Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

Gillar inte flophöjningen direkt, tycker den är alldeles för liten. Gillar däremot turnchecken, känns inte som man får bort folk speciellt ofta om de synat flopraise.

River synar jag.

 

Okey. Har blivit ett litet fan av dessa små raises flopp. Fel läge att ta den dock. Håller med. Större raise ska det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

River synar vi.

 

Då behöver jag inte vara ledsen över att han slängde upp AA i fejjan på mig :)

 

Vet inte riktigt hur jag ska se på dagen. Innerst inne vet jag att det inte var mkt att göra. Det var bara inte menat att jag skulle göra något annat än tokbacka idag. O andra sidan är jag förbannad på mig själv eftersom jag inte ens var motiverad till spel.

 

Spelar inget mer idag iallafall. Känns inte som att det kan få ett lyckligt slut. Ska ta en promenad, snacka lite med flickan, och koppla av istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då behöver jag inte vara ledsen över att han slängde upp AA i fejjan på mig :)

 

Vet inte riktigt hur jag ska se på dagen. Innerst inne vet jag att det inte var mkt att göra. Det var bara inte menat att jag skulle göra något annat än tokbacka idag. O andra sidan är jag förbannad på mig själv eftersom jag inte ens var motiverad till spel.

 

Spelar inget mer idag iallafall. Känns inte som att det kan få ett lyckligt slut. Ska ta en promenad, snacka lite med flickan, och koppla av istället.

 

Oj! "Bara" att bita i det sura... :S

 

Ligger i.m.h.o. mycket i att endast spela då man känner för det och är "redo" och inte bara spela för spelandets skull och att man losar $$$ då man inte spelar.

 

Se en CD-film istället vetja :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj! "Bara" att bita i det sura... :S

 

Ligger i.m.h.o. mycket i att endast spela då man känner för det och är "redo" och inte bara spela för spelandets skull och att man losar $$$ då man inte spelar.

 

Se en CD-film istället vetja :)

 

Jepp delar den uppfattningen helt. Problemet på senare tid har varit att jag aldrig varit särskilt sugen på att spela över huvud taget. Lite orolig över detta, men skyller det än så länge på den senaste tidens sjukdom o.s.v

 

Får se hur det artar sig några veckor framöver. Blir det inte ändring kommer jag vara orolig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lugnt, du tar igen det någon gång i framtiden! Får man fråga vad du har i din portfölj? eller är det oetiskt? Har just börjat bli lite smått insatt i börsen.

 

Nej för fan min portfölj är så öppen den kan bli.

 

Sorterat som störtst innehav överst:

 

Industrivärlden C

H&M B

Ratos B, Lundin Petroleum, Investor B, Betsson

Meda A, NCC B, Nibe industrier B

Björn Borg

 

Har även ca 13500 kr i East Capital Östeuropafonden som var det första jag köpte.

 

Totalt investerat runt 150k kr, och totalt ligger jag back.

 

För övrigt är Industrivärlden, Nibe och Lundin de som gått sämst för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackar vi 40" FULL HD eller? :-D

 

Nej för fan :)

 

46" "Ful" HD är det som gäller. Finns ingen anledning att haka på FULL HD hypen och köpa tv till överpris som ändå ger sämre bild, när man ändå inte ser någon skillnad om man inte sitter 1½ meter från tvn typ.

 

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=153551&st=0

 

Läser man tråden förstår man... Varit på gång länge nu men nu när Betssonbonusen i princip är klar så slår jag till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej för fan :)

 

46" "Ful" HD är det som gäller. Finns ingen anledning att haka på FULL HD hypen och köpa tv till överpris som ändå ger sämre bild, när man ändå inte ser någon skillnad om man inte sitter 1½ meter från tvn typ.

 

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=153551&st=0

 

Läser man tråden förstår man... Varit på gång länge nu men nu när Betssonbonusen i princip är klar så slår jag till :)

 

 

Då behöver du väl inte ha HD överhuvudtaget? ;)

 

En klar fördel med full HD är att du får så mycket högre upplösning om du kopplar in datorn. För att t ex spela poker... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då behöver du väl inte ha HD överhuvudtaget? ;)

 

En klar fördel med full HD är att du får så mycket högre upplösning om du kopplar in datorn. För att t ex spela poker... :)

 

Det går ju inte att jämföra vanlig tv med HD. Steget är ju enormt, så visst behöver man det.

 

Och som sagt, det enda vettiga med Full HD är när det kopplas till dator, men poker spelar jag ändå på mina 2 20" så det kommer inte vara en del av användningsområdet.

