Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har precis lyfft bort censurfiltret vad gäller T6. Inte för att på något sätt jag börjat vekna, utan tvärt om - jag litar på att ni snabbt rapporterar in eventuellt spam både på forumet och i PM

 

Orsaken är helt enkelt att filk som googlar på nätet ska ha en chans att hitta den här tråden och själva bilda sig en uppfattning hur pokerkollektivet ser på den här historien. Så här kommer lite nyckelord...

 

1oz-poker

1ozpoker

1ozgroup

1oz.com

T6poker

T6

1oz-group

Alton Price

Gii Group

Gii Ent

 

discuss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skickat ett mejl till ansvarig för firstpoker och frågat hur dom står i frågan ang. deras reklambanner T6 Poker på firstpokers hemsida nu när det börjat uppdags mer och mer hur det ligger till med denna scam..

 

Jag skriver lite då och då för dem och tog upp det med chefredaktören Jonas Berg för några dagar sedan. Han hälsar att det är uppe för diskussion på redaktionen och att de har fått in en hel del ”tips” gällande T6.

 

Min gut-feeling säger mig att bannern kommer att försvinna när nästa ”reklamperiod” startar. För tillfället finns det säkert kontrakt skrivna gällande bannerns vara eller icke-vara och det kontraktet får nog löpa ut innan ngt händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett pyramidspel av den här typen brukar enligt Konsumentverket vara i två år. Det är möjligt att jag nu pissar på ett blivande PartyPoker… men om T6poker har nått sitt mål att vara en av världens tre största pokersajter om två år, så lovar jag att aldrig mer uttala mig ett enda ord om poker eller att spela en enda giv poker i mitt liv.

 

Helskön kommentar i Expressen från Ola!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat Gdaily och alla andra som lägger ner er dyrbara tid på att avslöja denna bluff!

 

Dessa pyramidspelsskojare riktar sig till samhällets sämst ställda för att lura dom på pengar. Tror jag talar för alla här när vi är tacksamma för varenda "sucker" som räddas från att investera i detta projekt tack vare erat arbete. Hoppas ni räddar julen för så många som möjligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant läsning när man väl orkat ta sig igenom hela texten.

 

Mina reflektioner är att det såklart är en scam.

 

Är inte alls förvånad över att Anthony är inblandad, har precis som garpen själv hört honom försökt värva folk tidigare på klubben i samband med pokerturneringar, men då var det nog en annan sorts pyramidspel, var ca 1 år sen. Killen kan verkligen snacka för sin sak, man får intrycket att han är pålitlig och så, han har iofs alltid varit trevlig och korrekt mot mig, men är en sån som jag aldrig skulle ge mig in i affärer med. Sen det där om hans utbildning och att han skulle vara en av Sveriges smartaste personer, det har jag ingen aning om, men är det nån som sett hans diplom etc? Är väl inte så himla märkvärdigt att ha en master från ett Uni i USA, det är han väl inte ensam om han nu har det? Killen har dock en stor pondus och stort självförtroende, jag vill inte dömma honom då han som sagt alltid varit trevlig mot mig men jag skulle inte lita på honom om det gällde pengar, mest en magkänsla.

 

Tidigare i tråden så läste jag om nån klubbägare som blivit blåst på 100K tidigare, hmmm hur kan man, eller hur vågar man blåsa nån på den summan. För skulle man råka blåsa "fel person" så får man räkna med att få mindre trevliga hembesök och högst troligen oxå utsättas för omild behandling för att ge tillbaka pengarna.

 

Det är ju en sak att verkligen satsa pengar i ett projekt som kanske sen misslyckas OM det varit ett seriöst projekt men att det inte funkade av iolika ansledningar. Men om man satsat 100K och sen får veta/kommer på att det bara var luft man satsade i, dvs att motparten inte ens hade nån affärsidé utan hela grundtanken var att luras/scamma mig på pengar då skulle i alla fall jag bli väldigt sne och försöka ta/få tillbaka mina pengar, kosta vad det kosta vill, dvs kräva tillbax pengarn och om det inte funkade straffa vederbörande.

 

Det är ju därför såna har scams, dvs pyramidspel satsar på att lura så många som möjligt på mindre belopp, oftast 3-6000 kr, för det är i praktiken riskfritt, inte många som skulle orka bry sig om den summan och verkligen inte summan man hyr in "tuffa killar" som kräver tillbaka pengarna. Blir ju en helt annan sak ju högre belopp men lurar på och det vet ju dom som håller i sånt här om. Man vill nog inte blåsa vem som helst på för stort belopp för då kan det göra ont. Men att blåsa vanliga svenssons på några tusen är det man riktar in sig på.

 

Ang Mats och Anders inblandning så förvånar det även mig, har iofs aldrig träffat Mats men jag Anders har träffat ett antal gånger och han är verkligen supertrevlig och en av de lugnaste och ödmjukaste pokerspelarna i Sverige. Har svårt att tro han att vetat om hur det ligger till med allt runt T6.

 

Jag tror dom antingen blivit förda bakom ljuset samtidigt som dom säkert blivit lovande en sorts ekonomisk ersättning för sin medverkan. Allt har ju ett pris som man brukar säga.

 

Det andra alternativet är att dom vetat om hur det ligger till, (tror dock inte det) och ända valt att ställa upp mot att få pengar för det. Man kan ju då undra hur mkt pengar dom får/fått, om dom vetat om bluffen så borde dom sålt sig jävligt dyrt, dvs nån miljon var eller mer, för allt har som sagt ett pris hur framgångsrik man än är på poker så tror jag att man kan köpa i stort sett vem som helst till sån här medverkan, tänk er själva om ni skulle bli erbjudna 5 miljoner för att fronta en sån här sak, då är väl risken stor att man är sig själv närmast och tar budet, vad vet jag, är mest gissningar från min sida såklart. Men om dom (T6) får in mkt pengar och planerat att lägga 140 mille på reklam så kan man nog gissa att dom skulle ha råd att ta en del omkostnader och betala ex Mats och Anders rätt bra.

