Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

tyckte det var en hel del roliga matcher, thorzain vs mc var helt klart mest nice att raila.

 

day9 husky mfl är ju inte så proffsiga men de har massa fans som idag utgör rätt stor del av tittarskaran, kolla husky på youtube och räkna på $1600/1M visningar så ser ni att han gör rätt grova pengar på sitt skrikande, kanske inte i rebacka-black-klass men inte långt därifrån.

 

 

jag tycker xhydrax är skönt också, har fötjänt få subscribers.

 

 

 

på tal om att skita, mitt försök att skaffa en toto gick ju åt skogen då det verkar säljas extremt få washlets i europa. gah, tilt på att vi ska vara så efter. någon som vet något om hur sitationen ser ut om det går att få tag på en?

 

fått lite meddelande på facebook idag:

 

detta skrivet av en gammal klasskamrat

 

fick även detta:

 

känns lite oseriöst, men han verkar finnas enligt google. känns som han skulle vinkla det lite märkligt om det blir av så tror jag står över denna gången.

 

vi hade för övrigt ett riktigt sjukt barfotapass i söndags, sprang ett varv i slottskogen, sedan skulle en hemåt stan då sa vi att vi springer med honom en bit. sedan vips börjar vi springa göteborgsvarv-banan och rundar poseidon ner mot avenyn. väl där nere hetsar vi vandra att springa kompassen och sedan eskalerar tokerierna till helt nya höjder och vi kör ett lopp genom nordstan mitt i rusningstrafik. lite bilder:

227472_10150249733157238_525842237_8686689_4881301_n.jpg

226838_10150249733622238_525842237_8686699_5799948_n.jpg

223335_10150249733747238_525842237_8686701_6559281_n.jpg

222922_10150249733817238_525842237_8686703_1175075_n.jpg

 

sjukt kul att springa slalom mellan folket i nordstan, lite flashmob/forrest gump känsla över allt. skrattade som ett barn, kul att bjuda på sig lite :)

 

1.2mil på blöt och vass(vasagatans cykelbana är riktigt jävla vass, resten var mjukt) asfalt kändes kanon så det blir nog göteborgsvarvet barfota :mrgreen:

 

hoppas jag roar någon :)

 

lol roade mig iaf, vff och barfotalöpning känns som en sekt. springa runt i grupp och le sådär som enbart frireligiösa kan. riktigt sjukt. sen att man gick på sektpropagandan och själv införskattat ett par vibrams... det är en annan femma. en fråga ang. huskys intäkter, vart fick du siffran 1600 dolls per million views? är det unika visningar eller bara visningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol roade mig iaf, vff och barfotalöpning känns som en sekt. springa runt i grupp och le sådär som enbart frireligiösa kan. riktigt sjukt. sen att man gick på sektpropagandan och själv införskattat ett par vibrams... det är en annan femma. en fråga ang. huskys intäkter, vart fick du siffran 1600 dolls per million views? är det unika visningar eller bara visningar?

 

var visst gamla siffror:

Youtube partners will make $2.5 to $5 per 1000 video views The most popular stars will earn $5 per 1000 views.

 

HuskyStarcraft

Prenumerant

Lägg till som vän | Blockera användaren | Skicka meddelande

Profil

Namn:StarCraft

Kanalvisningar:66 818 802

Totalt antal visningar:184 531 851

(184 000 000 * (US$ 5)) / 1000 = 5 815 129,45 svenska kronor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går väl inte direkt att lita på dom där siffrorna / de som ligger ute på nätet men visst dom som lever på youtube videor verkar ju ha det väldigt bra iaf. 2500-5000$ för 1miljon views låter ju ganska absurt eftersom dom som är populära drar in 100-150 miljoner views per år, bara och gratulera dom isf.

Vissa har iof folk som jobbar åt dom och kanske lägger 100k$/år på det men många är ju själv också, intressant industri.

Alltid kul att läsa spekulationer om sådant då jag följer en del människor på youtube, man är ju bra nyfiken på att veta hur mycket deg dom drar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var visst gamla siffror:

Youtube partners will make $2.5 to $5 per 1000 video views The most popular stars will earn $5 per 1000 views.

