Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså det här med att vara kärnkraftsingenjör. Killen har alltså en master, typ en magisterexamen, om än från en bra skola. Men har han satt sin fot på ett kärnkraftverk, eller forskat om detta på riktigt? Nä.

 

Och visst är det lite coolt att bli antagen för att doktorera på MIT, men personer som, i efterhand, basunerar ut just att de blivit antagna undrar man ju hur de fungerar. Typ: för fem år sedan fick jag ett jobberbjudande från Volvo och hade kunnat var finanschef där idag ... om jag inte hade satsat på MLM istället. Lånta fjädrar passar på något sätt så bra in i hela scam-konceptet.

 

Sen hoppas jag att pokerproffset Anthony haft några bra år på CG, eftersom hans turrevinster på 26K$ (Hendon Mob DB) inte räcker så långt för en kille som "reser över hela världen och spelar alla stora turneringar."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att nu ha läst igenom tråden på Cint.se verkar det som att jag måste rätta något jag skrivit tidigare.

 

T* kör på med sina €200 freerolls i halvtimmen, skulle inte själv våga eller vilja installera den sajten (nu när man vet gänget bakom), men på en månad kommer det ändå bli ansenliga summor. Jag misstänker starkt att problem kommer uppstå när dessa vinnare ska försöka ta ut vinsterna i januari.

 

Jag tror inte freerollsen längre orsakar några "ansenliga summor".

 

Gäst

Skapad:2007-12-03 09:21:22

Jag vann Euro 0.01 igår kväll. I de 200E freerolls är förstapris 50 cent enligt prisfördelningsrutan.

I 2.500 freerollen får de första 30 gå med i söndagstävlingen och nästa 100 får 5E.

 

Skapad:2007-12-03 13:59:03

Jag har nu spelat några firrullar och plaserat mig i pengarna men några pengar syns ej till på kontot samt de utlovade 25euro som man skulle få i singup bonus lyser med frånvaron. Men förespråkarna här på forumet är ju tysta de med.

 

tja, å andra sidan skulle detta paradoxalt kunna öka möjligheten att det faktiskt kommer att gå att ta ut pengar så småningom, just eftersom det handlar om småsummor. (nej, var lugna, jag kommer inte registrera mig där :-D ) Om det skulle krävas att man sätter in pengar på denna sajt, ägd av ett bolag på finansinspektionens varningslista, för att kunna plocka ut rullen så sänks dock EV..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ganska tuffa ord.

 

Men jag satt och tänkte på en annan känd pokerprofil som blev ertappad med att försöka lura folk på pengar. Han fick det ju hett om öronen, många vände honom ryggen och han fick lämna något eller några pokerrelaterade uppdrag pga detta.

 

Eftersom det kan anses som allmänt känt och utom allt rimligt tvivel att detta är en scam, att figurerna bakom är både kriminella (inte alla) eller allmänt kända som skojare, kan man då anse att även Rahm och Henriksson är skojare? Kommer dom gå samma tuffa öde tillmötes som den andre pokerprofilen?

 

Detta är ju nämligen så mycket värre än den den andra händelsen. Figurerna bakom denna scam lurar så många fler på för många väldigt stora pengar. Ofta handlar det dessutom om människor som redan från början inte har det så lätt, som är i en sittuation där de behöver hjälp (ofta ekonomiskt). En hjälp som dom lovas av skojarna bakom denna typ av projekt.

 

Jag förstår att 2 stycken pokerspelare, i ett tidigt skede, med goda avsikter kan involvera sig i ett projekt som detta. Men det kan inte ta speciellt lång tid innan varningsklockorna börjar ringa. När dom dessutom får information om detta i en tråd likt denna är det, troligen, omöjligt att dom inte förstår vad det handlar om. Visst, allt som skrivs i denna tråd stämmer inte, men tillräckligt mycket stämmer, tillräckligt mycket är så lätt att bekräfta med några enkla knapptyckningar att det är orimligt att hävda att man tror detta är ett "rumsrent" projket.

 

Så, eftersom i alla fall en av dessa herrar försvarar projektet, efter att han fått vetskap om hur det ligger till, och säger att det är ngt bra så bör man väl ändå anse att han står bakom det, att han är en del av scammen, eller? Kan det ligga till på något annat sätt än att han ser en chans att lura till sig någons pengar?

