Gå till innehåll

Grebbestad raidat av snuten


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det ite dags att släppa det här med brottsprovokation eller inte?

Nu har vi en stor arrangör med flera kända spelare som var på plats. Låt oss hoppas att det nu blir en ordentlig utredning och ev. lagändring av detta, så vi i framtiden vet vad som gäller. Jobbigt för dom som är häktade/anklagade men någon måste någongång genomgå den processen för att vi pokerspelare skall kunna kommma ut ur garderoben.

Mandela fick betala ett högt pris för sin åsikt, men idag har många han att tacka för mycket. (Ingen klockren jämförelse kanske men jag hoppas ni förstår principen.)

 

Jag la ner frågan redan innan den ens var uppe. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med eurtychmech i diskussionen om återbetalningar.

Det var klara intruktioner att man skulle skriva ner sin chipcount, tillhörandes sitt namn i blocket innan middagspausen. Är man så dum att man inte har gjort det så får man helt enkelt skylla sig själv.

Samtidigt så är det ju klart att det är olyckligt för dom spelarna som spelat upp sig den korta perioden mellan middagspaus-razzia.

Jag tycker ändå det är den självklara lösningen. Tyvärr verkar inte Grebban och co ha någon klar plan hur det skulle göras med prisuppdelning vid razzia. Jag menar, det var ju jäkligt stor risk att konstapeln skulle göra det.

 

Olyckligt. Känner mig mest bestört för arrangörerna och det faktum att jag var på g att plocka hem 50.000E. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kom precis i mailen:

 

Hej!

 

Angående Grebbestad EPC

 

Du är mottagare av detta brev eftersom du var registrerad till Grebbestad EPC genom 24hPokers klient.

 

24hPoker.com har försökt nå arrangören av pokerturneringen i Grebbestad för att få besked om hur deltagaravgifterna ska hanteras. Tyvärr har vi inte fått kontakt med arrangören och därför kommer vi att betala tillbaka de deltagaravgifter som inkommit via 24hPoker.com. Återbetalningen sker under dagen. För eventuella frågor om turneringen hänvisas till arrangören, Grebbestad Event. http://www.grebbestadevent.com.

 

Med vänliga hälsningar

24hPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kom precis i mailen:

 

Hej!

 

Angående Grebbestad EPC

 

Du är mottagare av detta brev eftersom du var registrerad till Grebbestad EPC genom 24hPokers klient.

 

24hPoker.com har försökt nå arrangören av pokerturneringen i Grebbestad för att få besked om hur deltagaravgifterna ska hanteras. Tyvärr har vi inte fått kontakt med arrangören och därför kommer vi att betala tillbaka de deltagaravgifter som inkommit via 24hPoker.com. Återbetalningen sker under dagen. För eventuella frågor om turneringen hänvisas till arrangören, Grebbestad Event. http://www.grebbestadevent.com.

 

Med vänliga hälsningar

24hPoker

 

 

Svårt att få tag på arrangörerna när de sitter i häktet. Men återigen korrekt agerat från 24hPokers sida, om man ser det från företagets perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt så är det ju klart att det är olyckligt för dom spelarna som spelat upp sig den korta perioden mellan middagspaus-razzia.

 

Ja, väldigt rättvist. Eller inte.

 

Jag tycker ändå det är den självklara lösningen.

 

Inse att de inte finns någon chipcount. Chipcounten innan middagspausen är inte korrekt eftersom det inte var då turneringen avbröts. Hur kan det vara en självklar lösning?

 

Det finns följande alternativ:

 

1. Betala ut jämnt fördelat på alla kvarvarande. Detta kan vi stryka eftersom varken vi eller arrangörerna vet vilka som hade åkt ut.

 

2. Betala ut efter chipcounten innan matpusen, vilket vi också kan stryka eftersom vi då lika gärna kan betala ut efter chipcount en sekund efter start. Den blir dessutom mer exakt. Cc innan middagspausen stämmer för 3711:e gången inte med den faktiska ställningen i turneringen när den avbröts och för övrigt finns nog inga listor kvar från den chipcounten.

 

3. Betala ut till alla som deltog. Detta är de enda 100%-iga listor som finns och det enda praktiskt möjliga alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, väldigt rättvist. Eller inte.