 

Spelat 800 händer. Ligger 1250+ för tillfället trots att jag gjort några tveksamma spel mot slutet o börjat få lite motflyt. Var 1500+ efter bara 250 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var sessionen avklarad. PT hade visst räknat fel på 250$. Tyvärr åt fel håll :-( Slutar $1276 upp. Nästan lite besviken på resultatet. Rushade som sagt jävligt fint i början och satte några riktigt fina fällor, men sen började jag spela några händer riktigt illa och bli utdragen i flera mindre potter på typ $2-300

 

Skönt att plussa efter gårdagen dock :) Kändes som jag hade bra agression och bra koll på regularsen också.

 

Dagens donation

 

Seat 2: sinclair__ ($483.35 in chips)

Seat 3: Blacky00. ($345.00 in chips)

Seat 4: Hero [ Ace of Diamonds,King of Hearts ] ($457.30 in chips)

Seat 5: LanaLuthor ($429.30 in chips)

Seat 8: DaYellow ($398.50 in chips)

ANTES/BLINDS

Blacky00. posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

LanaLuthor folds, DaYellow folds, sinclair__ bets $15, Blacky00. folds, Hero bets $46, sinclair__ calls $35.

 

FLOP [board cards 6 of Diamonds,2 of Spades,9 of Spades ]

Hero bets $75, sinclair__ calls $75.

 

TURN [board cards 6 of Diamonds,2 of Spades,9 of Spades,King of Diamonds ]

Hero checks, sinclair__ checks.

 

RIVER [board cards 6 of Diamonds,2 of Spades,9 of Spades,King of Diamonds,8 of Hearts ]

Hero bets $178, sinclair__ bets $356, Hero calls $154.30 and is all-in.

 

SHOWDOWN

sinclair__ shows [ 10 of Diamonds,9 of Clubs ]

Hero shows [ Ace of Diamonds,King of Hearts ]

sinclair__ wins $23.70, Hero wins $913.60

 

 

 

Dagens klonk. Han hade T9o. Hade ju dock gott om färgouts hela vägen.

 

Seat 2: ScottyMann69 ($21.30 in chips)

Seat 7: pistol119 ($428.10 in chips)

Seat 8: Hero [ Ace of Clubs,Ace of Spades ] ($782.40 in chips)

Seat 9: DaYellow ($505.30 in chips)

Seat 10: _Camelux3000 ($443.50 in chips)

ANTES/BLINDS

pistol119 posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

DaYellow folds, _Camelux3000 folds, ScottyMann69 folds, pistol119 bets $15, Hero calls $13.

 

FLOP [board cards 7 of Spades,8 of Spades,6 of Spades ]

pistol119 bets $15, Hero bets $48, pistol119 bets $150, Hero calls $117.

 

TURN [board cards 7 of Spades,8 of Spades,6 of Spades,6 of Clubs ]

pistol119 bets $100, Hero bets $300, pistol119 calls $146.10 and is all-in.

 

RIVER [board cards 7 of Spades,8 of Spades,6 of Spades,6 of Clubs,Ace of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Ace of Clubs,Ace of Spades ]

NinjaChippie wins $907.10

 

 

Och här min ingen-tanke-alls-nu-raisar-vi bluff. Var tiltad sen jag missat en annan okej bluff och så firar man det med att ge bort ännu mer pengar. Smart.

 

Seat 5: Hero [ 10 of Clubs,8 of Clubs ] ($405.00 in chips)

Seat 8: CHRIS_HARVEY ($252.00 in chips)

Seat 9: snotto56 ($561.60 in chips)

Seat 10: ding1111 ($692.70 in chips)

ANTES/BLINDS

CHRIS_HARVEY posts blind ($2), snotto56 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

ding1111 folds, Hero bets $12, CHRIS_HARVEY calls $10, snotto56 folds.

 

FLOP [board cards 2 of Spades,9 of Diamonds,5 of Hearts ]

CHRIS_HARVEY checks, Hero bets $18, CHRIS_HARVEY calls $18.

 

TURN [board cards 2 of Spades,9 of Diamonds,5 of Hearts,9 of Hearts ]

CHRIS_HARVEY checks, Hero checks.

 

RIVER [board cards 2 of Spades,9 of Diamonds,5 of Hearts,9 of Hearts,3 of Spades ]

CHRIS_HARVEY bets $25, Hero bets $98, CHRIS_HARVEY bets $197 and is all-in, Hero folds.

 

SHOWDOWN

CHRIS_HARVEY wins $382

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej för fan min portfölj är så öppen den kan bli.

