Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Du verkar mest vara en otroligt dryg snubbe som ter sig till: "Jag har fler högskolepoäng än du och därmed har jag rätt."

 

Du är inte medveten om att det går att läsa tidningar även på nätet?

 

Har har du en länk till en ledare från NYT som snackar om det, orkar inte gräva rätt på originalartikeln. Söker du runt på bonusar i deras arkiv hittar du det lätt.

 

http://www.nytimes.com/2010/01/13/opinion/13wed1.html

 

Ifall du med dryg menar att jag har rätt, håller jag med dig. Det är synd att du inte lyckats följa det som faktiskt händer däröver på ett mer belyst sätt, och jag kan inte annat än beklaga din taggarna-utåt-mentalitet som baseras på tycke snarare än kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar mest vara en otroligt dryg snubbe som ter sig till: "Jag har fler högskolepoäng än du och därmed har jag rätt."

 

Du är inte medveten om att det går att läsa tidningar även på nätet?

 

Har har du en länk till en ledare från NYT som snackar om det, orkar inte gräva rätt på originalartikeln. Söker du runt på bonusar i deras arkiv hittar du det lätt.

 

http://www.nytimes.com/2010/01/13/opinion/13wed1.html

 

Ovan inlägg dyker snart upp på:

 

http://www.failblog.org

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ditt insnöande på five finger pjucksen o din avsaknad av självdistans är så hysteriskt roligt så till den milda grad att jag bestämt mej för att införskaffa ett par. Mtp det tempot du postar grafer, klipp o tabeller etc med avseende på dojjorna så måste du väl bara vara affiliate åt dom?! Jag vill minnas att du hittat återförsäljare i Kina, kan du inte hitta nån i Bangkok åt mej?

 

-Axel (med glimten i ögat :-) )

 

borde vara affiliate åt dem helt klart, men är tyvärr inte det. vet inte hur många par jag har sålt men antalet som jag vet har köpt tack vare mitt tjat börjar närma sig 10pers och mörkertalet är nog rätt stort.

 

är helt såld på skorna, mer såld än jag var på min iBook eller iPhone. skillnaden mellan att få ont i knäna och inte få ont i knäna är rätt stor imo. jag är väl till min natur lite contrarian och VFF drar ju till sig contrarians, att t ex Patri Friedman skulle haka på trenden var ju föga oväntat. imo är hypen befogad, hellre bli skrattad åt än att skada sig imo.

 

vet inte om de säljs i bangkok. hade hållt mig borta från alla kinesiska kopior. snygg avatar förresten, mkt smickrande bild.

 

 

http://www.cracked.com/article_18380_the-6-most-statistically-full-shit-professions.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen:

 

inte sett hans videos. cliffnotesen är lite darwinawards:

 

The overwhelming majority of Jason's students have had worse results after his coaching than beforehand. Many winning players have become losing or break-even players as a result of following his advice.

 

a) I was a consistent, high winning 2/4 NL 6 max player before coached by Jason Ho.

b) I first paid Jason $4500 ($1500 +$3000) in coaching fees based on his StoxPoker.com reputation.

c) After first 2 months went well, Jason had me pay $10,000 upfront for a “2-week Intensive” course followed by another $10,000 fee based on profits and to be his “protégé” to mentor through high stakes.

d) After losing month in the “Intensive” course, Jason didn’t fulfill the agreement and asks for additional payments despite no profits.

e) Jason convinces me to open and add funds to a Full-Tilt.com account, loses about $11,800 and stops providing regular coaching as I struggle at 2/4 following his new playing styles.

f) Jason convinces me to do another profit-sharing agreement, doesn’t fulfill it and currently owes me $1000.

g) Jason’s uninformed advice and unethical behavior has cost me estimated losses of about $150,000.

