Gå till innehåll

Grebbestad raidat av snuten


gdaily

Recommended Posts

Ja, definitivt, det är på gång.

 

Som några skrivit tidigare, klart dom vet vad dom gett sig in på, och riskerna.

 

Men jag hoppas att ni som har möjlighet efterskänker er buy-in i turneringen.

 

Som sagt, detta är tråkigt och beklagligt för alla deltagare och inblandade, men en katastrof för Grebban.

 

Jag kan tänka mig att efterskänka inköpet OM jag vet att det går till rättegångskostnader o dyl och inte hamnar i 24h´s egen ficka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det finns inte mycket som är roligt i den här historian men det är ändå ganska tänkvärt att ca 550 kvarvarande i turneringen sitter i godan ro och spelar turneringen...

 

 

Inte för att det egentligen spelar någon som helst roll men jag är nyfiken på hur många som verkligen var kvar i turneringen? Fick nämligen för mig att det var neråt 430-400 av 681(?) startande, någon som vet mer säkert?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om polisen har möjlighet att förhindra att ett brott begås så ska dom väll åxå förhindra det, vilket dom inte gjorde.

 

Vid andra arrangemang som grebban anordnat, samt andra större turneringar i Sverige, så har lotteriinspektionen i förväg skickat brev och/eller ringt och meddelat att dom har koll på vad som kommer hända, och varnat för konsekvenser. Så skedde dock inte före årets Grebbestad.

 

Detta ser jag som ett "bevis" på att dom verkligen är ute efter att få till en rättegång och då eventuellt hårda domar.

 

För övrigt får ni hålla på er frågor, då båda arrangörerna definitivt inte har tillgång till internet förrän tidigast imorgon.

 

Visst fanns det risk för tillslag, det bör alla ha vetat om. Det finns dock även saker som talade mot ett tillslag.

 

Gällande Halmstaddomen som vissa pratar om, den har i princip ingenting med detta fall att göra, det är totalt olika förutsättningar.

 

Kalla mig polisälskare om ni så vill, men polisen som förhörde mig, samt flera andra, skämdes för att vara där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det en förutsättning!

 

Jag tvivlar dock inte en sekund på att 24h tar sitt ansvar till fullo.

Peder, menar du allvar när du påstår att du tror att 24h tar sitt ansvar till fullo?

Jag hoppas du antingen skojar med mig eller att du skrev fel ! För vi har alla läst hur 24h uttalade sig och tog avstånd från allt som har med spelarna och turneringen att göra ! Om jag får tillbaka mina pengar av 24h kan ja tänka mig sätta in dem på ett nytt konto för o hjälpa Grebban, men att 24 h ska få en ända krona av mig är uteslutet ! Jag uppmanar ALLA att bojkotta detta sviniga företag och omedelbart ta ut sina pengar från deras konton och aldrig mer spela på sidan !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peder, menar du allvar när du påstår att du tror att 24h tar sitt ansvar till fullo?

Jag hoppas du antingen skojar med mig eller att du skrev fel ! För vi har alla läst hur 24h uttalade sig och tog avstånd från allt som har med spelarna och turneringen att göra ! Om jag får tillbaka mina pengar av 24h kan ja tänka mig sätta in dem på ett nytt konto för o hjälpa Grebban, men att 24 h ska få en ända krona av mig är uteslutet ! Jag uppmanar ALLA att bojkotta detta sviniga företag och omedelbart ta ut sina pengar från deras konton och aldrig mer spela på sidan !!

 

Det uttalandet kom troligen enbart av juridiska orsaker, och det har jag full förståelse för.

 

För övrigt är jag inte ute efter att skydda ngn site, tar ngn site, oavsett vilken, inte sitt ansvar i en fråga, är jag den första att tycka det är helt fel, i det ingår definitivt att hålla på buy-in för en inställd/avbruten turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det uttalandet kom troligen enbart av juridiska orsaker, och det har jag full förståelse för.

 

För övrigt är jag inte ute efter att skydda ngn site, tar ngn site, oavsett vilken, inte sitt ansvar i en fråga, är jag den första att tycka det är helt fel, i det ingår definitivt att hålla på buy-in för en inställd/avbruten turnering.

 

Jag tror att uttalandet var förberett "just in case". Nu väntar vi på en kommentar från VD Per Hildebrand angående det som har hänt och hur 24h ställer sig till det och deras sponsring av eventet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det uttalandet kom troligen enbart av juridiska orsaker, och det har jag full förståelse för.

 

För övrigt är jag inte ute efter att skydda ngn site, tar ngn site, oavsett vilken, inte sitt ansvar i en fråga, är jag den första att tycka det är helt fel, i det ingår definitivt att hålla på buy-in för en inställd/avbruten turnering.

 

Hur tänker du då?

 

Hur tar ett företag fullt ansvar och fullt avstånd på samma gång, även om det enbart handlar om juridiska orsaker?

 

-------------

 

Utan att veta alla turer så är jag tämligen säker på att även VD eller medarbetare för 24 blir medåtalad i denna härva.

 

De lär väl även bli dömda. Det säger all rationell logik. Jag tror det blir omöjligt att mörka även om 24 använts som "bulvan". Det sammarbeta som hafts kan väl knappast vara lagligt?

 

Det här lär väl bli ett mycket viktigt mål eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker du då?

 

Hur tar ett företag fullt ansvar och fullt avstånd på samma gång, även om det enbart handlar om juridiska orsaker?

 

-------------

 

Utan att veta alla turer så är jag tämligen säker på att även VD eller medarbetare för 24 blir medåtalad i denna härva.

 

De lär väl även bli dömda. Det säger all rationell logik. Jag tror det blir omöjligt att mörka även om 24 använts som "bulvan".