 

Jag vet inte inte helt säkert om dessa personer verkligen tror på detta, om dom själva blivit lurade eller om dom medvetet, högt upp i pyramiden, är en del av det. Jag anklagar heller inte någon av dom i dagsläget även om det är väldigt nära, jag undrar. Men det skulle vara intressant att höra någon av dem ge sin syn på det hela. Och med det menar jag inte floskler som "osvenskt att säga att man är bäst", "bra att sikta högt" mm mm.

 

Jag vill ha riktiga ord från människan, inte argument från de utskickade instruktionerna.

 

 

Ett annat ord för pokerspelare är väl skojare? Ett spel som går ut på att utnyttja människans svaghet (gärna hitta någon lätt begåvningshandsikappad att utnyttja) kan väl inte vara karaktärstärkande i alla fall? Som jag ser det har de bara bytt metod. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat ord för pokerspelare är väl skojare? Ett spel som går ut på att utnyttja människans svaghet (gärna hitta någon lätt begåvningshandsikappad att utnyttja) kan väl inte vara karaktärstärkande i alla fall? Som jag ser det har de bara bytt metod. ;)

 

Det kan stämma i en del fall. Men de flesta av oss är nog av den sort som sätter högt värde på formella regler. Riktiga regleringsnissar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat ord för pokerspelare är väl skojare? Ett spel som går ut på att utnyttja människans svaghet (gärna hitta någon lätt begåvningshandsikappad att utnyttja) kan väl inte vara karaktärstärkande i alla fall? Som jag ser det har de bara bytt metod. ;)

 

Du har säkert en poäng. Men samtidigt inte. Min erfarenhet av pokerspelare är att många har få betänkligheter från vem eller hur de vinner pengar så länge spelet i sig går rätt till, att uppsatta regler följs.

 

Men när det kommer till fusk är det en annan femma. Det verkar, och stämmer förhoppningsvis, att många inte själva kan tänka sig att fuska och starkt ogillar att andra fuskar.

 

Gällande ett olagligt pryramidspel (om det nu är det) är det ju frågan om fusk. Man lurar till sig pengar, man "vinner" dom inte ärligt. Det är en stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men rent krasst är det så att grundarna kommer dra in mest deg. Investorerna lite mindre. Ett aktiebolag funkar lite likadant.

 

 

Men visst, det är lite mer regler och restriktioner med ett aktiebolag. De kan inte bara dra till barbados med kassan när det inte går bra längre.

 

..men om de kommer funka och spelare spelar på siten --> det blir rake. Bolaget går med plus efter omkostnader. Det finns ju iaf en chans att de kan funka och att investorer får in deg? Visst kan man ju klura på vilka "omkostnader" det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

..men om de kommer funka och spelare spelar på siten --> det blir rake. Bolaget går med plus efter omkostnader. Det finns ju iaf en chans att de kan funka och att investorer får in deg? Visst kan man ju klura på vilka "omkostnader" det blir.

 

Nej, jag tror inte att det fungera så. Ett "Pyramidföretag" är väl hela tiden beroende på att man skaffar fler inversterare/återförsäljare/medarbetare, eller vad man nu kallar det, för att man ska få tillbaks sina egna investerade pengar? Det är ju inte så svårt i så fall att räkna på hur snabbt hela Sveriges, hela Europas, hela världens befolkning måste hoppa på för att det ska rulla på.

 

Pokersidan i sig kan mycket väl fungera och var ok skött. Men det grundarna vill tjäna pengar på är väl att allt fler återförsäljare investerar pengar. Och den cirkusen brakar ganska snart ihop. Se alla exempel i denna tråd där gänget bakom denna scam gjort liknande saker och vad som hänt.

 

De enorma pengar som ska gå till marknadsföring är ju tex pengar som i mångt och mycket antagligen går direkt till grundarna i form av olika typer av "marknadsföring".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men rent krasst är det så att grundarna kommer dra in mest deg. Investorerna lite mindre. Ett aktiebolag funkar lite likadant.

 

 

Men visst, det är lite mer regler och restriktioner med ett aktiebolag. De kan inte bara dra till barbados med kassan när det inte går bra längre.

 

..men om de kommer funka och spelare spelar på siten --> det blir rake. Bolaget går med plus efter omkostnader. Det finns ju iaf en chans att de kan funka och att investorer får in deg? Visst kan man ju klura på vilka "omkostnader" det blir.

