Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

Klicka på filterknappen, välj edit och så är det fliken längst till höger har jag för mig. Där kan du välja typ did call 3-bet = true, did 3-bet =true och lite sånt.

 

Shit va cp man e förövrigt. Är trött och tänkte lägga mig för nån timme sen, istället sitter man och agerar gratis-support på det här livsstjälande forumet.

Bra res?

 

did3b.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar på boss. Och spelar bara SNG samt turneringar. Så några frågor...

 

1, Jag ser ju inte ROI baserat på inköp/placering, går det att ändra? Går det också att ändra så att man kan lägga in olika värden beroende på inköp? Främst tänker jag då att HM känner av redan vid importen vad det är som den importerar så att man kan kolla exvis 30$ sng med 5 spelare eller 300kr om det är på svs.

 

2, När man kollar reports finns $-flik och en $(EV adjusted)-flik. Där står vid $ -136699

och vid $ ev adjusted 79003

Är detta hur det gått samt hur det "borde" ha gått vid allin situationer? Dvs jag har haft oflyt?

 

3, Någon annan mjukvara som man bör använda för sng istället och vad bör man främst utnyttja i statistiken? Känns som denna kan vara svår att använda som sng-spelare?

 

4, nu ligger allt blandat, sng och turrar samt olika antal spelare, går detta att filtrera enkelt. Jag filtrerade på antal spelare och valde då "färre än 6" för att kolla 5manna sng, då kom ändå turrar upp med åtminstone finalbord där vi var färre än 5 kvar.

 

Skulle bli grymt glad över något litet svara iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nått sätt så man bara kan exportera säg dom senaste 5k händerna?

 

När du skriver exportera så menar du att du vill ha in dina senaste 5k händer i HM?

 

Du kan ju använda Import File(s). Gör eventuellt en ny databas. Kolla datumet på filerna och börja med att välja dom nyaste att importera. Se hur många händer du får in och fortsätt sen med äldre filer tills du har fått in 5k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på boss. Och spelar bara SNG samt turneringar. Så några frågor...

 

1, Jag ser ju inte ROI baserat på inköp/placering, går det att ändra? Går det också att ändra så att man kan lägga in olika värden beroende på inköp? Främst tänker jag då att HM känner av redan vid importen vad det är som den importerar så att man kan kolla exvis 30$ sng med 5 spelare eller 300kr om det är på svs.

 

2, När man kollar reports finns $-flik och en $(EV adjusted)-flik. Där står vid $ -136699

och vid $ ev adjusted 79003

Är detta hur det gått samt hur det "borde" ha gått vid allin situationer? Dvs jag har haft oflyt?

 

3, Någon annan mjukvara som man bör använda för sng istället och vad bör man främst utnyttja i statistiken? Känns som denna kan vara svår att använda som sng-spelare?

 

4, nu ligger allt blandat, sng och turrar samt olika antal spelare, går detta att filtrera enkelt. Jag filtrerade på antal spelare och valde då "färre än 6" för att kolla 5manna sng, då kom ändå turrar upp med åtminstone finalbord där vi var färre än 5 kvar.

 

Skulle bli grymt glad över något litet svara iaf.

 

Är inte jätteinsatt i SNG-världen men en del av det du vill ha fram får du nog fram enklare via sharkscope.

 

Fråga 2 låter som om du tolkat grafen rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som haft problem med att importera händerna från OnGame efter årsskiftet? Hos mig står det bara och tuggar, händer ingenting. Har inte haft problem tidigare men nu vägrar händernas importeras. Någon som har förslag på lösning?

 

Har kollat så händerna verkligen sparas i mappen som tar upp händerna, så det är inte där problemet ligger. Har även uppdaterat HM så heller inte något sådant. Det bara tog stopp liksom. Irriterande..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som haft problem med att importera händerna från OnGame efter årsskiftet? Hos mig står det bara och tuggar, händer ingenting. Har inte haft problem tidigare men nu vägrar händernas importeras. Någon som har förslag på lösning?

 

Har kollat så händerna verkligen sparas i mappen som tar upp händerna, så det är inte där problemet ligger. Har även uppdaterat HM så heller inte något sådant. Det bara tog stopp liksom. Irriterande..

 

Kolla deras forum, för mig det är en lång tråd om detta där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är skillnaden på agg och agg%?

Generellt är det egentligen bara 2 olika mått för att räkna aggressivitet, "agg" mäts i enheter genom någon formel som jag alltid glömmer, agg% mäts i procent. De som förstår båda föredrar nästan alltid agg%.

Största skillnaden mellan dem båda, förutom de olika sätten att räkna dem på, är att "agg%" räknar check-raise som en aggressiv move medan "agg" räknar den som en passiv move som sänker totala "agg:et"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är skillnaden på agg och agg%?

 

Från manualen för HM:

 

Agg Factor: Aggression factor is calculated (Bet + Raise) / Call, checking or folding has no effect.

 

Agg Pct: Aggression percentage can be anything from 0-100 and is based on an aggressive action on each street. So if I bet the turn and the river but check the flop I would have 66% Agg Pct because I made 2 out of 3 aggressive actions.

 

Alltså lite samma men ändå inte eftersom den första inte tar med check medan den andra gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vad betyder EV :oops:

och hur ska man tolka det?

 

Vet inte riktigt på vilken nivå du är, så med risk för att jag gör bort mig: Expected Value (din förväntade vinst givet de all-in situationer du hamnat i).

 

Eller menar du för turneringar eller?

I så fall vet jag inte, men jag antar att den gör nån slags ICM-beräkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...