Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Låter ju riktigt nice, ska lätt köpa ett par och se om knäna förbättras. Borde iallafall inte kunna bli sämre om man säger så.

 

Det finns många olika varianter av VFF, vilka rekommenderar du? Jag kommer använda mina till att löpa utomhus på asfalt/grusväg.

 

Jag hade också knäproblem före och de har helt försvunnit med VFF. Tummen upp!

 

Om jag var du skulle jag chansa på Komodosport. Det är tydligen en ny modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade på Game of Thrones s01e06 igår. Var det någon mer än jag som reagerade på scenen när Khal Drogo smälter ner guldsmyckena i grytan över elden? Guld har en smältpunkt på över 1000 grader celsius, vilket gör att det känns högst otroligt att det skulle fungera i verkligheten. Dessutom tar det bara sekunder innan allt guld är komplett nedsmält. Självklart förstår jag att scenen hade blivit väldigt tråkig om detta hade gjorts på ett mer realistiskt sätt, men det det var ändå något som jag reagerade på när jag såg det!

 

EDIT: Förövrigt måste jag säga att jag är fascinerad över rättsystemet de har i Westeros :P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju riktigt nice, ska lätt köpa ett par och se om knäna förbättras. Borde iallafall inte kunna bli sämre om man säger så.

 

Det finns många olika varianter av VFF, vilka rekommenderar du? Jag kommer använda mina till att löpa utomhus på asfalt/grusväg.

 

 

Ett tips är att gå och gjuta en ny sula efter din egen fot, så vart jag av med mina knäproblem som jag haft i 3-4 år. Kanske inte hjälper för just ditt knäproblem men kan ju vara ett bra tips iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att var den ädelmetall du referrerar till?

 

[ ] Alla scener i en film/serie är i realtid

 

Du reagerade inte på att de hade drakägg? Vad tänkte du då?

 

Vad är orealistiskt med drakägg i en värld där det (antar jag) finns drakar? Hur tycker du att dom ska föda barn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah, ni diskuterar frågor vars riktiga svar spoilar böckerna.

 

att guldet smälte får väl ses som att de tog sig lite artistisk frihet, men vill du ha fantasyförklaringar så skulle det ju kunna beror på att världen ändrar sig vilket den gör i boken då wildfire helt plötsligt blir mycket mer potent pga vissa yttre händelser.

 

angående drakäggen så vet vi rätt lite om hur drakar föds, det som står i böckerna påminner rätt lite om hur fåglar föds etc, om detta är regel eller undantag vet vi inte.

 

Varför förutsätter du att drakar inte skulle vara däggdjur?

lol, du har inte läst mycket fantasy va? drakar beskrivs rätt sällan som däggdjur snarare är de något magiskt mystiskt som alltid har funnits men av någon okänd anledning försvann.

 

det intressantaste i senaste avsnitten var imo att syrio säger att det bara finns en gud, dödsguden. detta sa han aldrig i böckerna och potentiella konsekvenserna av hans uttalande för kommande boöckerna blir väldigt intressanta. obs detta är bara teorier änsålänge, men rätt rimliga sådana. ni som läst böckerna förstår förhoppningsvis vad jag pratar om.

 

the event slutade riktigt bra, riktigt synd att de la ner serien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, du har inte läst mycket fantasy va?

 

the event slutade riktigt bra, riktigt synd att de la ner serien.

 

+1 på detta

 

Känns som man kan göra långfilm på The Event nu så man kan glömma bort den. För att sedan ta fram den om några år när man genomgår någon svår vintersjuka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så? att spoila sönder saker har inte direkt hindrat dig från att posta tidigare (se senast igår).

 

bah, jag hypade bara. att det förekom lesbiskt analsex var ju inte direkt jätteviktigt för ploten och spoilade inte överdrivet. ungefär som att påstå att jag spoilar morrow vs naniwa om jag säger att kommentatorerna skämde ut sig under streamen.

 

jag förutsätter det eftersom dom tydligen lägger ägg.

äggen å andra sidan verkar ju inte bete sig som vanliga ägg, de har inte kläckts än och hon verkar inte vara rädd för att värma äggen.

 

 

---

 

läser svensk maffia fortsättningen. lite fascinerad av sånt här, är sugen på att se någon mer tv-serie på temat. typ breaking bad, sons of anarchy, the wire etc. tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läser svensk maffia fortsättningen. lite fascinerad av sånt här, är sugen på att se någon mer tv-serie på temat. typ breaking bad, sons of anarchy, the wire etc. tips?

 

Temat maffia? Är också förtjust i det och då antar jag att du inte kan ha missat den överlägset bästa serien(alla kategorier) som gjorts, Sopranos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...