Gå till innehåll

Blommor eller ej på date?


SnartGul

Blommor eller ej?  

139 medlemmar har röstat

  1. 1. Blommor eller ej?

    • Ja för fan
      51
    • Nej för fan
      52
    • Dö din jävel!
      36


Recommended Posts

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan tyvärr inte testa då jag sen ett år tillbaka har flickvän och precis har blivit sambo. Tyckte bara ämnet var intressant om att det finns så mycket kring ämnet man inte har koll på. Laddade The Game för ett tag sen men orkade inte läsa trots intresse. Somnar efter 2 min med en skriven text i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man varit på några dater med en söt tjej och sedan bjuder hon hem en på mat. Tycker ni man ska ta med blommor eller känns det lite krystat? Är ju pokernörd så har ingen koll på sånt här ;-)

 

Hej.

 

Jag tycker gott och väl du kan ta med dig blommor, utan att känna dig dum.

Min tjej har en blomsteraffär men tycker ändå det är kul att jag kommer med blommor till henne.

 

Men att rekommendera en sak som passar hemmet / henne är snäppet bättre anser jag. Blommorna dör och saken består.

 

Det är även bra om hon skulle vara känslig mot olika dofter och blommor, så kör på en fin present islagen i cellofan.

 

Det blir toppen det.

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok, jag håller inte med dig att det är socialt självmord att ha med dig blommor eller motsvarande när du blir hembjuden till tjejen.

 

En sak är ifall det är första dejten och ni inte har träffats förut. Då får du ett socialt underläge ifall du har blommor med dig iom att du från start placerar dig själv i ett läge då du har lägre socialt värde än henne.

 

Men har man redan dejtat och träffats innan och hon bjuder hem dig (vilket för övrigt är en sjukt stark indikation på genuint intresse) så tycker jag att det är en självklarhet att ha med en liten present. Du får tänka på att flickan ifråga antagligen kan vara lite nervös och att det är hon som har tagit steget att bjuda hem dig. Att då boosta hennes självförtroende med en liten gåva är enligt min erfarenhet verkligen inte suicide som placerar in dig i ett ""vänner"-fack utan gör stämningen trevlig från start och dessutom är din present ofta ett lätt samtalsämne att tala om i början när båda två kan vara lite nervösa.

 

Av egen erfarenhet tycker jag att en blomma, ett litet gossedjur eller en vinare är ensjälvklarhet att ha med sig till den tjej man blivit hembjuden till.

 

Heltok, du verkar ha copycatat rätt mycket från olika lairs, men hur mycket har du själv prövat att omsätta i praktiken. Innan jag skaffade flickvän för en tio månader sen var jag själv rätt inne i PUA-svängen men märkte att nästan all canned material är skit så länge du inte har ett inner game. Och har du ett bra inner game så behöver du inget annat utan då skapar du ditt eget matrial som dessutom är kongruent med din personlighet. Att vräka ur sig en massa PUA-tekniker som inte alls är kongruent med den du själv är ser bara konstigt ut och hävdar jag är ett betydligt större socialt självmord än att ha med sig blommor när man ska på dejt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, jag kanske hade missuppfattat det. har man halva inne redan kanske blommor funkar, men det gör väl det mesta i det läget. annars så nono.

 

The only problem is that they like all the flowers, dinners and attention AFTER they already feel attracted to you. By being too "nice" up front, when she doesn't even know you, will make you come across as needy and clingy. Things woman find sexy: confidence, leadership, non-neediness.."

 

Jag håller med dig att blommor och uppmärksamhet ska komma när hon redan är attraherade av dig. Och det är hon ju uppenbarligen om hon bjuder hem dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag skaffade flickvän för en tio månader sen var jag själv rätt inne i PUA-svängen men märkte att nästan all canned material är skit så länge du inte har ett inner game. Och har du ett bra inner game så behöver du inget annat utan då skapar du ditt eget matrial som dessutom är kongruent med din personlighet. Att vräka ur sig en massa PUA-tekniker som inte alls är kongruent med den du själv är ser bara konstigt ut och hävdar jag är ett betydligt större socialt självmord än att ha med sig blommor när man ska på dejt.

Det där får ett klassiskt WORD av mig även om materialet är riktigt bra för att bygga upp ett "inner game" :D

 

Jag håller med dig att blommor och uppmärksamhet ska komma när hon redan är attraherade av dig. Och det är hon ju uppenbarligen om hon bjuder hem dig.

och det också :D

 

En kvinna bjuder inte hem en kille som hon inte känner förtroende för och är ni i stadiet att hon dessutom känner attraktion (det måste man känna av själv) så spelar det inte så stor roll vad du gör utan mer hur du gör det. Du MÅSTE känna dig trygg i det du gör och tryggheten kommer av erfarenhet.

