Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

KK behöver absolut inte vara riversyn bara för att du synar turn IMO. Få snubbar med såna stats som skjuter river tomma eller med någon marginell hand känns det som. Ett skott på turn kan de slänga iväg ibland men som standard troooor jag att de checkar ner river om de inte är typ ståliga.

 

En bra dag viker jag, en dålig synar jag. Typ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand jag funderar över. FI är 19/10/2 och mkt mer än så vet jag inte. Vad ska han ha här liksom? Stål eller tom. Svårt att se vilken handkombination med en tia han limpar UTG. Pocketpar kan jag tänka mig att han limpcallar ofta pre. Mkt skumt bet turn. Antingen bluffar han ju mig eller så bygger han pott för att kunna ställa river, alltså få det att se ut som en bluff. Hur gör vi river? Segt läge. J9 är ju en ganska otrolig hand som även den har oss slagen. Callar man turn callar man river eller?

 

Seat 1: ninone ($642.50 in chips)

Seat 2: nittefranz ($112.40 in chips)

Seat 4: Hero [ King of Hearts,King of Diamonds ] ($400.00 in chips)

Seat 5: Clemenza12 ($400.00 in chips)

Seat 8: rjhreht ($1,110.70 in chips)

ANTES/BLINDS

nittefranz posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Clemenza12 calls $4, rjhreht folds, ninone folds, nittefranz folds, Hero bets $16, Clemenza12 calls $16.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,8 of Diamonds,10 of Clubs ]

Hero bets $28, Clemenza12 calls $28.

 

TURN [board cards 10 of Spades,8 of Diamonds,10 of Clubs,Queen of Diamonds ]

Hero checks, Clemenza12 bets $100, Hero calls $100.

 

RIVER [board cards 10 of Spades,8 of Diamonds,10 of Clubs,Queen of Diamonds,4 of Spades ]

Hero checks, Clemenza12 bets $252 and is all-in

Jag betar dom där 100 på turn själv typ alltid här ur pos. Känns som att det alltid blir lite som att köra bil med blindfold när man checkar. Visst man får väl bet/folda mot en all in, men man slipper iaf bli utbluffad. Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske blev färgad av att han sa att han hade 66 i chatten. Antar att det är en fold.

 

Var som sagt ute igår. Jävligt trött idag. Tränat stenhårt i veckan. Får se vad mkt spel det blir.

 

Jag känner också att det där är en fold. Som Cop säger kan jag ofta betfolda 100 på turn. Vid syn är det total lockdown som gäller. Har han synat dig på turn med en hand du slår känns det som att dessa oftast kommer att checka bakom rivern också. Dock tycker jag inte checksynen är helt fel, men det känns som att man blir utbluffad ganska ofta på rivern med den linjen. Att ta en så svag linje inducerar ju bluff, och det är lite kontraproduktivt om bluffen oftast tvingar oss att folda.

 

I övrigt, GL med liret och livet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som du spelar ändå, ser ju stabilt ut på ett bord med strax över 3 inköp i alla fall :)

 

Ja det gick rätt stabilt den här sessionen! Inte så svårt när man for massor av set och setups till ens fördel :) Slängde bort lite pengar till en firre i onödan dock. Vissa är det helt enkelt inte värt att cbetta ens.

 

 

Vilken sajt/nätverk spelar du¨på?

GL!!

 

Ongame som sagt. lite UB också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gick rätt stabilt den här sessionen! Inte så svårt när man for massor av set och setups till ens fördel :) Slängde bort lite pengar till en firre i onödan dock. Vissa är det helt enkelt inte värt att cbetta ens.

 

Jag bluffade väl bara bort lite mer än ett inköp på 3 minuter medans du var på det bordet eller nåt, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiiiiiilta mig!! Sitter kvar och spelar på ett bord bara för att skinna den här fisken. Hur fan ska han inte kunna spela såhär? Gah...

 

Seat 1: La Mano ($874.65 in chips)

Seat 2: iTILT_ ($591.20 in chips)

Seat 5: vychy ($328.70 in chips)

Seat 6: dabibo ($223.40 in chips)

Seat 8: PieroKing1 ($176.65 in chips)

Seat 9: Hero ($751.50 in chips)

ANTES/BLINDS

dabibo posts blind ($3), PieroKing1 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Hero bets $21, La Mano folds, iTILT_ folds, vychy bets $36, dabibo folds, PieroKing1 folds, Hero calls $15.

 

FLOP [board cards: 2 of Clubs,3 of Hearts,9 of Hearts ]

Hero checks, vychy bets $60, Hero bets $200, vychy calls $140.

