Gå till innehåll

Vad är det för fel på er pokerspelare??


Recommended Posts

¨

 

poker har inte ett skit med aktier att göra aktier är en investering ungefär som att sätta in pengar på banken mot ränta fast med något högre risk poker är ett SPEL och förblir ett SPEL hur många spar ihop sin pension via pokern? pensionsfonder investerar i aktier så din jämförelse luktar anus.

Daytrading och poker har en hel del likheter, faktiskt, så så illa luktar det inte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 166
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

¨

 

poker har inte ett skit med aktier att göra aktier är en investering ungefär som att sätta in pengar på banken mot ränta fast med något högre risk poker är ett SPEL och förblir ett SPEL hur många spar ihop sin pension via pokern? pensionsfonder investerar i aktier så din jämförelse luktar anus.

 

Tycker jag absolut inte. Dessutom skulle det vara väldigt rättvist.

Och...många sparar till pension via pokern.

Och...på sikt är snarare aktier mer spel än poker då pokern inte alls påverkas på samma sätt av andra yttre omständigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut när det gäller daytrading & swingtradning vs. poker vars gemensamma nämnare är money mangement:-)

 

 

Ja, och kunna avgöra vilken ände som är vilken på en 60/40-chans.

 

a) Kommer Ericsson gå upp eller ner idag, ska jag köpa (eller blanka)? Vad har jag för information om marknaden?

b) Han ställde preflop, jag har AK, ska jag syna? Vad har jag för information om hans handsrange?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL, sluta köp trisslotter då... Skillnaden är att lotterivinster från Svenska Spel redan är beskattade.

 

jag som hobbylirare vill inte betala skatt på ett nöje som jag kunde gått back på och kan gå back på. Sen köper jag inte trisslotter, för dåliga odds och de implicita överväger inte ;/

 

Edit: som min kurva på wpbet har sett ut dom senaste veckorna där jag bla spelat som skit så vill jag inte skatta på en förtjänst där jag tjänar 50kr/h haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gärna betalat skatt men då med ett rimligt system. Nu är det ju faktiskt så att vinsterna är skattefria. Som det är nu skänker jag mer pengar till rädda barnen än vad de flesta betalar i skatt så jag tycker det jämnar ut sig.
'

 

Jag kan inte vara säker men är lite fundersam på hurvida det är sant eller inte. Du menar alltså att du skänker runt 10.000 kronor varje månad till rädda barnen?

 

Sen jämnar det ju inte ut sig, du ska betala till svenska samhället eftersom du bor här och använder vägar, telefon, sjukvård, skola o.s.v.

 

Du hoppar ju över ett steg om du skiter i att skatta och ger pengarna till något som ska ha lägre prioritet.

 

Men visst, jag skattar inte men skänker istället pengar till rädda barnen, unicef, amnesty och massa andra välgörenhetsorganisationer varje månad så jag är inte den som gör rätt men jag tycker du resonerar fel. Det är liksom att du resonerar fel som är fel, inte att du gör fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag som hobbylirare vill inte betala skatt på ett nöje som jag kunde gått back på och kan gå back på. Sen köper jag inte trisslotter, för dåliga odds och de implicita överväger inte ;/

 

Edit: som min kurva på wpbet har sett ut dom senaste veckorna där jag bla spelat som skit så vill jag inte skatta på en förtjänst där jag tjänar 50kr/h haha

 

Om man går back ska man väl inte skatta? Vem har sagt det? Är ju bara om summan ligger på plus i slutet av året som beskattning är aktuellt.

 

Har man haft ett förlustår på pokern borde man också kunna kvitta det mot vinster från annat håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag som hobbylirare vill inte betala skatt på ett nöje som jag kunde gått back på och kan gå back på. Sen köper jag inte trisslotter, för dåliga odds och de implicita överväger inte ;/

 

Edit: som min kurva på wpbet har sett ut dom senaste veckorna där jag bla spelat som skit så vill jag inte skatta på en förtjänst där jag tjänar 50kr/h haha

 

Jag förstår liksoms på sätt å vis ditt resonemang. Man har ju skattat för pengarna man en gång började spela med.

 

Men jag tycker ändå det skulle vara fair and square med ett fungerande rättvist skattesystem på pokervinster. Inte mer än rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker att alla företags å bolagsägare helt skall skattebefrias?

All aktiehandel skattebefrias?

All fastighetshandel skattebefrias?

Nu kommenterar jag innan jag läst klart tråden, men...

 

Vad jag tror de flesta egentligen tänker är:

 

REALISERAD vinst är det enda realistiska.

