Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

ryktet säger att durrrr vs jungleman12 eventuellt drar igång snart. hur uppskattar ni utfallen. efter att ha gått igenom isildur1 vs durrrrr och funderat på saken så tror jag jungleman12 har edge. men bettet handlar ju enbart om på vilken sida om 0 resultatet hamnar, inte på storleken, så dels med normala swings i poker, dels med små winrateskillnader och med utrymme för lite jam om man ligger under sista händerna så uppskattar jag det till ca 60%-40% fördel till J. gissar matchen kommer likna isildur vs durrrrr fast med lite mindre swings och lite lugnare postflopspel, men durrrrr viker lite för mycket vilket J säkert kommer hugga på. gissar på många händer till showdown så mer railvänligt än isildur1 vs durrrrr.

 

 

hade tråkigt idag, köpte en röd sony TX5, sån här alltså:

sony-tx5-life1-800.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har spelat 18 k händer utanför challengen ihop o där är jungle upp 1,2 mega, uteslutande 200 400 om jag inte minns galet!

 

 

IOM att jungle e utmanare så tror jag han har edge pga en sån sak som att han kan quitta en session närhelst han känner för det osv (en av flera utmanarfördelar)

 

 

Önskedrömmen är ju dock att isi hade struntat i PLO helt o istället tagit durrrs linje o skapat challenges för att få fortsatt action efter hans kross av durrrr o jungleman (37 inköp på 100 200 på tre timmar LOLsamplesize) men efter matchen var jungle så tillentgjord att han direkt i chat o 2+2 sa han var den bäste han mött , det uttalandet tog han dock tillbaka efter nån dag då egot var tillbaka och hhs genomgågna

 

 

iPhone sKrivet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, isildur1 borde ha tackat ja till 1.5M vs 0.5M när han var +5M mot durrrrr och lirat 50k händer NL40k mot honom, borde gå på en vecka och vara rejält ev+ mtp historiken. å andra sidan, med sådant resonemang hade väl han aldrig lirat så högt :-/

 

 

vad hände med ramz gamla tråd där han outade alla nicks?

 

vem är vem av thegreekie, toomten, ingsoni?

 

enligt rilleg på 2+2:

ingsoni aint blom so you can discount that amount from the tally..

 

vem är då ingsoni? plussade ju helt brutalt på partypoker på både PLO och NLT. martonas? så många PLO+NLT highstakesproffs har vi väl inte?

 

ingsoni har för övrigt fått sitt nick kapat, någon nl400 reg från danmark som lirar på det numera, blev lite förvånad när han dök på mina bord :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde detta skulle bli en riktigt dålig dag. runt 2 tiden gick jag och la mig med rejäl träningsvärk från badminton kvällen innan där jag skippade strechningen. vaknar runt 7tiden ur en riktigt bisarr dröm. sedan jag såg inception har jag börjat drömma i drömmarna oftare, minns det mesta av drömmen och drömmen i drömmen, men slutar iaf med att jag förtvivlat försöker springa ifrån en tsunami. vaknar halvt uppspelt och kan inte somna men ligger och slösurfar tills batteriet på laptopen dör. känner mig död och allmänt uttråkad men drar igång grinden, kasst med action, köar friskt men får inga platser, lirar typ 1-4bord, efter 240min har jag fått in hela 950händer.

 

går ut och springer, känner mig på ovanligt bra löphumör trots att jag är lätt mentalt död, springer på och på, rätt bra tempo uppför alla backar och hejar på alla svampplockare och annat löst pack i skogen. bikila är inte lika tighta längre, men tycker tåfickorna drar lite åt sidan så min högra pektå vill böja sig uppåt märkligt nog.

 

efter ca 50min inser jag att jag har massa energi kvar så jag gör det enda rätt och tar av mig skorna och springer 30min till. helt underbar barfotalöpning på nästan enbart asfalt. asfalt skiljer sig från asfalt, finns massor med nyanser man inte tänkt på innan. och något man verkligen märker är var solen skiner och inte, innan ögat noterar att det blivit mörkare noterar fötterna att det blivit kallare. märker också att det är helt annan typ av belastning i foten, känns som benen och musklerna i foten får arbeta mer än i VFF. ska jag springa halvmarathon barfota får det nog bli att öka rätt långsamt med barfotalöpningen så man inte riskerar skada fötterna. rekommenderar er iaf att ta av skorna och pröva. ni som inte har så mycket erfarenhet av VFF ed, spring 5min barfota och känn! ni som har VFF, öka era VFF-distanser långsamt, när ni börjar närma er 40min regelbundet, testa sista 5min barfota och se hur det känns!

 

såg att colting taggats i ett triathlon-album på fejjan, klickade vidare och fick se dessa bilderna:

47435_425657378667_264798978667_5039726_194697_n.jpg

45132_425656843667_264798978667_5039712_3631281_n.jpg

39854_430370235418_540065418_4873875_3135307_n.jpg

 

folk springer verkligen så :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och något man verkligen märker är var solen skiner och inte, innan ögat noterar att det blivit mörkare noterar fötterna att det blivit kallare. [...] ska jag springa halvmarathon barfota får det nog bli att öka rätt långsamt med barfotalöpningen så man inte riskerar skada fötterna. rekommenderar er iaf att ta av skorna och pröva.

 

Förstår inte meningen med att springa barfota om det är sämre på absolut alla sätt annat än att du kan känna temperaturen i asfalten.

 

Långsammare, skadebenäget, möjlighet att bara springa på <1% av världens ytor. Naturligt var ordet, sa bull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte meningen med att springa barfota om det är sämre på absolut alla sätt annat än att du kan känna temperaturen i asfalten.

 

Långsammare, skadebenäget, möjlighet att bara springa på <1% av världens ytor. Naturligt var ordet, sa bull.

 

testa! :mrgreen:

 

känns härligt, naturligt och rätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

durrrr vs jungleman12 igång nu alltså. någon som får tag på händerna vore jag tacksam om jag fick ta del av dem :)

 

tycker detta var en snygg reklamkupp av moderaterna:

http://tv.expressen.se/nyheter/politik/1.2112369/moderaternas-fracka-kupp-mot-mona-sahlin

 

wp!

 

denna var fin av piratpartiet också:

I juni 2006 skänkte ju Thomas Bodström en lock av sitt hår till P3-programmet Lantz välgörenhetsauktion. Piratbyrån köpte då hårlocken för 10 101 kr och Thomas kommenterade "Det tycker jag var fantastiskt. Och det absolut bästa är att de nu får upphovsrätten till mitt hår och får göra vad de vill med det."

 

Nyheter24 har fått låna hårlocken av Piratbyrån och har nu skickat den på analys för att få klarhet i om Thomas intog några narkotiska preparat under det första halvåret 2006.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon göteborgare som springer i VFF/barfota som har tid på söndag 16.00? uppsamling på linneplatsen sedan blir det lugn socialjogg ut i vackra änggårdsbergen i lugnt tempo så alla hänger med. ryktet säger att reporter sannolikt kommer finnas på plats och dokumentera hur galna vi är :)

 

pm:a för mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...