Gå till innehåll

Dödarn


Monsterpreben

Recommended Posts

  • Svars 290
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra EV är jag definitivt vid pokerborden men det beror nog mer på att jag är mongo än särskilt förutsägbar.

 

Hehe, kul du e lite självironisk eller nåt annat fancy ord som passar, gillar dej bättre redan:-)

 

Ett liiitet tips bara, ingen gillar människor som e dryga. Jag tycker också det är svinkul att driva lite med folk, även om det är mycket svårare då man skriver än då man snackar. Det du plita ner va bara riktigt drygt å inte roligt nånstans.

 

OT: Hur ser dygnsrytmen ut Dödarn? Varierar den mycket eller? Va säger bruttan då du e uppe hela nätterna å spelar poker istället för å tillfredsställa henne tills tungan värker? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ludas:

"Aldrig funderat på att testa annan sida för att ev hitta mer fisk? Tänker då i första hand på Fulltilt eftersom det är mest action där på de höga borden. Kan iof sig förstå att det inte är något du har bråttom med eftersom du vinner så mkt som du gör på Prima men chansen finns ju ändå att du kanske hade tjänat mer på en annan sida..."

 

Som du själv mycket riktigt påpekar så stressar jag inte. Går upp när jag känner mig mogen för det. Vet inte om värdet på FullTilt är extremt bra. Har inte gjort några noggrannare efterforskningar på det. Trivs som fisken i vattnet på Prima så jag fortsätter nöta i samma gamla spår.

 

 

SFN:

"Vad hände med din sponsoravtal på Staffpoker?

Du skrev för ett tag sen om det men sen kom inga nya rapporter eller har jag missat något."

 

De lovade guld och gröna skogar, EPT:er, WPT:er och WSOP, men jag har ännu varken sett röken av eller hört någonting från dem. Varje gång säger de att de ska styra upp något och skriva ett kontrakt. Det har gått ett år snart. Är uppriktigt sagt väldigt trött på alla sajter som lockar med sponsring utan att hålla sin del av löftena. Samma sak var det med Parbet. Kände mig duktigt lurad. 19 av 20 pokersajter är mer dammsugarförsäljare (som sätter foten i dörren när man försöker att stänga) än seriösa aktörer.

 

Många sajter säger: "Kom och spela här, Dödarn. Klart vi sponsrar dig. Du får åka till WSOP, WPT och vad du vill. Du behöver bara spela sju miljoner händer i månaden på vår sajt, men det är väl en baggis för dig..." Det finns bara en handfull i Sverige som har riktiga sponsringsdealer. Med detta menar jag att de får åka på turneringar utan krav att spela x antal händer på sajten. Om de säger åt en att man är tvungen att uppnå en viss FPP-poäng eller liknande är det fan ingen sponsring. Då betalar man ju med sina egna pengar.

 

 

Zyr:

"Hur många gånger har du vunnit över $100k på en månad? (vilka nivåer var det o hur många händer?)"

 

Tror bara det är en gång jag vunnit över 100k dollar på en månad, men har haft ytterligare en gång som varit nära. Detta har främst varit på 10-20, 15-30 och 20-40, och en del 4-8-slask med givetvis. Hur många händer det var har jag inte en susning om.

 

 

tobbelobbe:

"OT: Hur ser dygnsrytmen ut Dödarn? Varierar den mycket eller? Va säger bruttan då du e uppe hela nätterna å spelar poker istället för å tillfredsställa henne tills tungan värker?"

 

Går inte gärna och lägger mig senare än 0300 på morgonen nuförtiden. På så vis kan man stiga upp innan det blir eftermiddag. Har haft mina perioder av knarkad dygnsrytm men försöker att undanhålla mig från sånt numera. Tjejer bor jag inte ihop med så hon har ingenting att säga till om här :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sandsater:

"Får väl slänga in en fråga jag med då: Vad är ditt sämsta månadsresultat?"

 

Har tappat 400- respektive 500 000 kronor under två tvåveckorsperioder. Det sved kan jag lova. Ofta när man kommer in i en dålig period är det en eller två veckor som kostar skjortan, sen brukar det stå still i flera veckor innan man, sakteliga, börjar att återhämta sig.

 

 

teddybearh:

"Har du spelat igen varenda krona än?"

 

Varenda spänn... med ränta!

 

 

Pires:

"Förresten den här videoblogg grejen, när beräknas den dra igång?"

 

Vet inte riktigt än. Vi har inte börjat att spela in än. Eftersom detta är helt nytt för mig vet jag inte heller hur lång tid efterprocesserna gällande klippning, redigering, etc., kommer att ta. Förhoppningsvis kommer den upp inom några veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör ta betalt för dagboken. Du har säkert råd att skriva gratis, men som många skrivit är det bättre att ta betalt och ge bort pengarna. Donerande till Läkare utan gränser ger högre EV än donerande till ägarna av Poker Magazine.

 

Och det handlar inte bara om pengar utan också om respekt för det rimliga. Om en restaurangnota hamnar på 1000 kr ger man varken 0 eller 1000 kr i dricks, oavsett om man är gul eller snortät. Är man bästa skribenten förtjänar man lön för det.

 

Jag prenumererar på PM och vet inte om jag skulle göra det dagboken förutan. Möjligen skulle jag fortsätta om Being Patrik Antonius togs bort samtidgt med din dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta fråga dödarn tråden eller? :-)

 

I PM nr 4 sid 112 skriver du på slutet där... "Jag hade mått så mkt bättre om mina förluster berott på dåligt spel" ...