 

I alla fallen ovan; företag, aktier och fastigheter är det ju så att skattemyndigheterna har koll via redovisning "hur mycket har du gått plus på det här?". Har du inte gjort någon vinst när du sålde hårtorkar, Volvo-aktier eller villan finns det ingen reavinst att beskatta.

 

Jag sätter in 1000 på en icke-EU-sajt, ett tag senare tar jag ut 500. Jahupp, vad ska jag skatta? Var det så att jag förlorade 500 och avbröt har jag ju inte gjort nån vinst/inkomst, ska elaka uppbördsmannen ta sista biten av kakan i alla fall? Var det så att jag plussade 500 och tog ut det (lät 1000 stå kvar) borde jag i en mer rättvis värld skatta procent på 500. Nu är attityden snarare så att om jag satte in 1000 och lite senare tar ut allt, 1500, ska jag teoretiskt skatta på 1500. Eller egentligen skatta på varje pott jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder, VA FAN Ä DE MÄ ER?!

Ni vill inte betala någon skatt men staten ska sköta allt åt er. Om ingen skulle betala skatt, hur skulle de se ut då? Varför ska ni slippa? Jag har aldrig sett ett bra skäl till att ni ska slippa! Jag tycker att det ska vara skatt på alla sidor och på alla andra "lotterivinster". Ni säger själva att poker är skicklighet, ännu mera skäl till att betala skatt. Varför ska ni slippa? Vissa av er tjänar säkert 5 gånger som mycket vissa vanliga knegare och de betalar ändå 30% skatt, men ni? 100 000 spänn rakt ner i fickan?... För vanligt folk skulle det blivit 50 tusen spänn efter skatt. Alla ska betala skatt! Även ni giriga pokerspelare så sluta gnäll och skriv upp era pokervinster nästa gång ni redovisar inkomster.

Rättvisa inte särbehandling!

 

svårt å ta dej på allvar imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommenterar jag innan jag läst klart tråden, men...

 

Vad jag tror de flesta egentligen tänker är:

 

REALISERAD vinst är det enda realistiska.

 

I alla fallen ovan; företag, aktier och fastigheter är det ju så att skattemyndigheterna har koll via redovisning "hur mycket har du gått plus på det här?". Har du inte gjort någon vinst när du sålde hårtorkar, Volvo-aktier eller villan finns det ingen reavinst att beskatta.

 

Jag sätter in 1000 på en icke-EU-sajt, ett tag senare tar jag ut 500. Jahupp, vad ska jag skatta? Var det så att jag förlorade 500 och avbröt har jag ju inte gjort nån vinst/inkomst, ska elaka uppbördsmannen ta sista biten av kakan i alla fall? Var det så att jag plussade 500 och tog ut det (lät 1000 stå kvar) borde jag i en mer rättvis värld skatta procent på 500. Nu är attityden snarare så att om jag satte in 1000 och lite senare tar ut allt, 1500, ska jag teoretiskt skatta på 1500. Eller egentligen skatta på varje pott jag spelar.

 

Årsbasis. Precis som inkomskatt, aktieskatt å allt annat. Varför göra det ÄNNU krångligare än det skulle behöva vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'

 

Jag kan inte vara säker men är lite fundersam på hurvida det är sant eller inte. Du menar alltså att du skänker runt 10.000 kronor varje månad till rädda barnen?

 

Sen jämnar det ju inte ut sig, du ska betala till svenska samhället eftersom du bor här och använder vägar, telefon, sjukvård, skola o.s.v.

 

Du hoppar ju över ett steg om du skiter i att skatta och ger pengarna till något som ska ha lägre prioritet.

 

Men visst, jag skattar inte men skänker istället pengar till rädda barnen, unicef, amnesty och massa andra välgörenhetsorganisationer varje månad så jag är inte den som gör rätt men jag tycker du resonerar fel. Det är liksom att du resonerar fel som är fel, inte att du gör fel.

 

Visst det är inte exakt motsvarande men det liknar i alla fall. Har ju dessutom fördelen att det går till folk som verkligen behöver det och inte en massa försoffade bidragstagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst det är inte exakt motsvarande men det liknar i alla fall. Har ju dessutom fördelen att det går till folk som verkligen behöver det och inte en massa försoffade bidragstagare.

 

Antagligen och troligtvis HELT FEL.

 

Med största säkerhet förskingras å missbrukas en större procentandel av frivilliga bidrag till välgörenhetsorganisationer än vad som förskingras i form felaktigt utbetalda bidrag av skattemedel.

