Gå till innehåll

Grebbestad raidat av snuten


gdaily

Recommended Posts

Det är frapperande att du får för dig att en chipcount i ett visst skede (säg t = 0, turrestart) säger mer om förväntad vinst än en senare chipcount.

Jag kan inte för mitt liv se hur en så pass skärpt person som du inte ser det här som självklart.

 

Jag tror att något missförstånd föreligger, en av oss har uttryckt sig oklart. Självklart säger en chipcount mer om ett förväntat resultat ju senare den har gjorts. Det jag vände mig mot var att vissa ville att chipcounten innan matpausen skulle tas som underlag för eventuell fördelning av prispengarna, en chipcount som alltså inte alls stämmer överens med ställningen i turneringen när den faktiskt avbröts.

 

Självklart ska han ha mer pengar än alla övriga i fältet då hans ICM-värde är högst. Du skrämmer mig.

 

Ja, hans ICM värde är högst men prisfördelning i en turnering sker normalt inte efter chipcount så länge inte samtliga spelare är med på det. Gärna för mig iofs, eftersom jag låg över average.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tror att något missförstånd föreligger, en av oss har uttryckt sig oklart. Självklart säger en chipcount mer om ett förväntat resultat ju senare den har gjorts. Det jag vände mig mot var att vissa ville att chipcounten innan matpausen skulle tas som underlag för eventuell fördelning av prispengarna, en chipcount som alltså inte alls stämmer överens med ställningen i turneringen när den faktiskt avbröts.

 

Att göra en prisfördelning efter tiden för avbrottet är ju omöjligt, då fullständiga (eller ens halvfärdiga) uppgifter saknas. Alltså återstår att ge alla pengarna tillbaka, eller att göra en pengafördelning baserad på senast kompletta chipcount, om sådan finns. Det senare är så klart att föredra då det är mer rättvisande än det förra.

 

 

Ja, hans ICM värde är högst men prisfördelning i en turnering sker normalt inte efter chipcount så länge inte samtliga spelare är med på det. Gärna för mig iofs, eftersom jag låg över average.

 

Nu svamlar du :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att göra en prisfördelning efter tiden för avbrottet är ju omöjligt, då fullständiga (eller ens halvfärdiga) uppgifter saknas. Alltså återstår att ge alla pengarna tillbaka, eller att göra en pengafördelning baserad på senast kompletta chipcount, om sådan finns. Det senare är så klart att föredra då det är mer rättvisande än det förra.

 

Är du från vettet? Att dela ut efter chipcount innan middagspaus är ju det minst rättvisa eftersom A) flera spelare hann åka ut efter den chipcounten och B) den stämmer inte för fem öre jämfört med hur ställningen var när turneringen faktiskt avbröts.

 

Att dela ut jämnt på kvarvarande spelare är heller inget alternativ eftersom det inte finns ngn sådan lista.

 

För det andra måsta ju någon sätta den hemska sanningen på pränt (i vanlig ordning jag), och den är att de flesta spelare i lokalen troligen helt saknar hjärna eftersom de inte skrev upp chipcounten på sina respektive bord innan vi tvingades lämna lokalen. Särskilt eftersom det var precis det alla gjorde innan middagspausen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24h uttalar sig på poker.se... vilket skämt...

 

24h har tagit ett nytt steg i hierarkin, från presschef till marknadschef. Det är god strategi, ut företagets perspektiv. Uttalandet är tillräckligt luddigt för att hålla alla dörrar öppna för den händelse att VD själv så småningom behöver stiga in och göra ett uttalande "för att förtydliga". Nu känner man av marknaden via de lägre tjänstemännen. Kommunikationsmässigt ur ett företagsperspektiv är jag imponerad av hur de sköter det hela. Sen är givetvis de ord som sägs blonka blonka, men det är en helt annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten kommentar till diskussionen huruvida återbetalning ska ske efter chipcount eller ej. Tar ingen ställning i just den frågan men undrar hur det i så fall skulle ske rent praktiskt med tanke på:

 

1. Chipcounten innan matpausen gjordes olika noggrant vid olika bord. Vid vissa skrevs inga namn, bordsnummer utan bara bordsplacering vid just det bordet och sen antal marker. När bord sedan splittrades upp och folk flyttade så var det ingen som tog med blocket utan det lämnades kvar och att i efterhand veta vilken spelare som var vilken siffra kräver nog stora detektivinsatser.