 

I also fell for his Camp Macau intensive poker course where he was going to make us work on poker from morning to evening. I went to meet him in personal and to start up PLO coaching with him to Macau, but all i got from him is a PLO preflop chart and internet connection where i could play poker. No coaching at all. I was wondering how come i cant beat PLO with 15/4 style. I also met two great guys in Macau during my stay and they were getting comparable services to mine. Very disappointing.

 

I was suspicious about his being from day one, but because of the lot of great statements coming from other crew members and other students he made to write good reviews about him, made me stick with him throughout this whole year.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen, men länken buggar sönder.

 

Keynes vs Hayek rapbattle, tillför nog mycket till eran diskussion om government spending.

 

Skriver förövrigt min C-uppsats i nationalekonomi just nu, ni behöver nog inte vänta alltför länge på en lösning på problemet sas.

 

mkt fin video, rebonius postade den tidigare i debatten.

 

fattar inte att folk fortfarande tror på keynes, känns som att mises tydligt visade vart det brister.

 

historien har ju visat att ju mer keynes ju sämre har det gått och ju mindre keynes ju bättre har det gått.

 

exempel:

sverige blir mer keynesiskt -> tillväxten minskar

kina blir mindre keynesiskt -> tillväxten ökar

singapore är mindre keynesiskt hela tiden -> tillväxten är hög hela tiden

sovjet/nordkorea är jättekeynesiskt -> jättemisär

venezuela blir jättekeyneiskt -> jättemisär påväg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, dryg eftersom du använder ett översittarsätt, och förolämpningar istället för att diskutera som en vuxen människa. Om du är för ointresserad eller för inkompetent för att kunna göra det, vafan ger du dig in i diskussionen alls för? Meh, det här är poänglöst.

 

Läste igenom tråden på 2+2 igår, helt sjukt vad folk har gått in med pengar utan att kolla upp killen. Absurda påståenden om vinster utan några som helst bevis, en hemsida som är ett skämt (Bilderna är riktigt kul, han anställer en modell och fixar lite fejkade posing bilder, men cagen på bordet han sitter och "lirar" på är låst b la). Lurar sina klienter att investera pengar i hans high-stakes PLO stake etc. Hur fan kan folk som tjänar grova pengar på spelet inte se igenom hans bullshit?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ingen diskussion eller argument. Det är fullkomligt uppenbart för vemsomhelst som är någorlunda insatt att du tillhör den (förvisso stora) populistiska skara som inte tagit sig tid att sätta sig in i situationen innan du velat gå in och diskutera den. Den skada du implicit påstår att bankerna gjort sig skyldiga till är varken nyanserad eller korrekt. Att de förslag som nu tar form och som Obama snackar om framförallt drabbar de mest solida och gedigna bankerna, vilka ville tacka nej till stödpengarna då de inte ansåg sig behöva dem, är naturligtvis inget du vet om eller ens skulle vilja ta reda på. Du är patetisk, och det är inget annat än en tjänst jag gör dig genom att påtala detta på ett så tydligt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om de säljs i bangkok. hade hållt mig borta från alla kinesiska kopior. snygg avatar förresten, mkt smickrande bild.

 

 

Nä, nån kopia blir d knappast, dumt att snåla på såna prylar. Får kika runt lite, borde väl inte va nå större problem att hitta. Importerade prylar brukar väl dock inte vara thaibilligt så får väl räkna m samma pris som sverige typ.

 

Älskar bilden, du tar väl inte illa upp :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, nån kopia blir d knappast, dumt att snåla på såna prylar. Får kika runt lite, borde väl inte va nå större problem att hitta. Importerade prylar brukar väl dock inte vara thaibilligt så får väl räkna m samma pris som sverige typ.

