Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eftersom du vet att du kommer att förlora med AA och KK, så förstår jag inte varför du inte håller förlusten nere genom att slänga dom preflop? Det hade i alla fall jag gjort om jag var övertygad om att sajten var riggad så att AA och KK skulle förlora.

 

Smart tänkt där...

 

Kanske får börja med det... =)

 

Se det från denna sida istället.

 

Vi pokerspelare spelar mycket poker. Vi är vana att saker och ting fungerar på ett visst sätt. Efter att ha spelat exempelvis 50 000 händer får vi en känsla för vad som är rätt och vad som är fel. Man kan kalla det för empiriskt lärande. Learning by doing. Man lär sig att de bra starthänderna vinner oftare än dåliga starthänder osv. Jag går stadigt plus både live och på prima, B2B med fler.

 

Så fort jag kliver in på empire/party slår dock mina känselspröt till. Man säger att det finns folk som kan hitta vatten med en förgrenad trädgren. Andra säger man ska undvika att sova i ett jordfältskors. Jag känner att något är fel på party/empire. Humbug enligt vissa. Fakta enligt mig. Min teori är att den som är underdog har en ökad chans att träffa rätt kort på turn och river. Chansen kanske inte är mycket större men jag tror att den finns där.

 

Kalla mig gärna idiot. Fast jag har ett bättre förslag. Kom över på en kopp kaffé nästa gång Empire har en bonus och lira 1000 händer åt mig med vinst så ska jag knipa igen sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har lirat FL ett tag nu, lirar nästan alltid 8bord och några tusen händer per dag. min största svacka hitills är ca 250BB... en osannolik grej som hände mig var att jag på ca en vecka lyckades med bedriften att gå +600BB på empire medan jag gick -500BB på party. dvs dubbla min största totala svacka på en enskild site över en så kort period.

 

jag anar en konspiration att party har anställt en indier som bevakar spelarna och med jämna mellanrum straffar de som är otrogna och lirar på andra skins.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som tråden heter, konspirationsteorier :-)

 

Expekt: vinner 15k SEK på de 2 första dagarna på sajten. Har gått dåligt på några andra sajter så jag vill casha ut stålarna till annat än poker. De häver uttagningsförsöket utan nån kommentar, fast pengarna är inte låsta. Är rätt gul på de andra sajterna så jag tänker. Skitsamma då, jag lirar väl här då istället. 2:a på nästan allt. Torskar allt.

 

Teori 1: nån (indier här med?) markerar mig i kontrollrummet och sätter mig som 2:a mest hela tiden. :D

 

Teori 2: som försäkringsbolagen som avslår en skadeansökan med rutin gör de i princip samma sak här för de vet att 50% fortsätter spela :D

 

(edit: stavfel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Var ett tag sedan det var lite ös i den här tråden.

 

du måste ju berätta för alla här hur ditt trick går till det är då du verkligen får testat om det stämmer eller inte :lol:

 

Och så gjorde han. Hur har det gått med Partygaming-tricket som Elvis77 lade fram. Någon som har provat och kan berätta om det hände något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du vet att du kommer att förlora med AA och KK, så förstår jag inte varför du inte håller förlusten nere genom att slänga dom preflop? Det hade i alla fall jag gjort om jag var övertygad om att sajten var riggad så att AA och KK skulle förlora.

 

Smart tänkt där...

 

Kanske får börja med det... =)

 

Se det från denna sida istället.

 

Vi pokerspelare spelar mycket poker. Vi är vana att saker och ting fungerar på ett visst sätt. Efter att ha spelat exempelvis 50 000 händer får vi en känsla för vad som är rätt och vad som är fel. Man kan kalla det för empiriskt lärande. Learning by doing. Man lär sig att de bra starthänderna vinner oftare än dåliga starthänder osv. Jag går stadigt plus både live och på prima, B2B med fler.

 

Så fort jag kliver in på empire/party slår dock mina känselspröt till. Man säger att det finns folk som kan hitta vatten med en förgrenad trädgren. Andra säger man ska undvika att sova i ett jordfältskors. Jag känner att något är fel på party/empire. Humbug enligt vissa. Fakta enligt mig. Min teori är att den som är underdog har en ökad chans att träffa rätt kort på turn och river. Chansen kanske inte är mycket större men jag tror att den finns där.

