Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Suck så äckligt jävla irriterande. Bra tiltad just nu. Satt på 4 bord och allt gick fel från början typ. Sen vände det, för att gå väldigt fel ganska snart igen.

 

Postar resultatet den där AK handen direkt som jag e så sjukt missnöjd med. Man har ju inget emot att få in pengarna men det är så hjärndött att bomba turn. Bättre att låta han betta isåfall. Skrämmer ju bort det jag har värde emot. Suck

 

Seat 2: JustLuck-_- ($400.00 in chips)

Seat 3: rikiplatplat ($565.00 in chips)

Seat 7: HCDuncan ($388.00 in chips)

Seat 8: marreliito ($246.60 in chips)

Seat 9: Hero [ King of Diamonds,Ace of Diamonds ] ($713.60 in chips)

ANTES/BLINDS

rikiplatplat posts blind ($2), HCDuncan posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

marreliito calls $4, Hero bets $18, JustLuck-_- calls $18, rikiplatplat calls $16, HCDuncan folds, marreliito calls $14.

 

FLOP [board cards Jack of Hearts,9 of Diamonds,8 of Diamonds ]

rikiplatplat checks, marreliito checks, Hero bets $58, JustLuck-_- calls $58, rikiplatplat folds, marreliito folds.

 

TURN [board cards Jack of Hearts,9 of Diamonds,8 of Diamonds,King of Hearts ]

Hero bets $158, JustLuck-_- bets $316, Hero bets $316, JustLuck-_- calls $8 and is all-in.

 

RIVER [board cards Jack of Hearts,9 of Diamonds,8 of Diamonds,King of Hearts,8 of Clubs ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ King of Diamonds,Ace of Diamonds ]

JustLuck-_- shows [ 8 of Hearts,8 of Spades ]

JustLuck-_- wins $837

 

Annars var det inte mkt att göra. Den där QJ bluffen kanske inte var det hetaste movet dock. Sessionen $650 och dagen $172 över 2k händer. Gått så jävla segt nu mot slutet så får jag ännu en sån där fittdag där man nöter o nöter o tycker man borde sluta +, men så skiter det sig iallafall. Usch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaaaah har en asfin session men sällan varit så tiltad på mig själv som efter den här handen. Vad gööööör jag??? Allt han kan tänkas betala med river callar ju även ett raise turn. 8an är ju jättetrolig och den lägger han ju inte. Kuken vad $ jag missade. Kolla stackarna :( Tror sällan han orkat folda sina ess trots åttorna på bordet. Ringrostig var ordet. Hur dåligt är spelet egentligen mot en unknown FI?

 

Seat 1: Hero ($1,429.50 in chips)

Seat 3: JustLuck-_- ($622.80 in chips)

Seat 6: LunchAtSeven ($564 in chips)

Seat 8: _Lucasso_ ($609.30 in chips)

Seat 9: onskan ($1,340.10 in chips)

Seat 10: ricba640 ($518.50 in chips)

ANTES/BLINDS

JustLuck-_- posts blind ($3), LunchAtSeven posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

_Lucasso_ folds, onskan calls $6, ricba640 folds, Hero bets $27, JustLuck-_- folds, LunchAtSeven folds, onskan calls $21.

 

FLOP [board cards: 8 of Diamonds,8 of Hearts,2 of Spades ]

onskan checks, Hero bets $42, onskan bets $89, Hero calls $47.

 

TURN [board cards: 8 of Diamonds,8 of Hearts,2 of Spades,TD ]

onskan bets $166, Hero calls $166.

 

RIVER [board cards: 8 of Diamonds,8 of Hearts,2 of Spades,TD,Jack of Spades ]

onskan checks, Hero bets $438, onskan calls $438.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 2 of Clubs,2 of Diamonds ]

onskan mucks cards [ Ace of Spades,Ace of Hearts ]

Hero wins $1,446

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska sammanfatta sessionen då. Gick grymt som sagt. Fick en riktigt seg inledning o torskade ett inköp innan jag ens spelat tio händer eller så. Spelade ett bord NL600 och det är också därifrån huvuddelen av vinsterna kommer. ca 1600+ där. Inte särskilt svårt att spela när man träffar set 70% av de pp man spelar.

