Gå till innehåll

Grebbestad raidat av snuten


gdaily

Recommended Posts

Rätta mig om jag har fel, men innebar inte domen i Halmstad att det är "ok"

att fixa en turnering så länge det är en freezeout?

För då skulle man ju faktiskt tycka att åklagare och ledningsgrupp/polischef

borde överväga om att lägga resurserna på detta.

 

Om så är fallet så skulle det ju vara mer "legitimt" att skicka några konstaplar

för att kolla dobbel/alkohol/CG och låta själva turneringen vara, eller?

 

Nja, domen i Halmstad går mer ut på att det har spelats i en begränsad krets och att tillställningarna inte har varit för allmänheten.

Detta evenemang är ju lite större, kräver väl inget medlemskap osv.

Konstigt dock att dom lägger resurser på en massa tillslag här och där istället för att vänta in att nuvarande fall, som Halmstad, prövas i högsta domstolen.

 

Men förvisso skulle nog inte den påverka just detta evenemang just eftersom det är av helt annan karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nja, domen i Halmstad går mer ut på att det har spelats i en begränsad krets och att tillställningarna inte har varit för allmänheten.

Detta evenemang är ju lite större, kräver väl inget medlemskap osv.

Konstigt dock att dom lägger resurser på en massa tillslag här och där istället för att vänta in att nuvarande fall, som Halmstad, prövas i högsta domstolen.

 

Men förvisso skulle nog inte den påverka just detta evenemang just eftersom det är av helt annan karaktär.

 

Ok, så dom ansågs som "slutet sällskap", (vad nu det betyder egentligen) jag har inte läst igenom den domen själv utan bara läst en del artiklar om utfallet.

 

Då blir det faktiskt intressant att se vad detta kommer resultera i till slut

om man skall se lite positivt på det även fast det är svårt.

Tack för klargörandet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en av de största blåsningarna någonsin.

Man arrangerar en tävling med ett par hundra deltagare, tipsar (först polisen) och sedan alla andra när polisen är på väg. Utrymmer, följer med till stationen och splittar sedan upp "de beslagtagna" pengarna. Alla spelare nöjda med att de faktiskt hann ut innan polisen kom. Genialiskt!

 

/Man av konspirationsteorier... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak är i allafall säker. Det är ett jävla liv inom poliskåren om vem som golat och förvarnat spelarna.

 

Den som gjort det är hjälte förövrigt.

Men alltså, att det skulle bli ett tillslag, eller åtminstone att risken var överhängande, var väl inte särskilt oväntat. En enkel polisradio eller hedenhösvarianten med en vaktpost på strategisk placering... Att det skulle behövas en goltupp för ett sånt här tillslag tror jag inte på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså, att det skulle bli ett tillslag, eller åtminstone att risken var överhängande, var väl inte särskilt oväntat. En enkel polisradio eller hedenhösvarianten med en vaktpost på strategisk placering... Att det skulle behövas en goltupp för ett sånt här tillslag tror jag inte på.

 

" vaktpost på strategiskt ställe " låter väldigt långsökt, vad jag läser så visste spelarna 10 min före att polisen skulle komma, vilket så skulle betyda att dom skulle ha " vaktposter " 10km från själva spelandet och att det då bara skulle finnas en väg in är knappast troligt.. Så den teorin kan vi nog skicka i papperskorgen, tror faktiskt även jag att någon spelare av dom 800 som var med eller tävlingledningen har någon form av kontakt inne på polishuset, varför skulle inte en polisman kunna tipsa om något sådant?? En polisman är inte mindre människa än du och jag bara för att han går runt med en pistol i hölstret ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta spekulera boys, det är ingen polisman som golat.

 

Tydligen hade "grebbestadfolk" sett poliserna redan på motorvägen och meddelat att de var på väg... ja och sen spreds allt som en löpeld.

 

Kul i misären är iaf att det får stor uppmärksamhet, intressant att följa upp.

 

Oh my vad det lär spelas cash i stugorna ikväll :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl snarast Betway som gjort fel i sådana fall eftersom de satt oddsen. Det där var några kända spelare som varit anmälda som jag förstår saken, men alla verkar inte ha hunnit med sig. Karin Lundgren som också fanns med på listan startade för övrigt inte heller.

 

Jag fick annars uppgift för någon timme sedan att turneringen brutits för dagen och ska återupptas imorgon kl 10 om allt vill sig väl. Vi får väl se hur det går med det.

 

Jisses!

Han var ju inte ens anmäld!

Den här pokerrundan var knappast den mest seriösa måste jag säga. :roll:

 

Edit: Fundera ett par varv till....han visste inte ens om att han skulle spela eller var "inbjuden". Hur seriöst är det på en skala?

