Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

Det är mycket möjligt att det är säkert att spela på sidan.

 

Men sen är det ju en fråga om man tycker att det är moraliskt ok. Tyvärr så har jag själv lite dubbelmoral där. Eller skall man kalla det lathet. Jag har inte konstant dåligt samvete för att jag ibland tankar på Shell, går i mina sneakers, röker en cigg eller käkar på någon av de kända kinahaken i Stockholm. Man borde kanske vara som Naomi Klain och löpa hela linan ut. Men det är ju svårt.

 

Är det lika illa att spela på sidan (alltså ekonomiskt stödja de som ligger bakom) som att stå i ledet och lura "investerarna"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det lika illa att spela på sidan (alltså ekonomiskt stödja de som ligger bakom) som att stå i ledet och lura "investerarna"?
Nej, men inte fyller man på sin karmapool något vidare mkt ;-)

 

Skulle för egen del aldrig riskera samröre med beryktade MLM-rävar. Att ens skapa ett konto och därmed ge dem tillgång till mina personuppgifter är ett big no-no.

 

Nope, I wouldn't even hit that with a teen foot pole.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån mening att spela på sidan? Tror ni man kommer få ut pengarna den 1 Januari?

Förr eller senare kommer ju bolaget att gå upp i rök(som alla tidigare bolag dom haft) tills dess: kanske fungerar att spela, men varför stödja dom. Att man sedan laddar ner klienten från rapidshare är ju nåt som garanterat inte kommer in på min dator. Eller ens komma på tanken att regga uppgifter där.

 

ett exempel: http://poker.giientertainment.com/

klienten: http://download.pokerchamps.com/PokerChampsInstaller052005.exe

går inte ens att downloada mera, sajt ist kaputt sedan länge

man tvingades byta $$$ till värdelösa andelar i aspiritus(fd wgi) när giicorp la ner pokern om jag förstått det rätt

samma personer, olika produkter, olika bolag, alltid samma resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är så nyfiken så laddade jag hem klienten o reggade ett konto. Klienten ligger mycket riktigt på rapidshare, dom kanske kunde avvarat lite av sina reklam-pengar till att ha klienten på en egen server som man laddar den ifrån.

Klienten tycker jag ser lite "leksaks-plastig" ut, men det var en bra finess att man kunde ändra storlek på borden. Den spaken man flytar när man ska höja var ju allt annat än användarvänlig. ville jag ha ett specifikt beloppp så skrev jag det istället, använde bara reglaget när jag skulle gå all-in.

Sen vet jag inte varför men på de 2 frirullar jag körde så stod det att jag vann 1 euro styck, jag åkte ut tidigt och har svårt att tänka mig att min plats skulle vara betald. Jag såg inget i cashiern heller.

 

När jag klickade in mig på en turnerings-lobby så gick det extremt segt att komma in så man kunde regga sig.

 

Jag har avinstallerat klienten nu och hoppas att jag inte får några spam-mail och jag kommer inte att sätta in pengar på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr eller senare kommer ju bolaget att gå upp i rök(som alla tidigare bolag dom haft) tills dess: kanske fungerar att spela, men varför stödja dom. Att man sedan laddar ner klienten från rapidshare är ju nåt som garanterat inte kommer in på min dator. Eller ens komma på tanken att regga uppgifter där.

 

ett exempel: http://poker.giientertainment.com/

klienten: http://download.pokerchamps.com/PokerChampsInstaller052005.exe

går inte ens att downloada mera, sajt ist kaputt sedan länge

man tvingades byta $$$ till värdelösa andelar i aspiritus(fd wgi) när giicorp la ner pokern om jag förstått det rätt

samma personer, olika produkter, olika bolag, alltid samma resultat

 

Nja! man fick om man ville byta sina luftaktier värda 1$ till aktier i Alston Price.