 

Särskilt nöjd med en hand som gick helt rätt. Nämligen den nedan. Har set nästan jämt här.

 

Seat 1: Hero [ 5 of Spades,7 of Spades ] ($1,045.75 in chips)

Seat 3: JustLuck-_- ($625.35 in chips)

Seat 6: LunchAtSeven ($577.40 in chips)

Seat 8: _Lucasso_ ($535.55 in chips)

Seat 9: onskan ($1,473.10 in chips)

Seat 10: ricba640 ($338.10 in chips)

ANTES/BLINDS

_Lucasso_ posts blind ($3), onskan posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

ricba640 calls $6, Hero calls $6, JustLuck-_- folds, LunchAtSeven bets $25, _Lucasso_ calls $22, onskan folds, ricba640 folds, Hero calls $19.

 

FLOP [board cards 8 of Hearts,King of Spades,6 of Diamonds ]

_Lucasso_ checks, Hero bets $50, LunchAtSeven bets $177, _Lucasso_ folds, Hero bets $970.75 and is all-in, LunchAtSeven folds.

 

SHOWDOWN

Hero wins $1,281.75

 

 

Desto mer besviken på spelet i den här handen. Varför bettar jag inte turn? Hur mycket ska vi slänga på där? Och vad fan kan han ha för hand? Coldcallade han en åtta tro?

 

Seat 1: Hero [ Ace of Spades,9 of Spades ] ($873.75 in chips)

Seat 3: JustLuck-_- ($593.75 in chips)

Seat 6: LunchAtSeven ($732.40 in chips)

Seat 8: _Lucasso_ ($572.55 in chips)

Seat 9: onskan ($600.00 in chips)

Seat 10: ricba640 ($347.10 in chips)

ANTES/BLINDS

JustLuck-_- posts blind ($3), LunchAtSeven posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

_Lucasso_ folds, onskan folds, ricba640 folds, Hero bets $21, JustLuck-_- calls $18, LunchAtSeven calls $15.

 

FLOP [board cards 8 of Diamonds,King of Spades,8 of Spades ]

JustLuck-_- checks, LunchAtSeven bets $40, Hero bets $120, JustLuck-_- calls $120, LunchAtSeven folds.

 

TURN [board cards 8 of Diamonds,King of Spades,8 of Spades,Jack of Spades ]

JustLuck-_- checks, Hero checks.

 

RIVER [board cards 8 of Diamonds,King of Spades,8 of Spades,Jack of Spades,10 of Spades ]

JustLuck-_- checks, Hero bets $255, JustLuck-_- folds.

 

SHOWDOWN

Hero wins $595

 

 

FI är regular men rätt kass. Typ 25/12 eller så. Vad tycker ni om spelet? Blir ett pottbet att calla för honom turn. Kan jag lura honom att jag har ett drag? Damen lär ju skrämma honom iofs. Kanske bättre att vänta till river o valuebetta när förhoppningsvis färgen inte lagt sig?

 

Seat 1: hans777 ($691.40 in chips)

Seat 2: dfish123 ($373.75 in chips)

Seat 3: Hero [ 7 of Hearts,7 of Diamonds ] ($394.00 in chips)

Seat 4: LanaLuthor ($404.60 in chips)

Seat 9: monze1 ($502.20 in chips)

ANTES/BLINDS

LanaLuthor posts blind ($2), monze1 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

hans777 folds, dfish123 bets $14, Hero calls $14, LanaLuthor calls $12, monze1 folds.

 

FLOP [board cards 5 of Spades,7 of Clubs,Ace of Spades ]

LanaLuthor checks, dfish123 bets $30, Hero bets $100, LanaLuthor folds, dfish123 calls $70.

 

TURN [board cards 5 of Spades,7 of Clubs,Ace of Spades,Queen of Clubs ]

dfish123 checks, Hero bets $280 and is all in

 

 

$2681 och rätt nöjd må jag säga ;) Sjuk medrigg dock som sagt. Mer sånt här. 700 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75s-handen är okej att pusha lite då och då med tanke på vilken dålig raise han gör. Han reppar en otroligt smal hd och vet att båda du och den andra fi kommer vara tvungen att släppa det mesta. Skulle han vara så dålig att han gör den raisen med en naken K kommer han vara tvungen att folda. Därför gillar jag din push. Pushen blir ännu bättre med tanke på att han kommer tilta ihjäl sig varje gång han faktiskt har ett set där och du köper ut =).