 

Eller som Oscar Wilde sa: Erfarenhet är vad man kallar sina misstag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och har du ett bra inner game så behöver du inget annat utan då skapar du ditt eget matrial som dessutom är kongruent med din personlighet. Att vräka ur sig en massa PUA-tekniker som inte alls är kongruent med den du själv är ser bara konstigt ut och hävdar jag är ett betydligt större socialt självmord än att ha med sig blommor när man ska på dejt.

 

Så sant, så sant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg att din syster har ska ha ungar och fråga vad hon tycker de ska heta. vad fan. läs böckerna och se filmerna istället. de är ju kompletta manualer med förslag...

 

bjuder på en:

 

Jealous GF opener by style:

 

Bla bla bla

 

 

Jealous GF opener av Style har ingenting magiskt över sig som får en tjej att bli intresserad av dig utan är helt enkelt en lite rolig historia som kräver lite interaktion från tjejens sida.

 

Jag tycker att den är ett typiskt exempel på vanligt canned material som kan funka för stunden om du övar på att få den låta trovärdig och att detta verkligen kommer från ditt eget liv. Problemet är sen när du kört den och hon upptäcker att du inte är den du utger dig från att vara.

 

Då anser jag att det är vettigare att istället för att lägga tid på att försöka hitta sätt hur du smidigt applicerar en massa canned material på verkligheten är det bättre att fokusera på att förbättra sitt inner game och utifrån det skapa sitt eget matrial.

 

Fördelen med att ha ett bra inner game är att ditt matrial aldrig tar slut iom att du inte försöker använda sådant som andra kommit på utan istället pratar om saker som verkligen har hänt i ditt liv och din omgivning. Detta är dessutom verkligen kongruent med vem då egentligen är och du utger dig aldrig för att vara någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoho.

 

okej, jag kanske hade missuppfattat det. har man halva inne redan kanske blommor funkar, men det gör väl det mesta i det läget.

 

ska vi se hur folk läser det:

 

Heltok, jag håller inte med dig att det är socialt självmord att ha med dig blommor eller motsvarande när du blir hembjuden till tjejen.

 

:mrgreen:

 

Heltok, hur klär du dig när du går ut? Påfågel...?

 

nej. jag är lillgammal i min klädstil. rätt enkel av mig. kort och tjock. hade tidigare fobi mot att shoppa, men med kollikocks hjälp blev jag metrosexuell. dock tycker jag det är så sjukt tråkigt att shoppa, om det inte är i siam paragon då, för där är det så många söta ladyboys. ;-)

 

är ingen hardcore PUA, tycker mest det är intressant. är det någon PUA jag identifierar mig med är det Zan och hans Enlightend Seduction. =)

 

Heltok, du verkar ha copycatat rätt mycket från olika lairs, men hur mycket har du själv prövat att omsätta i praktiken. Innan jag skaffade flickvän för en tio månader sen var jag själv rätt inne i PUA-svängen men märkte att nästan all canned material är skit så länge du inte har ett inner game. Och har du ett bra inner game så behöver du inget annat utan då skapar du ditt eget matrial som dessutom är kongruent med din personlighet. Att vräka ur sig en massa PUA-tekniker som inte alls är kongruent med den du själv är ser bara konstigt ut och hävdar jag är ett betydligt större socialt självmord än att ha med sig blommor när man ska på dejt.

 

inte överdrivet mycket. tycker det känns så pålagt, jag är fortfarande AFC på så vis. trivs bra med mig själv som det är och är inte beredd att förändra mig bara för raggandets skull. har mest hängt i olika lairs för jag tyckte det varit fascinerande och för att de innehållit mycket bra material om många saker.

 

jag vill bara ha kunskapen, så jag bättre förstår de lägen som uppstår. det ger väl mig mer självsäkerhet och det är iaf något som går hem.

 

 

tycker ni verkar ovanligt skeptiska och negativa. känner ni er kränkta för någon skulle kunna påstå att det finns info som skulle kunna bevisa att det kört på tidigare inte är optimalt? kanske ni borde läsa någon openess artikel av alan schonmaker om hur man ska läsa information på pokerforum ;)

 

ta det för vad det är vad fan. PUAstuff är för raggning vad odds är för poker: precis vad man gör det till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tomtar hela bunten, vill man ha sex så kan du göra det på mer eller mindre vilket sätt som helst på dejterna om du nu inte är en social tomte.

Vill du få hon på fall, (ni har redan haft sex och dejtar flitigt) så handlar det om att ta kontroll över situationen. Det är du som bestämmer om ni blir tillsammans eller inte.. inte hon.