 

2. Efter beskedet att en nypa luft skulle tas pga det stundande besöket gjordes ingen allmän chipcount utan spelarna uppmanades bara spela klart handen och lämna lokalen så även om en chipcount finns så är den inte "aktuell".

 

3. Var finns dessa block med chipcounts nu? Ingen lär kunna svara på det. Jag tror inte direkt att hotellet kan låta lokalen stå med pokerbord hur länge som helst pga uteblivna hyresintäkter och jag tror inte heller att Farbror Blå är så omtänksamma att de sparar alla block med chipcounts så att vi senare ska få tillbaka dem.

 

4. Säg att vi trots allt får dem tillbaka, ska vi alla 700 göra upp en dag när vi ses i Grebbestad för gemensamt komma överens om vilket siffra på vilket block som är just "min"?

 

:-D

 

Som sagt, bara några tankar. Jag förstår om ni diskuterar hur saken ska lösas helt hypotetiskt, men vi måste också se vad som är praktiskt genomförbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, bara några tankar. Jag förstår om ni diskuterar hur saken ska lösas helt hypotetiskt, men vi måste också se vad som är praktiskt genomförbart.

 

Och det är därför jag säger att det enklaste, och egentligen enda praktiskt genomförbara, är att ge tillbaka inköpet till alla startande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Prosharks finns ett långt och fylligt inlägg från en anställd hos lokaluthyraren, som dessutom varit aktiv i den arrangerande pokerklubben.

 

Han skriver bland annat "TanumStrand hade i avseende att hyra ut lokalen till ett svenskt börsnoterat företag vars mening skulle ha en sluten medlemsträff". Om detta är en uppgift som dyker upp i förhören kan 24h ligga pyrt till...

 

nu får du faktiskt vara smart och tänka till lite. Vad innebär en sluten medlemsträff? och du tror inte att arr. håller käft om detta, och tar på sig hela skulden? dom vr ju faktiskt anställda av 24Hpoker.. men det framgår heller inte, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten kommentar till diskussionen huruvida återbetalning ska ske efter chipcount eller ej. Tar ingen ställning i just den frågan men undrar hur det i så fall skulle ske rent praktiskt med tanke på:

 

1. Chipcounten innan matpausen gjordes olika noggrant vid olika bord. Vid vissa skrevs inga namn, bordsnummer utan bara bordsplacering vid just det bordet och sen antal marker. När bord sedan splittrades upp och folk flyttade så var det ingen som tog med blocket utan det lämnades kvar och att i efterhand veta vilken spelare som var vilken siffra kräver nog stora detektivinsatser.

 

2. Efter beskedet att en nypa luft skulle tas pga det stundande besöket gjordes ingen allmän chipcount utan spelarna uppmanades bara spela klart handen och lämna lokalen så även om en chipcount finns så är den inte "aktuell".

 

3. Var finns dessa block med chipcounts nu? Ingen lär kunna svara på det. Jag tror inte direkt att hotellet kan låta lokalen stå med pokerbord hur länge som helst pga uteblivna hyresintäkter och jag tror inte heller att Farbror Blå är så omtänksamma att de sparar alla block med chipcounts så att vi senare ska få tillbaka dem.

 

4. Säg att vi trots allt får dem tillbaka, ska vi alla 700 göra upp en dag när vi ses i Grebbestad för gemensamt komma överens om vilket siffra på vilket block som är just "min"?

