Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Tips på vart jag ska söka en central 1:a-2:a i gbg på för ställe förutom blocket, och har bara stått i kö på sgs i 7 månader?

 

Vill du pröjsa 8k i månaden för möblerad 2a mitt i city + 3 mån hyr i förskott, att hyra fr 1 jan i minst 3 månad, förmodligen mkt längre tid om jag inte tycker Sydafrika suger kraftigt.... PMa mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på vart jag ska söka en central 1:a-2:a i gbg på för ställe förutom blocket, och har bara stått i kö på sgs i 7 månader?

 

tyvärr, kommunistland..

 

 

snubbe som bytte ut cdläsaren i sin "non-unibody MacBook Pro 2.5GHz with 6GB of RAM" och kör raid0 på 2st intel ssd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

poker är svårt

 

bonkibaby86 ($383)

HERO ($762)

 

HERO posts (SB) $3

bonkibaby86 posts (BB) $6

 

Dealt to HERO 7s Ah

HERO raises to $15

bonkibaby86 raises to $42

HERO calls $27

FLOP ($84) Qs 8h Ad

bonkibaby86 bets $341 (AI)

HERO calls $341

TURN ($766) Qs 8h Ad 9s

RIVER ($766) Qs 8h Ad 9s 3d

HERO shows 7s Ah

(Pre 29%, Flop 89.6%, Turn 95.5%)

 

bonkibaby86 shows Kh Ks

(Pre 71%, Flop 10.4%, Turn 4.5%)

 

HERO wins $765

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloween-bilder? :D

 

inte jättepigg på att ge ut dem till allmän beskådan, finns ju risk att bilderna kommer förfölja mig i framtiden. klädde ut mig till tjej och till skillnad från de flesta andra som klär ut sig siktade jag inte på att se vulgär ut utan att se vacker ut, så blev rätt sexigt :twisted:

 

grinden går fint, hittade 5500plusset, en hel del + i euro. spelade väl inte mitt livs bästa poker, tog en del märkliga beslut mot fiskar som jag inte borde tagit vilket säkert kostade mig några hundra gbucks. kände mig lite ringrostig med explolinjerna, tar väl ett tag att komma in i det igen efter uppehållet. är lite förkyld så fokus och mental förmåga är inte i topp. blev mkt autopilot och rätt lite tankeverksamhet.

 

någon som vet hur man minskar storleken på primalobbyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lycklig på en skala 1-10 känner du dig när du är i sverige och samma fråga när du befinner dig vart du är nu?

 

Edit: Kanske va lite konstig fråga. Jag tar om den

 

Hur lycklig är du på en skala 1-10?

 

Hur lycklig var du för 2 månader sen på en skala 1-10?

 

Är i Sverige nu, lite förkyld. Bytte ner mig från en 9 till 4 eller något känns det som. Men ska försöka bita i det sura äpplet i 2.5månader till iaf. Sedan får det räcka med vintermisär...

 

För 2månader sedan var jag rätt grinig och less på pokerlivet. De flesta dagarna pendlade mellan 7-3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte skiten från inet nu, blev dessa:

https://www.inet.se/datortillbehoer/moess/musmatta-func-surface-1030-mba-archetype/6900796/

https://www.inet.se/datortillbehoer/moess/razer-deathadder-re--spawn/6101547/

https://www.inet.se/datortillbehoer/hoegtalare/harman-kardon--jbl-soundsticks-ii/6304086/

 

tar väl något år innan de kommer, men jäjä.

 

lirat idag med, inget spektakulärt. 1700händer ganska solid grind. inte överdrivet kreativt spel, men behövdes inte. kanske någon betsizing/timingtell jag gav jag inte borde gett som någon reg läste rätt som kanske kostade mig någon hundring gbucks. mental förmåga inte på topp. valde att lämna ett 2k bord med bra värde efter att ha torskat ett inköp där, inte helt bekväm med variansen nu när jag är ringrostig. rationaliserade det med att jag gjorde kalkylen att backa mer där hade påverkat grinden så det var ev+ att lämna bordet, men borde helt klart jobba bort sådana tendenser.

 

tog en PUNK IPA. bara druckit bintang, heineken, corona etc senaste månaden. herre jävlar vad aggresiv den är :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att ett samhälle utan någon byggnadsnämnd eller liknande är bra?

Skulle det inte vara en utmärkt affärsidé att i ett sådant samhälle köpa upp 5 cm mark runt alla tomter, bygga ett 20 meter högt plank och ta en avgift för varje gång någon vill passera?

 

utan någon vet jag inte om det är så bra. är förvisso rätt godtrogen av mig, men säkert någon som vill jävlas. jag vill se flera konkurrerande frivilliga nämnder.. känns som jag skulle betala lite extra för att få kontrakt på att sådant och liknande inte kommer ske.

 

upp 10k sedan jag kom hem nu. turat lite, men tycker jag spelat bra. gjort en del väldigt kreativa rfancy explospel jag aldrig hade hittat tidigare som fått folk att stacka av tomma etc. vet inte riktigt var jag hittat dem, känns som min kreativitet är på topp och jag gissar rätt ovanligt ofta.

 

ska försöka bjuda min far på http://www.kockvin.com som farsdagpresent. han är väldigt anti att bränna pengar(fattig uppväxt, aldrig välbetald, snålar på allt). stor risk att han tackar nej trots att jag vill bjuda. dessutom är han väldigt obekväm i den typen av miljöer(inte van att klä upp sig etc), så är lite tveksam till att ta dit honom. tycker han borde prova på dyr mat en gång i livet och tror han skulle kunna uppskatta det, samtidigt finns risken att det han inte uppskattar det alls och hade uppskattat kina-restaurang mkt mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

farsan avböjde mkt riktigt kock o vin så föreslog canton house vilket han gillade. dock var det fullsatt där så vi hamnade på bellini. riktigt trevlig resturang och brunetten sandra som jobbar där är riktigt fin imo. prövade på att dricka Strega, första gången jag drack Strega. mkt trevlig dryck. ska helt klart utforska mer ört-likörer.

 

lite bilder från mina och opterons äventyr på mount rinjani:

img3736c.th.jpg

img3830g.th.jpg

img3903l.th.jpg

img3945v.th.jpg

img3949.th.jpg

img3978c.th.jpg

img4132n.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...