 

Du har helt rätt att grundarna kommer att dra in deg, däremot kommer förmodligen inte investorerna att få ut ett nickel.

 

Pokersiten i detta är inte det primära, det är bara produkten, som skall få folk att köpa en vinstandel, som inte skall förväxlas med en Aktie (det är ju det som är tricket i hela upplägget) raken är det sekundära och inte alls viktig för grundarna, dom har ju redan fått 1:a omgången av pengar, tro mig det kommer att komma ytterliggare ett, (Nu har du cahnsen igen, ta den eller förlora allt läge) men det kommer att dröja ca 8-12 månader, däremellan kommer det att redovisas fina siffror där tillväxten på vinstandelaran är enorm. Det som normalt sker efter detta är att ägarna lägger ner projektet, kanske ca 30 - 45:- miljoner rikare, om dom jobbat på bra.

 

Bolaget finns förmodligen redan i *"långtbortistan" har fått olika uppgifter beroende på vilken site man tittar på de som nämns är Malta, Costa Rica och Panama, har försökt att kontrollera vart bolaget som hanterar vinstandelarna i är registrerat, dvs i vilket bolag hamnar pengarna i men inte lyckats, kanske någon här vet.

 

Jag gör bedömningen att poker klienten som i grunden är en ren playmoney klient, aldrig kommer att komma igång med realmoney, inte som den ser ut i dag i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej var inne och kollade på en massa sidor där du kan registrera dig som användare på ** poker de verkar inte ha en hemsida utan 48st som du kan kolla på LOOOOOOL

 

Jag var inne och kollade på http://www.**onlinepoker.com/

 

Kollar man till höger sida under länken "länkbyta så ser man LÅN hahaha de är också bara för mkt där de tar initiativ till sina spelare att låna pengar.

 

Freeroll turneringar är ju ett enda stort skämt. Börja räkna lite nu gubbar.

 

250 euro freeroll varje halvtimme i december, 24h = 48 1/2 busenkelt.

 

48X200= €9.600 per/dag

9.600X31= €297.600 under hela december månad

 

Sen den dagliga 2 500 euro frirullen

 

2 500X31= €77.500

 

Så de jag vill säga under bara December månaden så ska **-poker lägga ut inte mindre än €297.600 + €77.500 = €375.100

 

Då har inte ** poker startat sin cashgames spel. Inte ens Pokerstars gör något liknanade som är världens största pokersajt så ska någon ny pokersajt kunna lägga ut de här.

 

Sen i Januari så ska de ha veckofinal på €500.000X4 = €2M + deras vecko garanti turneringar som ligger på €20.000,€30.000 och €50.000

 

Här följer en länk http://www.*******.com/

 

Jag orkar inte sitta och räkna ut den summan men bara för att påvisa att **-poker är en STOR JÄKLA BLUFF så får ni summan.

 

Måndag-Fredag

Garanti summor €10.000,€20.000 och €30.000

€10.000X5X4 =€200.000

€20.000X5X4 =€400.000

€30.000X5X4 =€600.000

=€1.2M + veckofinalen €2M = €3.2M i Januari

 

Så summan av kademumman är. ** poker som inte har något cashgames ska lägga ut €375.100 i december och €3.2M i Januari

 

Så under de två första månaderna så ska de pumpa ut €4.4M vart ska dessa pengar komma in någon stanns????

 

Låt höra vad ni andra tycker och tänker.

 

Mvh AA__

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man alltid ska fråga sig när denna typ av pyramidspel lanseras är HUR man ska gör för att bli så framgångsrika som man säger, exempelvis:

* Har man en revolutionerande programvara - Nej knappast

* Har man en bättre ekonomisk deal - Kom ihåg att WPX körde 100 % rakeback under lång tid och inte ens den dealen kunde locka tillräckligt många spelare (enligt PokerScout är man den 23:e största siten med ett 7 dagarssnitt på under 100 personer)

* Är man tryggare än alla andra (juridik, stabilitet, ekonomi mm) - Jo du

* Har man en massa stora namn som folk vill spela mot - Jämfört med FTP´s team är det namnen som presenterats riktiga nollor

 

Dessutom ska man komma ihåg att det är inte världens smartaste människor som blir inlurade i dessa bedrägerier och de är ändå de personer som ska utgöra grunden i spelarbasen. Förutom att de inte är smartast brukar de inte heller ha någon vidare ekonomi vilket gör att de inte kommer ha råd att spela poker (jämför Gii som sa sig planera att starta en bank där medlemmarna skulle utgör grunden. Det blir ju jäkligt svårt att driva bank när kunderna inte har pengar och antagligen, i huvudsak, är kreditovärdiga).