Det gjorde inte jag! dom är kvar i Giicorp = 0.24 cent styck men går ej att sälja Giientaktierna 0.01 cent styck, går ej heller att sälja. Vem kan motbevisa att när samma ägare nu håller på med poker och betting att andelsköparna kommer få sina pengar tillbaks + ev. vinst???? Isf. borde ju jag få mina Giicorp och Gieent aktier placerade i pokerbolaget då!! Justja! dom är ju inte värda nått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är så nyfiken så laddade jag hem klienten o reggade ett konto. Klienten ligger mycket riktigt på rapidshare, dom kanske kunde avvarat lite av sina reklam-pengar till att ha klienten på en egen server som man laddar den ifrån.

Klienten tycker jag ser lite "leksaks-plastig" ut, men det var en bra finess att man kunde ändra storlek på borden. Den spaken man flytar när man ska höja var ju allt annat än användarvänlig. ville jag ha ett specifikt beloppp så skrev jag det istället, använde bara reglaget när jag skulle gå all-in.

Sen vet jag inte varför men på de 2 frirullar jag körde så stod det att jag vann 1 euro styck, jag åkte ut tidigt och har svårt att tänka mig att min plats skulle vara betald. Jag såg inget i cashiern heller.

 

När jag klickade in mig på en turnerings-lobby så gick det extremt segt att komma in så man kunde regga sig.

 

Jag har avinstallerat klienten nu och hoppas att jag inte får några spam-mail och jag kommer inte att sätta in pengar på sidan.

 

Tror att alla"gratis" pengar man får lär man investera i bolaget "luftpengar" På det viset blir bolaget mer värt= mer investerare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa,

jag jag laddade ner ** klienten på skoj för att gå igenom mapparna/filerna då man eventuellt kunde hitta något som ger lite mer information om vad som är på gång.

 

Döm om min förvåning då jag efter 2 minuter hittar 3 st png-filer (bilder) i mappen C:\Program\*******\Resources\Images\MsgBox som ej kunde visas.

Bilderna heter:

background.png

action_btn_down.png

action_btn_up.png

 

Då jag drog dem en efter en till Notepad visade sig samma sak, ett html-dokument.

 

Alla 3 var felmeddelanden som talade om att "The poker portal cannot be found"

 

Bäst av all var att det avslutades med en länk till PokerDream.com, en site där du kan starta din egen (surprice) Pokersite.

 

Mer information från PokerDream hittas på bl.a

http://portal.pokerdream.com/investor.aspx "Trading floor", där de går ut med att de har:

24,264 players in our database

53 Branded Skins

717 Affiliates

1 Skins In Development

 

och http://portal.pokerdream.com/brands.aspx "Our Clients Brands Gallery", där de visar upp sina Pokersiter som ska ta världen med storm.

 

** Poker har klockan 13:47 408 spelare på 416 bord.

 

 

Jag luskar vidare och ser om jag hittar något mer.

 

 

/mera

 

Ja, det är mitt första inlägg.

Ja, jag brukade fram tills nu bara logga in och läsa det ni andra skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket möjligt att det är säkert att spela på sidan.

 

Men sen är det ju en fråga om man tycker att det är moraliskt ok. Tyvärr så har jag själv lite dubbelmoral där. Eller skall man kalla det lathet. Jag har inte konstant dåligt samvete för att jag ibland tankar på Shell, går i mina sneakers, röker en cigg eller käkar på någon av de kända kinahaken i Stockholm. Man borde kanske vara som Naomi Klain och löpa hela linan ut. Men det är ju svårt.

 

Är det lika illa att spela på sidan (alltså ekonomiskt stödja de som ligger bakom) som att stå i ledet och lura "investerarna"?

