Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Ett väääldigt vanligt argument för rigg på nätet bruakr vara "Sånt här händer aldrig när jag spelar live!". Satt o kikade på ett wpt-avsnitt (från aruba?) igårkväll. När dealern delade ut 3*AK satt jag bara o myste. Självklart hamnade de allin pf. Hade något sådant hänt på nätet finns det nog de som ropat rigg trots att det bara är ett utslag av att osannolika händelser måste förekomma.

 

/TF -

 

hickmott, kände på mig att vi hade ett gult kort hängandes i luften :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fas 4:

Bonusen är klar. Jag har lirat exempelvis 1000 händer och jag har 10 gånger i rad förlorat mer än bonusen var på. Om jag startat med 1000 dollar är jag nere på 850 dollar innan jag får in bonusen på 100 dollar vilket gör att jag totalt går back 50 dollar.

 

För det kan ju inte vara så att det råkar vara du som har spelat dåligt ett tag. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett väääldigt vanligt argument för rigg på nätet bruakr vara "Sånt här händer aldrig när jag spelar live!". Satt o kikade på ett wpt-avsnitt (från aruba?) igårkväll. När dealern delade ut 3*AK satt jag bara o myste. Självklart hamnade de allin pf. Hade något sådant hänt på nätet finns det nog de som ropat rigg trots att det bara är ett utslag av att osannolika händelser måste förekomma.

Hade det hänt på nätet så hade killen med AsKd klonkat in runner runner färgen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Håller med, skulle vara skönt om någon statestiknisse kunde lägga ut bevis på att det inte är något konstigt med det. Det är ju i princip jämt som Doc beskriver, känns det som åtminstone. Helt plötsligt får man KK, direkt efter varandra på två bord, sen sköljer det över massa par. Dessutom ser jag ofta att flopparna ser typ likadana ut på två bord samtidigt och sen händer det ofta att man får samma startkort på två bord samtidigt.

 

Även om jag inte vill kalla mig statistiknisse så kan jag försöka reda ut detta:

Det finns 169 distinkta starthänder och jag anser ca 24 av dem vara bra nog att öppna med (Grupp 1 - 4 enligt Sklansky). Alltså borde i snitt var 7'e hand vara öppningsbar.

Om jag nu kör 3 bord à 60 händer/timme under 2 timmar så blir det 360 händer.

Jag kör igenom 360 händer 10000 ggr och räknar antal utfall av de goda starthänderna:

(I snitt borde jag få 360/7 = 51 starthänder under ett tvåtimmas pass med 3 bord)

 

i 10% av sessionerna får jag < 40 starthänder

i 10% av sessionerna får jag > 60 starthänder.

resten av gångerna (80 % av sessionerna) får jag mellan 40 och 60 starthänder.

Mindre än i 1% av sessionerna får jag < 30 starthänder och > 70 starthänder.

 

Detta är ganska konstant om jag kör 10000 eller 100000 sessioner.

 

Säg att man nu upplevt en session på 2 timmar à 3 bord och bara fått 10 starthänder. Hur sannolikt är detta? Händer aldrig under 10000 sessioner (i min simulering)!

Jag måste gå upp till 25 starthänder för att det skall inträffa 1 gång av 10000 sessioner.

Alltså är det YTTERST OVANLIGT att antal starthänder under en 2-timmars session avviker mer än 50%. Hur en sån avvikelse uppfattas av en spelare och hur stora avvikelser jag har sett än så länge vet jag inte.

 

Doc -- med reservation för att simuleringen gått snabbt och misstag kan ha begåtts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fas 4:

Bonusen är klar. Jag har lirat exempelvis 1000 händer och jag har 10 gånger i rad förlorat mer än bonusen var på. Om jag startat med 1000 dollar är jag nere på 850 dollar innan jag får in bonusen på 100 dollar vilket gör att jag totalt går back 50 dollar.

 

Lustigt. För mig funkar det tvärtom. Vid exempelvis senaste Empirebonusen nu i helgen gick jag 501 dollar plus på 1000 händer. Jag vet inte riktigt vad jag ska dra för slutsatser av det. Nåt mattesnille med känsla för slumpfaktorn får försöka i stället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fas 4:

Bonusen är klar. Jag har lirat exempelvis 1000 händer och jag har 10 gånger i rad förlorat mer än bonusen var på. Om jag startat med 1000 dollar är jag nere på 850 dollar innan jag får in bonusen på 100 dollar vilket gör att jag totalt går back 50 dollar.

