Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Mycket ska man bli beskylld för men rasist tog väl ändå priset.

 

Jag har min uppfattning klar. Kolla gärna in Snabels grafer igen som i viss mån bekräftar att något inte står rätt till.

 

http://www.geocities.com/abelsnabel/

 

Jag har inga fina grafer att visa upp men efter att ha spelat tiotusentals händer på olika nätverk får man snabbt en känsla för vad som är rimligt och vad som är rigg! :)

 

Antagligen passar spelarna på party mig väldigt illa eftersom det är det enda nätverk jag inte plussar på...

 

-------------------------------------------

Snabels inlägg angående hans grafer:

 

Nu känns det som det varit för tyst i denna tråden för länge så ska se ifall jag kan få lite liv i den (Till moderaternas förskräckelse!?!)

 

Jag är nämligen j.vl..t nära att falla över på den mörka paranoida sidan av debatten.

 

Efter 32K händer spelade på partys 0,5/1 FL bord under månaden har jag fått fram vad jag anser är oroväckande siffror.

 

Jag började projektet med syfte att lära mig multitabla effektivt men vad som framgår nu är klara indikationer på att "nybörjartur"(Eller kanske snarare "icke-nybörjar-otur"!) på pp inte är någon slump. Jag har använt mig av fyra skins, Party, empire, multi och eurobet.

 

Multi var länge mitt main konto tills för några månader sen då jag skaffade rakeback på euro. Rakebacken till trots har jag fortsatt att hålla allt SnG spel på multi för att skilja på rullarna i de olika inriktningarna(SnG's på multi och 2/4-5/10 FL på euro)

 

Party har jag använt sporadiskt för att spela på deras bonusbord(royal) samt en del turneringar, inget som jag för statsistik över. Empirekontot var helt nytt inför multitableprojektet.

 

Jag har använt samma skin-mod(bakgrund, knappar och även en moddad kortlek). På så sätt har det varit nästintill omöjligt att hinna med att se vilket skin jag spelat på när borden poppat upp(Använder mig av "multitable-helper) vilket gör att borden flyttas runt och inte ligger kvar på samma ställe)

 

Först efter varje session kunde jag se resultatet för varje enskilt skin. Ganska snabbt märkte jag att jag vann mer på party och empire än de andra två som varit i användning överlägset mycket tidigare. Detta gjorde att jag alltid startade upp party och empire i tillägg till antingen multi, euro eller både multi och euro om jag kännde för att spela 16 bord istället för 12. Därmed har jag knappt 10K händer spelade på party och empire och lite mindre på multi och eurobet.

 

Jag postar statistiken här http://www.geocities.com/abelsnabel/

 

Skulle vara trevligt att få höra några analyser av den(statsen) och argument för varför jag inte ska tro att det stinker på party!

 

/Snabel

 

Ber om ursäkt. Missa en smile efter den. Givetvis förstår jag att du inte är en rasist.

 

Sen har jag kommenterat graferna och man ser lätt att de håller på att gå mot mer eller mindra samma vinst per 100 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nja, se det på detta vis istället. (Elvis77 får hjälpa mig om jag är fel ute)

 

1. Förra veckan bjöd på ovanligt många spektakulära händer på $15/30. Spelare som spelat där lång tid reagerade på att allt inte stod rätt till.

2. Partypoker isolerar sig ett par dagar senare utan förvarning från övriga klienter.

 

Teori:

Kan det vara så att Partypoker ville slussa över så mycket pengar som möjligt från Empire, Multipoker osv till PartyPoker? De såg med andra ord till att spelare från PartyPoker fick lite positiv riggning. Självklart ville PartyPoker ha några miljarder till inom sitt nätverk istället för att ha kvar det på de andra klienterna.

 

Jag spelade själv på Empire förra veckan och det gick inte särskilt bra milt uttryckt.