 

Jag känner till en del som råkat illa ut i MLM-historier, så jag skulle känna mig smutsig om jag spelade där. Vad jag inte förstått är om dom ska försöka köra detta i ett helt eget pokernät(!?), då blir det ju ett moralprov om det skulle funka, tänk övervärdet i deras €500 000 garanterade "Sunday Big Deal" (mer än vad PartyPoker vågar garantera) med start 6 januari.... vad säger branshkunninga om detta.. Just branschkunnigt folk lyser med sin frånvaro, om en sajt med världsherraväldeambitioner ska dras igång, varför inte köpa över ett gäng ledande figurer från 24h, FullTilt, Party, Stars etc? Okej, sorry, nu tänkte jag kanske lite för mycket "svenskt".

 

Istället ska T*poker köpa sin mjukvara från ett lågbudgetföretag och ladda upp programvaran via en gratisuppladdningstjänst med så dåligt rykte att den blockas av flera ISP!?

 

Väntar med spänning på 140 miljonerskampanjen med TV-reklamen...

 

...tänk om vi alla har fel och Rahm står där om ett halvår och pekar på pallplatset på pokerscout.com och säger "nu är ni så lagomt kaxiga!".. :shock::-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än så länge går det ju inte att sätta in några pengar...

 

Exakt, och det är väl frågan om det någonsin kommer gå. Det de vill är antagligen att hitta "investerare" som kan göda pyramiden, inte hitta spelare. Så har det varit med deras andra prylar. Man köper ett startkit där pengarna går till pyramiden, i utbyte får man något som ser ut att kunna omsättas i pengar (i tidigare fall låtsasaktier, i detta fall låtsaspengar). Någon riktigt verksamhet är det aldrig tal om.

 

Fel av mig att kalla dig för Jonas, du heter givetvis XXXXXX XXXXXXXX.

 

Hehe, fin gammal MLM-klassiker. Sitta och luska i anonyma skribenters identiteter i syfte att tysta dem.

 

:Tc::6d: är pyramidspel i pokerförpacking, inte poker i pyramidspelsförpackning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att de folk som spelar på sajten får ut sina pengar, om investerare blir blåsta är det synd, men bara det inte drabbar pokerdelen, vi behöver knappast ännu en negativ grej inom onlinepokern.

 

Det kommer GARANTERAT att blåsas upp som en pokerscam, trots att det ju är en vanlig MLM-scam. En pokerscam är mycket roligare för kvällstidningarna att skriva om, och det kommer säkert finnas en uppsjö av lurade byggstenar i pyramiden som vill gråta ut om hur de blev blåsta på sina pokervinster.

 

:Tc::6d: kommer förstöra för online-pokern som helhet och jag hoppas att andra aktörer kommer agera, även chansen är liten att det finns något de kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså är det någon som tipsat någon journalist om detta?

 

Tycker att denna tråd vore relativt enkel att få en bra och intressant artikel på för en duktig journalist.

 

Runt förra julen var det någon nystartad webbelektronikbutik som vart totalsågad som bluff i en tråd på flashback. De kända lurendrejarna bakom den siten lockade med sjukt billiga tvapparater och ett datorpaket där det visade sig att i princip varje komponent var dyrare än det pris dom hade till kund för hela datorn. Man hade en fungerande site (som bara tog förskottsbetalning) och hade tillochmed fått reklamplatser värda miljoner hos JCDEAUX som redan satt uppe (skulle betalas mot faktura).

 

Då vet jag att folk på forumet kontaktade media, webbhotellet och ngn ringde tillochmed till JCDEAUX och frågade hur de kunde låta såna skojare få betala mot faktura. När duktiga journalister började gräva i saken (mycke till hjälp av tråden på FB) och det började skrivas om det stängde webbhotellet genast av siten och JCDEAUX drog in reklamen omgående. På så sätt så avslöjades något som kunde ha blivit "den stora julblåsningen" av många goddtrogna konsumenter.

 

Tycker vi alla här nu på detta forum tar vårat ansvar och ser till att detta inte blir årets stora julblåsning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finansinspektionen varnar för bolaget som som står bakom detta (alston price-> 1 oz, jag förstår inte att två väl ansedda pokerspelare från Sverige ställer sig bakom ett sådant upplägg samt bolag.