 

Lustigt. För mig funkar det tvärtom. Vid exempelvis senaste Empirebonusen nu i helgen gick jag 501 dollar plus på 1000 händer. Jag vet inte riktigt vad jag ska dra för slutsatser av det. Nåt mattesnille med känsla för slumpfaktorn får försöka i stället...

 

Enkelt. Du fick de 150 dollar jag förlorade. Jag skickar mitt netellernummer så att du kan ge tillbaka pengarna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fas 4:

Bonusen är klar. Jag har lirat exempelvis 1000 händer och jag har 10 gånger i rad förlorat mer än bonusen var på. Om jag startat med 1000 dollar är jag nere på 850 dollar innan jag får in bonusen på 100 dollar vilket gör att jag totalt går back 50 dollar.

 

Lustigt. För mig funkar det tvärtom. Vid exempelvis senaste Empirebonusen nu i helgen gick jag 501 dollar plus på 1000 händer. Jag vet inte riktigt vad jag ska dra för slutsatser av det. Nåt mattesnille med känsla för slumpfaktorn får försöka i stället...

 

Det är inte lustigt, det är riggat. Du är som man säger "på andra sidan riggen" aka "the bright side", om man vinner i det långa loppet har man hamnat på den den sidan av riggningen (alternativt har du bytt macadress i din router eller så har har du ett '-' tecken på vänster sida av @ i sin mailadress). Förlorar man i det långa loppet har man hamnat på den negativa sidan aka "the dark side" där 90-95% av alla spelare hamnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fas 4:

Bonusen är klar. Jag har lirat exempelvis 1000 händer och jag har 10 gånger i rad förlorat mer än bonusen var på. Om jag startat med 1000 dollar är jag nere på 850 dollar innan jag får in bonusen på 100 dollar vilket gör att jag totalt går back 50 dollar.

 

För det kan ju inte vara så att det råkar vara du som har spelat dåligt ett tag. :roll:

 

Så kan det mycket väl vara. Konstigt bara att det alltid händer på partynätverket när jag försöker lira av en bonus. Polaren är i alla fall övertygad efter att jag hade QQ på handen och floppade set i damer. Jag förklarade lugnt att denna pott kommer vinnas av killen efter mig som har KK på handen och som kommer få en kung till på rivern. Givetvis stämde detta... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förklarade lugnt att denna pott kommer vinnas av killen efter mig som har KK på handen och som kommer få en kung till på rivern. Givetvis stämde detta... :)
Bah! Det är inte rigg. Du är helt enkelt en olyckskorp! Snabbt, förklara hur du ser ut så att jag kan undvika dig i verkliga livet. Lite onödigt att vi bägge två ska bli överkörda av den där lastbilen vars bromsvajer kommer att gå av! ;)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hände första handen jag spelade idag (nyss)

 

***** Hand History for Game 2622792521 *****

$0.50/$1 Texas Hold'em - Tuesday, August 30, 06:01:35 EDT 2005

Table Table 54827 (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: camroot ( $96.94 )

Seat 3: jdmounge ( $15.58 )

Seat 4: chuchu999 ( $18.25 )

Seat 5: mr_mb ( $39.58 )

Seat 6: gareth1111 ( $16.50 )

Seat 2: Ving ( $25 )

chuchu999 posts small blind [$0.25].

mr_mb posts big blind [$0.50].

Ving posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Ving [ 8d Qd ]

gareth1111 folds.

camroot folds.

Ving checks.

jdmounge calls [$0.50].

chuchu999 calls [$0.25].

mr_mb checks.

** Dealing Flop ** [ 3d, 2h, Qs ]

chuchu999 checks.

mr_mb checks.

Ving bets [$0.50].

jdmounge calls [$0.50].

chuchu999 calls [$0.50].

mr_mb calls [$0.50].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

chuchu999 checks.

mr_mb checks.

Ving bets [$1].

jdmounge raises [$2].

chuchu999 folds.

mr_mb folds.

Ving raises [$2].

jdmounge raises [$2].

Ving calls [$1].

** Dealing River ** [ 3h ]

Ving bets [$1].

jdmounge raises [$2].

Ving calls [$1].

jdmounge shows [ 3c, Qh ] a full house, Threes full of queens.

