Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Jag undrar vad John Durant har för källor till att vi var längre på stenåldern än var vi är nu. Någon som har koll? Och källa för medellivslängden.

 

en sak som man vet är att neanderthalarna var mkt starkare och hade större hjärnor än oss. ie de var smartare än HSS när båda raserna samexisterade.

Sapiens_neanderthal_comparison.jpg

 

vi HSS suger på det mesta jämfört med andra arter, enda vi är bra på är att springa långt.

 

hade varit kul att se en neanderthal delta i diverse sporter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en sak som man vet är att neanderthalarna var mkt starkare och hade större hjärnor än oss. ie de var smartare än HSS när båda raserna samexisterade.

Sapiens_neanderthal_comparison.jpg

 

vi HSS suger på det mesta jämfört med andra arter, enda vi är bra på är att springa långt.

 

hade varit kul att se en neanderthal delta i diverse sporter.

 

Jo förvisso, men det var väl homo sapiens sapiens som han pratade om. Det känns ganska onödigt att försöka replikera neandertalares mat- och träningsvanor i och med att de var helt annorlunda byggda och förmodligen hade helt annorlunda metabolism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo förvisso, men det var väl homo sapiens sapiens som han pratade om. Det känns ganska onödigt att försöka replikera neandertalares mat- och träningsvanor i och med att de var helt annorlunda byggda och förmodligen hade helt annorlunda metabolism.

 

kommenterade inte längden, men jag har också svårt att tro att HSS var längre än vi är nu. ville mest få in lite VFF-referenser i debatten :P

 

tror han främst försöker replikera HSS-mat och träningsvanor. inte för jag tror att HSS och HN skiljde sig överdrivet mkt, tror skillnaden mellan HSS idag och HSS för 10000år sedan skiljer sig extremt mkt mer.

 

mums

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en sak som man vet är att neanderthalarna var mkt starkare och hade större hjärnor än oss. ie de var smartare än HSS när båda raserna samexisterade.

Sapiens_neanderthal_comparison.jpg

 

vi HSS suger på det mesta jämfört med andra arter, enda vi är bra på är att springa långt.

 

hade varit kul att se en neanderthal delta i diverse sporter.

Större hjärnor != smartare, jmf elefanter

 

Kolla dessutom på andra saker som lägre och mer sluttande hjässa, utskjutande käkar osv så ser man att de liknar apor mer än oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större hjärnor != smartare, jmf elefanter

 

Kolla dessutom på andra saker som lägre och mer sluttande hjässa, utskjutande käkar osv så ser man att de liknar apor mer än oss.

 

Har för mig att jag har hört att för människor/apor gäller generellt större hjärna=smartare.

 

edit: wiki: When comparing different species the ratio of brain weight to body weight does present a correlation with intelligence, though the actual brain weight has little or no effect. For example, the ratio of brain weight to body weight for fish is 1:5000; for reptiles it is about 1:1500; for birds, 1:220; for most mammals, 1:180, and for humans, 1:50.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Neuroscience_and_intelligence#Brain_size

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större hjärnor != smartare, jmf elefanter

 

Kolla dessutom på andra saker som lägre och mer sluttande hjässa, utskjutande käkar osv så ser man att de liknar apor mer än oss.

 

likna apor != dummare

 

de använde mer avancerade verktyg än HSS t ex. http://www.sciencedaily.com/releases/2008/08/080825203924.htm

 

hjärnstorlek vs IQ:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Neuroscience_and_intelligence#Brain_size

Within human population, studies have been conducted to determine whether there is a relationship between brain size and a number of cognitive measures. Studies have reported correlations that range from 0 to 0.6, with most correlations 0.3 or 0.4.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spanar spartacus också. Visst den är ju sevärd men jämför med typ Rome (Som kanske är bästa serien ever) så är ju både storyn och framförallt dialogerna lite väl cheesy? Actionscenerna är ju dock bra ^^

 

sista scenen i senaste avsnittet var riktigt jävla bra action. serien heter blood and sand, sammanfattar serien rätt bra.