 

TURN [board cards: 2 of Clubs,3 of Hearts,9 of Hearts,Queen of Diamonds ]

Hero bets $111, vychy calls $92.70 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 2 of Clubs,3 of Hearts,9 of Hearts,Queen of Diamonds,4 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Jack of Hearts,King of Hearts ]

vychy shows [ 5 of Spades,5 of Hearts ]

Hero wins $18.30, vychy wins $663.40

 

 

Självklart sitout efter också. Vad mkt tråkigare resultatet ser ut med $900 upp istället för 1.2k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutligen betalade sig väntan!

 

Instaställer river o han callar lika snabbt.

 

Seat 2: Burazin ($321.60 in chips)

Seat 5: vychy ($1,435.55 in chips)

Seat 9: hero ($722.80 in chips)

Seat 10: napo82 ($524 in chips)

ANTES/BLINDS

Burazin posts blind ($3), vychy posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Hero bets $21, napo82 folds, Burazin calls $18, vychy bets $30, Hero bets $100, Burazin folds, vychy calls $85.

 

FLOP [board cards: Ace of Diamonds,Ace of Spades,Ace of Clubs ]

vychy bets $60, Hero calls $60.

 

TURN [board cards: Ace of Diamonds,Ace of Spades,Ace of Clubs,2 of Spades ]

vychy bets $100, Hero calls $100.

 

RIVER [board cards: Ace of Diamonds,Ace of Spades,Ace of Clubs,2 of Spades,Jack of Diamonds ]

vychy checks, Hero bets $441.80 and is all-in, vychy calls $441.80.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Hearts,King of Clubs ]

vychy shows [ TC,TS ]

Hero wins $1,464.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutligen betalade sig väntan!

 

Instaställer river o han callar lika snabbt.

 

Seat 2: Burazin ($321.60 in chips)

Seat 5: vychy ($1,435.55 in chips)

Seat 9: hero ($722.80 in chips)

Seat 10: napo82 ($524 in chips)

ANTES/BLINDS

Burazin posts blind ($3), vychy posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Hero bets $21, napo82 folds, Burazin calls $18, vychy bets $30, Hero bets $100, Burazin folds, vychy calls $85.

 

FLOP [board cards: Ace of Diamonds,Ace of Spades,Ace of Clubs ]

vychy bets $60, Hero calls $60.

 

TURN [board cards: Ace of Diamonds,Ace of Spades,Ace of Clubs,2 of Spades ]

vychy bets $100, Hero calls $100.

 

RIVER [board cards: Ace of Diamonds,Ace of Spades,Ace of Clubs,2 of Spades,Jack of Diamonds ]

vychy checks, Hero bets $441.80 and is all-in, vychy calls $441.80.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Hearts,King of Clubs ]

vychy shows [ TC,TS ]

Hero wins $1,464.60

 

Bra syn :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asien(Hong Kong) som gäller nu vetu. Ath där varje dag.

 

Seriöst så gick jag som du in på börsen ganska nyligen. Jag började gå in i mars. Och det är bara och inse att vi missade det roliga.

 

Guess so.

 

Satte mig ner för att lira men fick snabbt stänga ner när internetuppkopplingen laggar ur flera gånger varje minut. Hann torska några $. Försöker igen senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var en skitsession avklarad. Åkte på många setups och betalade av lite väl mkt ibland kanske. Överlag ganska nöjd med spelet. Hade två stycken UB bord 3/6 uppe som jag plussade ett inköp på iaf. Lyckades vinna tillbaka lite på Ongame också tillslut och slutar 800 back där. Bara NL400 spel.

 

Ska vara glad att det inte slutade mer än $220. Får se om det blir något mer spel senare. Träning nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måsta bara in o säga att din dagbok e riktigt intressant o läsvärd :), undrar också om du e nöjd med din sony tv e i planerna nu på att inhandla en likadan ;)

 

Tackotack :) Alltid kul att höra!

 

Grejen med den här tvn jag beställt är att jag inte fått den än, och det kommer dröja än längre innan jag får den. Datum för leverans av tvn till Dustin är satt till 26/9. Ytterligare ett par dagar till mig sen. Ska du ha en tv får du snabba på. 46" är nog omöjlig att få tag på nu. Större chans att du hittar 40" modellen.

 

Kommer bli så sjukt grymt. Längtar som fan, men det kan ju ibland vara halva tjusningen med att unna sig något sånt här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att läsa om någon som är lika tiltad på börsen som jag är. Visst är det gött att vara back nåt inköp för dagen redan innan man satt sig vid borden? :-)

 

Haha ja det är så sick. Riktigt segt för psyket ;)

 

 

 

Dags att summera dagen. Det var helt enkelt en sån där dag man inte var menad att plussa hur man än vred och vände på det. Hade händerna men oftast betalade de inte. Andra sessionen slutar marginellt back den med efter drygt 800 händer. Totalt spelat 2200 händer och jag landar på ett back av $371. Får tacka några sanslösa donationer för att det inte blev mer.