 

Kalla mig gärna idiot. Fast jag har ett bättre förslag. Kom över på en kopp kaffé nästa gång Empire har en bonus och lira 1000 händer åt mig med vinst så ska jag knipa igen sedan.

 

Var bor du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta statistiska sanningar i denna tråd - oftast som ett argument för att en pokersite inte behöver vara riggad bara för att det inträffar osannolika saker - om att förutsatt att någonting har en "jätteliten" chans att inträffa, så är det oundvikligt att det kommer att inträffa för eller senare.

 

Säg att det är en "jätteliten" chans att just din favoritsite bestämmer sig att rigga spelet av en eller annan anledning. Om chansen finns, även om den är aldrig så liten, så är det oundvikligt att just din favoritsite kommer att vara riggad, förr eller senare :shock:

 

*Cashar ut och springer med pengarna* :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst händer följande: jag spelar fri bonusen och ligger ordentligt + mycket tack vare extremt mycket tur. Att floppa 2paret trissen eller stegen var mer regel än undantag...

...Sedan vänder det totalt: blir utdragen med AA mot runner runner stege, blir utdragen med triss i A mot runner runner stege, sitter på KK mot AA och QQ mot KK, mellantrissen mot högsta trissen osv...

 

Kontakta genast BBM.

 

 

:spade::spade: suitednotie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att det är en "jätteliten" chans att just din favoritsite bestämmer sig att rigga spelet av en eller annan anledning. Om chansen finns, även om den är aldrig så liten, så är det oundvikligt att just din favoritsite kommer att vara riggad, förr eller senare :shock:

 

[ironi]

Så om det är en "jätteliten" chans att just du har IQ < 10 så måste det för eller senare hända? ;)

[/ironi]

 

Du blandar äpple och päron och din jämförelse är helt felaktig.

 

Bara för att det är en "jätteliten" chans att jag skulle dansa naken med QoS betyder det inte att det ska hända även om vi kommer att leva i oändligheten. Men om jag spelar oändligt antal poker partier så kommer jag för eller senare att vinna över en floppat fyrtal med min runner-runner straight flush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har faktiskt aldrig tänkt att någon sida skulle vara riggad, för vad skulle de som sagt tjäna på det.

 

något som är mer intressant att diskutera är väl om det kan finnas spelare som knäckt programvarornas kod och t.ex. kan se ordningen korten är blandade i. Därmed veta vem som kommer att vinna handen, det har jag undrat betydligt fler gånger än om sidan varit riggad. Tekniskt sett är det säkert inte _helt_ omöjligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har faktiskt aldrig tänkt att någon sida skulle vara riggad, för vad skulle de som sagt tjäna på det.

 

 

För det första skulle en sida teoretiskt sett tjäna på riggat spel genom att ge så många spelare så bra händer som möjligt samtidigt. Detta ger större potter och mer rake.

 

något som är mer intressant att diskutera är väl om det kan finnas spelare som knäckt programvarornas kod och t.ex. kan se ordningen korten är blandade i. Därmed veta vem som kommer att vinna handen, det har jag undrat betydligt fler gånger än om sidan varit riggad. Tekniskt sett är det säkert inte _helt_ omöjligt :)

 

"Kortleken" på en pokersite "blandas" hela tiden och korten i "kortleken" ligger alltså inte i samma följd under tiden handen spelas. Det är alltså helt slumpmässigt vilket kort ur leken som kommer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att det är en "jätteliten" chans att jag skulle dansa naken med QoS betyder det inte att det ska hända även om vi kommer att leva i oändligheten.

 

Jo, hela poängen var nog att om chansen existerar, även om den är minimal, så kommer det oundvikligen att hända om ni lever i en evighet är jag rädd. Så att om du mistänker att chansen faktiskt är större än noll så föreslår jag att du klär av dig och får det gjort med en gång så slipper du våndan av att vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att det är en "jätteliten" chans att jag skulle dansa naken med QoS betyder det inte att det ska hända även om vi kommer att leva i oändligheten.

 

Jo, hela poängen var nog att om chansen existerar, även om den är minimal, så kommer det oundvikligen att hända om ni lever i en evighet är jag rädd. Så att om du mistänker att chansen faktiskt är större än noll så föreslår jag att du klär av dig och får det gjort med en gång så slipper du våndan av att vänta.