 

Så hur ska de göra för att bli störst i världen? vad består incitamenten i till att flytta sitt pokerspelande till deras site?

 

Som sagt var, detta är ett givet bedrägeri och de enda som kommer ha nytta av det här är bedragarna på toppen av pyramiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man alltid ska fråga sig när denna typ av pyramidspel lanseras är HUR man ska gör för att bli så framgångsrika som man säger, exempelvis:

* Har man en revolutionerande programvara - Nej knappast

* Har man en bättre ekonomisk deal - Kom ihåg att WPX körde 100 % rakeback under lång tid och inte ens den dealen kunde locka tillräckligt många spelare (enligt PokerScout är man den 23:e största siten med ett 7 dagarssnitt på under 100 personer)

* Är man tryggare än alla andra (juridik, stabilitet, ekonomi mm) - Jo du

* Har man en massa stora namn som folk vill spela mot - Jämfört med FTP´s team är det namnen som presenterats riktiga nollor

 

Dessutom ska man komma ihåg att det är inte världens smartaste människor som blir inlurade i dessa bedrägerier och de är ändå de personer som ska utgöra grunden i spelarbasen. Förutom att de inte är smartast brukar de inte heller ha någon vidare ekonomi vilket gör att de inte kommer ha råd att spela poker (jämför Gii som sa sig planera att starta en bank där medlemmarna skulle utgör grunden. Det blir ju jäkligt svårt att driva bank när kunderna inte har pengar och antagligen, i huvudsak, är kreditovärdiga).

 

Så hur ska de göra för att bli störst i världen? vad består incitamenten i till att flytta sitt pokerspelande till deras site?

 

Som sagt var, detta är ett givet bedrägeri och de enda som kommer ha nytta av det här är bedragarna på toppen av pyramiden.

 

 

Det enda som dom kan tänkas göra bättre är väl shorthanded-turrar med garantipotter vilket de enligt vissa kommer ha betydligt mer än någon annan site. Visst kan detta leda till att en hel del MTT-grinders bäljer att spela dessa om de gillar just shorthanded samt att sidan pokermässigt funkar. Men tror få kommer välja att ha det som huvudbas då de knappast kan mäta sig med stora redan etablerade sidor på övriga punkter så som det ser ut nu.

 

Visst kan en ny sida hyggligt snabbt bli en av de största, men det krävs en hel del så som att de verkligen är en bra sida och bevisa detta. och det går inte på en handvändning. Sen krävs det väl en hel del regulars för att nå de användarsiffror som de vill uppnå och dessa vet i sjutton om de kan hitta bland de som inte ännu redan spelar poker inom de tidsramar de har "satt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick givetvis in på deras site och tittade lite.

 

Dom är givetvis inte speciellt seriösa. "Lowest Winning" på deras how to play poker är tydligen en "Five high"

 

"Five High is a five, four, three, two and ace. In the event of a tie, all five high hands split the pot."

 

Hört att det räknas som en stege, även kallad wheel...

 

Kan ju bara anta att det finns andra fel.

 

 

 

http://www.*******.com/pokerschool05.php

Det här e ju löjligt.....

sämsta handen enligt dom är stege

Näst sämsta och 3:e sämsta är 6-high och 7-high o det kan man inte ens få i

texas holdem...

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är HELT omöjligt att de kommer bli en stor aktör eftersom personerna bakom bedrägeriet endast har kompetens i att lura mäniskor, inte att bygga långsiktigt hållbara verksamheter. Det här är dödsdömt till 99,999999%.

 

precis,men vill höjja till 110%, dom har inte ens som mål att driva pokern, det är bara en fasad för investerare att titta på... , övertala AP bluffade att det kan bli nåt med nytt kapital osv.., tappar platsen i matrixen osv om dom inte går in med nytt kapital

 

anonymt reggade domäner, klienten på rapishare, osv osv ...comon, låter som stora planer? Det är liksom inte ens värt att titta djupare in på saker som licenser osv innan det finns en ägare till domänen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.*******.com/pokerschool05.php

Det här e ju löjligt.....

sämsta handen enligt dom är stege

Näst sämsta och 3:e sämsta är 6-high och 7-high o det kan man inte ens få i

texas holdem...