Aha är det därför jag blivit bad beatad sjukt mkt under denna månad. Fan tror nästan på denna teori :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt det förut och andra har sagt det förut. Denna tråden är STOR humor! :lol:

 

Alla ni konspirationsteoretiker, kan ni inte lägga fram några faktiska bevis utan bara misstankar om att saker och ting inte står rätt till så är ni inte trovärdiga.

 

Tjata gärna om er riggning, men ska ni bli tagna på allvar så presentera hållbara bevis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, se det på detta vis istället. (Elvis77 får hjälpa mig om jag är fel ute)

 

1. Förra veckan bjöd på ovanligt många spektakulära händer på $15/30. Spelare som spelat där lång tid reagerade på att allt inte stod rätt till.

2. Partypoker isolerar sig ett par dagar senare utan förvarning från övriga klienter.

 

Teori:

Kan det vara så att Partypoker ville slussa över så mycket pengar som möjligt från Empire, Multipoker osv till PartyPoker? De såg med andra ord till att spelare från PartyPoker fick lite positiv riggning. Självklart ville PartyPoker ha några miljarder till inom sitt nätverk istället för att ha kvar det på de andra klienterna.

 

Jag spelade själv på Empire förra veckan och det gick inte särskilt bra milt uttryckt.

Aha är det därför jag blivit bad beatad sjukt mkt under denna månad. Fan tror nästan på denna teori :lol:

 

Vilket skin har du spelat på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, se det på detta vis istället. (Elvis77 får hjälpa mig om jag är fel ute)

 

1. Förra veckan bjöd på ovanligt många spektakulära händer på $15/30. Spelare som spelat där lång tid reagerade på att allt inte stod rätt till.

2. Partypoker isolerar sig ett par dagar senare utan förvarning från övriga klienter.

 

Teori:

Kan det vara så att Partypoker ville slussa över så mycket pengar som möjligt från Empire, Multipoker osv till PartyPoker? De såg med andra ord till att spelare från PartyPoker fick lite positiv riggning. Självklart ville PartyPoker ha några miljarder till inom sitt nätverk istället för att ha kvar det på de andra klienterna.

 

Jag spelade själv på Empire förra veckan och det gick inte särskilt bra milt uttryckt.

Aha är det därför jag blivit bad beatad sjukt mkt under denna månad. Fan tror nästan på denna teori :lol:

 

Vilket skin har du spelat på?

 

Eurobet och lite på Empire

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon här som spelat på Party under förra veckan? Har du i så fall vunnit eller förlorat? Teorin för tillfället är att PartyPokers kunder överlag vunnit mycket. Bekräfta eller dementera gärna. Vi pratar om spel i mitten av förra veckan och fram till lördag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon här som spelat på Party under förra veckan? Har du i så fall vunnit eller förlorat? Teorin för tillfället är att PartyPokers kunder överlag vunnit mycket. Bekräfta eller dementera gärna. Vi pratar om spel i mitten av förra veckan och fram till lördag.

Hahaha... Fan också... Jag som clearade deras bonus förra veckan och till råga på allt hade mage att gå lite plus okså... Jag är således ett levande bevis för att party är riggat?

 

Antar att det inte spelar någon roll att jag, totalt sett, är en vinnande spelare på party

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torska 7 inköp på Eurobet förra veckan men tror knappast att det beror på riggning men visst om någon tror sig ha så kallade "bevis" så måste det ju absolut bero på riggning jag menar annars skulle jag ju aldrig torska. Ska nog skicka mail till partypoker och be dom sätta in 7 inköp på mitt konto eftersom dom varit så dumma att rigga så jag förlorat förra veckan. Kunden har ju som sagt alltid rätt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon här som spelat på Party under förra veckan? Har du i så fall vunnit eller förlorat? Teorin för tillfället är att PartyPokers kunder överlag vunnit mycket. Bekräfta eller dementera gärna. Vi pratar om spel i mitten av förra veckan och fram till lördag.