Ving doesn't show [ 8d, Qd ] two pairs, queens and eights.

jdmounge wins $15.25 from the main pot with a full house, Threes full of queens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt efter:

 

Jag får KK på big blind. Nu gäller det att se upp... :)

 

***** Hand History for Game 2622802191 *****

$0.50/$1 Texas Hold'em - Tuesday, August 30, 06:07:42 EDT 2005

Table Table 54830 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: TotalJackAce ( $46 )

Seat 4: Ldaniel79 ( $39.25 )

Seat 5: Ving ( $16.25 )

Seat 6: mkd2265 ( $8.50 )

Seat 2: dbluesea ( $2.50 )

Ldaniel79 posts small blind [$0.25].

Ving posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Ving [ Kc Kd ]

mkd2265 folds.

TotalJackAce folds.

dbluesea folds.

Ldaniel79 calls [$0.25].

Ving raises [$0.50].

Ldaniel79 calls [$0.50].

** Dealing Flop ** [ 2s, 9s, Qh ]

Ldaniel79 checks.

Ving bets [$0.50].

Ldaniel79 calls [$0.50].

** Dealing Turn ** [ 6s ]

Ldaniel79 bets [$1].

Ving calls [$1].

** Dealing River ** [ Ac ]

Ldaniel79 checks.

Ving bets [$1].

Ldaniel79 raises [$2].

Ving calls [$1].

Ldaniel79 shows [ Ah, As ] three of a kind, aces.

Ving doesn't show [ Kc, Kd ] a pair of kings.

Ldaniel79 wins $8.50 from the main pot with three of a kind, aces.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax efter. Nu får jag AA så här gäller det att hålla nere förlusterna:

 

***** Hand History for Game 2622814480 *****

$0.50/$1 Texas Hold'em - Tuesday, August 30, 06:15:35 EDT 2005

Table Table 55438 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: brandn3w ( $73.73 )

Seat 2: Ving ( $20.50 )

Seat 3: Matteol ( $30.69 )

Seat 4: peecubed ( $8.41 )

Seat 6: BIGDADDY0826 ( $22.13 )

Seat 5: boooosa ( $18.50 )

brandn3w posts small blind [$0.25].

Ving posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Ving [ As Ah ]

peecubed folds.

boooosa folds.

BIGDADDY0826 calls [$0.50].

brandn3w calls [$0.25].

Ving raises [$0.50].

BIGDADDY0826 calls [$0.50].

brandn3w calls [$0.50].

** Dealing Flop ** [ 4c, Kd, 6c ]

brandn3w bets [$0.50].

Ving raises [$1].

BIGDADDY0826 calls [$1].

brandn3w calls [$0.50].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

brandn3w checks.

Ving bets [$1].

BIGDADDY0826 folds.

brandn3w calls [$1].

** Dealing River ** [ 6h ]

brandn3w checks.

Ving bets [$1].

brandn3w raises [$2].

Ving calls [$1].

brandn3w shows [ 6d, Qc ] three of a kind, sixes.

Ving doesn't show [ As, Ah ] two pairs, aces and sixes.

brandn3w wins $11.25 from the main pot with three of a kind, sixes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock:

Du menar att det är nån sorts bevis för riggning?

Kom o spela på min klubb ska du få se på skojiga händer :)

Allvarligt talat. Inte min ensak, men, om du verkligen känner att siten av nån anledning vill åt dig så tycker jag att du ska sluta spela där. Antingen har du rätt (vilket jag ödmjukt betvivlar) och då verkar det ju dumt att spela där, eller så har du fel men känner ändå dig "förföljd" och då tror jag det är svårt att spela bra poker.

Men som sagt, det har jag väl inte med att göra.

Lycka till!

MVH Per.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähh, lika bra att langa på en till. Klart man cappar på ett drag?

 

***** Hand History for Game 2622822463 *****

$0.50/$1 Texas Hold'em - Tuesday, August 30, 06:20:41 EDT 2005

Table Table 55438 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: brandn3w ( $81.73 )

Seat 2: Ving ( $14.75 )

Seat 3: Matteol ( $31.69 )

Seat 4: peecubed ( $4.16 )

Seat 6: BIGDADDY0826 ( $24.13 )

Seat 5: boooosa ( $16 )

Ving posts small blind [$0.25].

Matteol posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Ving [ 9s Ac ]

boooosa folds.

BIGDADDY0826 raises [$1].

Ving calls [$0.75].

Matteol folds.

** Dealing Flop ** [ 9d, 7s, Ad ]

Ving bets [$0.50].

BIGDADDY0826 raises [$1].