 

:-D

 

Som sagt, bara några tankar. Jag förstår om ni diskuterar hur saken ska lösas helt hypotetiskt, men vi måste också se vad som är praktiskt genomförbart.

 

Fråga dom snälla konstaplarna, dom filmade ju trots allt allting som låg på borden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saxat från prosharks (joakim g)

21.50

 

 

Senaste nytt.

 

Enligt säkra uppgifter har polisen tagit en lokalbo och frågat ut honom angående om det varit cashgame i lokalen. Polisen fick till svars att han bara suttit vid den turnering och inte vetat om något annat. Detta tyder klart på att polisen är ute efter vissa detaljerade saker som cash game och alkohol osv...

 

Vi får inte tillträde till lokalen men enligt ett vittne beslagtar polisen dessutom alla marker i lokalen och detta tyder på att spelet stoppas. Men det yttersta ansvaret innehar insatschefen och enligt en annan polis så har inte han bestämt om vidare spel eller att turneringen skall avbrytas. Samma polis säger också att det inte är spelarna de är ute efter utan arrangörerna.

 

Grebban som är en av arrangörerna har dessutom tagits till förhör på polisstationen i Grebbestad.

 

Mer info snart...

 

Det tragiska i historien, är att 1 av poliserna själva satt vid CG borden, och filmade med sin mobil.. I know!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tragiska i historien, är att 1 av poliserna själva satt vid CG borden, och filmade med sin mobil.. I know!

 

Får svensk polis använda sig av sådan bevisföring? Jag menar att en polis som spelar vid CGborden uppmanar ju till brott...har för mej att det inte är tillåtet i Sverige..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får svensk polis använda sig av sådan bevisföring? Jag menar att en polis som spelar vid CGborden uppmanar ju till brott...har för mej att det inte är tillåtet i Sverige..

 

Glöm nu inte att det inte är ett brott att spela. Det är själva arrangemanget som kan vara brottsligt. Polismännen har alltså inte gjort sig skyldiga till något brott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med. Jag tycker iaf att Dersim uttalar sig bra... Vi får väl vänta och se vad som händer...

 

Alltså jag menar inte att intervjun eller hans uttalnade är dålig i sin helhet utan det är följande:

 

När vi sponsrar ett event så förutsätter vi självklart att arrangören följer lagen.

 

Som är pajas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Prosharks finns ett långt och fylligt inlägg från en anställd hos lokaluthyraren, som dessutom varit aktiv i den arrangerande pokerklubben.

 

Han skriver bland annat "TanumStrand hade i avseende att hyra ut lokalen till ett svenskt börsnoterat företag vars mening skulle ha en sluten medlemsträff". Om detta är en uppgift som dyker upp i förhören kan 24h ligga pyrt till...

 

 

nu får du faktiskt vara smart och tänka till lite. Vad innebär en sluten medlemsträff? och du tror inte att arr. håller käft om detta, och tar på sig hela skulden? dom vr ju faktiskt anställda av 24Hpoker.. men det framgår heller inte, eller hur?

 

Jag kanske missförstår dig - men lokaluthyraren är knappast anställd av 24hpoker och har inget att tjäna på att ta på sig skulden för all eventuell brottslig verksamhet som pågår i deras lokaler. Att vara målvakt i bolagsform lönar sig knappt ens i idrott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag menar inte att intervjun eller hans uttalnade är dålig i sin helhet utan det är följande:

 

 

 

Som är pajas...

 

Vad ska han säga då? "Vi visste självklart att arrangören inte följde lagen, men brydde oss inte." Försök sätta dig in i hans situation istället för att påpeka det uppenbara. Han har inte så många andra alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I svensk rätt får man använda precis allt i sin bevisföring.

Vi har i Sverige fri bevisföring

 

Hoppas bara att man kanske kan få det till brottsprovokation..Enligt svensk lag är det olagligt med brottsprovokation (det är t ex förbjudet för svensk polis att köpa knark för att komma åt langare)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...