Hahaha... Fan också... Jag som clearade deras bonus förra veckan och till råga på allt hade mage att gå lite plus okså... Jag är således ett levande bevis för att party är riggat?

 

Antar att det inte spelar någon roll att jag, totalt sett, är en vinnande spelare på party

 

/TF

 

Inget är bevisat än men de fyra spelare jag känner till stämmer än så länge in på "konspirationsprofilen"! :)

 

Är dock en högst ovetenskaplig undersökning men många bäckar små... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vann också på Party förra veckan.

Jag som trodde att det berodde på att jag faktiskt spelade bra, tog rätt beslut, hade vett att lägga mig när jag var slagen, att jag kunde läsa en motståndare rätt emellanåt. Men ack så jag bedrog mig.

 

Det krävs tydligen en riggning för att jag ska vinna? Är det så? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clearade pf.nus Multipokerbonus för ett par dar sen. Floppade enormt många set och stegar. Fick en hel del AK också. Plussade väl $100 + bonusen. Verkar konstigt, måste vara nåt fel i riggningen. Måste jag maila Party och fråga hur jag gör för att överföra pengarna tillbaka till dom?

 

Edit: Ahh nu förstår jag. Jag har inte spelat där innan. Alltså måste det vara ny spelare-riggen som prioriteras över Party-riggen. Eller har jag missförstått något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Party riggen slår högst. Du hade väl tur att hamna på skinsbord där ny-spelare riggen gäller.

 

Att nya spelare har en positiv varians i början tror jag är djupt inrotat i PartyPokers programvara. Om vi bortser från helt nya konton är det fortfarande ingen på PartyPoker som inte vunnit förra veckan. Det är heller ingen på något annat skin som inte förlorat. Många på exempelvis Eurobet har dessutom förlorat väldigt många inköp på kort tid.

 

Vore intressant med fler siffror från er som verkligen lirat förra veckan! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men jag har spelat på andra Party-skins. Då blev jag badbeatad som satan i början och gick inte plus trots bonusen även om det senare vände och jag vann tillbaka det jag förlorat. Kan det vara så att jag då mötte spelare som hade spelat där längre än mig och därför står före i badbeatkön?

 

Riktigt knepigt det här, det räcker ju inte att bara ha koll på oddsen tydligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick minus på Party förra veckan. Varje session under den veckan förlorade jag stålar. Spelade dock inte så mycket eftersom jag tappade lusten av förlusterna. Jag är en mediokert vinnande spelare i längden.

De där citaten från folk som haft fel om olika saker var väldigt kul. Eftersom de hade fel måste även de som inte tror på riggning ha fel eller? :)

 

Såg en kille på Pacific (FL 1/2) för en stund sedan. Han cold callade preflopraises med händer som t ex T7o, synde ner till rivern med bottenpar där han fick triss och liknande. Han hade gått plus ca $200 på en stunds spelande. Konstigt! Riggat!

Nej, sådant ska hända ibland. På Pacific kryllar det av sådana som han och det vore väldigt konstigt om det inte gick bra för en enda av dem eftersom de är så många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att nya spelare har en positiv varians i början tror jag är djupt inrotat i PartyPokers programvara.

 

Hur djupt inrotat då?

Jag har inte spelat på Partypoker förut utan gjorde mitt första besök förra månaden. Jag kan säga att jag åkte på storpisk! Jag förlorade mer än halva min BR (på partypoker) där innan bonusen var avklarad och jag cashade ut och försvann med svansen mellan benen.

 

Men riggningen var väl fördröjd vilken förklarar att jag vunnit nu när jag gjorde deras reload?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att nya spelare har en positiv varians i början tror jag är djupt inrotat i PartyPokers programvara. Om vi bortser från helt nya konton är det fortfarande ingen på PartyPoker som inte vunnit förra veckan. Det är heller ingen på något annat skin som inte förlorat. Många på exempelvis Eurobet har dessutom förlorat väldigt många inköp på kort tid.

