Gå till innehåll

Grebbestad raidat av snuten


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

varför bry sig om att folk spelar poker, de pengarna och tid som snutarna la ner för att stoppa turneringen i grebbestad kan de väl lägga ner på bättre saker, te.x våldtäktsmän och pedofiler. polisens tillgångar skärs det ner på hela tiden, altså de får mindre pengar att andvända till sina jobb. varför då lägga ner de pengarna på pokerspelare?? det är ju löjligt och skrämmande..

 

varför är det lagligt att spela bridge om pengar te.x? och varför inte poker?

 

ha en bra dag.. /Aset63-FTP

 

Alltså folk får sluta jämföra med andra brott. Nu har LI anmält detta och polisen MÅSTE åka dit. Den paralellen med våldtäktsmän och annat drägg håller inte som jämförelse INSE detta gott folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Prosharks finns ett långt och fylligt inlägg från en anställd hos lokaluthyraren, som dessutom varit aktiv i den arrangerande pokerklubben.

 

Han skriver bland annat "TanumStrand hade i avseende att hyra ut lokalen till ett svenskt börsnoterat företag vars mening skulle ha en sluten medlemsträff". Om detta är en uppgift som dyker upp i förhören kan 24h ligga pyrt till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är dock huruvida någon användbar information existerar. Innan polisen kom så raderades så vitt jag vet diverse hårddiskar*, och den chipcount som gjordes var bara baserad på bordsplacering (alltså man skrev t.ex. plats 4-1 12.000 marker på en lapp vid bordet), och eftersom folk har flyttas runt en del så finns ingen nerskriven information om vem som satt på vilken plats, varken vid chipcount eller när det avbröts.

 

(* Vet ej om detta stämmer fullt ut.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Prosharks finns ett långt och fylligt inlägg från en anställd hos lokaluthyraren, som dessutom varit aktiv i den arrangerande pokerklubben.

 

Han skriver bland annat "TanumStrand hade i avseende att hyra ut lokalen till ett svenskt börsnoterat företag vars mening skulle ha en sluten medlemsträff". Om detta är en uppgift som dyker upp i förhören kan 24h ligga pyrt till...

 

var på prosharks hittar du denna infon?

//fraallan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bridge är inte direkt något pengaspel, så det är inte jämförbart.

 

Bortsett från de senaste 5 åren så omsatte nog bridgen större belopp på Londons klubbar än pokern.

 

Tävlingsbridge däremot är inte direkt något pengaspel, men det är mest av tradition. Det finns ett antal riktigt dyra tävlingar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det bättre att använda chipcount från middagspausen än att betala tillbaka alla inköpet, även de som slagits ut under rättvisa former.

Ser inte ens hur det kan vara uppe för debatt.

 

Jag håller med dig om att om det fanns någon möjlighet att veta vilka som var kvar och inte i turneringen så skulle återbetalning kunna ske efter chipcount.

Som det är nu finns inte den möjligheten.

Jag har pratat med två killar som satt vid två olika bord innan paus och dom har inte skrivit upp några namn på sina listor.

 

Det är också så att man har betalat för en hel helg oavsett om man är med i turren hela helgen eller inte. Det fick man inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig om att om det fanns någon möjlighet att veta vilka som var kvar och inte i turneringen så skulle återbetalning kunna ske efter chipcount.

Som det är nu finns inte den möjligheten.

Jag har pratat med två killar som satt vid två olika bord innan paus och dom har inte skrivit upp några namn på sina listor.

 

Det är också så att man har betalat för en hel helg oavsett om man är med i turren hela helgen eller inte. Det fick man inte heller.

 

Det gjordes ingen ordentlig chipcount i pausen?

Ja då är det ju en annan sak.

 

Men nej, man betalade verkligen bara för turren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gjordes ingen ordentlig chipcount i pausen?

Ja då är det ju en annan sak.

 

Men nej, man betalade verkligen bara för turren.

 

Dessutom var det ju för många kvar för att slå ut prispengarna efter chipcount. Innan middagspausen var jag nere på 4k, men strax efter dubblade jag och nästan tripplade ett par händer senare. Var uppe på 22k när vi fick lämna lokalen.

 

Enklaste (dock inte mest rättvisa) sättet måste ju vara att alla får tillbaka sina inköp helt enkelt eftersom det inte ens finns listor på vem som hade åkt ut. Iofs, Nalle och Markoolio hade ju donkat bort sig så de bör inte få något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självfallet är det aldrig "för många kvar". Det är ett rent av vansinnigt påstående.