 

Bra att du tar upp detta Ola, all heder och respekt åt dig!

 

Min uppfattning är att såna här killar som håller på med dessa saker inte vill synas och inte vill märkas utan få fortsätta i det tysta, det förstör ju i framtiden för dom. Deras hot brukar i 99% av fallen vara helt ofarliga, dom har oftast ingen uppbackning av såna som man verkligen inte vill bli hotade av.

 

Ska bli kul att se hur detta slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver lite då och då för dem och tog upp det med chefredaktören Jonas Berg för några dagar sedan. Han hälsar att det är uppe för diskussion på redaktionen och att de har fått in en hel del ”tips” gällande T6.

 

Min gut-feeling säger mig att bannern kommer att försvinna när nästa ”reklamperiod” startar. För tillfället finns det säkert kontrakt skrivna gällande bannerns vara eller icke-vara och det kontraktet får nog löpa ut innan ngt händer.

Skönt att höra att det har tagits upp redan :-P Det där med bannern förstår jag att kontraktet "måste" löpa ut innan den kan tas bort.. och den lär väl inte komma tillbaks hoppas jag?

 

Ps Tack för ett snabbt svar ang. detta :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant att få ett nytt uttalande från Mazak nu när några dagar har förlöpt.

 

Första dygnet var det ju helt klart försvarsposition som gällde, frågan är nu om Mats och Anders kanske har grävt djupare i saker och ting och kanske insett sitt misstag.

 

Ju längre tystnaden är från de två, desto värre skadas deras namn.

Tycker det är synd, verkar vara två sympatiska människor och som Mats skriver själv tror jag inte att det är någon som tror att de medvetet går in för att lura folk.

 

Men som sagt, vore kul med ett uttalande för att få se vart ni står i frågan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare i tråden så läste jag om nån klubbägare som blivit blåst på 100K tidigare, hmmm hur kan man, eller hur vågar man blåsa nån på den summan. För skulle man råka blåsa "fel person" så får man räkna med att få mindre trevliga hembesök och högst troligen oxå utsättas för omild behandling för att ge tillbaka pengarna.

Känner till ett antal människor som gör tillbakadrivning som inkomst, dom går helt sonika hem till personen och kräver ut skulden (Vi ska inte gå in i detalj på HUR.. Men det kan bli en enormt otrevlig historia), sen åker 25% i deras egen plånbok, och 75% returneras (alternativt 100% return +XX% som inkomst), jag tror även ett par välkända MC-Gäng gör det för ungefär samma belopp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis lyfft bort censurfiltret vad gäller T6. Inte för att på något sätt jag börjat vekna, utan tvärt om - jag litar på att ni snabbt rapporterar in eventuellt spam både på forumet och i PM

 

Orsaken är helt enkelt att filk som googlar på nätet ska ha en chans att hitta den här tråden och själva bilda sig en uppfattning hur pokerkollektivet ser på den här historien. Så här kommer lite nyckelord...

 

1oz-poker

1ozpoker

1ozgroup

1oz.com

T6poker

T6

1oz-group

Alton Price

Gii Group

Gii Ent

 

discuss

Är Gii involverat?

varför är jag inte ett dugg förvånad?

 

Känner till ett antal människor som kom in tidigt med Gii, och fick agera frontpersoner i Sverige, och dom tjänade väl iofs rätt skamlöst bra, MEN... I förtroendet's tecken berättade dom väl istort sett att det var en pyramid, dock kommer jag ej att namnge någon.:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två av sveriges mest kända och bästa pokerspelare är inblandade i detta. Två ytterst intelligenta personer som sannolikt har superkoll på såväl ekonomi som scams. De har sannolikt läst eller hört om otroligt många bedrägerier och har järnkoll på hur man lurar (bluffar) mindre vetande.

 

Dessa två är förmodligen smartare än de som startat pyramidspelen. Det skulle inte förvåna mig om det visar sig att de till slut har lurat skaparna av det här företaget på alla pengar de har och dessutom skaffat bevis så att de hamnar på kåken.

 

Ungefär som han som lurade Nigeriabrevsförfattaren att skriva av hela Harry Potter för hand....om nu den historian är sann. Visst vore det fint ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju gått ett par dagar nu, och som jag har förstått det så verkar det som att Rahm och Anders inte har investerat något i företaget, ser det inte för jävligt illa då dom inte skriver något i den här tråden då?

 

Är dom inte rädda att någon som precis har insett att han har blivit blåst av det här blufföretaget ska komma och hälsa på maskerad och med ett basebollsträ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två av sveriges mest kända och bästa pokerspelare är inblandade i detta. Två ytterst intelligenta personer som sannolikt har superkoll på såväl ekonomi som scams. De har sannolikt läst eller hört om otroligt många bedrägerier och har järnkoll på hur man lurar (bluffar) mindre vetande.

 

Dessa två är förmodligen smartare än de som startat pyramidspelen. Det skulle inte förvåna mig om det visar sig att de till slut har lurat skaparna av det här företaget på alla pengar de har och dessutom skaffat bevis så att de hamnar på kåken.

 

Tror att du överskattar pokerspelare å det grövsta, eller åtminstone deras kunskapers relevans i andra frågor än poker. Ser inte varför de skulle kunna mer än andra om ekonomi och scams och tror att de är precis lika lurade som alla andra.

 

Dock borde de vid det här laget ha insett vad det är de är insyltade i. Fegt att inte dra sig ur och säga som det är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...