Gå till innehåll

Regulars på SVS?


Tottyville

Recommended Posts

  • Svars 747
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kepsen av för popoffer som lirar grym poker nuförtiden.

 

 

Jag måste faktiskt spåna vidare lite på ämnet popoffer.. Jag tycker det är riktigt intressant vad som har hänt med honom. Från att spela sämst på svenska spel (det säger en hel del) till att bli en riktigt riktigt tuff regular typ över en natt.. Imo så måste kontot vara delat eller taget av en annan spelare. Möjligheten finns ju såklart att han har spelat lägre under en tid för att bygga en sjukt fiskig image.. Inte för att det känns så väldigt troligt kanske men om så är fallet så är jag riktigt riktigt rädd för killen och vad han kan.

 

Vad tror ni om denna näst intill sjuka utveckling? Kan det vara annat än ett utlånat konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste faktiskt spåna vidare lite på ämnet popoffer.. Jag tycker det är riktigt intressant vad som har hänt med honom. Från att spela sämst på svenska spel (det säger en hel del) till att bli en riktigt riktigt tuff regular typ över en natt.. Imo så måste kontot vara delat eller taget av en annan spelare. Möjligheten finns ju såklart att han har spelat lägre under en tid för att bygga en sjukt fiskig image.. Inte för att det känns så väldigt troligt kanske men om så är fallet så är jag riktigt riktigt rädd för killen och vad han kan.

 

Vad tror ni om denna näst intill sjuka utveckling? Kan det vara annat än ett utlånat konto?

 

 

Jag har ingen teori själv, men det känns verkligen som två helt olika popoffer.

 

Kan tillägga att han läser här på PF, han skrev något i chatten någongång om en hand jag la upp här mot honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste faktiskt spåna vidare lite på ämnet popoffer.. Jag tycker det är riktigt intressant vad som har hänt med honom. Från att spela sämst på svenska spel (det säger en hel del) till att bli en riktigt riktigt tuff regular typ över en natt.. Imo så måste kontot vara delat eller taget av en annan spelare. Möjligheten finns ju såklart att han har spelat lägre under en tid för att bygga en sjukt fiskig image.. Inte för att det känns så väldigt troligt kanske men om så är fallet så är jag riktigt riktigt rädd för killen och vad han kan.

 

Vad tror ni om denna näst intill sjuka utveckling? Kan det vara annat än ett utlånat konto?

 

Håller helt med.. Sätter mig och börjar som vanligt 3-beta han pre och vad händer? Jo han lägger sig ett par gånger pre!?!!?:shock: Jag tänkte, wtf vem är killen? Han spelade ju för fan hyfsat solid poker. Längtar efter den gamla spewmaskinen:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla sitter ju här och säger hur dålig popoffer är så det är väl klart att han taggar till å skärper sig när folk säger att han är sämst :roll:

 

Killens stil funkade sjukt bra vs random fisk, men mot kompetenta spelare var det han som var fisken. Nu är han typ semi-weak-tight ist.. Döm av min förvåning när jag en dag som vanligt 3betade han ur blindsen pre och han foldade 3 i rad !!!!!!! OMFG WTF (o allt sånt) har hänt tänkte jag:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Åsikter om SneakyJack? Spelar sjukt mycket, verkar fiskig och har svårt att släppa händer av vad jag har sett.

 

Har nog typ samma känsla om honom, har för mig att jag har en note som säger typ "spelar bakfram, semifisk som har lite koll"

 

De flesta på 2,5/5 som man inte har nötförsäljar-note på har jävligt svårt att lägga händer helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smålirat FR 1/2 senaste dagarna, verkar vara bra värde. dock några som märkt ut sig och suttit med upp mot 1000kr,s stackar varje natt. elderserbo, yxhugg, busdriver, amateur ? några man bör passa sig för?

 

Elderserbo vet jag inget om, men han skriver pokerdagbok på flashback.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=615772

 

Yxhugg och busdriver tillhör väl de bättre spelarna på 1/2 FR. Yxhugg är hypertight. Visar han styrka är det bara att folda. Busdriver varierar sig och kan ibland sväva ut med annorlunda spel och halvtrixiga bluffar. Var iofs ett tag sen jag spelade 1/2 FR, men det är så jag minns dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar själv SH 1-2 på SVS.

 

Någon som har en lista på spelare som är bra där?

Själv tycker jag att spelare som:

Fold***

Pamingare (eller vad det är)

Leifi

 

är rätt bra, kommer inte på fler just nu, men skulle uppskatta om ni kunde namedroppa lite och varför just den spelaren är bra på 1-2 SH på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fiskar på 0,5-1 ;

kungrikard ( bygger stackar ett tag, bara att gå in o ta för sig)

 

Gozzy; Snubbe som lever på tur, spelar extremt fiskigt ofta 5/10 kr bord SH, bara att gå in och dominera

 

yxhugg; Tajtass grinder

 

Lasse64; microstakes MTT fisk.

 

berra85; stort lol, men betalar av bra händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fiskar på 0,5-1 ;

kungrikard ( bygger stackar ett tag, bara att gå in o ta för sig)

 

Gozzy; Snubbe som lever på tur, spelar extremt fiskigt ofta 5/10 kr bord SH, bara att gå in och dominera

 

yxhugg; Tajtass grinder

 

Lasse64; microstakes MTT fisk.

 

berra85; stort lol, men betalar av bra händer

AAisking; Outstanding? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...