "Lättlurad, kalle koskit, långöra osv osv"

Den trallades i huvudet helt av sig självt medan jag läste ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats och Anders ........ Herregud.....

Vad är det frågan om ? Hade ganska höga tankar om er två, som jag ser det finns det bara 2 alternativ.

1, Ni är helt insnöade bakom era datorer och har inte gjort annat än spelat poker under er uppväxt.

2, Ni drar er inte för att tjäna en kova oavsett hur det går till.

 

Om ni inte känner igen detta upplägg och vet att det är en uppenbar scam så är det tragiskt. :oops: :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tydligen diskuteras det i Tyskland nu också:

http://www.pokerzentrale.de/forum_posts.asp?TID=3697&PN=2&SID=6e8844346d1da2z6c98z91b294eef1ec

 

som det kommer fram där också: är *******.com samt ********.com alstonprice.com m.fl. anonymt registrerade domäner

bl.a. via http://domainsbyproxy.com/ ...förvånande seriöst av miljonbolag? lol

 

Domains by Proxy, Inc.

(480) 624-2599 Phone

(480) 624-2599 Fax

DomainsByProxy.com

15111 N. Hayden Rd., Ste 160, PMB 353

Scottsdale, Arizona 85260

United States

*******.com@domainsbyproxy.com

..massa text...

Jag e glad jag e me

Ha d bäst kvar på perrongen, hihihi

 

Blomman icon_smile.gif "

Är väl inte så konstig om man är högt upp i pyramiden/"top distributor" som tex strömsunds sekten tydligen tenderar att vara http://www.workhome.se/

Nej, Anthony är knappast dum, däremot är han en rutinerad mlm/pyramid kriminell gangster tydligen... dom dumma hamnar ju nederst i pyramiden. Dom andra två tror jag flera här är villiga att slänga i samma fack som Anthony snart.

 

några andra kommentarer från cint(Magnus Strid har workhome.se sajten):

Fråga Tomas N och Magnus Strid varför AP har spärrat korten för uttag! Detta följer samma schema som Giicorp-bluffen.Tyvärr så är det rätt åt er som förlorar era pengar ty ni har tidigt blivit varnade!!
"Magnus Strid har med sina många år som företagsledare och konsult möjligheten att lära andra mkt om ledarskap och organisations-utveckling. Minsta antal: 20 st i er grupp. Pris: $50/person, inkl em-fika. Utbildningen är ca 6 timmar."

"

"Den mest explosiva investeringen du kan hitta på internet! Jag är en av de största privata investerarna i denna trading, med nära kontakt med dom som driver verksamheten. Skicka gäran ett email eller ring om du är intresserad"

 

Trevlig resa!

Sport Bettingen är en täckmantel. ALLA pengar som betalas in går till deras

bolagskonto i Panama. Var själv på resan med Bodellarna och co. De ska suga ut så

mycket pengar som det går innan bolaget stänger igen. Nu kommer en ny produkt den 1

december där man "tvingar" alla gamla Alston investerare att gå in med nytt friskt

kapital, annars förlorar man sin position i matrixen. Avkastningen på dessa pengar ska

komma som en klumpsumma efter 6 månader. Men ack ack, det blir ingen utbetalning

eftersom det ska sugas ur det sista från alla stackars människor som går på bluffen. De

kör "fear of loosing" och gör att det blir många som kastar in mer pengar och blir

lurad på större belopp. Alston tar betalt för sitt VISA kort, transfers mellan

konton, överförings avgifter, ja allt kostar pengar. Dessa dras av på de pengar du

ALDRIG kommer att få utbetlat. Ring någon som har slutat och hör. Jag hörde senast

att Mange Böklin har lagt ner denna scam och vill inte ta del i detta. Och nu när

Nordlundarna är med och hypar så är det ännu mer klart att detta kommer att gå till

h..vete. ******** är nummret.

Jerelynne Diaz,Sören,Amo mfl har lämnat AP.Kvar är enbart Torben och Magnus Strid.

Go AP Go!

Här är vad Magnus Strid sade för ett tag sedan."Jag har även fått förmånen att, genom mitt brinnande intresse för denna typ av marknadsföring, lära känna de personer som startat upp och nu driver AlstonPrice sedan början av året. Jag har daglig kontakt med Vd´n, Europadirektören och den konsult som idag fungerar som driftchef i bolaget. Det känns skönt då jag själv investerat en större slant än de flesta kanske kan i bolaget. Resultatet av den investeringen har blivit rejäla utdelningar den sista tiden, vilket följer den plan som bolaget satt upp."Undrar om han har samma goda kontakt med Sören nu?
____________________________________________________________

Konsumentverket / Lotteri Inspektionen

Framställan om behov av ändrad lagstiftning och utredning avseende nätverksförsäljning och pyramidspel

 

Problem med MLM

Både Konsumentverket/KO och Lotteriinspektionen har under senare tid fått motta ett ökat

antal förfrågningar och anmälningar från konsumenter som har kommit i kontakt med såväl

renodlade pyramidspelsföretag som MLM-verksamheter.

Vad gäller organisation, marknadsföring och förtjänstmöjligheter har pyramidspel och andra

nätverksföretag likartad utformning. Genomgående för marknadsföringen är att denna till stor

del förespeglar en möjlighet att tjäna stora pengar med ringa arbetsinsatser.