 

Älskar bilden, du tar väl inte illa upp :-)

 

nejdå. kan berätta lite bakgrundshistoria till den eftersom den blivit viral. jag och opteron är påväg ner för berget, vi har varit vakna sedan typ 3 på morgonen och vandrat upp från 2600m->3700m eller något i typ 30cm grus och är påväg ner och är allmänt less på vandring och börjar nu också bli så trötta att vi blir tramsiga och vill bara ner från skiten så fort som möjligt så vi börjar springa. sedan får vi för oss att försöka fota en sekvens och turas om att springa i omgångar och ta bilder, vi har kanske 50-talet bilder på när vi springer i omgångar, undrar varför vi valde den att skickaa tillfansidan de andra bilderna var ju rätt mycket tramsigare och inte lika smickrande. min hand har jag åt sidan för att försöka hålla balansen vilket behövs när man springer nerför på en smal kringlig stig med tung ryggsäck som vill slita en åt alla håll och kanter.

 

lite andra bilder från samma sekvens:

img4141e.jpg

img4135d.jpg

 

inte tänkt på det innan men ser rätt tungt lastad ut på denna:

img4134m.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok says:

har du ett par sprint?

fisk says:

mm

heltok says:

koolt

fisk says:

jag ahr bara inte velat berätta det för dig

köpte dom i slutet av sommaren eller nåt sånt

jag gilar dom som fan. det blev kul att springa helt plötsligt

inför mitt senaste sportevenemang som var i början av förra sommaren så orkade jag träna fyra ggr sammanlagt

10 km bara så jag var ganska säker på att klara det

sen när jag köpt skorna så sprng jag tre ggr i veckan i snitt tills jag åkte till thai

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Socialdemokraterna vill

*återinföra förmögenhetsskatten, fastighetsskatten, samt höja reavinstskatten vid bostadsförsäljning till 23%

 

Man får väl hoppas på att MP får tillräckligt mycket att säg till om i gruppen då de iaf officiellt är "mot" förmögenhetsskatt och att återinföra densamma.

 

:-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt skön blog av en tågnörd som får för sig att åka tåg till nordkorea och lura guiderna från vilket håll han kommer så han får 36h i nord-nordkorea utan guide och får visat lite hur nordkorea ser ut från andra hållet.

 

bakgrund

http://vienna-pyongyang.blogspot.com/2008/04/how-everything-began.html

 

klicka på continue många gånger om ni vill läsa allt.

 

Man får väl hoppas på att MP får tillräckligt mycket att säg till om i gruppen då de iaf officiellt är "mot" förmögenhetsskatt och att återinföra densamma.

 

:-?

 

synd bara om vår miljö som blir lidande om MP får för mycket makt...

 

 

stämmer väl förvisso, men kanske är fel sätt att angripa stölden på. vem bryr sig om att rånaren inte anser att ens tid är värd något.

 

Har du förbeställt ett par Bikila? Ska göra det men måste kolla upp vilken storlek jag ska ha först.

en storlek mindre än vanligt brukar jag rekommendera. jag har inte förbeställt, var kan man göra det? vill veta lite mer om skon innan jag bestämmer mig för färg och modell.

 

på tal om nya modeller:

http://birthdayshoes.com/index.php/vibram-five-fingers-trek-sport

The Vibram FiveFingers Trek Sport will combine the more aggressive outsole of the KSO Trek with and light upper similar to the KSO. While the upper will be light, Vibram has added a bit of TPU on the top of each toe as is found on the forthcoming Bikila model we discussed after last summer’s OR show. The FiveFingers Trek Sport will also feature reflective detailing, an achilles notch to make it more run-worthy, and a removable heel strap.

fit-400x320.jpg

(den blåa alltså, den vita är bikila)

 

bara jag som tänker på scenen när jake sully tar sina första steg när man ser:

new_fivefingers_Bikila_blue_greensm.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en storlek mindre än vanligt brukar jag rekommendera. jag har inte förbeställt, var kan man göra det? vill veta lite mer om skon innan jag bestämmer mig för färg och modell.

 

Det verkar som de rekommenderar ännu mindre storlek för KSO o Bikila än t.ex. Classic om man tittar på lite olika storleksrekommendationer. Har bara provat Classic (julklapp) som iofs var för stor.