 

Har ett gäng händer.

 

Ruskigt segt att bli bestulen på sidopotten här, men det är så dagen sett ut... Bara tillfälligheter som gör att man inte e fint + istället. Men handen i övrigt är väl en no-brainer?

 

Seat 2: Hero [ 7 of Diamonds,8 of Hearts ] ($600.00 in chips)

Seat 3: zz77hh ($842.25 in chips)

Seat 5: lendess ($108.30 in chips)

Seat 9: monze1 ($459.40 in chips)

Seat 10: bodymindart ($1,012.20 in chips)

ANTES/BLINDS

bodymindart posts blind ($3), Hero posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

zz77hh folds, lendess calls $6, monze1 calls $6, bodymindart folds, Hero checks.

 

FLOP [board cards 8 of Diamonds,3 of Clubs,7 of Clubs ]

Hero bets $15, lendess calls $15, monze1 bets $50, Hero bets $150, lendess calls $87.30 and is all-in, monze1 calls $115.

 

TURN [board cards 8 of Diamonds,3 of Clubs,7 of Clubs,9 of Spades ]

Hero bets $429 and is all-in, monze1 calls $288.40 and is all-in.

 

RIVER [board cards 8 of Diamonds,3 of Clubs,7 of Clubs,9 of Spades,Ace of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 7 of Diamonds,8 of Hearts ]

lendess shows [ Ace of Clubs,9 of Clubs ]

monze1 shows [ Jack of Clubs,Queen of Clubs ]

Hero wins $842.80, lendess wins $324.90

 

 

FI är 26/12/2 och kapabel till moves. Jag brukar ju göra detta spel med mediumpockets och svaga händer ibland. Han instaraisar mig. Ok push? Normalt trebettar jag JJ pre här men har börjat experimentera lite med att syna i poss.

 

Seat 3: PaoloGaletti ($830.60 in chips)

Seat 7: Hero [ Jack of Hearts,Jack of Diamonds ] ($785.60 in chips)

Seat 8: tursampe ($474.50 in chips)

Seat 9: bate_nasko ($362.60 in chips)

Seat 10: JustLuck-_- ($396.00 in chips)

ANTES/BLINDS

tursampe posts blind ($2), bate_nasko posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

JustLuck-_- bets $15, PaoloGaletti folds, Hero calls $15, tursampe folds, bate_nasko folds.

 

FLOP [board cards 6 of Spades,10 of Clubs,5 of Diamonds ]

JustLuck-_- bets $27, Hero bets $68, JustLuck-_- bets $150, Hero bets $702.60

 

 

FI är regular och 22/11/1.2. Hur tolkar vi hans all in? Gör han verkligen det med AA och KK? De flesta slowspelar ju hellre dessa. Hans agg factor säger ju dock att han inte ska spela såhär med någon hand. Vad gör vi?

 

Seat 1: RealSoftice ($621.50 in chips)

Seat 2: Savantage ($374.40 in chips)

Seat 3: Hero [ Ace of Hearts,King of Spades ] ($361.00 in chips)

Seat 4: SpadeNeuterU ($657.25 in chips)

Seat 5: LanaLuthor ($396.00 in chips)

ANTES/BLINDS

LanaLuthor posts blind ($2), RealSoftice posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Savantage bets $15, Hero bets $50, SpadeNeuterU folds, LanaLuthor folds, RealSoftice folds, Savantage bets $359.40 and is all-in, Hero ??

 

zz77hh är en av de bättre regularsen. Känns som han måste ha överpar här. Frågan är hur ofta det är JJ? Stoppbetar vi river? Hur mkt isåfall? Checkar jag känns det definitivt som han kommer staba med JJ då han lär vara hyffsat säker på min hand. Bara en jag spelar så typ, förutom om man får för sig att slowa nötterna hårt då.

 

Seat 2: Hero [ Queen of Clubs,Queen of Hearts ] ($597.05 in chips)

Seat 3: zz77hh ($643.25 in chips)

Seat 5: lendess ($102.30 in chips)

Seat 9: monze1 ($468.40 in chips)

Seat 10: bodymindart ($1,038.20 in chips)

ANTES/BLINDS

lendess posts blind ($3), monze1 posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

bodymindart bets $20, Hero bets $68, zz77hh calls $68, lendess folds, monze1 folds, bodymindart folds.

 

FLOP [board cards 8 of Spades,6 of Hearts,8 of Diamonds ]

Hero bets $105, zz77hh calls $105.

 

TURN [board cards 8 of Spades,6 of Hearts,8 of Diamonds,Ace of Clubs ]

Hero checks, zz77hh checks.

 

RIVER [board cards 8 of Spades,6 of Hearts,8 of Diamonds,Ace of Clubs,King of Clubs ]

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...