 

 

 

Inse att de inte finns någon chipcount. Chipcounten innan middagspausen är inte korrekt eftersom det inte var då turneringen avbröts. Hur kan det vara en självklar lösning?

 

Det finns följande alternativ:

 

1. Betala ut jämnt fördelat på alla kvarvarande. Detta kan vi stryka eftersom varken vi eller arrangörerna vet vilka som hade åkt ut.

 

2. Betala ut efter chipcounten innan matpusen, vilket vi också kan stryka eftersom vi då lika gärna kan betala ut efter chipcount en sekund efter start. Den blir dessutom mer exakt. Cc innan middagspausen stämmer för 3711:e gången inte med den faktiska ställningen i turneringen när den avbröts och för övrigt finns nog inga listor kvar från den chipcounten.

 

3. Betala ut till alla som deltog. Detta är de enda 100%-iga listor som finns och det enda praktiskt möjliga alternativet.

 

Detta verkar ju vara klart nu eftersom att 24h betalar tillbaka allas inköp som har reggat sig genom deras sida. Det enda rätta enligt mig.

Synd bara att vi betalat till bankkonto geonom våran pokerklubb. Vi får nog vänta lite längre på pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Mao ska man spela pokerturneringar i sverige i fortsättningen genom att gå ai varje hand, försöka busta alla motspelare och plocka hem priset innan snuten kommer. Annars bustar man men får ändå inköpet tillbaka då snuten gör en raid och alla, inkl dom som redan förbrukat sina marker, dvs inköpspriset, får pengarna tillbaka.

 

Klockren lösning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Mao ska man spela pokerturneringar i sverige i fortsättningen genom att gå ai varje hand, försöka busta alla motspelare och plocka hem priset innan snuten kommer. Annars bustar man men får ändå inköpet tillbaka då snuten gör en raid och alla, inkl dom som redan förbrukat sina marker, dvs inköpspriset, får pengarna tillbaka.

 

Klockren lösning!

 

Den bästa lösningen hade naturligtvis varit att gå efter chipcount när turneringen avbröts men eftersom folk blev så till sig när polisen kom tänkte ingen på att göra denna chipcount på alla bord (likt den som gjordes innan middagspaus). På mitt bord gjorde vi i alla fall som vi gjorde sist vi lämnade lokalen – vi räknade våra egna marker som sedan kontrollräknades av grannen och skrev upp alltihop på ett och samma papper. Borde väl vara rutin för de flesta som öht har spelat poker men man får ju den gamla sanningen bekräftad gång efter annan; folk i allmänhet är jävligt dumma i huvudet.

 

Att betala tillbaka samliga buy ins är det enda praktiskt genomförbara alternativet även om det inte är optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Mao ska man spela pokerturneringar i sverige i fortsättningen genom att gå ai varje hand, försöka busta alla motspelare och plocka hem priset innan snuten kommer. Annars bustar man men får ändå inköpet tillbaka då snuten gör en raid och alla, inkl dom som redan förbrukat sina marker, dvs inköpspriset, får pengarna tillbaka.

 

Klockren lösning!

 

Jag har mycket mycket svårt att tro att blocken vi skrev chipcount på i pausen är tillgängliga för arrangörerna nu. Tror du att de har koll på alla 76 block efter razzian? Det känns som en förutsättning för att man ska kunna gå på din linje och använda den chipcounten. Dessutom beslagtogs ju laptops och dylikt under razzian så arrangörerna har antagligen ingen koll på vilka som åkt ut under dan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå... dom driver för fan ett företag, klart dom måste säga som dom gör!

Dom sponsrade ju inte grebbestad för att vara så himla snälla utan för att tjäna pengar, nu blev det flopp och dom måste rädda sitt eget skinn för att kunna fortsätta tjäna pengar. Mkt enkelt.

Väldigt trist för arrangörerna men de kände till riskerna, sen tror jag också att 24h kommer få en tuff tid att försöka förklara sin medverkan vidare i rättsprocessen.

 

well put.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som säger "det var självklart stor risk för razzia" och följer upp med "arrangörerna borde ha en plan för detta": Brydde ni er om att fråga själv om de hade en plan om ni nu var så oroliga, innan ni reggade er?

