Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Det går inte att tjäna så mycket pengar på att konstatera att man går upp i vikt om man stoppar i sig mer kalorier än man förbränner, ner i vikt om man stoppar i sig mindre kalorier än man förbränner.
Kom tillbaka när du druckit 10 000 kcal motorolja om dagen i en månad och gått upp i vikt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haley är min personliga favroit oxå. Jag tror visserligen inte hon har någon chans att vinna men hon är söt/snygg och bra.

 

för övrigt gillar jag alla blonda tjejer:shock: . Den enda killen jag gillar är Casey. Han är grym.

 

 

 

Btw: Heltok, såg du brittiska X-factor? Va tycker du om kvaliteten på programmet och deltagarna där kontra american idol? Själv tycker jag X-factor slår idol på alla punkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är riktigt förånad över hypen kring läsplattor, de är marginellt mindre än minilaptops men går bara att utnyttja en bråkdel av laptopens funktioner. I min värld är det bara de människor som ägnar mer än 4 timmar om dagen med att läsa aftonbladet, pf och bloggar och inte har behov av att på något vis göra någon form av egen aktivitet på datorn i form av att skriva eller spela som kan tänkas ha nytta av en.

 

Dessutom, snacka om att man med design och bra marknadsföring samt en oerhört okritiskt hyllande inflytelserik applegroupiegrupp worldwide lyckas få betalt bra mycket mer än det dubbla för en produkt som i bästa fall är likvärdig med sina konkurrenter. Det gäller ju både ipoden, iphonen och ipaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drar till Val Thorens nu, blir sparsamt med internetande(eventuellt på bussen) men räknar med mycket intressant läsning när jag får tillgång till internet igen :)

 

Är riktigt förånad över hypen kring läsplattor, de är marginellt mindre än minilaptops men går bara att utnyttja en bråkdel av laptopens funktioner. I min värld är det bara de människor som ägnar mer än 4 timmar om dagen med att läsa aftonbladet, pf och bloggar och inte har behov av att på något vis göra någon form av egen aktivitet på datorn i form av att skriva eller spela som kan tänkas ha nytta av en.

 

många har dator och iPad. dator för levebröd, iPad för nöje. att kunna ägna flera timmar om dagen till att roa sig är väl nice :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dessutom, snacka om att man med design och bra marknadsföring samt en oerhört okritiskt hyllande inflytelserik applegroupiegrupp worldwide lyckas få betalt bra mycket mer än det dubbla för en produkt som i bästa fall är likvärdig med sina konkurrenter. Det gäller ju både ipoden, iphonen och ipaden.

 

Fast att påstås att iphonen i bästa fall är likvärdig med sina konkurrenter är väll ganska naivt? Den har ju en användarvänlighet som inte många andra kan erbjuda tex. Angående läsplattorna håller jag dock med dig till 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast att påstås att iphonen i bästa fall är likvärdig med sina konkurrenter är väll ganska naivt? Den har ju en användarvänlighet som inte många andra kan erbjuda tex. Angående läsplattorna håller jag dock med dig till 100%

 

Jag tyker att HTC är bättre än iPhone på allt typ, men läsplattan är guld värd, speciellt för mig som studerar.

 

*Dom flesta böcker finns o ladda ner

*Lätt och bekvämt att skriva anteckningar på föreläsningarna

*Lätt att skriva egna anteckningar från böcker, googla upp svåra ord mm

*Dom flesta tidningar finns o ladda ner, så gratis tidningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är riktigt förånad över hypen kring läsplattor, de är marginellt mindre än minilaptops men går bara att utnyttja en bråkdel av laptopens funktioner. I min värld är det bara de människor som ägnar mer än 4 timmar om dagen med att läsa aftonbladet, pf och bloggar och inte har behov av att på något vis göra någon form av egen aktivitet på datorn i form av att skriva eller spela som kan tänkas ha nytta av en.

 

Dessutom, snacka om att man med design och bra marknadsföring samt en oerhört okritiskt hyllande inflytelserik applegroupiegrupp worldwide lyckas få betalt bra mycket mer än det dubbla för en produkt som i bästa fall är likvärdig med sina konkurrenter. Det gäller ju både ipoden, iphonen och ipaden.

 

Det fina i detta är att folk vill ha läsplattor, så någon gör läsplattor. Hade du fått bestämma hade ingen i världen fått göra läsplattor. Det hade gjort att dom som vill ha läsplattor inte hade fått några eftersom du inte ser poängen med dem.

 

Marknaden 1 - Sulla 0

 

Ingen tvingar någon att köpa en ipod eller iphone eller ipad. Det gör konsumenter av egen fri vilja till ett pris som båda parter tycker om. Både köparen och säljaren är glada över affären och anser sig ha vunnit på dealen. Hade du fått bestämma priset hade det inte funnits två vinnare utan kanske två förlorare eftersom dom antagligen inte ens hade fått tillverkas.