 

Sidan du länkade till förut kan man förbeställa Bikila. Verkar bara som det är den vita modellen som gäller där, snygg imo.

 

http://www.purefootwear.co.uk/vibram-fivefingers-bikila-shoe-prod21082/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pågår ju en schacktävling nu. man kan följa vår kära norska superstjärna här:

http://chessbomb.com/o/corus-2010-a/12-Leko-Carlsen/

 

lite annat roligt i schackvärlden. rybka3 kom för något år sedan och revolutionerad världen. nu väntar alla på rybka4, men rybka4 kommer aldrig. detta sägs bero på att några konkurrenter har släppt en bot opensource vid namn ippolit. http://ippolit.wikispaces.com/

 

teamet bakom rybka hävdar att det är en klon, förvisso inte samma källkod och implementering, men iaf vissa likheter med rybka. mest troliga är att den är reverse engineerad i stora drag, men vissa skillnader. det roliga är dock att den är mycket bättre än orginalet. på något skumt sätt har ryssarna bakom den lyckas optimera sin första beta bättre än rybkagänget lyckats med under hela tiden.

 

eftersom den är opensource kan andra sedan använda samma källkod och göra ännu bättre botar. t ex har några andra släppt en bot som heter firebird 1.0 beta som har lite bättre stöd för flera processorer.

http://www.chesslogik.com/FireBird.htm

 

jag testade sätta firebird 1.0beta mot deep rybka 3 i aquarium på min 8x2.8ghz dator. efter 5partier 1+0 var ställningen 4-1 till firebird. :mrgreen:

 

har blivit någon skum tystnad i schackvärlden, ingen vill prata om elefanten i rummet. alla låtsas som att rybka fortfarande är herren på täppan och om någon postar analys från robbolito eller firebird får han massa attacker på sig. poster om boten raderas och det hela försöker tystas ner. problemet är ju att ingen kommer vilja köpa rybka eftersom opensource-boten är gratis och bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Blev det någon MacBook Pro-uppdatering, som det snackades om häromdagen?

 

vart lite dött här, funderade lite på att lägga ner dagboken. mina diskussioner på sistone har inte vart så intressanta som jag trodde :P

 

februari började bra, sedan kom doomswitchen. minns inte senast jag upplevt en downswing så jobbig rent mentalt. egentligen rör det inte sig om så stora belopp så borde väl inte ta den så hårt men blev många små bäckar så det rann över. setupsen haglade, KK vs AA, 99 vs TT etc etc, hade jag KQs kom floppen K27 mot AK, hade jag AA fick fi set eller floppade stege med sin 64s som synat mitt 4bet. fick jag väl in degen som favorit satt 2outarna på river varje jävla gång. varje session var bara back rakt ut, fick knappt vinna en pott under min downswing. detta i kombo med utebliven mbp, vinter, mörker, allmänt dåliga vanor så tappade jag helt suget för poker.

 

downswing.th.png

 

ser väl inte så farligt ut egentligen, men torska varje jävla hand var jobbigt.

 

blev grinig på mig själv för mitt beteende så försökte ta itu med allt. såg lite filmer bland annat aejones när han lirar rush, rekommenderar den till alla GTO-donks som underhållning, ni andra gör nog klokt i att inte se den. så brutalt dåligt han spelar, sämre än jman vs degenyamine. visar lite hur nlt 6max ser ut 2010, hur gameflownissar som var vinnande förr blir sönderknullade av de kassa regsen som täta sina läckor. information om hur man får tag på den finns på google.

 

sedan såg jag boywonders film som också var brutaldålig och sjukt sömnpiller. men den fick mig iaf att tänka på den mentala biten som jag helt försakat vilket han verkar vara duktig på. så bestämde mig för att ta en dålig dag då jag bara slöade och sedan börja om. gå och lägga mig i tid så jag hinner vakna innan byggjobbarna väcker mig, grinda, äta, handla, grinda, springa. hade mitt livs härligaste löprunda på kvällen, jag ensam med snön i den helt tysta skogen under rosa himmel. bra knark!

