Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

Jag fattar inte varför ingen pokersajt gör något för att verifiera att deras RNG etc är 100% rätt skriven, rätt använd och ej manipulerad. Det finns metoder för detta. Och det gör mig ännu oroligare att ingen gör något..

Om någon kan bevisa att man gör rätt och inte fuskar när många anklagar dom för att fuska, vad är då anledningen till att man inte gör det?

 

För att som det är nu så är det bara konspirationsgeeks som bryr sig. Om en sajt gick ut och sa "Se, vi är inte riggade!" skulle otroligt många fler dra åt sig öronen och ifrågasätta varför de behövde bevisa det ifrån första början.

 

I PartyPokers avtal står också att man inte får dela med sig av handhistories. Jag är fortfarande intresserad av varför man inte får göra detta. Kan det vara så att man skulle hitta konstigheter om man visste vad alla spelarna vid ett bord hade för kort i varje giv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag fattar inte varför ingen pokersajt gör något för att verifiera att deras RNG etc är 100% rätt skriven, rätt använd och ej manipulerad. Det finns metoder för detta. Och det gör mig ännu oroligare att ingen gör något..

Om någon kan bevisa att man gör rätt och inte fuskar när många anklagar dom för att fuska, vad är då anledningen till att man inte gör det?

 

För att som det är nu så är det bara konspirationsgeeks som bryr sig. Om en sajt gick ut och sa "Se, vi är inte riggade!" skulle otroligt många fler dra åt sig öronen och ifrågasätta varför de behövde bevisa det ifrån första början.

 

Ok, så om T.ex.Svenska Spel öppnar en pokersite, där dom via kontrollorgan visar att dom inte är riggade så skulle många inte spela där, är det så jag ska förstå dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela tyvärr på expekt förra veckan. Men jag har sagt det förut och jag säger det igen jag förlora första gången jag spela på party och gula min insatts fortare än ni kan säga riggat. Om det nu är riggat så att nya användare ska vinna ibörjan så undrar jag varför inte jag fick vinna när jag börja. Är det något fel på mig *snyfft* eller är det så att riggning på party bara är ett hjärnspöke.

 

Sen har jag precis clearat min bonus på party poker i helgen på mitt konto som är ett gammalt konto och det var inga problem att gå plus och göra och åka på ett par trevliga utdragningar. Men det kan ju vara så att de råka invertera riggningen på mitt konto så att de var emot mig när kontot var nytt och jag var dålig på poker och nu är jobbar riggningen för mig. Fast jag tror att det kan bero på att jag har blivit en bättre spelare ;)

 

Vi ska inte blanda ihop begreppen nu. Vad jag kan läsa ut av ditt meddelande är att du spelat på PartyPoker i helgen och vunnit. Kanon! Spelade du på lördagen eller söndagen?

 

Om du läser lite mer nogrannt så "kanske" det fram går att jag inte syftar på den senaste sk riggningen utan på den riggning som alltid funnits som gör att nya spelare går med vinnst och att man med gamla konto åker på sjuka utdragningar.

 

Fö så spela jag på söndagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade faktiskt också på party förra veckan och inte på något skin, dom flesta andra jag har pratat med spelade också på Party.

 

Jag kan väl därför inte påstå att jag håller med om tesen att det slussades från skinsen till party. Däremot känns det som om alla spelare damsögs på pengar oavsett var man spelade. Om detta antagande stämmer så måste det ha varit bots/insiders/hackare ??? vad vet jag.

 

Något jävla skumt pågick iallafall förra veckan på Party, jag hävdade före helgen att det var det skummaste jag sett hittils på nätet. Att detta sammanfaller med vad som sedan hände i helgen gör det hela bra mkt mer konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När hela världen är mer eller mindre korrupt, varför skulle ett företag som tjänar pengar på att folk flyttar stora mängder pengar fram och tillbaka på sina servrar ha 100% rent mjöl i påsen?

När inte ens Amnestys ordförande i Sverige kan hålla fingrarna i styr ser inte världen tyvärr bättre ut. Fast det kanske mer berodde på att han var invandrare än att människan är girig och korrupt överlag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När hela världen är mer eller mindre korrupt, varför skulle ett företag som tjänar pengar på att folk flyttar stora mängder pengar fram och tillbaka på sina servrar ha 100% rent mjöl i påsen?

När inte ens Amnestys ordförande i Sverige kan hålla fingrarna i styr ser inte världen tyvärr bättre ut. Fast det kanske mer berodde på att han var invandrare än att människan är girig och korrupt överlag..

 

Alltså, nu är du där igen med "invandrare" och liknande, du är fan otrolig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade faktiskt också på party förra veckan och inte på något skin, dom flesta andra jag har pratat med spelade också på Party.