Ving raises [$1].

BIGDADDY0826 raises [$1].

Ving calls [$0.50].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

Ving bets [$1].

BIGDADDY0826 raises [$2].

Ving calls [$1].

** Dealing River ** [ Td ]

Ving checks.

BIGDADDY0826 bets [$1].

Ving calls [$1].

BIGDADDY0826 shows [ Kd, 6d ] a flush, ace high.

Ving doesn't show [ 9s, Ac ] two pairs, aces and nines.

BIGDADDY0826 wins $11.75 from the main pot with a flush, ace high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela inte knugarna så klent.

 

Sant, dåligt lir av mig men givetvis hade small blind som bara synade AA på handen.

 

Jag vet att några enstaka händer inte bevisar någon riggning men samtidigt har jag inte vunnit en enda krona på mina senaste 18 st AA, KK eller QQ. En slump? Troligtvis. Någon som är sugen på att prova att lira med ett negativt riggat konto? Hojta till i så fall. Jag har kvar 400 rakeade händer att lira på Empire. Du får behålla all ev vinst men är givetvis ersättningsskyldig för all ev förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska van att bli utdragen. Jag vinner mer i timmen på fixed limit än på no limit. Jag slutade spela No Limit på Partynätverket efter att jag fick KK sex gånger på mindre än en timme och samtliga gånger förlorade mot AA. När Party riggar gör det de med råge och jag har ingen lust att förlora allt för mycket... :)

 

Jag skulle aldrig sätta min fot på Party om det inte var för deras smaskiga bonusar som jag alltid blir sugen på att cleara... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att party eller nån av de stora sajterna är riggad. Men jag tycker det är intressant att diskutera statistik och vad man kan "bevisa" med den. Många skriver här att det spelar ingen roll att något är väldigt osannolikt, allt osannolikt med sannolikhet större än 0 kommer någon gång inträffa. Fullständigt korrekt. Men med en sån inställning kan man aldrig säga något om någonting.

"Jag har krockat 100 gånger senaste månaden"

"Jaså, du måste va en riktigt dålig bilförare"

"Nej jag är normalbra. Sannolikheten att krocka vid en färd är 0.0001, jag har bara haft otur senaste 100 gångerna."

 

Visst, någon gång kommer det komma en snubbe som är bra på att köra bil men ändå krockar 100 ggr i rad. Men mycket oftare visar det sig att den snubben är alkolist. Hur ska vi gissa rätt så ofta som möjligt?

 

Här måste man alltså väga de två sannolikheterna mot varandra. Hypotes 1: Dålig bilförare, med sannolikhet p != 0.0001 att krocka, eller hypotes 2: Normalbra, med sannolikhet p = 0.0001. Genom att räkna ut sannolikheten för utfallet givet de båda hypoteserna och sen dividera: log(P1)/log(P2) får vi en sk. bayes-faktor. Ju högre den är, desto troligare är det att hypotes 1 är sann. Var man sen ska dra gränsen är upp till var och en, men vid en faktor 30 så kan man vara tämligen säker på hypotes 1. Ibland ger metoden fel svar. Det får man ta. Men man får betydligt oftare rätt svar än med att säga "hypotes 2 är det ändå, allt osannolikt inträffar nån gång ändå"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på det antal händer som delas ut per timme på exempelvis Party så lär de mest konstiga situationer inträffa både nu och då. Det är inte utan att jag blivit förbannad och muttrat "det här måste vara riggat" för mig själv, och då har det oftast handlat om utdragningar. Men uppenbarligen inträffar det konstigheter även i live games, och jag tycker hela diskussionen faller på sin egen orimlighet. Någon gång skulle det komma ut att site X och site Y använder riggad programvara, och då skulle nog konkursen vara ett faktum inom några få timmar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta är det ju som så att för att förklara sin ståndpunkt så drar man till med extremer, som förvisso är sanna, men som ändock är extrema utav bara helsicke (exemeplvis: 1000 chimpanser + ett rum + 1000 skrivmaskiner ---> Hamlet). Detta är inget annat än ett litet försök att få människor som, återigen exempelvis, postar HH's där de blir grymt utdragna att förstå att universum inte är ute efter dem utan att det bara är ren och skär sannolikhet att dylika situationer kan uppstå och att det inte är något onormalt med det.

 

F.ö tror jag att chansen är större att jag blir tilldelad AA tre gånger på raken än att jag på en månad är inblandad i 100 trafikolyckor ;)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...