 

Marknaden 2 - Sulla 0

 

Hur orkar du vara så vrång och anti allting? Jag börjar tro på att det är något man får på köpet när man har din politiska inriktning. Är det så?

 

Mvh

Dan Glimne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fina i detta är att folk vill ha läsplattor, så någon gör läsplattor. Hade du fått bestämma hade ingen i världen fått göra läsplattor. Det hade gjort att dom som vill ha läsplattor inte hade fått några eftersom du inte ser poängen med dem.

 

Marknaden 1 - Sulla 0

 

Ingen tvingar någon att köpa en ipod eller iphone eller ipad. Det gör konsumenter av egen fri vilja till ett pris som båda parter tycker om. Både köparen och säljaren är glada över affären och anser sig ha vunnit på dealen. Hade du fått bestämma priset hade det inte funnits två vinnare utan kanske två förlorare eftersom dom antagligen inte ens hade fått tillverkas.

 

Marknaden 2 - Sulla 0

 

Hur orkar du vara så vrång och anti allting? Jag börjar tro på att det är något man får på köpet när man har din politiska inriktning. Är det så?

 

Mvh

Dan Glimne

Hade du fått bestämma hade ingen i världen fått kritisera läsplattor. Det hade gjort att de som vill kritisera läsplattor inte hade fått göra det, eftersom du inte ser poängen med det.

 

Åsiktsfrihet 1 - JesperPV 0

 

Ingen tvingar någon att kritisera en läsplatta. Det gör kritikern av egen fri vilja med tid som han tycker är värd att använda till det.

 

MVH

Micke Norinder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snittförmögenheten hos wellboksläsarna steg just med en faktor 500 - Bron läser den. I sommar kan han nog ses flyga fram i Linneparken iförd one-piece, VFF och med den nya iPaden under armen eller kanske på en hästrygg i Azorerna med tretusenkronors-öronproppar och KLP-tischa. Wade däremot är nog en Windowsanvändare.

 

http://espn.go.com/blog/truehoop/post/_/id/25570/how-lebron-james-and-dwyane-wade-run

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fina i detta är att folk vill ha läsplattor, så någon gör läsplattor. Hade du fått bestämma hade ingen i världen fått göra läsplattor. Det hade gjort att dom som vill ha läsplattor inte hade fått några eftersom du inte ser poängen med dem.

 

Marknaden 1 - Sulla 0

 

Ingen tvingar någon att köpa en ipod eller iphone eller ipad. Det gör konsumenter av egen fri vilja till ett pris som båda parter tycker om. Både köparen och säljaren är glada över affären och anser sig ha vunnit på dealen. Hade du fått bestämma priset hade det inte funnits två vinnare utan kanske två förlorare eftersom dom antagligen inte ens hade fått tillverkas.

 

Marknaden 2 - Sulla 0

 

 

Mvh

Dan Glimne

Jag börjar tro på att det är något man får på köpet när man har din politiska inriktning. Är det så?

Jeppe, jag är helt säker på att du inte kan identifiera min politiska åsikt, du får 2 gissningar och jag lovar att svara om du gissar rätt.

 

Hur orkar du vara så vrång och anti allting? Jag är till naturen pragmatisk och gillar att ifrågasätta även de gånger jag sympatiserar med en åsikt. Gillar att se saker ur olika vinklar och från olika håll.

 

Och för att bemöta ditt dravel kring marknadens funktioner utbud och efterfrågan kan jag bara svara att jag inte har en åsikt kring om de ska tillverkas eller inte, jag tycker bara det är konstigt att inte marknaden valt att bättre konkurrenter sålt mer. Men jag förklarar detta med en smart marknadsföring, en extrem hype kring varumärket och en snygg design. Är ju inte konstigare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snittförmögenheten hos wellboksläsarna steg just med en faktor 500 - Bron läser den. I sommar kan han nog ses flyga fram i Linneparken iförd one-piece, VFF och med den nya iPaden under armen eller kanske på en hästrygg i Azorerna med tretusenkronors-öronproppar och KLP-tischa. Wade däremot är nog en Windowsanvändare.

 

http://espn.go.com/blog/truehoop/post/_/id/25570/how-lebron-james-and-dwyane-wade-run

 

poty, helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

innan ipaden kom tror jag inte att det fanns något behov av det den gör. behovet som sen väcktes var att äga en ipad. i 9 fall av 10 så är de som försvarar ipaden nördar med för mycket pengar som försöker motivera sitt köp med nåt annat än att de bara ville ha en ny pryl.