 

Jag kan väl därför inte påstå att jag håller med om tesen att det slussades från skinsen till party. Däremot känns det som om alla spelare damsögs på pengar oavsett var man spelade. Om detta antagande stämmer så måste det ha varit bots/insiders/hackare ??? vad vet jag.

 

Något jävla skumt pågick iallafall förra veckan på Party, jag hävdade före helgen att det var det skummaste jag sett hittils på nätet. Att detta sammanfaller med vad som sedan hände i helgen gör det hela bra mkt mer konstigt.

 

Ok, då får jag lägga ner min teori. Får försöka hitta något annat samband istället eller ge upp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så undrar jag hur folk orkar hålla den här tråden levande, på riktigt, hur kan folk fortsätta vinna på poker om det är så att det är riggat? Det är det som är det största frågetecknet för mig alltså.

 

Den enda riggen som finns är raken som är skyhög, och den är ganska så tydlig tycker jag, vadfan skulle dom ha mer än så mycket som dom kan kräma ur folk från början, det finns ingen logik i att riskera en garranterad inkomst på xx miljarder dollar per år, eller är det bara jag som tycker det vore konstigt?

 

nej, jag kommer nog inte svara på svar på mitt inlägg, den här tråden är redan så bra dumförklarad som den är, så jag orkar inte diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så undrar jag hur folk orkar hålla den här tråden levande, på riktigt, hur kan folk fortsätta vinna på poker om det är så att det är riggat? Det är det som är det största frågetecknet för mig alltså.

 

Den enda riggen som finns är raken som är skyhög, och den är ganska så tydlig tycker jag, vadfan skulle dom ha mer än så mycket som dom kan kräma ur folk från början, det finns ingen logik i att riskera en garranterad inkomst på xx miljarder dollar per år, eller är det bara jag som tycker det vore konstigt?

 

nej, jag kommer nog inte svara på svar på mitt inlägg, den här tråden är redan så bra dumförklarad som den är, så jag orkar inte diskutera.

 

Se det på detta vis istället. Mycket vill ha mer...

 

Sedan får man tänka på att Poker inte alltid varit stort. För några år sedan spelade inte många poker. Antar att PartyPoker har ungefär samma grund i sin programvara idag med miljoner användare som de hade i början med 1000 användare. Givetvis har programvaran utvecklats massor med gånger under dessa år men layout och slumpgeneratorn kanske hängt med hela vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När hela världen är mer eller mindre korrupt, varför skulle ett företag som tjänar pengar på att folk flyttar stora mängder pengar fram och tillbaka på sina servrar ha 100% rent mjöl i påsen?

När inte ens Amnestys ordförande i Sverige kan hålla fingrarna i styr ser inte världen tyvärr bättre ut. Fast det kanske mer berodde på att han var invandrare än att människan är girig och korrupt överlag..

 

Alltså, nu är du där igen med "invandrare" och liknande, du är fan otrolig...

 

Yes :D

 

gick bara och vänta på att nån inte skulle se ironin i meningen..

 

Förtydligande flibben, inlägget handla inte om man är invandrare eller porrkung. Det handla om människans girighet. Kompis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar Party ha ändrat sina bonusar så att de betalas ut efter tre veckor. Tidigare fick man in bonusen på kontot i samma stund man klarat av det antal händer som behövdes. Allt pekar på att Party vässat girighetsklorna i oss spelare... :)

 

Öhhh nej de anpassar sin bonus så att den inte ska vara lika atraktiv för bonushoror. På B2B så får man vänta en månad så då måste de ju vara mer riggade eller? ;)

 

Det har bara varit en tidsfråga innan de skulle ändra till detta. Tanken är att de flesta spelare stanar då kvar och generera förhoppningsvis mer rake. Mao ett logiskt tänkande för ett vinnstdrivande företag. Jag tror att fler och fler site kommer att börja med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När hela världen är mer eller mindre korrupt, varför skulle ett företag som tjänar pengar på att folk flyttar stora mängder pengar fram och tillbaka på sina servrar ha 100% rent mjöl i påsen?

När inte ens Amnestys ordförande i Sverige kan hålla fingrarna i styr ser inte världen tyvärr bättre ut. Fast det kanske mer berodde på att han var invandrare än att människan är girig och korrupt överlag..

 

Alltså, nu är du där igen med "invandrare" och liknande, du är fan otrolig...

 

Yes :D

 

gick bara och vänta på att nån inte skulle se ironin i meningen..