 

Vore intressant med fler siffror från er som verkligen lirat förra veckan! :)

Känns som ett något överdrivet uttalande... Tro vad du vill, men party har en större spelarbas än oss postare här i riggtråden ;)

 

Cheunce, var är du? Låt höra, vann/förlorade du på party förr veckan?

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela tyvärr på expekt förra veckan. Men jag har sagt det förut och jag säger det igen jag förlora första gången jag spela på party och gula min insatts fortare än ni kan säga riggat. Om det nu är riggat så att nya användare ska vinna ibörjan så undrar jag varför inte jag fick vinna när jag börja. Är det något fel på mig *snyfft* eller är det så att riggning på party bara är ett hjärnspöke.

 

Sen har jag precis clearat min bonus på party poker i helgen på mitt konto som är ett gammalt konto och det var inga problem att gå plus och göra och åka på ett par trevliga utdragningar. Men det kan ju vara så att de råka invertera riggningen på mitt konto så att de var emot mig när kontot var nytt och jag var dålig på poker och nu är jobbar riggningen för mig. Fast jag tror att det kan bero på att jag har blivit en bättre spelare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför ingen pokersajt gör något för att verifiera att deras RNG etc är 100% rätt skriven, rätt använd och ej manipulerad. Det finns metoder för detta. Och det gör mig ännu oroligare att ingen gör något..

Om någon kan bevisa att man gör rätt och inte fuskar när många anklagar dom för att fuska, vad är då anledningen till att man inte gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför ingen pokersajt gör något för att verifiera att deras RNG etc är 100% rätt skriven, rätt använd och ej manipulerad. Det finns metoder för detta. Och det gör mig ännu oroligare att ingen gör något..

Om någon kan bevisa att man gör rätt och inte fuskar när många anklagar dom för att fuska, vad är då anledningen till att man inte gör det?

 

Party gör ju faktiskt tvärtom! eftersom man i användaravtalet godkänner att man inte anser att deras RNG delar ut kort på ett felaktigt sätt.

 

Man kan alltså inte som spelare hävda något annan eftersom man redan godkänt sättet dom delar ut kort på (Vad jag kan utläsa av avtalet finns det däremot inget som säger att dom inte manipulerar med utdelningen) det enda som står är att man som spelare godkänner på vilket sätt dom gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte varför ingen pokersajt gör något för att verifiera att deras RNG etc är 100% rätt skriven, rätt använd och ej manipulerad. Det finns metoder för detta. Och det gör mig ännu oroligare att ingen gör något..

Om någon kan bevisa att man gör rätt och inte fuskar när många anklagar dom för att fuska, vad är då anledningen till att man inte gör det?

 

För att som det är nu så är det bara konspirationsgeeks som bryr sig. Om en sajt gick ut och sa "Se, vi är inte riggade!" skulle otroligt många fler dra åt sig öronen och ifrågasätta varför de behövde bevisa det ifrån första början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela tyvärr på expekt förra veckan. Men jag har sagt det förut och jag säger det igen jag förlora första gången jag spela på party och gula min insatts fortare än ni kan säga riggat. Om det nu är riggat så att nya användare ska vinna ibörjan så undrar jag varför inte jag fick vinna när jag börja. Är det något fel på mig *snyfft* eller är det så att riggning på party bara är ett hjärnspöke.

 

Sen har jag precis clearat min bonus på party poker i helgen på mitt konto som är ett gammalt konto och det var inga problem att gå plus och göra och åka på ett par trevliga utdragningar. Men det kan ju vara så att de råka invertera riggningen på mitt konto så att de var emot mig när kontot var nytt och jag var dålig på poker och nu är jobbar riggningen för mig. Fast jag tror att det kan bero på att jag har blivit en bättre spelare ;)

 

Vi ska inte blanda ihop begreppen nu. Vad jag kan läsa ut av ditt meddelande är att du spelat på PartyPoker i helgen och vunnit. Kanon! Spelade du på lördagen eller söndagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...