Gå till innehåll

Blommor eller ej på date?


SnartGul

Blommor eller ej?  

139 medlemmar har röstat

  1. 1. Blommor eller ej?

    • Ja för fan
      51
    • Nej för fan
      52
    • Dö din jävel!
      36


Recommended Posts

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om man varit på några dater med en söt tjej och sedan bjuder hon hem en på mat. Tycker ni man ska ta med blommor eller känns det lite krystat? Är ju pokernörd så har ingen koll på sånt här ;-)

Alltid vinst =)

Däremot behöver man inte ta i och komma med en fet jäkla bukett. Kanske en fin blomma som man kan använda som komplimang. Typ den här påminde mig om dina ögon eller något liknande. Smöra ftw! Eller om man inte vågar säga det skriv det på kortet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man varit på några dater med en söt tjej och sedan bjuder hon hem en på mat. Tycker ni man ska ta med blommor eller känns det lite krystat? Är ju pokernörd så har ingen koll på sånt här ;-)

 

SJÄLVKLART ska du ha med dig något om du är hembjuden till någon, oavsett om det är en date eller något annat.

 

Kommer du inte på något bättre funkar blommor bra, men det är förstås bättre om du kommer på något som är lite mindre kliché. Alkoholdrycker är bra. Domìni Veneti Amarone Classico är ett rejält vin till en billig penning (175 spänn). Ruinart Rosé Brut är en roséchampange som är ny på Systembolaget och lätt att uppskatta. 429 kronor pavan.

 

Det bästa är dock om du kan komma på något lite originellt och personligt att ta med dig. Blommor är en nödlösning.

 

Lycka till!

 

(Jag lägger alltså min röst på Dö din jävel!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror nog på vilken typ av tjej du träffar. Blommor funkar alltid men är ju lite väl mkt standard egentligen för tillfället. Beror också iofs på vad du känner för henne.

 

Är det tidigt i datandet tycker jag att en flarra vin är bättre, eller att du gör något sjukt orginellt. Typ har hon sagt att hon är förtjust i hundar så åk då iväg och köp en hund-nalle eller något. :)

 

Undermedvetet så visar du genom ett sådant move att du dels lyssnar på henne samtidigt som du är orginell och kan "överaska" henne... men som sagt beror det på hur daterna gått tidigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta med något roligt istället. En påse morötter eller en purjolök. Det är mitt tips.

 

Vid överlämnandet låtsas du som ingenting.

 

Hon "- Hej!"

Du "- Hej!" *kramar*

*du tar försiktigt fram purjolöken*

Du "- Jag köpte en purjolök." *räcker fram den stolt*

Hon "- Ehum? Öh, tack!"

 

Kommer hon mot förmodan inte falla för dig så kommer du garanterat att bli ihågkommen för din orginalitet. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta med något roligt istället. En påse morötter eller en purjolök. Det är mitt tips.

 

Vid överlämnandet låtsas du som ingenting.

 

Hon "- Hej!"

Du "- Hej!" *kramar*

*du tar försiktigt fram purjolöken*

Du "- Jag köpte en purjolök." *räcker fram den stolt*

Hon "- Ehum? Öh, tack!"

 

Kommer hon mot förmodan inte falla för dig så kommer du garanterat att bli ihågkommen för din orginalitet. Lycka till!

Hahahaha, så jävla bra. Jag skulle ju bryta ihop direkt men :D. Gillar sån sjuk humor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt bra fråga, för mig skulle det bero på tjejen, förhoppningsvis har jag fått en hint om vad hon skulle tycka om sånt; antingen är hon ju så att hon tycker att det är "urgulligt" eller skittöntigt..

Jag skulle nog passa på blommorna och köpa en dyr jävla vinflaska, och ta med till maten alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta med något roligt istället. En påse morötter eller en purjolök. Det är mitt tips.

 

Vid överlämnandet låtsas du som ingenting.

 

Hon "- Hej!"

Du "- Hej!" *kramar*

*du tar försiktigt fram purjolöken*

Du "- Jag köpte en purjolök." *räcker fram den stolt*

Hon "- Ehum? Öh, tack!"

 

Kommer hon mot förmodan inte falla för dig så kommer du garanterat att bli ihågkommen för din orginalitet. Lycka till!

 

Nu väckte jag hela huset med mitt grisskratt :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon "- Hej!"

Du "- Hej!" *kramar*

*du tar försiktigt fram purjolöken*

Du "- Jag köpte en purjolök." *räcker fram den stolt*

Hon "- Ehum? Öh, tack!"

 

Kommer hon mot förmodan inte falla för dig så kommer du garanterat att bli ihågkommen för din orginalitet. Lycka till!

 

Jag håller med! Men det kan ju bero på att jag redan i november skrev följande i en annan PF-tråd (http://pokerforum.nu/forum/arkiv-dagboecker/22213-tomtes-inferno-omaha-commedia-9.html#post481506):

 

Blommor - jag är singel och det finns säkert anledningar till det, men tänk vad mycket vettigt du skulle kunna köpa istället för att slösa bort pengarna på allergiframkallande växtlighet som ändå funkar bäst utomhus. Sätt in en slant på ett semesterkonto varje gång du tjänat tio inköp, eller en bra-att-ha-i-framtiden-fond till dottern. Eller köp purjolök för fan!

 

Purjo är nya nöten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har läst boken "The Game" och vill verka tuff. :-)

 

hittar du något felaktigt i mitt påstående?

 

dessutom är the game en skönlitterär bok. finns mycket bättre böcker och filmer på ämnet. the venusian artbook, annhilation method, mystery series, de angelo dyd och advance series, enlightened seduction, badboy, pickup 101 etc är mycket mer matnyttigt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en JÄVLIGT liten ros o en flaska rött är det bästa.

alk lossar alltid på det hela.. gärna fin flaska så hon kanske känner sej tvungen att bjuda på nån lurig whisky eller nåt.

o liten blomma för att inte verka för på'ig, allt är alltid roligare o mer spännande så länge det inte är helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...