Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hehehe, började skratta när det nicket satte sig vid bordet :D Lägger mycket av mina tankar just nu på att lista ut om det är seriöst eller ett skämtnick... Inget förvånar mig när det gäller pokerspelare.

Detta borde iaf betyda att vi mötts på iPoker. Fortfarande hemlig med nick?

Jag trodde det var Myssion. kristenjazzshow betar ju udda summor hela tiden, så drog slutsatsen att han använder någon form av script vilket Myssion sagt att han gör.

• Svars 481
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

--------

Följande situation, vilken HD trebetar ni, och vilken synar ni med?

Fi är nit 14/9/1.5 och öppnar 4xbb från utg+1. Vi sitter på knappen (blindsen har ca 30/10/1 eller dylikt).

Vilka händer är dåliga att trebeta med? Vilka är bra? osv.

3-betta AA/KK och AK, typ?

Postad

Följande situation, vilken HD trebetar ni, och vilken synar ni med?

Fi är nit 14/9/1.5 och öppnar 4xbb från utg+1. Vi sitter på knappen (blindsen har ca 30/10/1 eller dylikt).

Vilka händer är dåliga att trebeta med? Vilka är bra? osv.

Lite beroende på hur han brukar svara på flopraisar osv trebetar jag nog TT+ och AK. Synar med alla par samt AQ och AJs. Förutsätter fulla stackar +. Känns onödigt att höja med för spekulativa händer mot denna typ av Fi. Beroende på spelarens tendenser att stacka av och förmåga att folda kan rangen vidgas och krympa. Mycket möjligt att jag hittar syn med typ TJs händer med.

Skriver mest för att se vad andra har att säga. Funderar mycket själv över mitt trebettande just nu...

Postad

Spelat en massa denna månaden. Gick bra i början men sämre nu på sistone. Hade hoppats på en 50k månad för första gången men det ser ganska svårt ut nu.

På turneringsfronten är jag nog marginellt back + en Arubaresa. Har inte spelat så mycket söndagsturneringar men finalbordat Full Tilts dagliga 150-dollars två gånger. Tyvärr blev det 9onde och 6eplatser. Förrutom den har jag spelat Ipokers dagliga 50-dollars rebuy ganska mycket. Skrämmande dåliga spelare, men tyvärr är strukturen också dålig. Det gäller att bygga stack innan pausen och även att rivstarta efter pausen för att kunna hålla en någorlunda spelbar stack. Det passar iofs min spelstil i turneringar ganska bra. Borde spela Mansion mer också i och med det fina övervärdet, men jag har mer än 25 raka OOTM där så det känns inte så roligt. Klienten är väldigt irriterande också.

Har kvalat till Partys Cashgamesatellit idag så den ska spelas. Ska försöka få in en massa cashgamehänder också.

Postad

Lyckades floppa totalt i turneringar för 2k idag+ Partycashgamesatelliten. Inga särskilt roliga händer där, mest dåligt spelade händer och bommade coinflips. Hittade en gammal inspelning av UB:s Aruba-turre som jag kollade på samtidigt. Ser fint ut:-D .

Spelade sen ganska bra cashgame och plussade på fint. 50k månaden känns genast inom räckhåll igen:mrgreen: .

Min största utdragning nånsin tror jag:

Table Chesapeake City

Seat 1: dankiiiii ($1,994.50 in chips) DEALER

Seat 3: HERO ($2,592.00 in chips)

Seat 5: JKHOSSY ($4,272.50 in chips)

Seat 6: YouGoMuck ($4,122.00 in chips)

Seat 8: playway2loose ($2,562.50 in chips)

Seat 10: ChipSilo ($2,030.00 in chips)

HERO: Post SB $10.00

JKHOSSY: Post BB $20.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to playway2loose Ace of SpadesAce of Clubs