 

Är det något jag undrar över brukar jag då fråga... så nån av "alla som visste" måste ju ha frågat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som säger "det var självklart stor risk för razzia" och följer upp med "arrangörerna borde ha en plan för detta": Brydde ni er om att fråga själv om de hade en plan om ni nu var så oroliga, innan ni reggade er?

 

Är det något jag undrar över brukar jag då fråga... så nån av "alla som visste" måste ju ha frågat?

 

Jodå, jag frågade (citat 2) på Prosharks forum och det gjorde någon annan också (citat 1):

 

"Vad händer om lagensväktare kommer på besök som dom gjorde i Alingsås och bryter turneringen?

eller är det inga problem med det.

Hoppas att det inte är något problem,för det var väldigt trevligt på tanumstrand förra gången...."

 

"Jag är intresserad av att spela, men det som gör att jag tvekar är myndigheternas hårdnande inställning till pokerklubbar och de tillslag som gjorts under det senaste halvåret. Jag ställer därför samma fråga som #9 och ser fram emot ett svar."

 

På det svarade Grebban:

 

"Besök som inte har reggat sig ??

Det kan mycket väl hända att vi får oönskat besök precis som förra året, och det är bara att se till att det finns kaffe så dom får sig en kopp även detta året när dom tittar in på besök.

Många av Er som var på plats förra året såg att vi hade besök av uniform, och då det stod klart att det inte finns pengar i sverige, utan att det spelades om pokalerna så tackade dom för kaffet och önskade lycka till när dom gick ;))"

 

Frågorna och svaret är från 13-14 januari 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, väldigt rättvist. Eller inte.

 

 

 

Inse att de inte finns någon chipcount. Chipcounten innan middagspausen är inte korrekt eftersom det inte var då turneringen avbröts. Hur kan det vara en självklar lösning?

 

Det finns följande alternativ:

 

1. Betala ut jämnt fördelat på alla kvarvarande. Detta kan vi stryka eftersom varken vi eller arrangörerna vet vilka som hade åkt ut.

 

2. Betala ut efter chipcounten innan matpusen, vilket vi också kan stryka eftersom vi då lika gärna kan betala ut efter chipcount en sekund efter start. Den blir dessutom mer exakt. Cc innan middagspausen stämmer för 3711:e gången inte med den faktiska ställningen i turneringen när den avbröts och för övrigt finns nog inga listor kvar från den chipcounten.

 

3. Betala ut till alla som deltog. Detta är de enda 100%-iga listor som finns och det enda praktiskt möjliga alternativet.

 

Som jag ser det så finns det bara 2 alternativ.

 

1. Om dom har dom rätta listorna på dom som var kvar när turn. bröts så borde man dela upp vinsterna på dom.

 

2. Om det inte finns några "listor" kvar så får alla tillbaka insatsen.

 

Att använda sig av chipcounten blir inte rättvist hur man än gör.

 

Sedan är det väl "ingen" som vet om det finns några listor överhuvud taget,det är väl bara Grebban & Jeppe som vet och dom har ju inte haft så lätt att göra någonting därifrån dom har varit.

 

Vi får nog helt enkelt vänta till dom "hör av sig" på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag frågade (citat 2) på Prosharks forum och det gjorde någon annan också (citat 1):

 

"Vad händer om lagensväktare kommer på besök som dom gjorde i Alingsås och bryter turneringen?

eller är det inga problem med det.

Hoppas att det inte är något problem,för det var väldigt trevligt på tanumstrand förra gången...."

 

"Jag är intresserad av att spela, men det som gör att jag tvekar är myndigheternas hårdnande inställning till pokerklubbar och de tillslag som gjorts under det senaste halvåret. Jag ställer därför samma fråga som #9 och ser fram emot ett svar."

 

På det svarade Grebban:

 

"Besök som inte har reggat sig ??

Det kan mycket väl hända att vi får oönskat besök precis som förra året, och det är bara att se till att det finns kaffe så dom får sig en kopp även detta året när dom tittar in på besök.

Många av Er som var på plats förra året såg att vi hade besök av uniform, och då det stod klart att det inte finns pengar i sverige, utan att det spelades om pokalerna så tackade dom för kaffet och önskade lycka till när dom gick ;))"

 

Frågorna och svaret är från 13-14 januari 2007.

