Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

den här tråden är för lång!

 

Kan ingen duktig sortera ut det braiga och skicka till QoS, tack!

 

Håller med, sjukt lång.

 

Kort sammanfattning:

 

Faktum kvarstår. Partynätverket är riggat.

 

Kort sammanfattning:

Vissa tror att partynätverket är riggat men har inte kunna bevisa något. Jag är vinnande spelare på partynätverket så om det är riggat så måste det vara till min fördel :twisted:

 

Ving för att något ska vara fakta så behöver man ha någon form av fakta. I denna tråd har jag bara sett en massa påstående och det är inte fakta. Du får gärna tro att partynätverket är riggat, men det gör det inte till fakta. Fakta är at party är ett av de få nätverken som på alvar för söker stoppa pokerbottar och talar öppet om problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon är frivillig att lägga några timmar för att plocka fram de intressantaste inläggen får de gärna göra det. För egen del så skulle min hjärna blöda ut genom näsan av tristess om jag knagglade igenom allt det här.

 

Konspirationstråden är helt enkelt inget vi moderatorer prioriterar och det finns betydligt mer angeläget jobb att göra (eg nettellertråden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon är frivillig att lägga några timmar

 

Här snacka vi om tusentals man-timmar ;) Framför allt att rensa bort allt strunt jag och TF har skrivit om att party inte är riggat ;)

-Strunt, var ordet, sa Bill

-Strunt, var ordet, sa Bull

 

-Håll käften, sa QoS...

 

Nämen herrejösses, det är väl inte någon som tar något på fullaste allvar här inne :D

 

/TF - men Cheunce och jag har rätt såklart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man lägga lite ved på brasan? med risk för att det redan är avhandlat.. orka läsa senaste 50!! sidorna sen jag skrev sist :-) men frågor som växt fram i skallen:

 

 

Av vilken anledning skulle en turnering vara riggad (oftare bra startkort) vill jag faktiskt minnas att nån skrev, eller?

frågande svar: snabbare genomförd turnering, fler rebuys?

 

Av vilken anledning skulle man kunna bli favoriserad när man är ny på en ny sajt, kanske t.o.m. ny på ett nätverk?

svar: för att många här hävdar att det krävs över tiotusentals (100?) händer för att statistiskt säkerställa att det förekommer fusk...

 

...alltså, om jag var en girig oärlig programerande VD för ett nystartad pokersida skulle jag ge alla lite skönare kort oftare första 1000 händerna. Men vid 50000st spelade händer ska det ha jämnat ut sig. Typ..

 

 

Kan än idag, inte förstå, hur jag kunde få 5-6st AA första dagen, första gången, första 2h timmarna på ett 10-manna bord på betsson.. (lägg därtill alla andra PP, AK & AQ :shock:)

Måste haft lika mycket flax med mina starkort första 2h som att få 3 klöver på en trisslott. Fast här fick jag inga 10k i tio år, här förlora jag tillslut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan än idag, inte förstå, hur jag kunde få 5-6st AA första dagen, första gången, första 2h timmarna på ett 10-manna bord på betsson.. (lägg därtill alla andra PP, AK & AQ :shock:)

Måste haft lika mycket flax med mina starkort första 2h som att få 3 klöver på en trisslott. Fast här fick jag inga 10k i tio år, här förlora jag tillslut..

 

Är du säker på att du inte skulle förlorat dom där pengarna som du vunnit på trissloten? :roll:

 

 

btw, ganska långt ifrån samma sannolikhet att få tre klöver som den korta streak som du hade :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan än idag, inte förstå, hur jag kunde få 5-6st AA första dagen, första gången, första 2h timmarna på ett 10-manna bord på betsson.. (lägg därtill alla andra PP, AK & AQ :shock:)

Måste haft lika mycket flax med mina starkort första 2h som att få 3 klöver på en trisslott. Fast här fick jag inga 10k i tio år, här förlora jag tillslut..

 

Är du säker på att du inte skulle förlorat dom där pengarna som du vunnit på trissloten? :roll:

 

 

btw, ganska långt ifrån samma sannolikhet att få tre klöver som den korta streak som du hade :P

 

hah, jag kan nog räkna ut sannolikheten för att få 6 AA på ett 10-manna bord under 2 timmar i normalsegt tempo kontra 3 klöver på triss:

 

Hmm.

Hittar inge papper och penna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan än idag, inte förstå, hur jag kunde få 5-6st AA första dagen, första gången, första 2h timmarna på ett 10-manna bord på betsson.. (lägg därtill alla andra PP, AK & AQ :shock:)

Måste haft lika mycket flax med mina starkort första 2h som att få 3 klöver på en trisslott. Fast här fick jag inga 10k i tio år, här förlora jag tillslut..