 

Nu snackar dom spel med låghänder, så som 7 card stud high/low och Omaha 8 or better, vilket gör att det som står är korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare allihop,

 

Detta är en mycket intressant debatt om ett problem som kommer att bli mer och mer förekommande i den penningstinna pokermarknaden. Jag har ett brinnande intresse för poker och har även jobbat mer än 3 år i pokerbranchen. Under denna tid har jag sett min beskärda del av skit och fått erbjudanden inom från bolag.

 

För att ta några exempel utan att nämna namn så startades det en väldigt hårt satsande svensk poker site för ett par år sen. Min reaktion med tanke på vilka personer som ligger bakom den var att detta är ytterligare ett luftslottbygge som är till för att fylla ledningens plånböcker. Tyvärr kommer personalen som lockades med andelar från andra siter och investerare få betala för detta. Mycket riktigt så har den siten börjat avskeda folk. Men jag har en stark känsla av att det inte går någon större nöd på killarna i toppen.

 

Jag har även vart på intevju hos ett Uppsala baserat företag som skulle satsa på skill gaming, som senare visade vara del i en gigantisk företagshärva där företagsledningen kom undan med en massa pengar trots att bolagen egentligen bara var luft.

 

Gemensamt för båda dessa företag är att deras presentationer mot personer som skall rekryteras ser väldigt bra ut. De har en tydlig vision och allt kommer att gå "sååååå" bra.

 

I denna härva är det en massa små folk som investerat en strunt summa och en bunt spelare som kommer att få ta en smäll. De som kommer att hamna i blickfånget för gemene man är inte personerna bakom företaget, de kommer alltid komma undan med en stor mängd pengar. Utan det är de "stora pokerprofilerna" som har knutit sig till siten. För aftonbladet är det mycket mer intressant att hänga ut en världsmästare i poker än en shady företagsledare (det finns fler av dem).

 

Så när Mats, Anders och Anthony får stå där med hundhuvudet i pressen struttar den lyckliga företagsledningen runt på Costa Ricas stränder med dollarsedlarna i högerhanden och drinken i vänsterhanden. Det enda som rör sig i deras huvud just då är hur de skall sko sig på nästa "mega trend".

 

Jag tror och hoppas att killarna som säkert ser den fina fasaden även har kraften att titta bakom och inse hur tunt det är. Det är lätt att luras in när det som lovas är guld och gröna skogar.

 

Over and out...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här följer en länk http://www.*******.com/

 

Jag orkar inte sitta och räkna ut den summan men bara för att påvisa att **-poker är en STOR JÄKLA BLUFF så får ni summan.

 

Så summan av kademumman är. ** poker som inte har något cashgames ska lägga ut €375.100 i december och €3.2M i Januari

 

Så under de två första månaderna så ska de pumpa ut €4.4M vart ska dessa pengar komma in någon stanns????_

 

Du behöver inte räkna själv. På http://www.**onlinepoker.com/ står det redovisat.

 

******* ger en garanterad prissumma på €4.000.000 varje månad.

 

Det kommer de aldrig dra in i rake. Alltså är avsikten från början att aldrig betala ut de pengar som spelarna tror att de har vunnit. Ska bli intressant att se vad de väljer för metod för att blåsa fordringsägarna här. Tidigare har man ofta fått konvertera värdelösa aktier mot andra värdelösa aktier. Men hur ska man agera här, för att hålla skenet uppe? Gissningsvis kommer alla låtsaspengar så småningom konverteras till låtsaspengar på en annan site.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer de aldrig dra in i rake. Alltså är avsikten från början att aldrig betala ut de pengar som spelarna tror att de har vunnit. Ska bli intressant att se vad de väljer för metod för att blåsa fordringsägarna här. Tidigare har man ofta fått konvertera värdelösa aktier mot andra värdelösa aktier. Men hur ska man agera här, för att hålla skenet uppe? Gissningsvis kommer alla låtsaspengar så småningom konverteras till låtsaspengar på en annan site.

 

Märkligt att dom som försvarade detta projekt helt har slutat att synas överhuvudtaget på denna tråd!??

Nån som vet om någon blaska har börjat nysta detta spektakel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...