 

Eftersom jag är en människa så har jag ett fritt val och därmed så behöver jag inte göra det även om det finns en chans att jag skulle göra det. En kortlek har ingen fri vilja ;) Äpple och päron

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen (väljer inte att kalla det risken) att dansen inträffar ökade betydligt när den först omnämndes i den här tråden. Det kan ju alltid slumpa sig så att någon vettvilling läser detta och får för sig att minska er fria vilja en smula genom att under hot tvinga er att utföra nakendansen. Somliga vettvillingar är nämligen riggade att reagera på det viset. (Inte jag dock, jag lovar)

 

Kul att tråden är igång igen. Människan är för bra på att uppfatta strukturer (och brott mot strukturer) för att vara särskilt lämpad att ta till sig att slumpmässiga sekvenser inte är ordnade på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första skulle en sida teoretiskt sett tjäna på riggat spel genom att ge så många spelare så bra händer som möjligt samtidigt. Detta ger större potter och mer rake.

 

Det här är ju så fel det kan bli. Varför tror du Party hade NL-maxinköp på 50bb förut istället för 100bb? Ja inte var det för att det ger "större potter och mer rake". Tvärtom, sajterna tjänar på att pengarna studsar fram och tillbaka många gånger. Gular någon direkt med två all-in preflop tjänar sajten väldigt lite av hans spelkapital.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som har mycket party på OP?

Skulle vara intressant att se hur många % som är i händerna på AA. :roll:

 

 

:spade::spade: suitednotie

 

Har iofs inte haft PO så länge men jag har haft 3 AA på 2000 händer och jag har gått plus på party ;)

 

Det var nog chapmans inlägg ovan mitt du ville svara på...det löd:

Är det nån som har PO och har lirat mycket på party? Skulle vara intressant att se hur många % av händerna som är AA.

 

Men ett litet garv i förvirringen blev det ju. :lol:

 

 

:spade::spade: suitednotie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sökt i forumet och har knappt hittat något om det. Anledningen till detta tror jag är att man direkt stämplas som looser om man bara nämner ordet riggat. Men efter att ha spelat på paradise måste jag dra upp det. Var länge sedan jag spelade där men när dom erbjöd 10% under wsop-finalen kunde man ju inte tacka nej. Hursomhelst händer följande: jag spelar fri bonusen och ligger ordentligt + mycket tack vare extremt mycket tur. Att floppa 2paret trissen eller stegen var mer regel än undantag. När bonusen blev fri tog jag ut den tillsammans med vad jag satte in. Sedan vänder det totalt: blir utdragen med AA mot runner runner stege, blir utdragen med triss i A mot runner runner stege, sitter på KK mot AA och QQ mot KK, mellantrissen mot högsta trissen osv. Och nu har jag 0$ kvar. Av säg 3000 händer kan man ändå se ungefär vad som har pågått och för mig är det uppenbart: paradise riggar till ens fördel i början för att man skall hänga kvar och sedan vänder det för att bekosta någon nykommling. Det toliga var också att många som spelade snackade om hur riggat det var och det tror jag att dom som spelar där kan intyga. "Saved by the river" och "happens att PP al the time" fick man ju höra ett antal gånger.

Ok, nu skall vi se om det finns några modiga som kan disktera detta på ett seriöst sätt eller om folk bara kommer att försöka ta billiga poäng på min bekostnad.

 

Det som många inte fattar med internetpoker är att det är matematiskt förväntat att de flesta som går plus i början kommer att förlora senare.

Det har ingenting med riggade sajter, utan bara ren matematik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elvis77: Hur var det man fixade partyriggen ;) ? Denna kväll är helt sanslös, tomtarnas utdragningsjulaton! Men det vänder väl...

 

Byt konto eller byt ip-adress.

 

Edit: För övrigt så tror jag att party har kört en riktig raid 2 senaste dagarna, har aldrig heller sett på maken av utdragningar. Jag har dessutom aldrig sett så många personer klaga över riggning på $15/$30 borden som nu (vet ej om jag sett någon göra det förut på den nivån men 2 senaste dagarna har det varit en 20-30st som jag sett)

 

Personligen har jag haft en kraftig nederbörd av höga pp och det är det solklara tecknet på att lägga ner omgående när man splar på Party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett tilltag av Party för att förhindra att någon ska kunna knyta ihop säcken och bevisa att dom kör med riggning.

 

These hand histories are provided to you solely for your personal use

and as an aid for your training and development. You are not permitted

to share them with anyone. We reserve the right to cease providing them

or apply further restrictions at any time.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...