 

Men nu är det ju svårt att betala skatt på pokervinster även om man skulle vilja det. Så jag tycker absolut att det är jättefint å starkt av alla dom som skänker del av vinst på detta sätt ändå. N1 ebsimaru.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen och troligtvis HELT FEL.

 

Med största säkerhet förskingras å missbrukas en större procentandel av frivilliga bidrag till välgörenhetsorganisationer än vad som förskingras i form felaktigt utbetalda bidrag av skattemedel.

 

Men nu är det ju svårt att betala skatt på pokervinster även om man skulle vilja det. Så jag tycker absolut att det är jättefint å starkt av alla dom som skänker del av vinst på detta sätt ändå. N1 ebsimaru.

 

Tror du att det är så stor del i större organisationer? Jag har själv ingen aning. Hur många procent skulle du tippa försvinner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte jubla men det är jud et enda rätta systemet.

 

 

givetvis borde pokerspelare betala 30% på sina VINSTER.

 

 

 

vinster och vinster som sagt en spelare kan vinna 200 000 en månad sen torska 300 000 den efter pg av bad beat ,tilt eller fel strategi eller vad som helst då har han ingen vinst mer. en som har ett vanligt jobb kan alldrig gå minus på lönen.så de värdelöst att ens diskutera skatt på poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktat till frirullare:

 

Hur har du tänkt att detta ska gå till?

Ta till exempel i Danmark där de har 56% skatt på pokervinster.

Har en polare där som ena månaden vann lite över 500 000$, och månaden efter gulade han allt. 2 månader senare fick han ett inbetalningskort till skatteverket på 280 000$ men hade inte en krona kvar.

Hur tycket du poker ska beskattas då?

Visst jag kan hålla med att poker ska beskattas som allt annat. Men frågan är hur det ska gå till? Som sagt behövs att man får göra avdrag för resor/hotell/inköp i turneringar mm. För som det ser ut nu om man kommer i pengarna i tex main event som kostar 10 000$, då får man ca 13 000$ precis ITM. dra av 33% och du får kvar 8710$, resa och boenda i Vegas under main event ca 3000$ och då var det helt plötsligt kvar ca 5700$. Då har man helt plötsligt gått back fast man kom i pengarna.

Så det är inte direkt lätt att bara lägga skatt på pokervinster. Är ganska många andra aspekter att ta hänsyn till det om man ska kunna leva på poker efter beskattning.

 

OT nu, men är skatten så hög på pokervinster i Danmark!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vinster och vinster som sagt en spelare kan vinna 200 000 en månad sen torska 300 000 den efter pg av bad beat ,tilt eller fel strategi eller vad som helst då har han ingen vinst mer. en som har ett vanligt jobb kan alldrig gå minus på lönen.så de värdelöst att ens diskutera skatt på poker

 

 

Med det argumentet så ska varken aktiehandel eller företagande vara skkattepliktigt, menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vinster och vinster som sagt en spelare kan vinna 200 000 en månad sen torska 300 000 den efter pg av bad beat ,tilt eller fel strategi eller vad som helst då har han ingen vinst mer. en som har ett vanligt jobb kan alldrig gå minus på lönen.så de värdelöst att ens diskutera skatt på poker

Inkomstskatt räknas på årsinkomst, det vet alla som har deklarerat någon gång. Därför måste förluster dras av på något vis men att skatta för en inkomst är väl ändå inte så farligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att det är så stor del i större organisationer? Jag har själv ingen aning. Hur många procent skulle du tippa försvinner?

 

Vet absolut inte några exakta siffror. Men ämnet har varit upp i SVT:s "Uppdrag granskning" bla. Kommer inte ihåg vilken/vilka organisation dom grannskade. Men självklart administrerras och konfereras det bort lite mer än nödvändigt samt att långt ifrån allt landar i rätt händer i u-länderna.

Samtidigt svindlas det tydligen en del oxå (lyxvåningar å annat)

 

Men med stor säkerhet blir "svinnet" mindre ju större å kändare organisation man stöttar. Förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste vara seriöst efterbliven för att tycka att man som individ är skyldig att ge andra människor pengar för att de är "behövande". Eller ivf är det en absurd paradox att man spelar poker då. För om man har den moralen, hur vettigt är det då att sitta och stjäla pengar från sämre vetande idioter dagarna i ända? Sjuka hycklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste vara seriöst efterbliven för att tycka att man som individ är skyldig att ge andra människor pengar för att de är "behövande". Eller ivf är det en absurd paradox att man spelar poker då. För om man har den moralen, hur vettigt är det då att sitta och stjäla pengar från sämre vetande idioter dagarna i ända? Sjuka hycklare.

 

Not the same fuckin ballpark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...