Dealt to HERO King of ClubsKing of Hearts

YouGoMuck: Raise $80.00

playway2loose: Raise $275.00

ChipSilo: Fold

dankiiiii: Fold

HERO: Call $265.00

JKHOSSY: Fold

YouGoMuck: Call $195.00

*** FLOP *** 8 of DiamondsJack of Hearts3 of Spades

HERO: Check

YouGoMuck: Check

playway2loose: Bet $606.00

HERO: Raise $2,317.00

YouGoMuck: Fold

playway2loose: Allin $1,681.50

*** TURN *** King of Spades

*** RIVER *** Queen of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $5,446.50 Rake $3.00

HERO: wins $5,446.50

Den här var lite lurig. Sånt konstigt bet och jag tycker om att syna så. Viktigt att skydda sitt mellanpar mot färgdrag!

Seat 1: playway2loose ($2,107.00 in chips)

Seat 3: kung101 ($498.25 in chips)

Seat 5: BuzzLY ($565.00 in chips) DEALER

Seat 6: HERO ($1,910.25 in chips)

Seat 8: Macefire ($950.00 in chips)

Seat 10: Martinelli ($732.50 in chips)

HERO: Post SB $5.00

Macefire: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of ClubsAce of Diamonds

Dealt to Macefire Jack of ClubsQueen of Clubs

Martinelli: Raise $40.00

playway2loose: Fold

kung101: Fold

BuzzLY: Fold

HERO: Call $35.00

Macefire: Call $30.00

*** FLOP *** 3 of Hearts4 of HeartsJack of Hearts

HERO: Bet $80.00

Macefire: Call $80.00

Martinelli: Fold

*** TURN *** King of Diamonds

HERO: Check

Macefire: Allin $830.00

HERO: Call $830.00

*** RIVER *** 9 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $1,937.00 Rake $3.00

HERO: wins $1,937.00

Postad
Myssion, jag har alltid tyckt att du verkar vara en trevlig grabb!

Vi tänker så lika du och jag! :D

Har haft lite sommarlov över midsommarhelgen men nu är det back to business. HU-rullen ligger och jäser på $10.22, tänkte boosta den lite ikväll med några vinster. Också blir det iPoker-grind förstås.

Postad

Fick resultatet på omtentan idag, klarade den! Spelade lite poker sen champagne och sliskiga drinkar. Plus 5k efter några spektakulära utdragningar. Månadsmålet mycket nära nu. Aja, ska kolla på film nu och sen sova. Projekt vända rätt på dygnet börjar igen!

Postad

Spelade en liten stund på kvällen innan. Det känns som att luften har gått ur mig helt på nåt vis. Jag spelade inte dåligt alls, det var bara jättetrist. Ska nog inte spela mycket mer denna månaden. Imorgon ska jag bort till golfbanan iaf och snacka med min pro så att jag förhoppningsvis kan börja lira lite golf igen. Lär ju vara sjusta golfbanor på Aruba. Ett annat litet projekt jag ska sätta igång med är att göra färdigt mitt lilla inlämningsarbete. Lika bra att göra det nu så att jag sliper panikjobba i slutet på augusti.

Efter en liten paus så rykte det till i spelnerven igen. Äcklad av NL så kom jag på att spela FL istället. Drog upp två bord 5-10, ett 20-40 och ett 8-16 HORSE. Började bra med upp runt 500, grävde sen ett 1500 dollars hål och slutade till sist back 300. FL är helt sjukt, det är en enda orgie av att värdebeta tredjeparet på alla gator. Nästan helt omöjligt att bluffa.

Postad

håller med just nu golf > poker

inatt har pokern varit så tradig att jag trodde jag var tillbaka på geografilektionerna

jag menar jämför känslan av att hänga upp ett medeljärn på green från 160 meter och sätta tremetersputten med att stacka en fisk...

Postad
håller med just nu golf > poker

inatt har pokern varit så tradig att jag trodde jag var tillbaka på geografilektionerna

Ja visst är det så? Problemet är att jag var halvhygglig på golf en gång, men sen gick det så jäkla dåligt i höstas att jag bara la av. Det läskiga är att när man försöker slå några slag nu så slår man skitslag som man aldrig har varit i närheten av och man har ingen aning om vad man ska göra åt det. Aja, får försöka börja komma på rätt spår imorgon.