Fast det värsta var när man satt flera nybörjare vid bordet och två personer fick AA samtidigt flera gånger under någon timmes spel! Jag ställde då en fråga här på forumet kring hur ofta AA AA borde uppträda i snitt men ingen lyckades räkna ut det.

Efter de förstsa sessionerna har det aldrig hänt mig igen! Dvs AA AA tre gånger under någon timmas spel (ungefär, minns inte exakt) och sedan inte ett enda fall under 70 timmars spel.

Slumpen är bra märklig när den mest år i en riktning :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kommit in sent i denna tråd och har inte läst allt...

 

Men alla ni som tvivlar på sannolikhet och statistik, tror att sajter

är riggade ska få något att tänka på:

 

Att osannolika händelser såsom att få AA 5 ggr på en kväll ÄR

ovanligt - om man ser det isolerat. MEN, "försöken" upprepas

hela tiden - det spelas hundratusentals omgångar på olika sajter,

hela tiden, dygnet runt. Att detta då ska inträffa till slut är inte så

konstigt - sannolikheten konvergerar mot 1.

 

Nu ska jag kasta in en riktig bomb som jag vet kommer att få ganska

många att höja på ögonbrynen:

 

Jag kan "bevisa" att en slumptalsgenerator, som spottar ut sig siffror i

all oändlighet NÅGON GÅNG kommer att generera en miljon ettor på raken!

 

Hur kan jag säga det?

 

Enkelt: Att det första en miljon siffrorna skulle innehålla detta är otroligt liten - men SANNOLIKHETEN FINNS. Att nästa grupp om två miljoner

siffror kan man resonera likadant. Men tänk nu så här: Sannolikheten att ÅTMINSTONE någon av de här två grupperingarna innehåller en miljon ettor är större än var för sig - och så vidare. Och att försöken upprepas

hela tiden gör att det TILL SLUT KOMMER ATT INTRÄFFA.

 

När? Det är en helt annan fråga, universum hinner väl dö och födas på nytt ett antal gånger, MEN NÅGON GÅNG, som sagt så inträffar det...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen är ju, precis som Torsus skrev, att om något är möjligt så kommer det att ske, förr eller senare.

 

/TF

 

Syftar du på att jag ska gifta mig nu igen? ;)

'

Hahahahaahahaaa!!! Eh, ja, just det! Nåja, även jag har ju hittat en flicka som anser mig dräglig nog att acceptera Hymers band så nog finns det hopp för mänskligheten :D

 

Äsch, jag tror inte vi kommer längre i den här rigg-tråden...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag kasta in en riktig bomb som jag vet kommer att få ganska

många att höja på ögonbrynen:

 

Jag kan "bevisa" att en slumptalsgenerator, som spottar ut sig siffror i

all oändlighet NÅGON GÅNG kommer att generera en miljon ettor på raken!

 

Inte mycket till bomb. Det är uppenbart för alla som förstår grundläggande fakta on slumpen.

 

Av samma anledning kan man lika gärna satsa på samma lottorad som van förra veckan, eller på tex 1234567. Alla rader har samma chans varje vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag kasta in en riktig bomb som jag vet kommer att få ganska

många att höja på ögonbrynen:

 

Jag kan "bevisa" att en slumptalsgenerator, som spottar ut sig siffror i

all oändlighet NÅGON GÅNG kommer att generera en miljon ettor på raken!

 

Inte mycket till bomb. Det är uppenbart för alla som förstår grundläggande fakta on slumpen.

 

Just det. Men det var riktat till de som INTE förstår dessa grundläggande fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kommit in sent i denna tråd och har inte läst allt...

 

Men alla ni som tvivlar på sannolikhet och statistik, tror att sajter

är riggade ska få något att tänka på:

 

Att osannolika händelser såsom att få AA 5 ggr på en kväll ÄR

ovanligt - om man ser det isolerat. MEN, "försöken" upprepas

hela tiden - det spelas hundratusentals omgångar på olika sajter,

hela tiden, dygnet runt. Att detta då ska inträffa till slut är inte så

konstigt - sannolikheten konvergerar mot 1.

 

Nu ska jag kasta in en riktig bomb som jag vet kommer att få ganska

många att höja på ögonbrynen:

 

Jag kan "bevisa" att en slumptalsgenerator, som spottar ut sig siffror i

all oändlighet NÅGON GÅNG kommer att generera en miljon ettor på raken!

 

Hur kan jag säga det?

 

Enkelt: Att det första en miljon siffrorna skulle innehålla detta är otroligt liten - men SANNOLIKHETEN FINNS. Att nästa grupp om två miljoner

siffror kan man resonera likadant. Men tänk nu så här: Sannolikheten att ÅTMINSTONE någon av de här två grupperingarna innehåller en miljon ettor är större än var för sig - och så vidare. Och att försöken upprepas

hela tiden gör att det TILL SLUT KOMMER ATT INTRÄFFA.