Av de anmälningar som inkommit till Konsumentverket/KO och Lotteriinspektionen framgår

att värvningen ofta tar sin början i att konsumenter, av närstående, blir erbjudna att närvara

vid större värvningsmöten för att ta del av ”en fantastisk möjlighet”. Vid dessa möten, som

kan pågå under flera timmar, fokuseras huvuddelen av presentationen på vikten av att värva

nya representanter för att bygga upp nätverket. Produkten i sig hamnar i skymundan. Enligt

dem som talar vid evenemanget skall det räcka med en kort tids arbete för att tjäna stora

pengar. I de flesta fall nämns ingenting om eventuella risker. I många av de anmälningar som

inkommit till Konsumentverket/KO och Lotteriinspektionen beskrivs dessa värvningsmöten

som ”väckelsemöten”, där talare efter talare beskriver hur bra affärsidén är och vilka

inkomster den kan generera. Någon längre betänketid ges inte för att överväga erbjudandet.

Krav ställs ofta på att konsumenten skall ingå avtal på plats eller att det skall ske inom det

närmaste dygnet. Ofta uppmanas den som gått med att i första hand försöka värva släkt,

vänner och bekanta. Detta värvningsförfarande kan medföra att den som utsätts för

värvningen känner en förpliktelse att delta och i vissa fall även ingå avtal vid mötena. Av en

enkät som Konsumentverket/KO i februari 2004 ställt till konsumentvägledarna i

kommunerna framkommer att, i de förfrågningar och anmälningar som konsumentvägledarna

får ta emot gällande MLM-företag och pyramidspel, den initiala kontakten i de flesta fall sker

via just vänner och bekanta.

Ett annat problem som uppstår vid denna typ av värvning är att den blivande distributören vid

dessa möten inte får en realistisk helhetsbild av vilka skyldigheter denne har gentemot

företaget och vilken typ av skattesubjekt han eller hon kommer att utgöra. Distributörerna får

också överdrivna uppgifter om förtjänstmöjligheterna. Större delen av värvningsmötena

fokuseras på vikten av att värva nya medlemmar samt vilka möjligheter metoden ger till stora

förtjänster. De blivande distributörerna blir i många fall överrumplade av den aggressiva

säljmetoden och detta, i samband med att försäljarna ofta kräver att avtal skall ingås under

samma kväll, gör situationen mycket pressande.

Kontakten med de blivande distributörerna kan även ske via annonser i dagstidningar.

Annonserna är i många fall placerade i anslutning till platsannonser och riktar sig således

främst mot arbetslösa och andra personer i behov av extra inkomster. Informationen i

annonsen är oftast minimal, för att intressera privatpersoner att ta kontakt med annonsören.

Efter att den initiala kontakten tagits bjuds den blivande distributören antingen in till ett

personligt möte med annonsören eller till ett sådant värvningsmöte som beskrivits ovan.

 

Problem med pyramidspel

De arrangemang som kan misstänkas vara pyramidspel kännetecknas ofta av att verksamhetsansvariga

inte finns i Sverige eller inte uppträder öppet, vilket innebär en uppenbar och

förmodligen avsiktlig anonymisering av de centralpersoner som i Sverige driver spelen aktivt.

Dessa bakgrundspersoner saknar intresse av huruvida marknadsföringen genom enskilda

deltagare sker otillbörligt eller ej, såväl som huruvida det finns möjlighet för den enskilde

deltagaren att kontakta någon med beslutsbefogenhet för arrangemanget. Ofta påstås att

arrangemanget godkänts av Lotteriinspektionen. Ibland påstås att den enda lag som gäller för

arrangemanget är den lag som gäller i det land där företaget är registrerat eller att ingen lag

alls gäller eftersom arrangemanget finns på Internet. Genom hänvisning till auktoritativa

källor, som i sig saknar betydelse för om arrangemanget är ett pyramidspel, förleds deltagarna

att tro att arrangemanget är seriöst. Utbetalning av vinster, premier eller bonus till deltagarna

görs ofta till konto i utländsk bank. Till kontot knyts ett bankkort giltigt i svenska

uttagsautomater. Möjligheten att undgå skatt är därför en del av marknadsföringen. Moderna

pyramidspel lockar ofta med någon antydd eller reell finansiell tjänst, såsom aktiespel,

livförsäkringar, kapitalförvaltningsstiftelser m m, som medför att deltagarnas vinster av

spelen inte omedelbart kommer deltagarna till godo. Tillgodohavanden är under längre tid

”inlåsta” och står till arrangörens förfogande. När deltagarna vill realisera sitt tillgodohavande

finns sällan organisationen kvar, eftersom pyramidspel oftast har en effektiv livslängd på

cirka två år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

........Jag e glad jag e me

Ha d bäst kvar på perrongen, hihihi

 

Blomman :-) "

 

Några av de inlägg som finns på Cint där AP,1oz,******* debatterats länge.

 

Måste ge er här på forumet beröm för att ni så snabbt genomskådat bluffen och vilka som ligger bakom den.Ni måste vara bra pokerspelare!!!

 

Å herregud, tänk att alla försvarare av pyramidspel och MLM verkar vara stöpta i samma form. Ingen kan skriva så man förstår, alla dyrkar sina "direktörer", "hjärnfysiker", "pokerproffs" och allt annat de har blit itutade på väckelsemötena. Det som mest förvånar mig är att ingen verkar bli arg när bedrägeriet är fullbordat. Ingen träder fram och erkänner att de har blivit blåsta utan de hävdar fortfarande att "olyckliga, opåverkbara" omständigheter bidrog till att "verksamheten" säckade ihop (oftast är det något betalningssystem som pajat ihop).

 

Om du vill är jag beredd att ge dig oddset 100:1 (du sätter 1 krona och får tillbaka 100) på att ert ************* inte kommer bli en av de 10 största i världen.

Jag lovar dig att er pokersida inte finns om två år. Då är du blåst, satsningen är nerlagd och du har blivit inlurad i nästa bedrägeri av nya "direktörer" och "hjärnfysiker".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...