 

Känner en del som skaffa Ipad, alla hjärntvättade av Apple. De insåg dock ganska snabbt hur onödig skiten var och har nu sålt den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

många har dator och iPad. dator för levebröd, iPad för nöje. att kunna ägna flera timmar om dagen till att roa sig är väl nice :)

 

Vad jag menade var att laptopen tar typ samma plats, klarar samma grejer + ett gäng grejer som paden inte är så bra på. Känns dessutom rätt mycket smidigare att kolla youtubeklipp, slösurfa, läsa bok, kolla film, skriva ett grinigt pf-inlägg eller annat på laptopen.

 

Att ägna flera timmar om dagen med att roa sig är såklart nice, det är jag med på, men det blir troligen lika nice med en laptop efter det att orgasmen man får av att köpa en ny teknikpryl lagt sig.

 

E-boken kom för ett gäng år sen, blev en flopp, vad som hänt sen dess är att ett gäng appar kommit till, designen har hottats upp och det har kommit ett äpple på baksidan tillsammans med att priset höjts 5000 spänn och helt plötsligt är det en grej alla måste ha. Kejsarens nya kläder liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menade var att laptopen tar typ samma plats, klarar samma grejer + ett gäng grejer som paden inte är så bra på. Känns dessutom rätt mycket smidigare att kolla youtubeklipp, slösurfa, läsa bok, kolla film, skriva ett grinigt pf-inlägg eller annat på laptopen.

 

iPaden är så mycket vettigare och smidigare när du väl kommer ner i laptops med samma storlek. Har testat båda. Dock skulle jag aldrig byta bort min 13" laptop mot en iPad. Men jag slänger ut min lilla skit acer alla dagar i veckan för en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så mycket hockeysnack här i wellen direkt, men de som läser här och gillar hockey lär uppskatta http://www.behindthenet.ca/ . Lite mer ambitiös statistisk analys av the greatest game in the world.

 

 

Från det ena till det andra; hörlurar att använda när man springer. In ear funkar inte för mig, så det verkar bli nåt i den här stilen. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=744917

 

Hade absolut inte haft nåt emot att spendera mer så man får hyffsat ljud, men jag har svårt att hitta nåt som verkar vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

innan ipaden kom tror jag inte att det fanns något behov av det den gör. behovet som sen väcktes var att äga en ipad. i 9 fall av 10 så är de som försvarar ipaden nördar med för mycket pengar som försöker motivera sitt köp med nåt annat än att de bara ville ha en ny pryl.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Ocean_Strategy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så mycket hockeysnack här i wellen direkt, men de som läser här och gillar hockey lär uppskatta http://www.behindthenet.ca/ . Lite mer ambitiös statistisk analys av the greatest game in the world.

 

 

Från det ena till det andra; hörlurar att använda när man springer. In ear funkar inte för mig, så det verkar bli nåt i den här stilen. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=744917

 

Hade absolut inte haft nåt emot att spendera mer så man får hyffsat ljud, men jag har svårt att hitta nåt som verkar vettigt.

Den här bloggen tar upp hockey ibland även om det inte varit mycket av den varan på sistone. Även hans radarpartner Tango Tiger skriver lite om hockey mellan baseball-analyserna. Sök lite i den så hittar du saker som hur tacklingar korrelerar med vinster etc. Många hockeyposter är nog några år gamla så kan vara lite jobbiga att hitta men helt klart värt besväret.

 

http://sabermetricresearch.blogspot.com/

 

Och så det obligatoriska Kovalev-klippet.

 

 

Var det så det såg ut på träningarna när du spelade med Omark och Harju?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev väldigt lycklig när pens plockade upp kovalev. Ganska givet att han antingen kommer vinna cupen åt dom, och/eller bjuda på nåt i den här stilen. I vilket fall som helst kommer man få njuta av honom långt in i vår, så länge hjärnskakningen släpper på crosby.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå Apple:

 

As of October 2009, Jobs owned 5.426 million shares of Apple, most of which was granted in 2003 when Jobs was given 10 million shares. He also owned 138 million shares of Disney, which he received in exchange for Disney's acquisition of Pixar.[57] Forbes estimated his net wealth at $5.1 billion in 2009, making him the 43rd wealthiest American.[58] Jobs has been criticized for his lack of public philanthropy despite his wealth, particularly in recent years as other billionaires (such as Bill Gates and Warren Buffett) have pledged significant portions of their fortunes to charity.[59] As of 2006, Jobs had not appeared on national tallies of charitable donations totaling $1 million or more, as compiled by Indiana University's Center on Philanthropy.[60] Although he may well have donated significant sums anonymously, some have doubted this assumption, given Jobs' equally poor track record on corporate philanthropy;[61] after resuming control of Apple in 1997, Jobs eliminated all corporate philanthropy programs as a temporary cost-cutting measure until profitability improved.[62] Despite the company's record-breaking profits and $40 billion cash on hand,[63] Jobs has not reinstated a philanthropic division at Apple.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...