 

Förtydligande flibben, inlägget handla inte om man är invandrare eller porrkung. Det handla om människans girighet. Kompis ;)

 

Du får nog jobba på din ironi eller märka den med [ironi][/ironi]. Det du skrev var inte ironi i mina ögon utan mer ett flaim bait. I vilketfall som helst så fuck du den reaktion du ville ha ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar Party ha ändrat sina bonusar så att de betalas ut efter tre veckor. Tidigare fick man in bonusen på kontot i samma stund man klarat av det antal händer som behövdes. Allt pekar på att Party vässat girighetsklorna i oss spelare... :)

 

Öhhh nej de anpassar sin bonus så att den inte ska vara lika atraktiv för bonushoror. På B2B så får man vänta en månad så då måste de ju vara mer riggade eller? ;)

 

Det har bara varit en tidsfråga innan de skulle ändra till detta. Tanken är att de flesta spelare stanar då kvar och generera förhoppningsvis mer rake. Mao ett logiskt tänkande för ett vinnstdrivande företag. Jag tror att fler och fler site kommer att börja med detta.

 

Min poäng är att Party bryr sig väldigt mycket om att visa upp bra resultat för aktieägarna och att de bryr sig väldigt lite om användarna. När jag skickat in mail till Party får jag alltid ett massfabrikerat svar som inte handlar ett dyft om min fråga. Party är ett skrupelfritt multinationellt vinstdrivande företag.

 

* Tror de sig kunna tjäna pengar genom att kasta ut de andra skinsen så kastar de ut de andra skinsen.

* Tror de sig kunna tjäna pengar genom riggning så riggar de.

 

Dags att öppna ögonen och se att Party inte är guds gåva till pokerspelarna... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I PartyPokers avtal står också att man inte får dela med sig av handhistories. Jag är fortfarande intresserad av varför man inte får göra detta. Kan det vara så att man skulle hitta konstigheter om man visste vad alla spelarna vid ett bord hade för kort i varje giv?

 

Nej, det skulle man antagligen inte. Anledningen är ett program som heter Poker Edge som samlar ihop alla dess användares databaser över hur andra spelare spelar. Detta program är inte okej enligt Party och det är det programmet de syftar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min poäng är att Party bryr sig väldigt mycket om att visa upp bra resultat för aktieägarna och att de bryr sig väldigt lite om användarna. När jag skickat in mail till Party får jag alltid ett massfabrikerat svar som inte handlar ett dyft om min fråga. Party är ett skrupelfritt multinationellt vinstdrivande företag.

 

Hur vet du att partypoker är skruplerfritt? Att de är ett vinstdrivande företag är väll en självklarhet. Skickar du ett mail till vilket multinationellt företag som helst så får du ofta ett automatsvar. Har du tex testat att maila mastercard? Fast mastercard är väll också ett skruplerfritt multinationellt vinstdrivande företag som riggar sina avier.

 

* Tror de sig kunna tjäna pengar genom att kasta ut de andra skinsen så kastar de ut de andra skinsen.

 

Anledningen till att de ksata ut de andra skinsen är pga att vinnsten för party var förliten jämfört med vad skinsen vann på det. Vilket sunt företag hade fortsätt med en sådan sak?

 

* Tror de sig kunna tjäna pengar genom riggning så riggar de.

 

Så om du tror dig kunna tjäna pengar på att slå ner gamladamer så gör du automatiskt det? ;) Det argumentet är det dummaste jag hört.

 

Eller ett annat exempel. Mastercard skulle kunna läga till 1 öre extra på samtliga månadsavier och tjäna otroliga summor. Alltså måste de göra det eller?

 

Dina argument börja bli trubbigare och trubbigare så snart får du ta fram din träklubba och slå mig tills jag håller med dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt huvuddelen av teorierna som framförs här så ska man alltså vinna i början (riggad nybörjartur) för att sedan snabbt som attan förlora hela sin BR. Märkligt nog så började det just så för mig... :)

Jag vann en hel del i början, för att sedan börja förlora. Se där, ett bevis på riggning?

Knappast! Snarare så att jag vann pga att jag fick in en massa långskott, för att därefter börja tycka att jag var en riktigt hyfsad pokerspelare. Och så kom förstås förlusterna som ett brev på posten.

 

Efter att bestämt mig för att läsa på och gått igenom några böcker, samt ställt en del frågor här på PF, så har jag nu börjat vinna igen.

Så då blir ju frågan till konspirationsteoretikerna denna: väntar Party Poker's rigg nu på att jag ska bygga upp en bra BR för att de sedan ska kunna ta den ifrån mig, och ge till någon annan nybörjare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag spelat mkt på stars, UB och Noble poker och har tillfälligt testat lite på Party då och då.

 

Och allvarligt nu måste jag fråga: Finns det någon som har spelat mkt FL på Party och på andra siter som inte märker någon skillnad ?????

 

Vad säger ni andra som spelar mkt FL Hjort,Björn,Moberg med flera ? Märker ni ingen skillnad :?:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...