GotChIcKs Postad 7 December , 2009 Rapport Share Postad 7 December , 2009 Skulle vilja ha hjälp med att få stats på SvS och Redbet(boss) samtidigt. Kör med HH converter+ HM nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SethCohen Postad 7 December , 2009 Rapport Share Postad 7 December , 2009 2007-06-26, 11:09 Hm. Man undrar ju lite hur han ska kunna hota PT/PO, och varför hans program behövs när dessa två giganter finns? Intressant Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
struve Postad 8 December , 2009 Rapport Share Postad 8 December , 2009 Skulle vilja ha hjälp med att få stats på SvS och Redbet(boss) samtidigt. Kör med HH converter+ HM nu. Samma frågor igen och igen i denna tråden Skapa två olika mappar som du döper till tex "HHC SVS" och "HHC Redbet" Kopiera HHConverter.exe till båda mapparna så att du nu har två versioner av programmet i två olika mappar. Starta båda versionerna av HHConverter.exe samtidigt. Och kryssa i "Save Optiosn in file instead of registry" under options. Ställ in Autoconvert Options så att din ena HHConverter.exe importerar från SVS. Och den andra ställer du in att importera från Redbet. Grinda. Sen om det inte funkar så får du väl skicka ett PM för mer hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 10 December , 2009 Rapport Share Postad 10 December , 2009 Holdem Manager (eller egentligen Omaha Manager) Hur fanken får jag programmet att importera äldre redan spelade händer från Ongame? Pls help. Tycker jag gjort rätt: Men tydligen inte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 10 December , 2009 Rapport Share Postad 10 December , 2009 Kan svara på frågan själv: Var tvungen att starta programmet som administratör... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Prizonic Postad 10 December , 2009 Rapport Share Postad 10 December , 2009 Har installerat HM på min nya dator och det fungerar fint att importera händer under sessionens gång och jag får in de senaste händerna. Men Huden vägrar starta, jag har att den ska starta när jag kör autoimport och har även provat att köra "relaunch hud" men den startar inte. Kör windows vista. Någon som varit med om liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 10 December , 2009 Rapport Share Postad 10 December , 2009 Hmm, mycket frågor och få svar här, men jag prövar ändå: Programmet funkar plötsligt inte att starta längre. Får meddelandet : The following error occurred when trying to open the database: Failed to establish a connection to '127.0.0.1'. Det har alltså funkat förut och funkade helt plötsligt inte längre. Nån som har en idé? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 10 December , 2009 Rapport Share Postad 10 December , 2009 Hmm, mycket frågor och få svar här, men jag prövar ändå: Programmet funkar plötsligt inte att starta längre. Får meddelandet : The following error occurred when trying to open the database: Failed to establish a connection to '127.0.0.1'. Det har alltså funkat förut och funkade helt plötsligt inte längre. Nån som har en idé? Har fått samma idag några gånger. Det fungerar ibland och ibland inte verkar det som Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gustaf112 Postad 10 December , 2009 Rapport Share Postad 10 December , 2009 Har installerat HM på min nya dator och det fungerar fint att importera händer under sessionens gång och jag får in de senaste händerna. Men Huden vägrar starta, jag har att den ska starta när jag kör autoimport och har även provat att köra "relaunch hud" men den startar inte. Kör windows vista. Någon som varit med om liknande? Ja samma här, vilket nätverk kör du på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
punkis Postad 10 December , 2009 Rapport Share Postad 10 December , 2009 Har fått samma idag några gånger. Det fungerar ibland och ibland inte verkar det som Är så HEEEEELLA tiden just nu??? är det bara att vänta o prova igen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gustaf112 Postad 10 December , 2009 Rapport Share Postad 10 December , 2009 Jävla pissprogram. Helt plötsligt har det bestämmt sig för att räkna helt fel i sessions. Ligger plus 1000 euro så står -50 på resultat. Ev:et visar exakt samma som resultatet också. Skumt som fan, fungerade felfritt fram tills för ett par dagar sen. Jag har fan inte rört något. Någon som råkat ut för liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
punkis Postad 10 December , 2009 Rapport Share Postad 10 December , 2009 Jävla pissprogram. Helt plötsligt har det bestämmt sig för att räkna helt fel i sessions. Ligger plus 1000 euro så står -50 på resultat. Ev:et visar exakt samma som resultatet också. Skumt som fan, fungerade felfritt fram tills för ett par dagar sen. Jag har fan inte rört något. Någon som råkat ut för liknande? MIn "day starts at" har blivit ändrad Automatiskt och då stämde det inte för mig heller,.... KOlla det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 Är så HEEEEELLA tiden just nu??? är det bara att vänta o prova igen då? Hittade "svar" i nr 9 i FAQen: http://www.holdemmanager.net/faq/afmviewfaq.aspx?faqid=34. Men jag kan inte få det att funka ändå. Ändrade om i alla (7 st) exe-filer till "Run this program as an administrator" och var noga med att klicka på "Change settings for all users" eftersom postgres verkar vara nån slags profil i systemet (Syns under Control Panel - User Accounts - Configure advanced user profile properties). UAC-grejen ser inte ut så eftersom jag kör Windows 7, men motsvarande borde vara "Never nofity" vilket jag alltid har kört. Och trots att Windows 7 egentligen faller under "all other operating systems" så funkar, inte så oväntat, inte den guiden heller. EDIT: Jag löste det när jag gjorde den andra delen. Jag fick det att funka när jag: Tog bort C:\Program Files\PostgreSQL\8.x\data\postmaster.pid och sedan startade PostgreSQL genom "Services" (mittendelen av guiden). Onda onda fil Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Prizonic Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 Ja samma här, vilket nätverk kör du på? Kör svs och b2b men funkar inte på nåt som sagt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GotChIcKs Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 Jag kommer inte in i Holdemmanger överhuvudtaget. Står att jag måste skriva in nya serial osv. Men kommer inte heller in på deras hemsida. är det någon mer som har problem?