 

Det här lär väl bli ett mycket viktigt mål eller?

 

Vad som sägs av en presstaleskvinna några timmar efter en händelse, behöver inte betyda något för hur saker kommer fungera i praktiken.

 

Som Cold sa, troligen förutbestämt "just in case". Bara håll er lugna några dagar, så kommer det klarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort Citat:

Ursprungligen postat av Peder Månsson

Vad som sägs av en presstaleskvinna några timmar efter en händelse, behöver inte betyda något för hur saker kommer fungera i praktiken.

 

Varför har de då alls en presstaleskvinna?

 

Brilliant fråga :-D

Peder verkligen mosar/sågar en yrkesgrupp lägre än tårna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har de då alls en presstaleskvinna?

 

 

Är standard i alla börsbolag. Presstalesmannen ska uttala sig först. Blir det "fel" så kan sedan VD gå ut och "ändra". Om vd går ut direkt så finsnn det ingen möjlighet att ändra på uppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, lite tydligare då.

 

Peder: PR-personens uttalande har ingen betydelse för om ett företag tar ansvar för något eller ej.

 

Hjort: Det har det visst. Det visar att de garderar sig och reserverar möjligheten att inte ta något ansvar alls. Vilket är en enorm skillnad gentemot att direkt gå ut och ta ansvar.

 

Kort sagt: PR-uttalanden betyder någonting. I det här fallet att 24h än så länge inte har tillräckligt på fötterna för att anse sig kunna ta ansvar, och även att de kanske väljer att inte ta något som helst ansvar.

 

"Behöver inte betyda någonting" är en av mina pet peeves eftersom det är ett sätt att slingra sig ifrån att uppkomna faktiskt skiftat sannolikheter på ett betydelsefullt sätt. Raise på river behöver inte betyda nötterna, men det är fortfarande indikativt för något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, lite tydligare då.

 

Peder: PR-personens uttalande har ingen betydelse för om ett företag tar ansvar för något eller ej.

 

Hjort: Det har det visst. Det visar att de garderar sig och reserverar möjligheten att inte ta något ansvar alls. Vilket är en enorm skillnad gentemot att direkt gå ut och ta ansvar.

 

Kort sagt: PR-uttalanden betyder någonting. I det här fallet att 24h än så länge inte har tillräckligt på fötterna för att anse sig kunna ta ansvar, och även att de kanske väljer att inte ta något som helst ansvar.

 

"Behöver inte betyda någonting" är en av mina pet peeves eftersom det är ett sätt att slingra sig ifrån att uppkomna faktiskt skiftat sannolikheter på ett betydelsefullt sätt. Raise på river behöver inte betyda nötterna, men det är fortfarande indikativt för något.

 

Ok, jag uttryckte mig aningens dåligt, får anställa dig som presstalesman Hjort:-P.

 

Ja, presstalesmän har jag inte mycket för generellt, det är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har de då alls en presstaleskvinna?

 

Det är exakt som gdaily säger. Att ett företag har en presstalesman är av kommunikationsstrategiska orsaker. Det är lättare för ett företag att vid behov "korrigera", "förtydliga" eller "rätta" ett uttalande från en lägre tjänsteman än ett uttalande från VD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga, om det nu är som tidningarna säger att det var 700 pers där utanför när polisen kom. Och en spelare fick ett sms 5 min innan polisen kom, hur fasiken hinner man göra en chipcount på så många spelare under 5 min och sen ska samtliga spelare vara utanför lokalen på 5 min.

Nånstans är informationen fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga, om det nu är som tidningarna säger att det var 700 pers där utanför när polisen kom. Och en spelare fick ett sms 5 min innan polisen kom, hur fasiken hinner man göra en chipcount på så många spelare under 5 min och sen ska samtliga spelare vara utanför lokalen på 5 min.

Nånstans är informationen fel?

 

Jag var inte där och vet inte hur det gick till, men den eventuella chipcount som gjordes var väl knappast av den mer rigorösa och noggranna sorten. Snarare fick väl spelarna själva på ett ungefär räkna ihop vad de hade och sedan lämna lokalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga, om det nu är som tidningarna säger att det var 700 pers där utanför när polisen kom. Och en spelare fick ett sms 5 min innan polisen kom, hur fasiken hinner man göra en chipcount på så många spelare under 5 min och sen ska samtliga spelare vara utanför lokalen på 5 min.

Nånstans är informationen fel?

 

Chipcount är inte gjord efter sista handen. Närmsta, uppdaterade chipcount gjordes vid pausen cirka 30 minuter tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvarningen kom 10 minuter tidigare och alla var inte utanför lokalen när polisen kom, men ingen satt vid något spelbord. Chipcounts finns sen pausen. Jag hörde deltagarsiffran 687 och vet inte om den avser betalande eller närvarande. Vi hade en gratisstack vid vårat bord minns jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag är oerhört förvånad över mycket i den här historien. Det första jag tänkte när jag såg att turneringen skulle hållas var "Wow. Vad kul.. men är det där verkligen lagligt?.. jaja - eftersom den inte på något vis hålls hemlig så har dom väl fått tillstånd"...

Jag kan inte förstå hur arrangörer och såpass kända pokerprofiler som Glimne m fl kan vara så naiva att dom inte förstod att turneringen skulle avbrytas eller vålla stor juridisk uppståndelse.... eller är hela spektaklet bara en enda stor manifestation/protest från poker-Sverige om att lagen borde ändras?

Jag svajar mellan att tycka 24hPoker och Grebban är extremt korkade och att tycka dom är hjältar som går i frontlinjen i striden mot lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...