 

var inte pengarna utomlands även i år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, då är vi på samma spår.

Jag anser egentligen att poilisen borde få betydligt större befogenheter att ingripa samtidigt som man ökar kraven/kontrollen på dem så att de verkligen inte missbrukar sin roll.

 

Det värsta är dock Myndigheter som tror att de är både polis, åklagare, domare och bödel! Jag har under åren byggt upp ett liknande "hat" mot myndigheter som du har mot Ongame. Det är ytterst sällan man stöter på regelverk hos t.ex. Försäkringskassan som man verkligen uppfattar är till för att stödja det regering och riksdag försökt genomdriva. De jävlarna lever ett eget liv i en egen värld. Det är faktiskt lättare att resonera med ett vinstdrivande försäkringsbolag vid en tvist då de faktiskt kan tappa en kund även om det är småpengar för dem.

 

Åter till tråden syfte nu...

 

Är det någon från Pokerförbundet som har regelbunden kontakt med nuvarande politiskt ledning i Sverige och har det tagits någon kontakt kring Grebbestad med politikerna?

 

 

Vi har för närvarande regelbunden kontakt med nuvarande politisk ledning, ja. Se pokerförbundets tråd.

 

Ingen kontakt har tagits med politiker gällande Grebbestad, hur vi ska gå vidare ska gås igenom med advokat samt inte minst arrangörerna själva när dom nu släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ett tag sedan körde gdaily och några andra en kampanj för att få in pengar till Svepof, var inte 24hPoker enda sajten som då hjälpte till ordentligt genom att matcha alla intäkter och skänka till Svepof?

 

24hPoker visade sin goda vilja och matchade prissumman i en turnering till stödkontot, det stämmer. Dessvärre var där inte mer än cirka 20 deltagare. Vår insamling har till dags datum dragit in cirka 15 000. Det räcker till 8 advokattimmar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det så finns det bara 2 alternativ.

 

1. Om dom har dom rätta listorna på dom som var kvar när turn. bröts så borde man dela upp vinsterna på dom.

 

2. Om det inte finns några "listor" kvar så får alla tillbaka insatsen.

 

Att använda sig av chipcounten blir inte rättvist hur man än gör.

 

Sedan är det väl "ingen" som vet om det finns några listor överhuvud taget,det är väl bara Grebban & Jeppe som vet och dom har ju inte haft så lätt att göra någonting därifrån dom har varit.

 

Vi får nog helt enkelt vänta till dom "hör av sig" på något vis.

 

En sista gång, det finns inga fullständiga chipcountlistor efter att turneringen bröts.

 

Det enda man ens kan göra är att dela ut till alla som deltagit, men det känns i mina ögon inte bra om spelare som redan åkt ur profiterar på detta. Gör som Glimne, betala in till stödkonto för Grebban snarast!

 

Och snälla, lite tålamod gällande detta, svar kommer inte ännu på åtminstone några dagar.

 

Upprepar, för alla som spelat är detta mycket tråkigt och beklagligt, för arrangörerna är det en katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långt ifrån alla hade reggat sig via 24h, utan rätt många hade betalat direkt till Grebbestad, om jag har förstått saken rätt.

 

 

Men de som gruppboka sig genom grebban, och det pengarna satte grebban in till 24hs konto i ett schweiz. så summan av kardemmuman är det typ samma sak som att regga på ett spelkonto. alla uppgifter finns ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, kanske... alla villkor är nog uppfyllda. (sannolika skäl misstänkt för gr dobbleri, fängelse över ett år i straffskalan och kollussionsfara(undanröja bevis?, brukar vara ganska standard när det är flera inblandade.)

 

Domstolen kan dom välja att inte häkta, t.ex. säga att åtgärden inte uppväger det intrång som häktning innebär.

 

Jag spekulerar nu bara är inte så insatt...

 

Från DN:

"Vänersborgs tingsrätt ansåg efter eftermiddagens häktningsförhandlingar att misstankarna om grovt dobbleri visserligen finns kvar mot männen men bedömde att häktningen inte uppväger den nackdel det innebär för den enskilde att sitta häktad".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...