 

Hur motiverar du det där? Slänger man in degen i potten som favvo är det ju EV+ och det ska väl egentligen inte spela nån roll om man vinner eller förlorar just den potten. Man vinner ju i längden.... Iaf själv så mår jag fan så mycket sämre när jag spelar dåligt, det är ju EV- att spela som en tomte ;-)

 

Iaf, ganska grymma beats, lycka till i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ignatius:

"Du bör ta betalt för dagboken. Du har säkert råd att skriva gratis, men som många skrivit är det bättre att ta betalt och ge bort pengarna. Donerande till Läkare utan gränser ger högre EV än donerande till ägarna av Poker Magazine.

 

Och det handlar inte bara om pengar utan också om respekt för det rimliga. Om en restaurangnota hamnar på 1000 kr ger man varken 0 eller 1000 kr i dricks, oavsett om man är gul eller snortät. Är man bästa skribenten förtjänar man lön för det.

 

Jag prenumererar på PM och vet inte om jag skulle göra det dagboken förutan. Möjligen skulle jag fortsätta om Being Patrik Antonius togs bort samtidgt med din dagbok."

 

Jag har ägnat detta en hel del tanke. Min nuvarande plan är att på sikt börja ta betalt och ge 40% till Svenska Pokerförbundet, 40% till diverse hjälporganisationer och 20% till mig själv att göra något roligt för.

 

 

Ryssen:

"Är detta fråga dödarn tråden eller?

 

I PM nr 4 sid 112 skriver du på slutet där... "Jag hade mått så mkt bättre om mina förluster berott på dåligt spel" ...

 

Hur motiverar du det där? Slänger man in degen i potten som favvo är det ju EV+ och det ska väl egentligen inte spela nån roll om man vinner eller förlorar just den potten. Man vinner ju i längden.... Iaf själv så mår jag fan så mycket sämre när jag spelar dåligt, det är ju EV- att spela som en tomte

 

Iaf, ganska grymma beats, lycka till i fortsättningen!"

 

Det jag menar här är att många, sura bad beats kan, som vi alla vet, vara mycket, mycket frustrerande. Få gånger i min vardag infinner sig en likvärdiga känslor av total okontroll, frustration och hån. Om jag inte kan vinna, trots att jag spelar bra och är favorit i de stora potterna, hur ska jag då någonsin kunna vinna? När jag förlorar pengar p.g.a. är det totalt konkret. Jag har bara mig själv att skylla och vet precis vilka händer och situationer som gjort att jag förlorat. Därmed kan jag ta med detta i bagaget och undvika att göra samma misstag igen. En bad beat är ingenting man kan lära sig av. Det är bara att böja sig fram och ta emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar hur många timmar ditt dygn har?

 

*Du spelar poker

*Du har flickvän

*Du spelar säkert en del livepoker

*Du är skribent i PM

*Du svarar på mail o andra meddelanden.

 

Ändå tar du dig tid att svara på massa frågor här på pf. All heder för det!

Jag beundrar storsinta människor som du. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar hur många timmar ditt dygn har?

 

*Du spelar poker

*Du har flickvän

*Du spelar säkert en del livepoker

*Du är skribent i PM

*Du svarar på mail o andra meddelanden.

 

Ändå tar du dig tid att svara på massa frågor här på pf. All heder för det!

Jag beundrar storsinta människor som du. Lycka till.

 

Som heltidsknegare (övertidsknegare) måste säga att jag inte blir sådär jätteimponderad av att man hinner med både att spela poker, ha tjej och skriva lite på nätet.

 

Däremot blir jag imponerad av den här tråden. Kul att Dödarn skriver lite här. Bra dagbok i nya PM förresten! Och lycka till i WSOP, även om du verkar se dig som en turneringsfisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar hur många timmar ditt dygn har?

 

*Du spelar poker

*Du har flickvän

*Du spelar säkert en del livepoker

*Du är skribent i PM

*Du svarar på mail o andra meddelanden.

 

Ändå tar du dig tid att svara på massa frågor här på pf. All heder för det!

Jag beundrar storsinta människor som du. Lycka till.

 

Förmodar att jag har för mycket fritid. Spelar inte skitmycket nuförtiden - kanske tre-fyra timmar om dagen i snitt, så jag har gott om tid till annat. Live spelar jag väldigt sällan och Poker Magazine är endast i intensiva perioder och ingenting jag ägnar mig åt dagligen. Däremot har jag lite andra sysselsättningar som tar betydligt mycket mer tid än något av de ovannämnda. Sova är en av dem...

 

 

Ignatius:

"Som heltidsknegare (övertidsknegare) måste säga att jag inte blir sådär jätteimponderad av att man hinner med både att spela poker, ha tjej och skriva lite på nätet.

 

Däremot blir jag imponerad av den här tråden. Kul att Dödarn skriver lite här. Bra dagbok i nya PM förresten! Och lycka till i WSOP, även om du verkar se dig som en turneringsfisk."

 

Jag tackar och bockar. Fast vad WSOP beträffar så blev det nog en tryckfelsnisse i senaste ledaren. De hade nog fått det om bakfoten, för jag blev mäkta förvånad själv när jag fick se att "DÖDARN ska spela WSOP". :-) Och ja, turneringsfisk är bara förnamnet. Är uppe i Stockholm nu med en drös "kollegor". Tänkte spela SM, men fick reda på när jag kom upp att det var helt fullt på måndagen. Shit happens. Stack ut och brände motsvarande inköp på onödiga saker istället med Condorcet himself.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även lilla jag passar på att sälla mig i kören av hyllningar från de andra.

 

Dina skrivelser är alltid lika roliga att läsa, oavsett ifall de är här eller i PM.

 

Däremot måste jag sticka emot mängden litet då jag läser dina skrivelser SIST!

 

 

(man sparar det bästa till sist helt enkelt).

 

Keep up the good work :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...