Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Så sjukt kassa subs på hotellets dvdfilmer. Fattar inte varför de ens görs, finns väl bättre releaser på nätet. Helt osammanhängande, helt fel ord etc. Skulle se en fransk film, blev ju helt omöjligt. Vad är det för nötter som sitter och skriver subs i Asien egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sjukt kassa subs på hotellets dvdfilmer. Fattar inte varför de ens görs, finns väl bättre releaser på nätet. Helt osammanhängande, helt fel ord etc. Skulle se en fransk film, blev ju helt omöjligt. Vad är det för nötter som sitter och skriver subs i Asien egentligen?

 

Kanske är vad servitörerna gör när de ignorerar kunderna :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du om KLP?

 

Är betalande medlem så helt anti dem är jag inte. Tyvärr har de väl rätt liten chans att lyckas, och ledningen verkar lite ineffektiv och de har opionen mot sig. Tror lite som Friedman om politisk aktivism. Dagens demokrati är oförenlig med ett fritt samhälle. :(

http://www.cato-unbound.org/2009/04/06/patri-friedman/beyond-folk-activism/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny sitter jag på coast och ätit min gratisfrukost. Väntar på att betala, 20pers i resturangen, 5 servitörer står vid baren med ryggen mot resturangen, inte någon som scannar runt. Räddad av vinden som blåste ner en gaffel på ett bord, så de vände sig om så jag kunde signalera keptan på teckenspråk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filosoferar vid poolen. Funderar på att köpa bil, läser på vwvortex. En gti kostar 23k usd i USA, 38k i UK. Typ samma i Sverige, värre i Norge. Inte konstigt SAAB går dåligt då bilköparna på deras starkaste marknad först ska skatta halva lönen sedan betala dubbla priset på eventuell ny bil. Klart folks incentiv att bränna pengarna i Phuket istället för att köpa ny bil varje år påverkas...

 

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4630025

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny sitter jag på coast och ätit min gratisfrukost. Väntar på att betala, 20pers i resturangen, 5 servitörer står vid baren med ryggen mot resturangen, inte någon som scannar runt. Räddad av vinden som blåste ner en gaffel på ett bord, så de vände sig om så jag kunde signalera keptan på teckenspråk.

 

gör som jag gjorde, ta en springnota

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta reda på vad nya bilar kostar i ex Danmark, ivf för danskar som inte kommer undan straffskatterna. Hade inte våra egna sossar varit sån symbios med storföretag som Saab och Volvo hade det naturligtvis varit samma skattesatser i Sverige.

 

Vi svenskar kan visst tjäna en slant på att köpa bil i Danmark. Pga deras skyhöga skatter tvingas säljarna kapa sin marginal för att någon ska ha råd att köpa något, med dagens regler skattar svenskar svenskt i Danmark...

 

I USA säljs 3.5x fler bilar per capita än i Sverige, inte konstigt det mtp våra hutlösa skatter. En Volvo xc90 kostar typ dubbla än i USA, förr kunde man köpa bilen i USA och hämta den i Sverige själv, men det blev för poppis, så nu tvingas de som vill spara pengar skeppa den över Atlanten 2ggr, även trots miljöförstöringen spara man ofta 100kkr på att köpa svenskt i USA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör som jag gjorde, ta en springnota

 

Gjorde visst det oavsiktligt. Åt en tenderloin för 500thb till lunch som jag sträckade på rummet som inte stod med på sluträkningen :)

 

Mellanlandar i CPH, tänkte shoppa whiskey i Bangkok och ta i handbagaget. Det är lugnt även trots mellanlandning va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde visst det oavsiktligt. Åt en tenderloin för 500thb till lunch som jag sträckade på rummet som inte stod med på sluträkningen :)

 

Mellanlandar i CPH, tänkte shoppa whiskey i Bangkok och ta i handbagaget. Det är lugnt även trots mellanlandning va?

 

Spara kvittot bara så slipper du nog onödigt tjafs. Kanske funkar med boardingkort från Thai också iofs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör som jag gjorde, ta en springnota

 

Gjorde visst det oavsiktligt. Åt en tenderloin för 500thb till lunch som jag sträckade på rummet som inte stod med på sluträkningen :)

 

Mellanlandar i CPH, tänkte shoppa whiskey i Bangkok och ta i handbagaget. Det är lugnt även trots mellanlandning va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är betalande medlem så helt anti dem är jag inte. Tyvärr har de väl rätt liten chans att lyckas, och ledningen verkar lite ineffektiv och de har opionen mot sig. Tror lite som Friedman om politisk aktivism. Dagens demokrati är oförenlig med ett fritt samhälle. :(

http://www.cato-unbound.org/2009/04/06/patri-friedman/beyond-folk-activism/

 

Ja, Patri Friedman tar upp det problem som en organisation som KLP har, iaf så länge de inte aktiverar sig. Det blir extremt mycket teoretisering (som redan finns i överflöd) när det egentligen är implementering som skulle behövas. Problemet, och den återvändsgräns man i stort sett alltid kommer till, är precis som Friedman skriver i texten (angående "free state-lösningen"):

 

"Instead of opening a new frontier, it is on land claimed and controlled by the most powerful military force in the world. It also operates within traditional democracy and its flaws."

