Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

 

fint. om man skulle springa midnattsloppet barfota kanske. synd att man kommer vara full och loppet är dyrt :(

 

ingen som följer esl?

http://tv.esl.eu/de/

 

känns som TLO tar hem det hela va?

 

inte så bra koll på QL, men DaHanG såg stabil ut, men kanske mest berodde på hans dåliga motstånd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på TLO. Ser så sjukt stabil ut i de replays man sett. Gör tamefan inte en miss någonsin.

 

dimaga är ju rätt duktig också, ska bli intressant att se hans spel:

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Dimaga

 

ser fram emot dimaga vs TLO i finalen. kommer ju givetvis hålla på TLO men känns som dimaga kan vara favoriten i matchen...

 

edit:

där fick man äta upp sina ord... ser fram emot en fin comeback :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dimaga har fått duktigt med spö av TLO i tidigare matcher, sen lirar TLO som terran, medan dimaga är zerg och det är den absolut ojämnaste matchupen(i den mån obalans finns... så är det där.) just nu så det viktar ju åt TLO, särskilt om de blir mycket terran banor som kulas ravine och liknande, då är det ett lock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dimaga har fått duktigt med spö av TLO i tidigare matcher, sen lirar TLO som terran, medan dimaga är zerg och det är den absolut ojämnaste matchupen(i den mån obalans finns... så är det där.) just nu så det viktar ju åt TLO, särskilt om de blir mycket terran banor som kulas ravine och liknande, då är det ett lock.

 

inte många rätt för oss :(

 

såja, jävligt snygg baneling attack där på slutet av dimaga. ska bli spännande att se om han tar MorroW =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke bara:

 

Borde inte LP kunna vara ett möjligt alternativ för SD's väljare? Har för mig du skrivit tidigare att du vill ha 3,6% skatt och öppna gränser. Ett liberalistiskt styre borde alltså öppna för arbetskraftsinvandring (asiater) för jag antar att integrationspolitiken skulle se helt annorlunda ut? Mindre bidrag, måste jobba för sin egen försörjning osv.

 

Kan egentligen ingenting om liberalism förutom det jag läst här så kanske är dummaste inlägget idag :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke bara:

 

Borde inte LP kunna vara ett möjligt alternativ för SD's väljare? Har för mig du skrivit tidigare att du vill ha 3,6% skatt och öppna gränser. Ett liberalistiskt styre borde alltså öppna för arbetskraftsinvandring (asiater) för jag antar att integrationspolitiken skulle se helt annorlunda ut? Mindre bidrag, måste jobba för sin egen försörjning osv.

 

Kan egentligen ingenting om liberalism förutom det jag läst här så kanske är dummaste inlägget idag :oops:

 

SD är typ motsatsen till LP så tror inte riktigt det är ett alternativ för de som röstar på SD av politisk eller ideologisk grund. däremot kanske de kan sno lite missnöjesröster.

 

skrmavbild20100805kl183.png

 

http://www.theadvocates.org/quiz

var placerar ni SD?

 

jag skulle säga kring 20/20 typ, dvs väldigt långt ifrån LP som hamnar kring 100/100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte varför sjow inte var med, han har imponerat på mig som satan i några andra cuper, samt krosasr på laddern.. Finns en diamond grupp som har helt sjuka spelare i en och samma top10, whitera, madfrog, sjow, socke, satiini, cloud, nightend, morrow, dimaga och ett gäng mouz spelare utanför med flera... rolig se den inbördes laddermatchen. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limmet hemligheten är http://www.sc2win.com de har släppt ett replay paket på alla gruppsspelsmatcher , slutspelsmatcherna ligger atm i enskilda replays på sidan , enjoy ! Finns mycket annat material där oxå t.ex koreaner !

 

häftigt. har kollat någon replay själv, men rent allmänt, föredrar att höra day9 eller någon snacka istället. mer avslappnande än att följa själv och de är rätt roliga ibland och ganska informativa. dock kul att lättare följa production och vad de ser etc själv. funderade lite på GTO för starcraft, antar GTO är rätt mycket micro med typ reapers och säkert mixade strategier med viss procent 6pool och annat. synd så få vill spela långsamma spel, minns i SC så spelade folk ibland lag typ 4v4 fast bara en bas per lag så man fick dela upp ansvaret för micro etc, sett några teamliquid attacks när nony eller någon utmanar diverse team etc. vore kul att försöka hitta lösningar på spelet, spela typ slowest med paus regelbundet för att fundera ut strategier. bara jag som tycker sånt är intressant? era tankar om hur GTO ser ut för SC2?

 

---

 

var och käkade på m^2 idag, var rätt många år sedan jag var där. sist var det massa tyg och väldigt lugnt ställe, nu var det mycket mer party. riktigt jävla god mat iaf, appetizer matjesill, löjrom, prästostkräm, potatischips 8/10, förrätt stor tallrik med carpaccio, svamp och annat 9/10, sedan en biff från borås som var riktigt jävla god, blodig och magisk stekyta med massa godsaker jag är för full för att beskriva, 9.5/10 sedan en gazpacho med kräftstjärtar som jag säger meh om, god men NOMA:s kräftstjärtar har förstört kräftstjärtar för mig, inget kan någonsin jämföra sig med dem, men mitt sällskap tyckte den var god, jag säger 6/10. sist en brutalt god efterrätt på citronsyremarinerade jordgubbar, glass med smulor och en kräm av något, 9/10 på den med. förr var m^2 väldigt lungt och romantiskt, nu är det mer högljutt och fest. massa storbystade ~30år tjejer och annat trevligt som säkert var där för att ragga på välbemedlade medelålders karlar. blev bara 4rätter då mitt sällskap var vegetarian, delade ett vinpaket som var mycket fint matchat, inga speciella viner men 8-9poängare över hela registret iaf. 1500kr för oss två, kändes väldigt prisvärt!

 

kan iaf rekommendera m^2 som trevlig kväll, inte som romantisk middag eller som exklusiv middag, men som kul mingelställe, trevlig förfest eller festlig kväll med polarna.

 

http://www.magnusmagnus.se/

 

detta åt jag inte men representativt iaf:

galleristor11.jpg

mat2_stor.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok, ur underhållningssynpunkt är det säkert skönt med day9, husky eller hdstarcraft men de två sistnämnda är ganska dåliga som spelare och missar en hel del saker och framförallt varför saker och ting görs. Men day9 har jag inte sett en dålig cast av ännu har dock inte sett honom så mycket. Vill dock pusha på ytterligare för behållningen man kan faktiskt få av att kolla replays, om man sätter sig ner och kollar seriöst för att lära sig är det överlägset, t.ex.

 

Du spelar terran? Ladda ner alla terran replays från senaste cuppen, förlorar du alltid på kulas ravine? Kolla dem matcherna specifikt och så ser du enbart från terrans synpunkt mot den ras/raser du har problem mot och se hur de tacklar olika builds, problem och egna påhitt.

 

Försöka sätta sig in i deras situation och tänka aktivt medan man glor vad han skulle behöva göra nu etc... Ungefär som man gjorde då man kollade en pokervid första gången eller railade sin hs-kompis. Försök hitta en glöd att bli bättre så blir spelet så himla mycket roligare... detsamma gäller ju poker förvisso men är svårt för alla rävar som har tröttnat på skiten för flertal år sedan. För mig har sc2 kommit som en mindre frälselse, kul att ha något att gräva ner sig i !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...