 

När? Det är en helt annan fråga, universum hinner väl dö och födas på nytt ett antal gånger, MEN NÅGON GÅNG, som sagt så inträffar det...!

 

WOW !! är det sant????

 

Det var tur att någon äntligen klev in med hårda fakta så att man verkligen fick sig en tankeställare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag kasta in en riktig bomb som jag vet kommer att få ganska

många att höja på ögonbrynen:

 

Jag kan "bevisa" att en slumptalsgenerator, som spottar ut sig siffror i

all oändlighet NÅGON GÅNG kommer att generera en miljon ettor på raken!

 

Inte mycket till bomb. Det är uppenbart för alla som förstår grundläggande fakta on slumpen.

 

Av samma anledning kan man lika gärna satsa på samma lottorad som van förra veckan, eller på tex 1234567. Alla rader har samma chans varje vecka.

 

Och då är det väl ganska jävla jätteuppenbart att det några (eller till och med en hel massa) gånger kommer att slumpa sig så att två personer får AA samtidigt. Och det till och med flera gånger under en timme.

 

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har naturligtvis inga bevis på riggning av Prima. Men efter att inte spelat där på kanske 3-4 månader sätter jag in 50$ för att köra PFs turneringen för någon vecka sedan. Det lämnar 39$ kvar som jag börjar spela NL för tror jag kunde sätta mig lågstackad på 1/2. Träffar med allting i princip. Det var ingen hejd på vad jag vann med. Limpar in med T9o och får stegdrag som fylls på turn. KQ som fyller kåk på river etc etc. Helt otrolig rush där 39$ blir 450 rätt snabbt. Jag fick en stark känsla av att det var riggat till min förmån eftersom de ville ha mig spelande på deras nät igen.

 

Men som sagt inga bevis...bara en feeling!

 

 

//Guts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag kasta in en riktig bomb som jag vet kommer att få ganska

många att höja på ögonbrynen:

 

Jag kan "bevisa" att en slumptalsgenerator, som spottar ut sig siffror i

all oändlighet NÅGON GÅNG kommer att generera en miljon ettor på raken!

 

Inte mycket till bomb. Det är uppenbart för alla som förstår grundläggande fakta on slumpen.

 

Av samma anledning kan man lika gärna satsa på samma lottorad som van förra veckan, eller på tex 1234567. Alla rader har samma chans varje vecka.

 

Och då är det väl ganska jävla jätteuppenbart att det några (eller till och med en hel massa) gånger kommer att slumpa sig så att två personer får AA samtidigt. Och det till och med flera gånger under en timme.

 

 

//Hickmott

 

Självklart, men det roliga är ju att det händer just när man är ny på en sajt.

 

För de flesta är det INTE förvånande att osannolika saker händer utan att det händer vid märkliga tillfällen och så pass ofta att man noterar det. Ofta har man ingen riktig koll på hur ofta något borde inträffa och tycker därför att det är märkligt. Räknar man sen på det (som jag gjorde igår vad gäller starthänder) så inser man att det var helt normalt.

 

En annan märklig sak som man lätt slås av som ny spelare och som mer erfarna spelare kan verifiera händer ofta eller sällan är att man kan sitta 2-3 timmar vid 3-4 bord och i stort inte få en enda bra öppningshand. Sen kommer det vågor att händer som sköljer över en då man har starthand på starthand på samtliga bord.

Att detta skall fluktuera känns helt ok, men att fluktuationerna är så stora och markanta förvånar mig. OBS: Jag antyder nu inte att något är riggat, utan uttrycker BARA en känsla av förvåning över hur slumpen uppför sig.

Tror det är få som har en riktig genuin ryggradskänsla för vad som är normal slumpmässighet och vad som är extremt ovanligt, tex vad gäller distribution av goda starthänder. Det får man väl med erfarenheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag kasta in en riktig bomb som jag vet kommer att få ganska

många att höja på ögonbrynen:

 

Jag kan "bevisa" att en slumptalsgenerator, som spottar ut sig siffror i

all oändlighet NÅGON GÅNG kommer att generera en miljon ettor på raken!

 

Inte mycket till bomb. Det är uppenbart för alla som förstår grundläggande fakta on slumpen.

 

Av samma anledning kan man lika gärna satsa på samma lottorad som van förra veckan, eller på tex 1234567. Alla rader har samma chans varje vecka.

 

Och då är det väl ganska jävla jätteuppenbart att det några (eller till och med en hel massa) gånger kommer att slumpa sig så att två personer får AA samtidigt. Och det till och med flera gånger under en timme.

