Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Obv 17 kvar.

 

9 levande och 8 döda!

 

:-)

 

Frågan är ju endå hur många får JAG(Den som läser frågan) har, och det är ju okänt. Jag vet att jag har 0 får men det var ju inte ett av alternativen.

Vi kan helt enkelt konstatera att den som skapat testet inte har lika hög IQ som medlelpostaren i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan var "är jag dummare än dig?" iyo offcourse

 

"dummare" är så odefinierat. men iq-test-scoret bör korrelera hyfsat med vad folk i allmänhet menar med intelligens/dumhet så troligtvis är du dummare än mig.

 

enligt:

http://pokerforum.nu/forum/717975-post24.html

 

hade jag visst 132 poäng, tydligen har jag bra minne. gissar för övrigt att jag skulle prestera bättre på minnesdelen nu än när jag skrev provet.

 

Illustrerad Vetenskaps IQ-test är ett klassiskt IQ-test, som testar såväl visuell förmåga och språkkunskap som minne, logiskt tänkande och matematiskt tänkande. Det är baserat på ett amerikanskt on linetest, som vid kontroll har visat sig ge resultat som ligger inom 4 % från resultaten vid det så kallade WAIS®-III (Wechsler Adult Intelligence Scale III). WAIS-testet är sannolikt det närmaste man kommer ett allmänt erkänt IQ-test, och den senaste versionen används i dag av professionella psykologer över hela världen.

 

Illustrerad Vetenskaps IQ-test skall dock inte ses som en ersättning för ett äkta WAIS-test, som för övrigt alltid skall göras under överinseende av utbildade testledare. Det kan därför inte göras vare sig on line eller via CD-ROM, om det skall vara rättvisande.

 

Notera sålunda att det värde som blir resultatet av testet inte är ett helt perfekt mått på din IQ. Om du har genomfört testet på ett seriöst och noggrant sätt, ger det emellertid en god uppfattning om var på skalan du ligger.

 

 

131 på provet ska motsvara svenska mensas krav.

många mensa-kandidater i denna brunnen alltså. :)

 

600px-IQ_curve.svg.png

 

IQ

Percentile

 

 

 

65

01

 

70

02

 

75

05

 

80

09

 

85

16

 

90

25

 

95

37

 

100

50

 

105

63

 

110

75

 

115

84

 

120

91

 

125

95

 

130

98

 

135

99

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"dummare" är så odefinierat. men iq-test-scoret bör korrelera hyfsat med vad folk i allmänhet menar med intelligens/dumhet så troligtvis är du dummare än mig.

 

hehe, jag erkänner. men första gången så läste jag inte frågorna och skrev alltså inte siffrorna baklänges. använde samma svar(så gott jag kom ihåg) och gjorde bara om minnestestet.

 

jag kan väl inte hjälpa att jag är för dum för att förstå testet första gången?

http://pokerforum.nu/forum/718025-post28.html

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det väl iofs 10 år sedan jag höll på med sånt men testen till tex Mega och Giga society, något svårare än mensa :-D , och liknande var enbart spatial & numerical har jag för mig. Åtminstone har jag aldrig sett nån minnesdel tidigare.

 

One society, the Giga Society, has been working to establish norms for the very high IQ range (99.9999999th percentile), though no studies so far have been conclusive.

 

Krävs 172 till Mega, ännu mer till Giga.

 

Ska se om jag kan hitta nåt test imorgon som är tillräckligt svårt för att möjligöra höga resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jäjä, jag fuskade. mitt andra svar var en mer ärlig uppskattning, första gången jag skrev testet hafsade jag mig igenom det och läste inte instruktionerna och gjorde alltså en hel testdel helt fel vilket gav mig lite sämre resultat. andra gången körde jag samma svar på iq-frågorna så gott jag kunde komma ihåg och la lite mer energi på minnes-frågorna. tror inte det var så gigantiska skillnader. tyvärr finns inte forumet jag postade mitt första resultat på kvar så jag kan verifiera det, men har för mig jag testade 128 när jag slaktade minnes-teknikdelen.

 

göra om testet nu när man har läst othellos polares svar hade varit ännu mer fusk imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hög IQ är egentligen uppmätt? (hur högt kan man egentligen "mäta")

 

kan rekommendera att lyssna på världens smartaste man:

http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Langan

 

Christopher Michael Langan (born c. 1952) is an American autodidact whose IQ was reported by 20/20 and other media sources to have been measured at between 195 and 210.[1] Billed by some media sources as "the smartest man in America",[2] he rose to prominence in 1999 while working as a bouncer on Long Island. Langan has developed his own "theory of the relationship between mind and reality" which he calls the "Cognitive-Theoretic Model of the Universe (CTMU)".[3][4] CTMU has not been published in any peer-reviewed journal.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...