Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

iden att direkt efter träning (styrka eller kondition) så är kroppen i något slags chocktillstånd och plötsligt i behov av kolhydrater för att fylla på depåerna -jo det är hokuspokus och i bästa fall något som kan vara av intresse för uthållighetsträning på elitnivå.

 

drick kolhydrater pwo bäst ni vill, det "funkar" väl men är knappast nödvändigt eller optimalt för hälsan. man kanske kan se det som kraftfoder för byggare - energi men inte särskilt kvalitativ sådan.

 

Usch, du är ju bara så långt ute och cyklar. Antar att du aldrig tränat själv.

 

Kolhydrater pwo? Det är två helt olika saker, fattar inte vad du pratar om.

 

Ingen har nämnt något chocktillstånd.

 

Jag ger upp direkt här. Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick min MBP idag. gick smidigt att slänga in SSD, följde macsales guide. torx-6 mejseln kostade dock 89kr, tiltstandard! la in OSX för säkerhets skull och gav det 20gb, sedan in med win7. verkar funka fint änsålänge, kalibrerar batteri nu. tog antiglare, inte jättenöjd änsålänge, relativt med glareLED så ser den lite grå ut. men vänjer väl mig, skönt att inte se spegelbild konstant...

 

Vad valde du för SSD-disk? Stort prestandalyft? Sitter själv och väntar på få hem en Intel x-25 till min MBP.

 

Mycket fina pokerresultat också obv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad valde du för SSD-disk? Stort prestandalyft? Sitter själv och väntar på få hem en Intel x-25 till min MBP.

 

Mycket fina pokerresultat också obv!

 

RealSSD 256GB från crucial. har en 160gb G2 x-25 i min stationära, men okändes ev- att hålla på och flytta den fram och tillbaka. bisarrt stort prestandalyft, speciellt i laptops.

 

Det är sånt här som gör att man måste gilla heltok. :-)

 

skyller på hjort som hetsar mig:

käkade lite rått kött idag

tja, lite smaklöst i sig då

men annars var det lugnt

lite kallt kanske

 

---

 

lite gulliga djur:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iden att direkt efter träning (styrka eller kondition) så är kroppen i något slags chocktillstånd och plötsligt i behov av kolhydrater för att fylla på depåerna -jo det är hokuspokus och i bästa fall något som kan vara av intresse för uthållighetsträning på elitnivå.

 

drick kolhydrater pwo bäst ni vill, det "funkar" väl men är knappast nödvändigt eller optimalt för hälsan. man kanske kan se det som kraftfoder för byggare - energi men inte särskilt kvalitativ sådan.

 

-1, du är faktiskt ute och cyklistar.

 

Usch, du är ju bara så långt ute och cyklar. Antar att du aldrig tränat själv.

 

Kolhydrater pwo? Det är två helt olika saker, fattar inte vad du pratar om.

 

Ingen har nämnt något chocktillstånd.

 

Jag ger upp direkt här. Ha en bra dag!

 

Pluss 1, du cyklar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Savannah är inte godkänd av FIFe eller Sverak, vilket drar ned på mängden uppfödare betänkligt. Dessutom är det en relativt ny ras, med högre sjukdomsrisker och mindre koll på hur den förväntas bete sig i olika lägen osv. Vill man tvunget ha en katt som ser tuff ut men inte får tag på en savannah är det bengal eller ocicat som gäller. Vill man ha en stor katt är maine coon och bengal bra val. Vill man ha en katt som är lika sjövild och knäpp går skalan ungefär aby & somali > burma >>> rexar & sphynx >> bengal >>>>>>>>>>>>> *, vet man bara om hur mycket tid vissa raser kräver och tar hand om deras aktiveringsbehov går det utmärkt att ha i princip vilken katt som helst i en liten lägenhet. Gör man inte det ska man inte ha katt över huvud taget.

 

Själv kör jag på burma och huskatt. Snygglenn, vad har du för ras? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flikar in en fråga här bland alla annat.

 

Pga sjukt dålig planering, see laziness, är jag i Bangkok nästa vecka. Utan fivefingers, och läste på ett forum att man kan få probs med tullen om man beställer till Bangkok. från USA. Finns det ställen även i Bangkok som säljer dessa?

 

 

*Är det ngn spec. anledning bakom censuering av bekåkå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Själv kör jag på burma och huskatt. Snygglenn, vad har du för ras? :)

 

Bra val!

 

Jag har den gamla hederliga lolcaten (hur böjer man lolcat?)! http://1.bp.blogspot.com/_SOdZ7K7jo9Y/SgxhiXBl1aI/AAAAAAAAAb4/Ae_twEr5zUo/s400/Original+lolcat.jpg

 

Men min är lite sötare än så med annan täckning:

 

http://img830.imageshack.us/img830/6122/mitsan.jpg

 

och lite nyare bild:

http://img541.imageshack.us/img541/95/img1533x.jpg

 

Min lilla pärla!

 

edit: brittisk korthår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en britt? Har ju täckning som en birma och ser ut som en stor ragdoll. :) Jättesöt iaf!

 

edit: brittisk korthår!

 

Korrekt. Hon är inte så stor än, väger runt fyra skulle jag gissa men har två år kvar att växa och kommer väga 6+ när hon är fullvuxen. Hanarna kan väga upp mot 12 kg men lite för stort för min smak :-)

 

Hade lite otur med uppfödare tyvärr. Väldigt trevliga osv och älskade nog sina katter mer än de flesta uppfödarna men vi tror inte de kelade med ungarna öht och det sitter fortfarande i. När vi fick henne var hon livrädd för att bli upplyft och hon är inte så kelig som man tänker sig att en britt ska vara. Har jobbat ganska hårt på det och nu (fyller ett år om 10 dagar) har hon inget emot att bli lyft men hon ligger aldrig i knät förutom vid den dagliga borstningen

 

lol på bilden, vilken sötnos! katten alltså :roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, vad trist. Sånt kan ju sitta i rätt länge. Hoppas att det löser sig, är hon så liten är det nog bara tålamod och kärlek som gäller. Men det vet ni säkert.

 

Vilken uppfödare var det?

 

Vet inte om jag vill skriva ut det, känns som jag smutskastar dem och det vill jag absolut inte göra. Det var deras första kull men man tycker väl att de borde förstå att de som köper en ras som britt vill ha en gosig katt och därför lägga ned lite tid på att gosa med dem.

 

Var två bögar, borde väl ha förstått att något skulle gå fel :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...