 

Färghanden ska du såklart beta turn. 77-handen gillar jag turnpushen, känns som att han har ett starkt A. Turnpush där ser sjukt dragigt ut och han lär syna med any ace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Tack för kommentarerna :D Är med dig på allt du säger.

 

När kommer du hit och grindar då? =)

 

Ja det får vi fan styra upp. Bra för motivationen med lite sam-grind skulle jag tro!

 

Vote for Subject change!

 

Det är på gång ;) Inte orkat bara.

 

 

Nyss pratat lite med flickan jag gått och kärat ner mig i och livet är allmänt bra. Happy times!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant diskussion i DrDs dagbok angående skottning. Jag spelar som ni kanske har en aning om galet överrullad (över 150 inköp för min nivå NL400) och har aldrig i hela mitt liv skottat. Sen är det där med rulle ett lite konstigt begrepp. Jag gillar att se alla pengar på börsen och de på internet som min rulle helt enkelt. Detta är i princip alla pengar jag sitter på. Nu är ju dock min mentala rulle långt mycket mindre än så. Jag har hittils aldrig cashat in pengar på internet, och planerar inte att göra det heller. Ändå känns det skönt att räkna in alla dessa pengar till rullen, just för den mentala biten.

 

Men som sagt, hur mycket jag skulle "orka förlora" är så väldigt mycket mindre än den rullen jag faktiskt sitter på. Lägre än NL400 kommer jag aldrig gå. Det börjar nästan kännas som en dagisnivå. Jag har ju varit uppe på NL600 en del men inte fått medriggen. Jag är ganska säker på att jag kan hävda mig även på NL1k, men psykiskt har jag en bra bit kvar till att kunna spela om de summorna och fortfarande må bra.

 

Vet inte riktigt hur jag ska ta mig vidare. Fokusera mer och mer på NL600 är ju helt klart värt, men det är o andra sidan ganska stor skillnad på fisktillgången på NL400 och NL600. Iaf på ongame, där NL400 verkligen har mycket fler bord än NL600.

 

Nåja. Lite tankar angående det här med rulle och så. Blev flummigt. Tycker det är intressant hur som, och ibland önskar jag verkligen att man var lite mer gambler. ALDRIG spelat mer än en nivå över min vanliga, och det har nästan jämt handlat om normala nivåövergångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow ultrariggad start på dagen. Första handen jag spelade :D Men what can you do...

 

Seat 2: _Papeccino ($535.35 in chips)

Seat 3: Hero ($400 in chips)

Seat 6: yippie kiyay ($440.40 in chips)

Seat 10: henrik79 ($403.10 in chips)

ANTES/BLINDS

_Papeccino posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

yippie kiyay bets $12, henrik79 folds, _Papeccino calls $10, Hero calls $8.

 

FLOP [board cards: 2 of Diamonds,2 of Hearts,7 of Diamonds ]

_Papeccino checks, Hero bets $25, yippie kiyay folds, _Papeccino calls $25.

 

TURN [board cards: 2 of Diamonds,2 of Hearts,7 of Diamonds,7 of Hearts ]

_Papeccino checks, Hero bets $60, _Papeccino bets $155, Hero calls $95.

 

RIVER [board cards: 2 of Diamonds,2 of Hearts,7 of Diamonds,7 of Hearts,5 of Spades ]

_Papeccino bets $250, Hero calls $208 and is all-in.

 

SHOWDOWN

_Papeccino shows [ 2 of Spades,2 of Clubs ]

Hero mucks cards [ 8 of Clubs,7 of Clubs ]

_Papeccino wins $42, _Papeccino wins $810

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sessionen slutade $186. Var på väg att bli bra mkt bättre men det vände mot slutet. Mäkta irriterad över en hand. Fattar inte vad jag höll på med. Så sjukt tiltad av att jag spelar händer såhär hjärndött.