Därför att dom är lika duperade som dom med små plånböcker! och tror dom ska bli miljonärer nu.. Ända som kommer hända att en dyster dag så svarar dom inte längre på suporten, och forumen är stängda pga "server uppgradering"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finansinspektionen varnar för bolaget som som står bakom detta (alston price-> 1 oz, jag förstår inte att två väl ansedda pokerspelare från Sverige ställer sig bakom ett sådant upplägg samt bolag.

 

länk till ovanstånde

Finansinspektionen

http://www.fi.se/Templates/AlertListPage____6163.aspx?query=A

Varning för företag utan tillstånd

Alston Price Business Ltd IFSC : www.gif www 2007-05-02

 

 

International Financial Services Commission,

New Administration Building,

Belmopan,

Belize, C.A.

2 May 2007

WARNING NOTICE

ALSTON PRICE BUSINESS LTD

It is notified for general information that ALSTON PRICE BUSINESS LTD is not licensed by the International Financial Services Commission or any other competent authority in Belize to provide or engage in any of the international financial services.

All persons are asked to take note and exercise caution.

GIAN C. GANDHI

DIRECTOR GENERAL

International Financial Services Commission

Om jag förstått rätt så har ovanstående bolag bytt namn till 1oz group i månads skiftet och AP finns inte mera?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ingen sagt det än, så vill jag bara säga BRA JOBBAT brainslicer och alla andra som grävt fram all info. Känner mig nöjd om jag hittar till google,fattar inte hur ni får fram allt:-D

 

EDIT var oxå in på pokerdream och tittade på sidorna, stort LOL till party kopian och lolitapoker med toppless dealer hahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen: Jag gick in på pokerdreams och klickade mig vidare till sidor som köpt deras tjänst. Idel stora kända sajter, den bästa var nog lolita poker där dealern var en tjej som satt topless.

 

hmm.. känns som att dimman börjar lätta. Är detta det nätverk varifrån de 250 000 pokerspelarna ska komma ifrån den 1/1 2008? (detta härliga "prospekt")

Bolaget har redan nu innan start knutit ca 250 000 spelare till sig, som fr.o.m. förstadagens spel går från andra pokersidor över till oss.

 

bra affärsmöjligheter erbjuder dock pokerdream. Aktien har p/e 0.46, den erbjuds till $0.15 och deras målpris på ett år är $2,50 samt dessutom notering på London Stock Exchange under 2008. (Är det nödvändigt att sätta in en ironismiley här?)

 

nätverket(?), som inte ens är listat bland "övriga nätverk" av pokerscout, verkar för övrigt dra till sig åtskilliga skumma typer.

 

Det som är positivt är att denna tråd redan kommer på tredje plats när man söker på ** poker på google.se. Värvarna måste nog bli ännu aggresivare nu så att de potentiella investerarna inte går hem och googlar... ("du måste ta detta nu, om två timmar är det för sent!")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.. känns som att dimman börjar lätta. Är detta det nätverk varifrån de 250 000 pokerspelarna ska komma ifrån den 1/1 2008? (detta härliga "prospekt")

 

bra affärsmöjligheter erbjuder dock pokerdream. Aktien har p/e 0.46, den erbjuds till $0.15 och deras målpris på ett år är $2,50 samt dessutom notering på London Stock Exchange under 2008. (Är det nödvändigt att sätta in en ironismiley här?)

 

I stortsett samma saker skrevs med Giicorp,med målpriser på aktierna varje år, och sen in på börsen osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sälja aktier, som "snart tar slut" och "skynda, först till kvarn" till personer som normalt befinner sig på en annan planet än den där de finansiella marknaderna håller hus är ju bara ett stort LOL.

 

Och att skriva att man "osvenskt" vågar sikta på att bli störst i världen (med en buggig playmoney-klient) är lika dåligt.

 

Liksom att behöva betala för att få en affe-deal.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...