 

Ytterst intressant detta.

http://www.expressen.se/poker/1.608235 "förra landslagsmålvakten i ishockey, Peter "Pekka" Lindmark"

Jahopp...det blir svårt att förklara hur han har hunnit dit då han slutade jobbet inom en tid han knappast hade en chans att hinna med att delta i spelet. Näe....turneringen i sig och journalister är inte direkt den bästa källhänvisningen i detta fall. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

" vaktpost på strategiskt ställe " låter väldigt långsökt, vad jag läser så visste spelarna 10 min före att polisen skulle komma, vilket så skulle betyda att dom skulle ha " vaktposter " 10km från själva spelandet och att det då bara skulle finnas en väg in är knappast troligt.. Så den teorin kan vi nog skicka i papperskorgen, tror faktiskt även jag att någon spelare av dom 800 som var med eller tävlingledningen har någon form av kontakt inne på polishuset, varför skulle inte en polisman kunna tipsa om något sådant?? En polisman är inte mindre människa än du och jag bara för att han går runt med en pistol i hölstret ;)

 

Ni har tydligen inte varit i Grebebstad? Det finns ETT sät tatt ta sig till spelplatsen, genom att köra igenom lilla byn Grebbestad vid avfarten på motorvägen, där det går EN gata genom byn... 12 polisbilar missas inte av någon som sitter i stugvärmen och vaktar.

 

Finns det någon möjlighet att få reda på vem som fattade beslut om storlek på insats och annat?

 

Skulle vara intressant att se en motivering till varför det behövdes så stor styrka för att plocka upp och förhöra ett fåtal arrangörer.

 

Kommer det en polisbil så lär spelet inte ens avbrytas. Vi pratar i alla fall om 700 spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett jävla poliskramande i den här tråden.

 

Bestämmer man sig för att bli polis så är man också med på att upprätthålla alla lagar och reglementen som råder, bland annat om illegala spelarrangemang.

 

Följaktligen är man totalt dum i huvudet om man bestämmer sig för att bli snut. Det är faktiskt så enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett jävla poliskramande i den här tråden.

 

Bestämmer man sig för att bli polis så är man också med på att upprätthålla alla lagar och reglementen som råder, bland annat om illegala spelarrangemang.

 

Följaktligen är man totalt dum i huvudet om man bestämmer sig för att bli snut. Det är faktiskt så enkelt.

 

Om en person 99ggr av 100 gör ett grymt bra jobb, skall han då bli anklagad för att vara idiot den gången han själv gör ett jobb som han säkert inte tycker är så kul heller?

Din logik håller alltså inte.

 

Edit: Angående Halmstadsfallet: Det enda man kan utläsa hur Halmstadsfallet som är intressant är att de verkar ha våfflor och grädde där, allt annat i domen är alltför vagt för att någon som helst hänsyn till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en person 99ggr av 100 gör ett grymt bra jobb, skall han då bli anklagad för att vara idiot den gången han själv gör ett jobb som han säkert inte tycker är så kul heller?

Din logik håller alltså inte.

 

Personen accepterar att motverka illegala spelarrangemang, och diverse andra idiotiska lagar, så ja, personen kan enbart ses som ohyggligt hjärndöd.

Jag har lite svårt att se hur du motbevisade min "logik", btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett jävla poliskramande i den här tråden.

 

Bestämmer man sig för att bli polis så är man också med på att upprätthålla alla lagar och reglementen som råder, bland annat om illegala spelarrangemang.

 

Följaktligen är man totalt dum i huvudet om man bestämmer sig för att bli snut. Det är faktiskt så enkelt.

 

 

Det där inlägget fick mig att riva ner min Eurythmech-poster i A3-format som jag hade över sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personen accepterar att motverka illegala spelarrangemang, och diverse andra idiotiska lagar, så ja, personen kan enbart ses som ohyggligt hjärndöd.

Jag har lite svårt att se hur du motbevisade min "logik", btw.

 

Otroligt löjligt resonmomang!

Vilka fler yrkeskårer är hjärndöda enligt dig?

 

Nä, förresten, jag vill inte veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt löjligt resonmomang!

Vilka fler yrkeskårer är hjärndöda enligt dig?

 

Nä, förresten, jag vill inte veta.

 

Det skulle väl vara övriga yrkeskårer som tvingas upprätthålla sjuka lagar.

 

Kan väl tilläggas att hur ohyggligt korkat det än är att inte tillåta den här typen av arrangemang, så är det småpotatis jämfört med annan "rättvise"-idioti. Men det finns det andra trådar för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...