 

Sorterat som störtst innehav överst:

 

Industrivärlden C

H&M B

Ratos B, Lundin Petroleum, Investor B, Betsson

Meda A, NCC B, Nibe industrier B

Björn Borg

 

Har även ca 13500 kr i East Capital Östeuropafonden som var det första jag köpte.

 

Totalt investerat runt 150k kr, och totalt ligger jag back.

 

För övrigt är Industrivärlden, Nibe och Lundin de som gått sämst för mig.

 

Ah, okej. Hur länge sen var det du investerade? Är nästan lite sugen på H&M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, okej. Hur länge sen var det du investerade? Är nästan lite sugen på H&M

 

H&M är en bra investering. Stabil aktie och många ser den som billig nu under 400kr.

 

Började någon gång runt April i år. Dubblat innehavet sen dess för ca en månad sen.

 

 

 

För övrigt beställt tvn nu så då var man 17369 kr fattigare ;) -4000 för min gamla tv. Betssonbonusen motsvarar ca 10 000, och detta innebär alltså att jag lägger 3000 själv. Känns bra. Tack Betsson för tvn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H&M är en bra investering. Stabil aktie och många ser den som billig nu under 400kr.

 

Började någon gång runt April i år. Dubblat innehavet sen dess för ca en månad sen.

 

 

 

För övrigt beställt tvn nu så då var man 17369 kr fattigare ;) -4000 för min gamla tv. Betssonbonusen motsvarar ca 10 000, och detta innebär alltså att jag lägger 3000 själv. Känns bra. Tack Betsson för tvn :)

Ser ut som att H&M aktien har gått ner under sommaren?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inget mer idag. Har en lite good-feeling jag inte orkar förstöra. Seg i huvudet också så lika bra att stå över. Ska till doktorn klockan 09 imorgon och kolla om jag har mykoplasma eller något. Varit så galet mkt sjuk på sistonde, och det jag har nu verkar ju aldrig ge sig.

 

Såhär ser månaden ut. Ca 3800 upp.

 

1/8$647

2/8$1949

3/8$2147

4/8$1102

5/8$3039

6/8$1043

8/8$132

9/8$260

10/8$1495

11/8$1154

12/8$915

13/8$52

23/8$2042

24/8$510

25/8$365

28/8$2044

29/8$1276

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att det där var den sista sessionen den här månaden. Grindade klart bonusen. Hade 750 poäng kvar när dagen startade. Det tog mig 1400 händer att spela klart. Tyckte det var lite segt mot slutet. Det kom då även in en lirare vid namn WhiteOwnage jag hade ganska stora problem med (29/25/3). Blev reraisad hela tiden, och när jag försökte ett move blev jag alltid bustad. Torskade rätt mkt till honom. Precis när jag skulle stänga ner torskade jag också AA vs färgdrag för $700 så det gjorde resultatet lite tråkigare.

 

Tog väldigt lång tid innan det hände något alls under den här sessionen. Pendlade mellan lite back o lite + hela första 1k händerna typ. Sen fick jag en 900 pott med AA vs KK och då tog actionen fart lite iaf. Hade annars rätt dålig flyt och tajming. Får väl vara hyffsat nöjd med mitt + på $472.

 

Ska summera Augusti. Blir troligtvis inte mer spel. Möjligt att jag tar en till session senare.

 

 

Tot spelat 24500 händer med ett genomsnitt på statsen 21/17/3.4. Detta då blandat 5manna och 6manna. Övervägande mest 5manna dock. 4k händer är NL6 som slutat ca 2k back. NL400 har ju dock gått bättre. Redigt nöjd med mitt plus den här månaden efter den starten jag hade. Låg ju 6k back ett tag där. Spelat ganska lite också så! Nu åker jag till gbg över helgen och laddar om batterierna och återkommer nästa månad med att spela NL600 igen. Dags att rusha!

 

Augusti $3592

 

Inkl RB+bonus lär det hamna på ca $6700

 

Irl har jag backat SEK 33800. Nice!!! Rekord med råge det. Hälften är iofs tvn. Småsick ändå :) Egentligen ska siffran vara större eftersom jag behöver lite cash till gbg men jag orkar verkligen inte skriva in det i denna månadens utgifter. Mår dåligt. Totalt bränt SEK 110 000 i år, och jag bor hemma. Snittat 14 lök i månaden alltså, utan en räkning förutom mobiltelefon. På detta kommer att jag även bränt 6k studiebidrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar en session till och det började ju bra. Jävla anus. Måste betta större turn.