 

tog verkligen itu med mitt spel och det kändes bättre än någonsin och ev-resultaten kom och tillslut började oturen lätta något så nu är jag plus för månaden. :D grymt skönt i misären.

 

varför varför krävs det downswings för att få upp fokus och utvecklas? varför kan man inte spela lika bra även när det går bra och i början av downswings?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart lite dött här, funderade lite på att lägga ner dagboken. mina diskussioner på sistone har inte vart så intressanta som jag trodde :P

 

februari började bra, sedan kom doomswitchen. minns inte senast jag upplevt en downswing så jobbig rent mentalt. egentligen rör det inte sig om så stora belopp så borde väl inte ta den så hårt men blev många små bäckar så det rann över. setupsen haglade, KK vs AA, 99 vs TT etc etc, hade jag KQs kom floppen K27 mot AK, hade jag AA fick fi set eller floppade stege med sin 64s som synat mitt 4bet. fick jag väl in degen som favorit satt 2outarna på river varje jävla gång. varje session var bara back rakt ut, fick knappt vinna en pott under min downswing. detta i kombo med utebliven mbp, vinter, mörker, allmänt dåliga vanor så tappade jag helt suget för poker.

 

downswing.th.png

 

ser väl inte så farligt ut egentligen, men torska varje jävla hand var jobbigt.

 

blev grinig på mig själv för mitt beteende så försökte ta itu med allt. såg lite filmer bland annat aejones när han lirar rush, rekommenderar den till alla GTO-donks som underhållning, ni andra gör nog klokt i att inte se den. så brutalt dåligt han spelar, sämre än jman vs degenyamine. visar lite hur nlt 6max ser ut 2010, hur gameflownissar som var vinnande förr blir sönderknullade av de kassa regsen som täta sina läckor. information om hur man får tag på den finns på google.

 

sedan såg jag boywonders film som också var brutaldålig och sjukt sömnpiller. men den fick mig iaf att tänka på den mentala biten som jag helt försakat vilket han verkar vara duktig på. så bestämde mig för att ta en dålig dag då jag bara slöade och sedan börja om. gå och lägga mig i tid så jag hinner vakna innan byggjobbarna väcker mig, grinda, äta, handla, grinda, springa. hade mitt livs härligaste löprunda på kvällen, jag ensam med snön i den helt tysta skogen under rosa himmel. bra knark!

 

tog verkligen itu med mitt spel och det kändes bättre än någonsin och ev-resultaten kom och tillslut började oturen lätta något så nu är jag plus för månaden. :D grymt skönt i misären.

 

varför varför krävs det downswings för att få upp fokus och utvecklas? varför kan man inte spela lika bra även när det går bra och i början av downswings?

 

För att man tror det funkar? Väldigt mycket psykologiskt det där, jag arbetar och spelar sjukt mycket mer när det går dåligt. Dels vill jag snabbt ut ur downswings och dels tror man att man plötsligt börjat spela sämre vilket givetvis sällan är fallet.

 

I övrigt, 4k händer och -7k$(på NL400-Nl2K?) är ju inte en downswing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://mises.org/daily/2343

håller du med i det tänket?

 

ja. rent moraliskt har artikeln helt rätt imo.

 

rent praktiskt är det väl egentligen inget större problem, så jobbigt är det inte att skippa att köra när man dricker eller skippa att dricka när man kör.

 

min enda kontakt med fenomenet är väl thailändska mc-chaffisar som luktar sprit vilket känns EV- och så alla Lost-karaktärer som dör när deras skådespelare åker dit för DUI. känns lite overkill att frihetsberöva folk långa perioder för offerlösa-brott. några dagsböter, indraget körkort en månad och någon timma obligatorisk utbildning om risker borde räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...