 

Eh, nej. Som Hjort skrev tidigare. En chipcount så tidigt visar inte ett skit om hur det skulle gått om turneringen hade fortgått. Själv drygt fyrdubblade jag min stack på 4 händer och hade således ett väldigt mycket bättre utgångsläge än jag hade kvarten tidigare.

 

Hade man vetat vem som åkte ut så hade man kunnat slå ut jämnt på kvarvarande. Såvitt jag vet hade chipleadern 75k med en total chipcount på ca 6 880 000, vilket alltså inte betyder ett smack. Han hade mycket väl kunnat vara utslagen en halvtimme senare. Ska han då ha mer för att han råkade ha ett visst markerläge när farbror blå kom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, nej. Som Hjort skrev tidigare. En chipcount så tidigt visar inte ett skit om hur det skulle gått om turneringen hade fortgått. Själv drygt fyrdubblade jag min stack på 4 händer och hade således ett väldigt mycket bättre utgångsläge än jag hade kvarten tidigare.

 

Hade man vetat vem som åkte ut så hade man kunnat slå ut jämnt på kvarvarande. Såvitt jag vet hade chipleadern 75k med en total chipcount på ca 6 880 000, vilket alltså inte betyder ett smack. Han hade mycket väl kunnat vara utslagen en halvtimme senare. Ska han då ha mer för att han råkade ha ett visst markerläge när farbror blå kom?

 

Det är frapperande att du får för dig att en chipcount i ett visst skede (säg t = 0, turrestart) säger mer om förväntad vinst än en senare chipcount.

Jag kan inte för mitt liv se hur en så pass skärpt person som du inte ser det här som självklart.

 

Självklart ska han ha mer pengar än alla övriga i fältet då hans ICM-värde är högst. Du skrämmer mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör man som ovanstående önskar så är det ju snudd på att man förtjänar att få sitt konto hackat, no?

 

*edit* Den här posten är jättemärklig eftersom inlägget ovan raderades av moderator :)

 

Hmm... hade faktiskt inte en tanke på det utan ville bara hjälpa Jesper på Grebbesta Event med att samla in information. Jag har till o med gått ut med namn, adress, telefon och bild för att visa mig seriös i detta. De som satt på bord 42 känner garanterat igen mig, jag tog kort på alla vid detta bord.

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... hade faktiskt inte en tanke på det utan ville bara hjälpa Jesper på Grebbesta Event med att samla in information. Jag har till o med gått ut med namn, adress, telefon och bild för att visa mig seriös i detta. De som satt på bord 42 känner garanterat igen mig, jag tog kort på alla vid detta bord.

 

/Stefan

Ja, hade du ärliga intentioner så är väl det all good and well men ta dig en funderare på hur det ser ut.

 

1. Nyreggad medlem

2. Skapar sida där man ombeds lämna info om sig själv

3. Sidan verkar vid en första anblick ha koppling till B2B men har det i själva verket inte.

4. Och allra viktigast. Vill arrangören ha in uppgifter så går han säkert ut med det själv, eller hur. Nä, luktar fortfarande scam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hade du ärliga intentioner så är väl det all good and well men ta dig en funderare på hur det ser ut.

 

1. Nyreggad medlem

2. Skapar sida där man ombeds lämna info om sig själv

3. Sidan verkar vid en första anblick ha koppling till B2B men har det i själva verket inte.

4. Och allra viktigast. Vill arrangören ha in uppgifter så går han säkert ut med det själv, eller hur. Nä, luktar fortfarande scam.

 

1. Jo, hyffsat nyreggad men man måste ju registrera sig någon gång

 

2. Jesper från arrangören fick liksom 'lite' mycket att göra i helgen med all uppståndelse och sitter enligt källa häktad just nu. Jag hjälper på detta sätt till med samla in dessa uppgifter. Det är Jesper som vill ha informationen.

 

3. OK. http://www.b2bit.se är hemsidan till mitt it-företag och registrerades för ganska länge sedan. Det var enklast och det var lite bråttom.

 

4. Det var arrangören som ville ha denna hjälp, så fort som jag får tag på dom ska jag be dom lägga upp en notis om detta.

 

/Stefan

 

Tillägg: Det är ju inte så att jag har frågat om lösenord och kommer inte heller att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...