 

Seat 1: Martino233 ($354.90 in chips)

Seat 2: MissTurdBall ($346 in chips)

Seat 7: slick3n ($1,070.80 in chips)

Seat 8: iols9 ($483.80 in chips)

Seat 9: Hero ($400 in chips)

ANTES/BLINDS

iols9 posts blind ($2),Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Martino233 folds, MissTurdBall folds, slick3n bets $8, iols9 folds, Hero bets $26, slick3n calls $22.

 

FLOP [board cards 7 of Clubs,4 of Spades,8 of Clubs ]

Hero bets $44, slick3n calls $44.

 

TURN [board cards 7 of Clubs,4 of Spades,8 of Clubs,10 of Hearts ]

Hero bets $115, slick3n calls $115.

 

RIVER [board cards 7 of Clubs,4 of Spades,8 of Clubs,10 of Hearts,4 of Hearts ]

Hero checks, slick3n checks.

 

SHOWDOWN

Hero shows [ Queen of Diamonds,Jack of Diamonds ]

slick3n shows [ 5 of Clubs,Ace of Clubs ]

slick3n wins $377.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nötspel av FI? :) hade blivit såååå glad om han fått en 8a!

 

Seat 1: i got what ($398 in chips)

Seat 2: MissTurdBall ($252.70 in chips)

Seat 3: Hero ($400 in chips)

Seat 4: HCDuncan ($396 in chips)

Seat 9: PedrinhoFD ($1,144.70 in chips)

ANTES/BLINDS

HCDuncan posts blind ($2), PedrinhoFD posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

i got what folds, MissTurdBall folds, Hero bets $12, HCDuncan folds, PedrinhoFD calls $8.

 

FLOP [board cards 7 of Spades,6 of Hearts,5 of Clubs ]

PedrinhoFD checks, Hero bets $19, PedrinhoFD bets $38, Hero bets $100, PedrinhoFD bets $1,094.70 and is all-in, Her ocalls $269 and is all-in.

 

TURN [board cards 7 of Spades,6 of Hearts,5 of Clubs,Queen of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards 7 of Spades,6 of Hearts,5 of Clubs,Queen of Clubs,5 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

PedrinhoFD shows [ 9 of Diamonds,10 of Hearts ]

Hero shows [ 7 of Clubs,7 of Diamonds ]

PedrinhoFD wins $744.70, Hero wins $799

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på turn här. FI 24/10/5. Känns ju som han har stege typ. Bettar vi ändå? Omöjligt att inte fortsätta nu när vi träffat kungen också? Vi har AdKd

 

Seat 2: JustLuck-_- ($400 in chips)

Seat 3: rikiplatplat ($565 in chips)

Seat 7: HCDuncan ($388 in chips)

Seat 8: marreliito ($246.60 in chips)

Seat 9: Hero ($713.60 in chips)

ANTES/BLINDS

rikiplatplat posts blind ($2), HCDuncan posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

marreliito calls $4, Hero bets $18, JustLuck-_- calls $18, rikiplatplat calls $16, HCDuncan folds, marreliito calls $14.

 

FLOP [board cards Jack of Hearts,9 of Diamonds,8 of Diamonds ]

rikiplatplat checks, marreliito checks, Hero bets $58, JustLuck-_- calls $58, rikiplatplat folds, marreliito folds.

 

TURN [board cards Jack of Hearts,9 of Diamonds,8 of Diamonds,King of Hearts ]

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på turn här. FI 24/10/5. Känns ju som han har stege typ. Bettar vi ändå? Omöjligt att komma ifrån när vi träffar kungen?

 

Seat 2: JustLuck-_- ($400 in chips)

Seat 3: rikiplatplat ($565 in chips)

Seat 7: HCDuncan ($388 in chips)

Seat 8: marreliito ($246.60 in chips)

Seat 9: Hero ($713.60 in chips)

ANTES/BLINDS

rikiplatplat posts blind ($2), HCDuncan posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

marreliito calls $4, Hero bets $18, JustLuck-_- calls $18, rikiplatplat calls $16, HCDuncan folds, marreliito calls $14.

 

FLOP [board cards Jack of Hearts,9 of Diamonds,8 of Diamonds ]

rikiplatplat checks, marreliito checks, Hero bets $58, JustLuck-_- calls $58, rikiplatplat folds, marreliito folds.

 

TURN [board cards Jack of Hearts,9 of Diamonds,8 of Diamonds,King of Hearts ]

NinjaChippie ?

 

Vad har du?

KK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...