Gå till innehåll

Myssion + ebisumaru = Nötproffz?


Myssion

Recommended Posts

Hej och välkomna till vår pokerdagbok!

 

Jag och ebisumaru har bestämt oss för att slå våra påsar ihopa och skriva en gemensam dagbok.

 

Jag kommer att lira NL100 på PartyPoker, med avsikt att kliva upp till NL200 så fort jag slutar stå still, vilket jag har gjort nu de senaste 20k händerna.

 

Kebabnkrulle: $4,328.70

 

Mitt mål med den här dagboken är att posta mer handhistorier och allmänna teori-inlägg/frågeställningar än vad jag har gjort tidigare när det gäller mitt NL-spel.

 

Mina styrkor: Svårtiltad, disciplinerad, stabil teoretisk grund samt grym på att bli utdragen.

 

Mina svagheter: Att inte plussa. Måste även bli bättre på att dra ut.

 

Mer seriöst: Har haft en liten tendens på sistone att bluffa i fel lägen, och att syna lite för mycket, behöver jobba ner det en liten aning bara.

 

Min kompanjon kommer att skriva lite nedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 481
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tyckte det var dags att starta en ny dagbok. Gemensamma dagböcker verkar populära så jag och Myssion kommer att göra ett försök också.

 

Kommer att fortsätta spela NL600 och NL1000 med en del spel på NL2000 när spelen där ser ok ut. Målet är att kunna bli regular på NL2000 nån gång snart. Kommer även att bli lite turneringar (så få som möjligt förhoppningsvis) och satelliter till liveevents. Tips på alla sorters liveturneringar mottages tacksamt.

 

Målet med dagboken är att posta roliga händer. Hoppas kunna spela ihop till nån rolig bil i sommar också. Tänkte även försöka investera lite i aktier eller liknande men det verkar hemskt klyddigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte ebi printa egen dagbok? Fattart inte.

Förstår i överhuvudtaget inte denna fascination av dubbeldagböcker, varför gör man så? Seriöst frågat.

 

Anledningen till att jag la ner den var väl mest att det var så klen respons. Hoppas väl på nån slags komboeffekt eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte ebi printa egen dagbok? Fattart inte.

Förstår i överhuvudtaget inte denna fascination av dubbeldagböcker, varför gör man så? Seriöst frågat.

 

För egen del så så hjälper det min motivation när det gäller att skriva HHs. Blir draghjälp liksom när man är två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte ebi printa egen dagbok? Fattart inte.

Förstår i överhuvudtaget inte denna fascination av dubbeldagböcker, varför gör man så? Seriöst frågat.

Händer lite mer, blir lite roligare och något mer socialt.

 

Nästa big thing är trippeldagbok, im telling you... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering om spelet:

 

Juni har hittentills gått mycket bra, fått in en jävla massa händer. Har spelat nån turnering och kommit ganska långt (men inte mycket pengar långt) nästan varje dag, då är man liksom fast i att sitta och grinda. De två senaste dagarna har jag båda börjat med att tappa 4k snabbt för att sen plussa helt ok utan att det känns särskilt bra. Happy times! Spelar en 150 dollars på Full Tilt och ska glo på lite film. Inget mer cashgame idag tror jag. Spelade en stund innan på NL600, motståndet där är skrattretande jämfört med NL1000. Hälften så många (och sämre) regulars och dubbelt så mycket fisk. Skulle nog inte förlora så mycket på att spela där istället för NL1000, men man vill ju upp i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL guys! Kommer följa denna dagbok!

Myssion vad nicker du på party? Vi kanske har träffat på varandra på nl100 borden.

 

Jag nickar DinFarmor. Men jag har precis börjat lira på Party igen, och som det faller sig så kommer jag faktiskt att lämna genast. Jag spelade tidigare på NoIQ (iPoker), men slutade för att varken gt+ eller mitt ahk-script fungerade när jag fick min nya dator med Windows MuppVista. Men efter lite klöddande så fick jag rätt på det, visade sig att jag måste köra NoIQ som adminstratör för att HHs ska sparas öht, sedan lägger MuppVista till en jättefin ram runt varje fönster, och visst, det är ju jättefint, men det fuckade upp koordinaterna i scriptet helt och hållet.

 

Funderar på att skrota MuppVista och köra nya Windows-versionen istället:

 

windowsha1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, en 70x100 skärm.

 

Nåja, 2 x 35x100 iofs. Dubbla skärmar äger. Men man borde kanske skaffa en stor istället så det blir seamless.

 

Ja, blev ju inte så mycket spel igår då, pillade mest med GT+ och skript, så inga HHs. Nu ska alla pengasäckar trasporteras från Party -> NoIQ.

 

Ska skriva mer om skriptet senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...