 

HuskyStarcraft

Prenumerant

Lägg till som vän | Blockera användaren | Skicka meddelande

Profil

Namn:StarCraft

Kanalvisningar:66 818 802

Totalt antal visningar:184 531 851

(184 000 000 * (US$ 5)) / 1000 = 5 815 129,45 svenska kronor

 

kan vem som helst ansluta sig och slänga upp en film?

 

har en polare som fick 600 000 träffar för ett ordinärt klipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

senaste GoT va riiiktigt segt dock... va så sjukt hajpad på e05 men stor besvikelse. törs inte se trailer till nästa men litar på dej!

 

och hur kan du ha skitungen som avatar? skäms!

 

har också börjat kolla på got, spännande!

 

och i sommar kommer nya curb!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

waaat!

 

trodde senaste säsongen va sista? USA SLUTA MMJÖLKA

 

ulaf har du skype?

 

Wiki: "To date, seven seasons comprising 70 episodes have aired, with an eighth season scheduled to premiere July 10, 2011."

 

japp har det men loggar typ aldrig in, men e du där kanske man ska pröva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan vem som helst ansluta sig och slänga upp en film?

 

har en polare som fick 600 000 träffar för ett ordinärt klipp.

 

Krävs väl en del "subscribers" och lite mer än träffar på 1 video för att dom ska vilja sponsra dig, en liten fanbase och någon video i veckan låter rimligt. kan nog se krav där man ansöker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han har 1000 subscribers och totalt två miljoner träffar på fem egna klipp.

 

http://www.youtube.com/t/partnerships_faq

 

Kvalifikationer och vanliga frågor

För att kunna bli YouTube-partner måste du uppfylla följande minimikrav:

 

Du skapar originella videoklipp som lämpar sig för direktuppspelning.

Du äger rättigheterna till eller har uttryckligen tillstånd att använda och tjäna pengar på allt ljud- och videomaterial som du lägger upp – utan undantag.

Du överför regelbundet videoklipp som ses av tusentals YouTube-användare, eller så kanske du publicerar populära eller kommersiellt framgångsrika videoklipp på annat sätt (till exempel DVD-skivor).

 

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090606120645AA2SfI1

 

Generally, YouTube will not consider you unless you've got some combination

of "subscribers" and "videos" that when multiplied together can easily surpass

10,000 channel views. Thus, you would need, for example, something like 800

subscribers and 20 videos or maybe 500 subs and 30 vids -- as well as a total

view count close to the 1,000,000 mark.

 

Only after you have met all those conditions and been "approved" by YouTube,

they will give you all the special tools and codes which will enable you to have:

-- an 875x75px banner for your channel, 875x150 if you're "corporate" branded

-- a mini-banner beside each played video

-- your channel-page video on "autoplay"

-- "special" videos more than 10:59 long

-- automatic higher quality to your videos

-- unique skins/sizes for the video player

-- more options for your video thumbnails

-- extra boxes: links, bulletins, contacts

-- another picture for your "connect" box

-- option of animated GIF for background

-- being at the very top of search results

-- the possibility of earning "ad revenue"

-- the light-bulb "watch at night" feature if your "account type" is as a "director"

-- a "More From" section which overrides the regular "Related Videos" section

and featuring only your uploaded videos.

 

 

krävs väl också att man är medborgare i USA också :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppar in i GoT-snacket, tyckte också sista var lite segt men kändes som ett övergångsavsnitt... tvingade att få in lite dialog så vi inte kastas in i massa stora fighter utan att ha någon aning varför, the mountain är en (o)skön jävel dock. tung.
Sista avsnittet segt? Tittar vi på samma serie?

 

Eller. Ehm. Går den på nån svensk kanal med fördröjning från amerikanska sändningsdatumet? Tar bara för givet att folk tankar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag tankade men jag var iofs tvungen pausa en massa ggr då massa irl skit hände, dunno. Men jag tror på en ganska rask utveckling nu åtminstone

 

tro mig, det kommer bli rask utveckling. håll i er :)

 

 

Högrev är perfekt grytkött. Gör en no-bean chili. Bryn köttet, på med vitlök, krossade tomater, rök, soja, lagerblad, chili, oxfond, spiskummin, salt & peppar. Låt puttra skitlänge, häll på vatten vid behov. I med lite honung/öl/lime/kidneybönor om du känner för kolhydrater.