 

 

//Hickmott

 

Självklart, men det roliga är ju att det händer just när man är ny på en sajt.

 

För de flesta är det INTE förvånande att osannolika saker händer utan att det händer vid märkliga tillfällen och så pass ofta att man noterar det. Ofta har man ingen riktig koll på hur ofta något borde inträffa och tycker därför att det är märkligt. Räknar man sen på det (som jag gjorde igår vad gäller starthänder) så inser man att det var helt normalt.

 

En annan märklig sak som man lätt slås av som ny spelare och som mer erfarna spelare kan verifiera händer ofta eller sällan är att man kan sitta 2-3 timmar vid 3-4 bord och i stort inte få en enda bra öppningshand. Sen kommer det vågor att händer som sköljer över en då man har starthand på starthand på samtliga bord.

Att detta skall fluktuera känns helt ok, men att fluktuationerna är så stora och markanta förvånar mig. OBS: Jag antyder nu inte att något är riggat, utan uttrycker BARA en känsla av förvåning över hur slumpen uppför sig.

Tror det är få som har en riktig genuin ryggradskänsla för vad som är normal slumpmässighet och vad som är extremt ovanligt, tex vad gäller distribution av goda starthänder. Det får man väl med erfarenheten.

 

Håller med, skulle vara skönt om någon statestiknisse kunde lägga ut bevis på att det inte är något konstigt med det. Det är ju i princip jämt som Doc beskriver, känns det som åtminstone. Helt plötsligt får man KK, direkt efter varandra på två bord, sen sköljer det över massa par. Dessutom ser jag ofta att flopparna ser typ likadana ut på två bord samtidigt och sen händer det ofta att man får samma startkort på två bord samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag kasta in en riktig bomb som jag vet kommer att få ganska

många att höja på ögonbrynen:

 

Jag kan "bevisa" att en slumptalsgenerator, som spottar ut sig siffror i

all oändlighet NÅGON GÅNG kommer att generera en miljon ettor på raken!

 

Inte mycket till bomb. Det är uppenbart för alla som förstår grundläggande fakta on slumpen.

 

Av samma anledning kan man lika gärna satsa på samma lottorad som van förra veckan, eller på tex 1234567. Alla rader har samma chans varje vecka.

 

Och då är det väl ganska jävla jätteuppenbart att det några (eller till och med en hel massa) gånger kommer att slumpa sig så att två personer får AA samtidigt. Och det till och med flera gånger under en timme.

 

 

//Hickmott

 

Självklart, men det roliga är ju att det händer just när man är ny på en sajt.

 

Egentligen inte. Med tanke på att det har varit en sådan pokerboom så är antalet nya spelare inte så få. Att några av dessa skulle fått "osannolikt bra" händer är inte så konstigt. Säkert är det också många nya spelare som upplevt motsatsen men jag har en känsla av att de inte gör sig hörda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fakta:

De senaste 10 gångerna jag gjort en reloadbonus på partynätverket har jag upplevt samma konstiga händelseförlopp. Jag har uteslutande spelat på Party och Empire.

 

Fas 1:

Sätter in pengar och får bonusen.

 

Fas 2:

Börjar lira. Det går ganska bra och jag ligger på mitt snitt vad gäller BB/h. Snittet är baserat främst på spel på Prima och BSB.

 

Fas 3:

Nu händer något konstigt. Jag börjar få väldigt bra händer. Jag får AA, KK, QQ, AK i stora lass. Jippie! Eller? Jag vinner inte ett öre med dessa händer. Direkt när jag får KK klurar jag ut ""värsta tänkbara händelseförlopp" och givetvis inträffar detta varje gång. Jag lirar mest fixed limit så att stora pocketpar blir utdragna har jag lärt mig leva med men detta är någonting annat. Här vill sajten att jag ska luras med i potterna och satsa rejält.

 

Igår hade jag en kompis hemma hos mig och han blev ruskigt imponerad då jag berättade vad som skulle hända varje gång jag hade bra kort. Det är som att spela efter ett manus. Jag har AA. Nu kommer det en låg flopp rainbow. Smack 2, 5, 10. Nästa kort kommer ge någon ett färgdrag, smack en till spader. Sista kortet kommer bli en spader, smack spader osv... Givetvis raise och reraise hela vägen.

 

Fas 4:

Bonusen är klar. Jag har lirat exempelvis 1000 händer och jag har 10 gånger i rad förlorat mer än bonusen var på. Om jag startat med 1000 dollar är jag nere på 850 dollar innan jag får in bonusen på 100 dollar vilket gör att jag totalt går back 50 dollar.

 

Fas 5:

Jag glömmer bort eller ignorerar hur det brukar gå och slänger in pengar för att fixa nästa bonus... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...