 

DVS, det är inte så konstigt att alla snubbar i högstadiet/gymnasiet som för den klassiske romantikern med ett blödigt hjärta och världens största elefantöron(lyssnare) verkade vara kompletta idioter mot sina brudar och behandlade dem som skit fick alla brudar. Det som boken the game beskriver som Higher value är ju vad dessa människor tillämpade, i de flesta fall HELT omedvetet.

 

Jag tillämpade den arroganta/ganska kalla stilen gentemot ett ragg jag hade, höll stilen väldigt länge och väldigt väl om jag får säga det själv och vi har pratat om det många gånger jag och henne, eftersom jag är i verkligheten en väldigt snäll och ödmjuk typ så hade jag haft noll chans om jag hade visat mig vek(pokerterm). Men istället sket jag i att kolla hålkorten och bluffa hon ur potten(ytterligare pt) och på så vis vann jag hennes hjärta då hon inte alls hade kontroll över situationen och kände sig underlägsen mig i relationen.

 

Nu har det förstås då vi har varit kära i 1,5 år och fortfarande är helt omvänt och jag är som sig bör efter en lång tid underdog i relationen och hon bestämmer det mesta ;-)

 

kort lagt: badboy > tönten (i deras ögon) (obs att ni måste vara bättre än mig på att känna av situationen och visa er redo för en djupare relation än vad jag var.. höll på att pissa bort det, handlade om dagar innan hon hade tänkt skita i det eftersom hon trodde att hon var helt playad av mig och börja dejta andra igen... lyckades hitta 1-outarn nån kväll innan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tomtar hela bunten, vill man ha sex så kan du göra det på mer eller mindre vilket sätt som helst på dejterna om du nu inte är en social tomte.

Vill du få hon på fall, (ni har redan haft sex och dejtar flitigt) så handlar det om att ta kontroll över situationen. Det är du som bestämmer om ni blir tillsammans eller inte.. inte hon.

 

DVS, det är inte så konstigt att alla snubbar i högstadiet/gymnasiet som för den klassiske romantikern med ett blödigt hjärta och världens största elefantöron(lyssnare) verkade vara kompletta idioter mot sina brudar och behandlade dem som skit fick alla brudar. Det som boken the game beskriver som Higher value är ju vad dessa människor tillämpade, i de flesta fall HELT omedvetet.

 

Jag tillämpade den arroganta/ganska kalla stilen gentemot ett ragg jag hade, höll stilen väldigt länge och väldigt väl om jag får säga det själv och vi har pratat om det många gånger jag och henne, eftersom jag är i verkligheten en väldigt snäll och ödmjuk typ så hade jag haft noll chans om jag hade visat mig vek(pokerterm). Men istället sket jag i att kolla hålkorten och bluffa hon ur potten(ytterligare pt) och på så vis vann jag hennes hjärta då hon inte alls hade kontroll över situationen och kände sig underlägsen mig i relationen.

 

Nu har det förstås då vi har varit kära i 1,5 år och fortfarande är helt omvänt och jag är som sig bör efter en lång tid underdog i relationen och hon bestämmer det mesta ;-)

 

kort lagt: badboy > tönten (i deras ögon) (obs att ni måste vara bättre än mig på att känna av situationen och visa er redo för en djupare relation än vad jag var.. höll på att pissa bort det, handlade om dagar innan hon hade tänkt skita i det eftersom hon trodde att hon var helt playad av mig och börja dejta andra igen... lyckades hitta 1-outarn nån kväll innan)

 

 

Säkert har du en poäng i det du skriver, om jag bara lyckades tyda vad du försöker säga.

En totalt obegriplig text med stavfel, ord som bara kastats in i texten och mystisk meningsuppbyggnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är faktiskt intressant att studera hur folk beter sig. Nu har jag inte läst "the game", men jag kan tänka mig att mycket faktiskt funkar.

Om någon är för "på" så är det rätt lätt att utveckla en viss allergi mot den personen, som lätt kan botas om den låter bli att höra av sig på ett tag.

Det är vikigt att försöka upprätthålla illusionen om att en har en fri vilja.

Det kan vara ganska bra att lära sig ragga, en får fler att välja på då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry gubbar men kopplar inte skämten om blåklockor o klockspel, any help? :)

För länge sedan fanns en svensk skridskoåkare ,Jonny Nillson tror jag han hette. I alla fall hade han ett rejält klockspel vilket man ju i det närmaste kunde se eftersom han hade sin skridskodräkt.

Bo Hanson (som är bög) hade naturligtvis stenkoll på det antagligen tänkte han lite för mycket på dessa klockor för en gång kommenterade han ungefär så: Tror att det var när han tog OS-guld i Innsbruck 1964

" Jonny Nillson leder inför sista varvet. Klockorna ringer.. eh ja klockan alltså"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...