 

FI och jag har ofta duster mot varandra. Han är något av en dålig regular som spelar annorlunda och konstigt. Floppen ska jag ju raisa mer. Blixtminiraisar istället som en fisk. Turn är väl en ok check men då MÅSTE jag ju raisa river. Fick kalla fötter och trodde han bluffade och inte skulle calla mig med en sämre hand. Men se på fan, han miniraisade KK pre. Hade kunnat mjölka så sjuuuukt mkt mer ur den här handen, men istället spelar man som ett mongo. Bleh

 

Seat 2: Hero [ Queen of Clubs,10 of Clubs ] ($506.50 in chips)

Seat 5: Strong Bluff ($288.70 in chips)

Seat 8: cayenne1979 ($611.50 in chips)

Seat 10: easyway777 ($339.20 in chips)

ANTES/BLINDS

easyway777 posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Strong Bluff folds, cayenne1979 folds, easyway777 bets $6, Hero calls $4.

 

FLOP [board cards 5 of Diamonds,10 of Spades,10 of Diamonds ]

easyway777 bets $15, Hero bets $30, easyway777 calls $15.

 

TURN [board cards 5 of Diamonds,10 of Spades,10 of Diamonds,6 of Clubs ]

easyway777 checks, Hero checks.

 

RIVER [board cards 5 of Diamonds,10 of Spades,10 of Diamonds,6 of Clubs,8 of Spades ]

easyway777 bets $75, Hero calls $75.

 

SHOWDOWN

easyway777 shows [ King of Hearts,King of Clubs ]

Hero shows [ Queen of Clubs,10 of Clubs ]

Hero wins $224

 

 

Nu blir det träning. Kanske spelar mer ikväll. Har lite plugg.

 

Halvsegt att jag fått reda på att min tv inte kommer i lager förrän 26/9. Över tre veckor. Sucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang rulle-resonemanget. Är i samma situation. Är man riskavert av naturen, eller riskneutral iaf, så är det nog lätt att man fastnar. Tror man måste tvinga sig att gå upp. Måste få bort spärrarna.

 

sen har jag blivit förvånad över hur mycket fisk det finns högre upp. Med bra table selection så är Ipokers NL600 och NL1000 bättre än NL400, som verkar vara någon slags jätte-grind-nivå.

 

Så ta en sup och våga dig upp :-) Sky is the limit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen har jag blivit förvånad över hur mycket fisk det finns högre upp. Med bra table selection så är Ipokers NL600 och NL1000 bättre än NL400, som verkar vara någon slags jätte-grind-nivå.

 

Det tvivlar jag inte alls på. NL400 på ipoker har jag flytt för längesen. Sjukt äckliga bord. Men som sagt. Antar att det bara är att bita sig i läppen och stå ut med högre swings :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tvivlar jag inte alls på. NL400 på ipoker har jag flytt för längesen. Sjukt äckliga bord. Men som sagt. Antar att det bara är att bita sig i läppen och stå ut med högre swings :P

 

Akta dig för sista-dagarna-på-månaden-skottet bara, kan bara gå på ett sätt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Akta dig för sista-dagarna-på-månaden-skottet bara, kan bara gå på ett sätt =)

 

Haha ja, du vet ju hur det kan gå ;)

 

 

Blir inget mer spel idag. Ska se lite Entourage och så sen istället. Har ju trots allt klämt in en 700 händer så behöver inte ha dåligt samvete. Imorgon lär det bli desto mer spel. Ingen träning på schemat och tidigt plugg. Dagen då ca $200

 

Tjao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl just grejen att du INTE sa någon nivå det handlade om
Sant. Lite onödigt ha så mkt på lägre nivåer.

 

Du satt ju med 130 inköp där förut.
Ok. Har iofs inte hela rullen på nätet som jag spelar med, utan har en del på banken, aktier och lite på svenska spel. Räknar ändå med det i rullen för jag inte tänker spendera å köpa grejer för de pengarna. Annars så spelar jag NL200 nu.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har satt upp någon form av mål. Ska spela mer och mer NL600 när det finns fina bord. Börja med att kolla upp hur det ser ut på UB också och börja kombinera spel.

 

När jag når $40k nätrulle sätter jag en $10k buffert för spel på Nl1k. Detta är alltså tänkt att bli mitt försök att etablera mig på denna nivå. Skulle jag inte lyckas är det heller inte hela världen, även om det självklart skulle vara segt. Har jag en bra månad lär jag vara uppe och känna på NL1k redan nästa månad. Ca $11k kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...