 

Sen känner man sig väl inte så sugen på att bo på en flotta i havet heller. Men New Hampshire skulle väl iofs duga ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tydligen folk som hävdar att de är jag på IRC. kan iaf klargöra att jag inte behöver stejk och om jag någonsin skulle begära stejk så gör jag det över telefon så ni hör att det är jag. rekommenderar alla att kräva telefonsamtal innan ni stejkar någon rent allmänt.

 

hemma i sverige igen, det är kallt. kallt ute, kallt inte och allmänt kallt liv. lite misär att komma hem igen, men fint med massa serier att ta igen. siktar på 2-3månader hård grind, sedan ut på äventyr igen. antagligen äventyr med laptop.

 

var för övrigt inga problem att komma in på SAS lounge, bara gick rakt förbi biljett-kontrollen och satte mig bland affärsmännen och åt gratisfrukost. passade även på att ta ett glas vin klockan 6 på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lunch på torsdag med hjorten på Shiraz?

 

Btw, är du bra på fotboll? Behöver konditionsstarka spelare till min fotbollslag. Mer info i min db.

 

god morgon. lite jetlag så imon gissar jag att det blir kvällsmat för mig, men visst. shiraz var trevligt sist.

 

inget vidare på fotboll, men kan spela det hjälpligt iaf.

 

 

för övrigt vill jag tipsa alla om:

V 2009 S01E01 PROPER HDTV XviD-NoTV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Robin.

 

Har börjat springa lite på sistonde, och dom senaste 2 gångerna jag sprungit så har jag fått ont i lungorna som fan :( Varje gång jag andas så skrapar det mot lungorna. Antar att det berör på kylan.

 

Har du nån bra tips på hur jag löser det, vill gärna förtsätta springa ute.

 

Och vibba ifall du har lust att spela biljard nån gång :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Robin.

 

Har börjat springa lite på sistonde, och dom senaste 2 gångerna jag sprungit så har jag fått ont i lungorna som fan :( Varje gång jag andas så skrapar det mot lungorna. Antar att det berör på kylan.

 

Har du nån bra tips på hur jag löser det, vill gärna förtsätta springa ute.

 

Och vibba ifall du har lust att spela biljard nån gång :-D

 

inga tips, har själv samma problem.. :(

 

-----

 

tillbaka till grinden. vaknar 4 pga jetlag. blev påmind om hur kul det är med setups. torskar KK vs AA, AK vs AJ och KK vs AK allin pre. blev också påmind om hur katastrofalt dåliga ens motståndare är, har nog oroat mig lite i onödan. ska nog gå att göra bra pengar ett tag till :)

 

behöver lite ny datorutrustning. tips på

1. mus(med sladd, lessnat på att byta batteri tror jag). gillar lätta möss med extret hög känslighet. 2560x1600-diagonalen ska gå på under centimetern helst.

2. musmatta, haft 2st func som jag varit nöjd med...

3. datorhögtalare. smidiga och bra, ska matcha appleprylar.

 

budget för allt $200-$500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inga tips, har själv samma problem.. :(

 

-----

 

tillbaka till grinden. vaknar 4 pga jetlag. blev påmind om hur kul det är med setups. torskar KK vs AA, AK vs AJ och KK vs AK allin pre. blev också påmind om hur katastrofalt dåliga ens motståndare är, har nog oroat mig lite i onödan. ska nog gå att göra bra pengar ett tag till :)

 

behöver lite ny datorutrustning. tips på

1. mus(med sladd, lessnat på att byta batteri tror jag). gillar lätta möss med extret hög känslighet. 2560x1600-diagonalen ska gå på under centimetern helst.

2. musmatta, haft 2st func som jag varit nöjd med...

3. datorhögtalare. smidiga och bra, ska matcha appleprylar.

 

budget för allt $200-$500.

 

1. Intellimouse explorer 3.0

2. Qpad

3. -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lutar åt

1. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=144059

2. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=229178

3. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=44556

 

jobbiga är dock att jag fått mitt VISA-kort skimmat, så det är spärrat så orkar inte köpa något förrän jag får ett nytt :(

 

vart och käkade på hos pelle:

http://www.gp.se/matdryck/krog/1.13130-hos-pelle

rätt chill ställe. enkelt, lugnt och gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...