 

testade detta idag blev riktigt fint, var lite kreativ och körde i lite cayenne och använde krossade tomater med chili och med örter, skippade honungen etc men åt lite jordgubbar och vispgrädde till efterrätt för att få i mig några kolisar iaf.

 

förvånad över att högrevet luktade så gott när jag stekte det, grönagårdar :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

World No.2 Novak Djokovic claims giving up “pizza, pasta and bread” has made him a better player.

 

The Serbian is unbeaten this year, with a 24-0 record, having picked up the Australian Open and Dubai Tennis Championships, as well as Masters 1000 Series events in Indian Wells and Miami.

 

Now back home in Belgrade for the Serbia Open, the 23-year-old has spoken of the major changes he has made to his diet over the past eight months to improve his fitness levels.

 

Djokovic – who won his inaugural home event in 2009 – believes the advice given to him by nutritionist Igor Cetojevic has been a major factor in his recent run of successes.

 

He said that Cetojevic has “done a great job” by “changing” his diet following test results that showed Djokovic is “allergic to some food ingredients” such as gluten”.

 

Having ditched “pizza, pasta and bread”, Djokovic feels “great physically”, has “lost some weight” and made his “movement” far “sharper”.

 

http://www.10sballs.com/2011/04/26/djokovic-ditches-pizza-to-push-for-top-spot/

 

Cutting out the pizza and the pasta

Until just recently, Djokovic did not exactly have a reputation for being the most physically robust of tennis players, and at the US Open one year Andy Roddick wondered aloud whether the Serbian’s ailments consisted of a back and a hip injury, cramp, bird flu, anthrax, SARS, a common cold and a cough.

But no longer could it be said that Djokovic’s allergies and his breathing problems are preventing him from making the most of his abilities.

One important change to his physical make-up came after a nutritionist discovered last year that Djokovic was allergic to gluten products, so the Australian Open champion no longer has pizza, pasta or bread on his plate, not even when he spends a week in Italy.

Though Djokovic has lost some weight, he has not lost any power in his racket-arm – in fact, there is more pop on his groundstrokes now than ever before.

And his movement around the court has improved. Djokovic should have been flagging in Rome after his three-hour semi-final against Murray, but less than 24 hours later he beat Nadal in straight sets.

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/tennis/atptour/8517061/Novak-Djokovics-five-steps-to-ruling-the-tennis-world.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så Djokan slutade med något han var allergisk mot och började må bättre? Wow!

 

Missförstå mig inte, jag håller själv nere mitt kolhydratintag en del men vad vill du ha sagt med din post?

 

tyckte bara det var intressant. har en väninna som sluta äta allt med gluten för att få bukt med hennes magbesvär som hon påstår ska ha försvunnit. tror det är många som inte har diagnostiserad glutenintolerans som skulle må bättre om de slutade äta pasta,mjöl etc.

 

vet inte exakt hur allt är kopplat men känns som mina gaser har minskat markant sedan jag bytte kost. hur upplever ni andra att det har funkar för er?

 

jag äter inte LCHF, dock äter jag väl mer åt LCHFhållet än dagens snitt, idag mumsade jag ju i mig massa tomatkross t ex. liksom djokan äter jag inte processade kolhydrater

A simple allergy test could have led to one of the most dominant stretches in tennis history. Since Novak Djokovic's nutritionist discovered last year that he was allergic to gluten, the tennis star has switched to a gluten-free diet and is staying away from most processed carbohydrates.

och upplever att jag mår bättre. det jag ville ha sagt var väl delvis att om någon har problem med mage, småsjukdomar etc kanske ett försök att utesluta gluten vore intressant och att man uppenbarligen kan nå toppen och få förbättrad hälsa utan pasta, rena kolhydrater etc som varit mantra inom elitidrotten tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...