Postad

Känner verkligen igen det där... var ganska lovande som ung parvel men för tre år sedan lade jag i princip av - tappade tålamodet helt enkelt. Spelade max 5 rundor förra året, men i år har golfen fått en revival och jag hoppas snart kunna tråckla ner mig i närheten av par igen. Måste få ordning på drivern och chipparna bara :P

Får man fråga hur pass halvhygglig du var? ;)

Postad

Jag känner precis tvärtom. Har hållit uppe i 5 år för att nu starta igen, helt plötsligt är slicen borta och till och med närspelet sitter. Låt vará då att jag ännu inte vågat mig ut på banan...

Postad
Känner verkligen igen det där... var ganska lovande som ung parvel men för tre år sedan lade jag i princip av - tappade tålamodet helt enkelt. Spelade max 5 rundor förra året, men i år har golfen fått en revival och jag hoppas snart kunna tråckla ner mig i närheten av par igen. Måste få ordning på drivern och chipparna bara :P

Får man fråga hur pass halvhygglig du var? ;)

Hade runt 4 när jag la av. Kom inte längre än distrikt, brukade alltid spela bra men mongochoka på slutet. Av nån anledning fick jag alltid in bra rundor i seriespelet (ja vi hade inget bra lag). Jättekonstigt mtp att jag aldrig har varit en lagspelare annars.

Postad
Hade runt 4 när jag la av. Kom inte längre än distrikt, brukade alltid spela bra men mongochoka på slutet. Av nån anledning fick jag alltid in bra rundor i seriespelet (ja vi hade inget bra lag). Jättekonstigt mtp att jag aldrig har varit en lagspelare annars.

Mmm, verkligen precis som jag då - 4 i handicap och lirade på distriktsnivå i ett dåligt lag ;) Fast jag hatade verkligen alla vidriga överklassnobbar man lirade med och att gå upp 5 på morgonen för att lira 36 hål, så jag lade av.

Postad
text text - Fast jag hatade verkligen alla vidriga överklassnobbar man lirade med och att gå upp 5 på morgonen för att lira 36 hål, så jag lade av.

Det är väl bara att gå direkt från pokergrinden då väl? Sova går väl att göra efter golfen. Eller är du för "ung" för att sova på eftermiddagen? (gillar inte att försöka göra kopplingar till andra trådar, men den kändes naturlig)

Postad
Det är väl bara att gå direkt från pokergrinden då väl? Sova går väl att göra efter golfen. Eller är du för "ung" för att sova på eftermiddagen? (gillar inte att försöka göra kopplingar till andra trådar, men den kändes naturlig)

Att gå 36 hål en tävlingsdag tar över 10 timmar (med lunch då). Lägg på standard minst 1 timmes enkel resa så blir det nog ingen eftermiddagssömn där inte ;)

Postad
Att gå 36 hål en tävlingsdag tar över 10 timmar (med lunch då). Lägg på standard minst 1 timmes enkel resa så blir det nog ingen eftermiddagssömn där inte ;)

Då är man ju lyckligt lottad.... Alltid nån jävla nisse som ska kolla puttlinjen sjuttielva gånger för att sedan scora en 87:a. Fan så jävla irriterande... Mitt rekord var 13 timmar (speltid) i konstant ösregn... Gick ut sist

Postad

Tack för tipset men har redan bokat en resa efter tips via PM. KLM flög visst direkt från Amsterdam. Fick åka en dag tidigare än tänkt för att slippa åka via New York men det känns ändå bättre. 8000 kronor tur och retur kostade det.

Postad
Mmm, verkligen precis som jag då - 4 i handicap och lirade på distriktsnivå i ett dåligt lag ;) Fast jag hatade verkligen alla vidriga överklassnobbar man lirade med och att gå upp 5 på morgonen för att lira 36 hål, så jag lade av.

haha samma här. la också av med 4 i hcp å lirade regional.. men tröttnade å la av.