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lif_andreas Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 Jag kommer inte in i Holdemmanger överhuvudtaget. Står att jag måste skriva in nya serial osv. Men kommer inte heller in på deras hemsida. är det någon mer som har problem?? har exakt samma problem.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GotChIcKs Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 har exakt samma problem.... Ok bra det iaf. Då är det väl något fel hos dom då=). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NiZe Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 Originally Posted by Fabio from HM supportHi, we are sorry for the technical difficulties you are experiencing. The problem is temporary and was caused when the company that host our servers reset the DNS records which tells how to resolve which IP address HoldemManager.net is located at. You will be able to access the website and/or use your existing copy of HM/OM as soon as your ISP updates their DNS record for HoldemManager.net The vast majority of ISP’s have already updated their DNS information and most others should updated within the next few hours. Once again, our sincere apologies for this inconvenience. Fabio Vissa ISP:ers DNS-servrar tar flera timmar/dagar på sig att uppdateras. Prova en annan DNS. T.ex googles publika DNS. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GotChIcKs Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 Vissa ISP:ers DNS-servrar tar flera timmar/dagar på sig att uppdateras.Prova en annan DNS. T.ex googles publika DNS. Funkade för brorsan nere hos han märkte jag. Tar det för långt tid är det väl bara och fixa hem en ny hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 HAr en Smallstakes licens o sälja. Annars om det går så kan jag gärna ta emot en settingsfil som gör att jag får igång det för jag orkar inte lära mig progget. Om någon orkar ta sig den tiden och förklara lite basic om progget( 30min?) så betalar jag 15$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dante Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 Hmm, mycket frågor och få svar här, men jag prövar ändå: Programmet funkar plötsligt inte att starta längre. Får meddelandet : The following error occurred when trying to open the database: Failed to establish a connection to '127.0.0.1'. Det har alltså funkat förut och funkade helt plötsligt inte längre. Nån som har en idé? Prova att stoppa och starta tjänsten, om du kör windows xp så gå in på kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Tjänster. Den heter Postgresql database. På min dator fungerar det inte om jag inte gör så efter en omstart (f-secure som strular till det). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gustaf112 Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 MIn "day starts at" har blivit ändrad Automatiskt och då stämde det inte för mig heller,.... KOlla det Sjukt skumt, verkar som att HM har börjat med att bara importera händer där jag vinner potten preflopp. Alla resultat baseras på dessa händer därav samma EV som resultat... Var hittar man "day starts at"? Man kan ju ställa in om den ska räkna dags/session/månad osv. för resultatet. Är det den funktionen du menar? Jag tror dock mitt problem är att HM inte importerar som den ska och som den gjorde för ett par dagar sedan... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 Kan du rekomendera HEM för sng spelare? Vad får jag förutom roliga all-in ev grafer? Är det till nytta vid table selection? Hinner man överhuvudtaget kolla på någon info från HEM under en session om man spelar många bord? Mer mellan sessions kanske. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
struve Postad 11 December , 2009 Rapport Share Postad 11 December , 2009 HAr en Smallstakes licens o sälja. Annars om det går så kan jag gärna ta emot en settingsfil som gör att jag får igång det för jag orkar inte lära mig progget. Om någon orkar ta sig den tiden och förklara lite basic om progget( 30min?) så betalar jag 15$ Jag har hjälpt andra PF-medlemmar tidigare med att starta upp HM. Kan installera det åt dig och köra en genomgång. Tar nog dock lite längre än 30 minuter men 15$ funkar bra. Det är klart enklast om vi kör med något fjärrstyrningsprogram tex Mikogo http://www.mikogo.com/ som gör att jag kan se din skärm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 12 December , 2009 Rapport Share Postad 12 December , 2009 Prova att stoppa och starta tjänsten, om du kör windows xp så gå in på kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Tjänster. Den heter Postgresql database. På min dator fungerar det inte om jag inte gör så efter en omstart (f-secure som strular till det). Jag svarade på min egen fråga 8 poster upp, men tack för välviljan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts