Gå till innehåll

Dödarn


Monsterpreben

Recommended Posts

  • Svars 290
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med om att Dödarn passerade en gräns för vad som kan anses OK vad gäller skämt. Det finns en rejäl skillnad mellan MCs krönika och Dödarnsdagbok. Det ena är parodi och det andra är ett dåligt skämt som mer liknar ett påhopp. Och jag tycker det är ganska uppenbart att Dödarn inte gillar MC (åtminstone skrattade inte han när han läste hans krönika), trots hans påstående om motsatsen.

 

Tyvärr så går också Saint Björn över gränsen i sitt svar till dödarn. Ett lite mer behärskat svar kanske hade varit att föredra.

 

Och varför lägga ner diskussionen? Det finns betydligt mindre intressanta trådar på forumet i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så går också Saint Björn över gränsen i sitt svar till dödarn. Ett lite mer behärskat svar kanske hade varit att föredra.

Ja jag tog i rätt hårt, men jag blev helt enkelt riktigt förbannad när jag läste dödarn, dels över att någon kan skriva så i en text som är ämnad att publiceras och dels över att redaktionen släppte igenom det. Sen är ju dödarns svar bland det värsta nonsens jag läst någonsin.

 

Jag tycker också det är beklagligt med inställningen hos många att det "finns viktigare saker att bry sig om". Jag tycker det är jäkligt viktigt att man inte kan gå till personangrepp hur som helst i media. Att antyda om pedofili är långt över gränsen. Det finns ingen humor i det och texten var inte heller skriven med humor utan med en väl synlig bitterhet. En ren hämnd, alltså.

 

Nåväl, det blev en reaktion i alla fall som var min avsikt och jag är nöjd med det. Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dödarn blir lite ägd av MC, så därför försöker han slå tillbaka lite på ett mycket plumpt sätt. Bara nicket "Dödarn" säger väl en om IQ nivån kanske. Men ibland så verkar det som om nötgrindande fjortisar tror att dom är Gud själva.

 

det där räju iofs way off, dödarn är en lgit säkra käller en skärpt kille och knappast en nötgrinder. resten stämde dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dödarn blir lite ägd av MC, så därför försöker han slå tillbaka lite på ett mycket plumpt sätt. Bara nicket "Dödarn" säger väl en om IQ nivån kanske. Men ibland så verkar det som om nötgrindande fjortisar tror att dom är Gud själva.

 

Vad fan har det svaret med lågt IQ att göra? En stor del vinnande pokerspelare bör ju ligga över average.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dödarn blir lite ägd av MC, så därför försöker han slå tillbaka lite på ett mycket plumpt sätt. Bara nicket "Dödarn" säger väl en om IQ nivån kanske. Men ibland så verkar det som om nötgrindande fjortisar tror att dom är Gud själva.

 

Ditt uttalande säger väl lite (ganska mycket) om din IQ, LÅG!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med oskarspoker. Varit en jättebra tråd med mycket intressant läsning. Men nu bara bla-bla-bla....

 

Dödarn, tack för att allt du har skrivit här. Varit givande och intressant. För min del (trogen läsare) behöver du inte svara på allt junk som folk har skrivit här efter ditt senaste svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cederkrantzs krönika var en rolig och fyndig parodi som vittnar om skarpsinne och god iakttagelseförmåga. Dödarns svar var tråkigt, billigt, troligen åtalbart och vittnar om en intellektuell kapacitet i klass med ett mellanstadiebarns (den som kommer på de grövsta epiteten vinner).

 

Vem som vann duellen mellan de två går dock inte att uttala sig om eftersom de överhuvudtaget inte spelar i samma division. Det är möjligt att Cederkrantz kan komma på något som ger honom segern även i Dödarns division, typ att kalla honom bögpedofilhora eller liknande, men jag tror att han, liksom de flesta vuxna människor, står över sådant.

 

Pinsamt, Dödarn, RIKTIGT jävla pinsamt. Och idiotiskt av PM att trycka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det hög tid att sätta punkt för allt groll som uppstått. Sedan starten sommaren 2005 har jag medvetet byggt upp en ironisk stämning och känsla kring dagboken där jag driver med såväl andra som mig själv. Detta eftersom jag både vill ge dagboken en personlig touch som gör den unik samt ge läsarna en inblick i mina egna, ofta irrelevanta tankar och så ofta dåliga humor. Som ni vet pratar jag mer än gärna om min kebabmage eller om andra personliga svagheter. Detta gör jag inte för att jag är stolt över dem, utan för att jag anser mig ha självdistans nog att parodiera mig själv. Ironin och skämten jag använder i Poker Magazine bör tas med en klackspark och är typen av ton som nära vänner använder sinsemellan (oftast killar i den tidiga, efterpubertala åldern) och som mina vänner och jag använder. Alla är införstådda med att allt som sägs, oavsett hur dissande eller rått det verkar, är med glimten i ögat. Därför förvånas jag över att vissa regelbundna dagboksläsare helt plötsligt inte alls är med på noterna och på fullaste allvar tror att jag har någonting emot allas vår Cedercrantz.

 

Kalla mig fjortis eller vad än ni vill, men helt hjärndöd är jag inte (kanske till någras förtret). Ni tror väl inte på fullaste allvar att jag hade skrivit en seriös, personligt kränkande text i en publicerad tidskrift med syftet att trycka ner en enskild individ? Ok att jag sågar norrmän rakt av, men de är ju norrmän… Åtminstone verkar somliga vara benfasta med att jag är allvarlig och kallar mitt förra svar för desperat och patetisk efterhandskonstruktion. Jag är mycket väl införstådd i att det klassas som förtal och är straffbart att insinuera att någon är barntafsare eller rimma på personen i frågas namn med könsord. Gör du detta mot en främling på stan kan denna, om så önskar, ta det till rättegång. Säger du det till en gammal kompis, som även han retas och larvar sig regelbundet, är situationen samförstådd. Har man gett sig in i leken…

 

Nu säger jag inte att jag känner Cedercrantz personligen. Jaha, tänker nu de kritiska, då säger du ju emot dig själv, eftersom Cedercrantz då är en främling för dig. MÖRDARNS dagbok var briljant och välskriven i alla bemärkelser. Den var ren njutning för min del. Detta understryker jag mer än väl i min personliga kontring där jag påpekar att jag “direkt lägger till den som ”Favorit” för att snabbt hitta den när tilten är nära och jag behöver något som lättar på smilbanden. Man skulle nästan kunna tro att det är jag som skrivit den, då han till och med lyckats applicera samma skrivstil som jag. Ironin är träffande och överdrifterna är klockrena.” och när jag skriver att han “… helt enkelt verkar vara en skön snubbe …”. Hade samma text handlat om Hitler, Stalin eller Mao (eller varför inte Runar Sörgaard) och innefattat samma avslut med ”att han verkar vara en skön snubbe”, hade folk med all rätta höjt på ögonbrynen och ifrågasatt om jag verkligen hatade eller ogillade diktatorn ifråga oavsett hur många barntafserianspelningar och könsrim den innehållt. Så hur kommer det sig att somliga läsare på fullaste allvar tror att jag skulle ha någonting emot denna sköna pokerprofil? Vad skulle jag ha att vinna personligen på att skriva hattexter? Och varför i hela världen skulle jag tappa befattningen bara för att herr Cedercrantz skojar med mig och min spelstil och skriver att jag diggar Bob Saget? Bara för att jag är ung och pokerspelare är det inte ekvivalent med att jag är mentalt labil och i behov av anger management-kurser.

 

Efter Cedercrantz krönikor (även parodin på mig inkluderat) har jag byggt upp en bild av honom som en person med just den sortens humor som jag själv använder i umgänge med mina vänner. Därav föll det sig naturligt att kunna ta ut svängarna i vår vänskapliga pajkastning som jag hoppas och förmodar roat honom lika mycket som den roat mig. Jag har även hört från folk som känner/känner till honomatt han har en ganska bisarr humor men också att han är en väldigt rolig och skön herre. Eftersom han bjudit in till dans såg jag det som en rolig utmaning att vara mannen som för. Med tanke på hans sätt att skriva, samt den info jag fått om honom, hoppades och trodde jag att han var den typ av person som skulle uppskatta min humor (som också den är stundvis bisarr). Jag medger att det var ovant av mig att ge mig på och kontra någon personligen. Jag bibehöll samma ton mot Cedercrantz som jag använder när jag sågar en kompis eller mig själv, till exempel mitt kebabmissbruk, bilringarna eller när jag avslöjar att den enda litteratur jag bildar mig med som 22-åring är Kalle Anka-tidningar. Jag tänkte mig inte riktigt för vad ni läsare skulle tycka när jag blandade in Cedercrantz som tredje part. Kommunikationen Martin och mig emellan har varit bra och tydlig på ett egendomligt vis. Men, jag kände av vibbarna och fick intrycket att Cedercrantz skulle kunna skratta med mig åt sig själv, liksom jag gjorde med honom i MÖRDARNS dagbok. Vad jag missade i min kalkyl var att läsarna kanske inte helt och hållet skulle vara införstådda i “spelreglerna”. I fortsättningen ska jag vara mer försiktig innan jag kastar mig in i ett parodikalas.

 

En nära vän och stöttepelare i tuffa tider hittade ett inlägg på ett annat pokerforum där Martin Cedercrantz själv berättar vad han tycker om min kontring. Jag ber om ursäkt att jag länkar till annat forum, men jag känner att detta är av hög relevans i denna infekterade fråga (om detta bryter mot något av detta forums regler så ber jag så mycket om ursäkt och ber första bästa moderator att ta bort denna länk). Jag lägger upp länken för att ingen ska tro att jag diktat ihop texten själv. http://www.wsop.info/se/new/index.asp?page=leseinnlegg&InnleggID=9925 Om länken inte funkar så heter tråden “Pokerpoet” på wsop.info/se och är skriven den 20/10 - 2007. Här följer med exakta ord vad han skriver:

 

Nya numret av Pokermagazine damp ner i brevlådan idag och som vanligt slänger man sig över DÖDARNS dagbok. Ett stycke om min krönika "MÖRDARNS dagbok" fanns med bland alla andra sinnessjuka obsevationer.

Vad tycks om denna poetiska mening? "Jag vet inte vad för Ceder och bruk som används av herr Cederkuk" Vackrare kontring får man leta.

Kul att se att killen har humor och så pass mycket självdistans att min parodi togs på helt rätt sätt. All heder åt Robert V Lux!

Grattis till god läsning för alla svin som gillar och ogillar mig.

 

Mvh Martin "Mister" Cedercrantz

 

 

Om det är någon som tagit illa upp personligen av att jag använt ord som ”barntafsare” och det vuxna ordet på ”snoppe” så ber jag om ursäkt. Dock ställer jag mig då frågan hur du klarar av att leva i ett samhälle som detta, som fullkomligt bombarderas av fraser och ord som dessa dagligen såväl IRL som i media. Slår du vännerna på fingrarna också och är framme med pekpinne och blåslampa så fort de yppar politiskt inkorrekta meningar? Jag orkar inte med ännu en cirkus där några få navelskådar innebörden av mina ofta så torra, dåliga och ironiska skämt. Jag skriver dagboken enbart i syftet att roa er läsare och förhoppningsvis lära er en sak eller två om poker. Om fler klagomål trillar in lovar jag att i fortsättningen göra den mest slätstrukna, tråkiga och politiskt korrekta dagbok världen någonsin skådat. Inga personliga värderingar mer, inga tankar, bara fakta och pokerhänder, direkt inklistrade från chattrutan. Nån handanalys kommer inte på fråga. Då finns det garanterat ljushuvud i vårt avlånga land som sett hela sju dimensioner mellan raderna och hittat avancerad politisk kontext som antyder på att jag insinuerat att nån stackars norrman är värdelös för att han drog ut mig när jag var 61% favorit.

 

/"Folkets DÖDARN" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Dödarn:

 

En kanske udda fråga, men är din far lik Björn Ranelid? Varje gång du skriver om din far så ser jag Björn Ranelid framför mig... Funderar om jag någon gång har sett en bild på er två. Har du haft med det någon gång?

 

För övrigt vill jag återigen tacka för en bra dagbok. Det är inte enda anledningen, men helt klart den övervägande, till att jag prenumererar.

 

 

Haha, nää, min pappa och Björn Ranelid är nog varandras motpoler och så långt ifrån varandra man kan komma. Ranelid är så djup att Marianergraven framstår som en dyngpöl. Min pappa är väldigt rak, enkel och ofta lättläst och förutsägbar som älskar kommersiella filmer och enkel musik. :lol: Och någon bild på min käre far har aldirg publicerats.

 

Tack för de vänliga orden om min dagbok. De värmer ska du veta och jag drar på smilbanden varje gång jag läser det. Vissa saker kan man inte få för mycket av. Screw "lagom" 8-) Det gäller alla andra här på forumet som öppet visar er uppskattning. Vad skulle jag göra utan ert stöd? Tack till tusen och åter igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så typiskt PF á la 2007 nu att börja hetsa upp sig över några små texter som extreeeemt uppenbarligen är skrivna i skämtsam ton.

 

Herr dödare: Slutat läsa PM eftersom jag inte riktigt tycker den är värd pengarna, men om jag hade läst den hade jag nog börjat med din dagbok. Hoppas du trivs i HBG förresten, själv behövde jag en paus från stället och drog iväg på långresa.

 

ps Om det verkligen är att förtjäna pengarna att skriva två parodier på andras dagböcker, istället för att skriva något mer vettigt vet jag inte, men MC's textrader i Antonius-parodin om den gula och fina bananen han köpte är ju bara fullkomligt geniala :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...