 

rome var riktigt bra som serie. gillade storyn om de två vännerna. var ju en extremt påkostad serie och det märktes. skönt att de vågade inte vara så pk med lesbisk pedofili, incest, strypsex, barntrafficking och våldtäkter i överflöd. tyckte dock serien spårade när Gaius Octavian fick ny skådespelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

likna apor != dummare
Förvisso sant.

 

De kan haft liknande hjärnvolym men ändå haft en mindre avancerad hjärna.

 

Kolla på ett kranie från en schimpans eller gorilla och jämför det sen med en människas. En neandertalare ligger nånstans mittemellan. De behöver inte varit mindre intelligenta men IMO talar mycket i deras fysik för att de var mer primitiva än människor.

 

de använde mer avancerade verktyg än HSS t ex. http://www.sciencedaily.com/releases/2008/08/080825203924.htm

 

Det står inte att de använde mer avancerade verktyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Herregud jämför inte Kanadas invandring med Sveriges, finns nämligen inga likheter. Kanada har system där man rankas efter utbildningsnivå och privatekonomi bla.

 

Skulle vilja tipsa vederbörande om att läsa lite om sverige, det land vi faktiskt bor i om och dess katastrofala invandringspolitik. Hört talas om statistiska centralbyrån, migrationsverket och BRÅ?

 

Ren fakta vi pratar om här, ska hjälpa dig lite på traven :

 

"Enligt statistik från Migrationsverket saknar 25 procent av de nyanlända invandrarna fullständig grundskoleutbildning och ytterligare 15 procent har endast grundskoleutbildning. Omkring 40 procent saknar alltså gymnasiekompetens – något som krävs för i stort sett alla jobb på den svenska arbetsmarknaden.

 

– För dem som är väldigt lågutbildade och kanske till och med analfabeter på sitt modersmål blir det uppenbart svårt, säger Åslund."

 

Sen kan man spekulera i hur många som ljuger om sin utbildning men som sagt ska hålla mig till ren fakta.

http://www.bt.se/nyheter/stor-utbildningssatsning-efterfragas%281429128%29.gm

 

Sen lite intressant brottstatistik

http://www.dn.se/opinion/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859

 

Kanske dags öppna ögonen, ta bort pk-bindeln och stänga pk-floskel truten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Std wt-snack

 

Spelar du ens poker eller har sd skickat hit dig? 58 inlägg varav runt 50 handlar om hur hemska invandrare är.

 

Skaffa en utbildning och gör något av dig själv istället för att sura på alla invandrare för att de tar ditt jobb.

 

Edit: Jag inser så klart att universitetsutbildningar är en bristvara i din släkt men varför inte gå din egen väg istället för att följa i föräldrarnas fotspår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du ens poker eller har sd skickat hit dig? 58 inlägg varav runt 50 handlar om hur hemska invandrare är.

 

Skaffa en utbildning och gör något av dig själv istället för att sura på alla invandrare för att de tar ditt jobb.

 

Edit: Jag inser så klart att universitetsutbildningar är en bristvara i din släkt men varför inte gå din egen väg istället för att följa i föräldrarnas fotspår?

 

Källa på min utbildningsnivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han drog nog till med en gissning bara.

 

Gissningslekar och personpåhopp i sanna demokratisk anda, välkommen till Sverige :).

Skulle gärna vilja att det jag länkade till skall bemötas på ett ordentligt intelligent sätt.

 

Heltok får gärna läsa igenom och reflektera då jag knappast kan tro att pk-indoktrinerade personer likt greywolf och andra knappast orkar bemöda sig då de tror sig veta sanningen genom att googla lite på kanadensiska framgångssagor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En person som sätter logiskt tänkande och fakta i första hand..

Nog med chattande, bemöt gärna mina länkar nu gott folk

 

Okey. Så vad du egentligen säger är att en person som fått sina åsikter från media är indoktrinerad men en person som fått sina från integration och invandring på flashback är en person som sätter logiskt tänkande i första hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...