Gå till innehåll

Grebbestad raidat av snuten


gdaily

Recommended Posts

Personen accepterar att motverka illegala spelarrangemang, och diverse andra idiotiska lagar, så ja, personen kan enbart ses som ohyggligt hjärndöd.

Jag har lite svårt att se hur du motbevisade min "logik", btw.

 

Men lilla eurythmech då. Har en polisfarbror varit dum mot dig?

 

Vilka är dom andra idiotiska lagarna som du tycker att polisen ska strunta i?

 

Varför ska man motbevisa någon som du slänger ur dig? Har du automatiskt rätt om du skrev det först?

 

En person som väljer att bli polis kan även tvingas att hjälpa dårar som dig... det kan verka lite hjärndött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 376
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läste Pia Rosins inlägg i Expressen. Hjälp........... Hur i hela friden kan 24hPoker så totalt avsvära sig sitt ansvar Grebbestadturneringen?

Citat:

 

”Vi sponsrar en turnering med bord, marker och kortlekar. Grebbestad Event är arrangör…

De arrangemang som vi sponsrar handlar inte om pengar. Vi kräver att arrangörerna tar ansvar för att de följer svensk lag”

 

Slut citat från expressen.se

 

Är det inte 24h:s förbannade skyldighet att ge Grebbestad allt stöd dom behöver i form av juridisk hjälp mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lilla eurythmech då. Har en polisfarbror varit dum mot dig?

 

Nej, och jag har svårt att se hur det ska vara relevant.

 

Vilka är dom andra idiotiska lagarna som du tycker att polisen ska strunta i?

 

Jag tycker inte att polisen ska strunta i lagar, det vore idiotiskt. Däremot borde folk strunta i att bli poliser, eftersom det bl.a innebär att man motverkar narkotika på bred front.

 

Varför ska man motbevisa någon som du slänger ur dig? Har du automatiskt rätt om du skrev det först?

 

Det är ganska uppenbart att jag har en poäng. Sen att frågan är ganska oviktig är en annan sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste Pia Rosins inlägg i Expressen. Hjälp........... Hur i hela friden kan 24hPoker så totalt avsvära sig sitt ansvar Grebbestadturneringen?

Citat:

 

”Vi sponsrar en turnering med bord, marker och kortlekar. Grebbestad Event är arrangör…

De arrangemang som vi sponsrar handlar inte om pengar. Vi kräver att arrangörerna tar ansvar för att de följer svensk lag”

 

Slut citat från expressen.se

 

Är det inte 24h:s förbannade skyldighet att ge Grebbestad allt stöd dom behöver i form av juridisk hjälp mm

 

Jo, dessutom har väl inbetalningarna skett till 24hpoker och de utbetalade kommande vinsterna ska också ske till de spelarnas konton på 24hpoker... eller har jag missuppfattat något? Är det inte pengar som ska utbetalas eller? ;).

 

Men vad ska hon säga...? Jag hade hellre sett att hon sagt "jag har inga kommentarer, jag vill undersöka saken... bla bla"

 

Jag tycker iaf att det är fullt förståeligt att polisen gör ett tillslag... på samma sätt som jag skulle tycka det var förståeligt om polisen gjorde ett tillslag om det var ett jättekonvent där Grebban istället för att spela poker skulle anordna en jätteutförsäljning av importerad alkohol utan tillstånd.

 

Trist... men fortfarande olagligt och fullt förståeligt. Vi är tillbaka på ruta 1 där vi inser att det vi kan hoppas på är en lagändring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett jävla poliskramande i den här tråden.

 

Bestämmer man sig för att bli polis så är man också med på att upprätthålla alla lagar och reglementen som råder, bland annat om illegala spelarrangemang.

 

Följaktligen är man totalt dum i huvudet om man bestämmer sig för att bli snut. Det är faktiskt så enkelt.

 

 

 

Ja, eller så vill man kanske låsa in pedofiler, som våldför sig på din dotter.........:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker alltså det är bra att en arrangör vågar vara provocerande öppen. Hoppas det blir en mediedebatt. De blå i regeringen borde ju inte tippa över åt monopolhållet i en sådan debatt.

 

Det är inte bara arrangören som riskerar åtal, även anläggninngen där arrangemanget hölls är enligt lotteriförordningen ansvariga och kan ställas till svars.

Är det någon som tror att västkustens pärla kommer att straffas med indragna tillstånd mm. vilket legat som hot mot flera andra anläggningar och hyresvärdar som beblandar sig med liknande arrangörer.

Nej detta kommer att röra om ordentligt i grytan och all heder åt både arrangören och anläggningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag tycker inte att polisen ska strunta i lagar, det vore idiotiskt. Däremot borde folk strunta i att bli poliser, eftersom det bl.a innebär att man motverkar narkotika på bred front." - eurythmech

 

...haha!! Du är rolig.

 

(Tänkte bara mata trollet lite...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser hellre att polisen lägger sina resurser på en stor turnering med 700 pers istället för att slå till mot någon pokerklubb eller en mindre turnering som inte har något värde. Tyvärr kan ju inte ens polisen blunda för detta, sen huruvida den rättsliga situationen ser ut då pengarna är betalda på 24h är en annan femma. Rent ur juridisk synpunkt så sitter 650+ och spelar poker för nöjes skull vilket kanske förklarar att man var ute efter alkoholförsäljning samt cash game spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett jävla poliskramande i den här tråden.

 

Bestämmer man sig för att bli polis så är man också med på att upprätthålla alla lagar och reglementen som råder, bland annat om illegala spelarrangemang.

 

Följaktligen är man totalt dum i huvudet om man bestämmer sig för att bli snut. Det är faktiskt så enkelt.

 

Ibland (läs: ofta) undrar jag om du bara vill att folk ska tycka att du är helt slut i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fort det är spel och staten inte får in några pengar,då jävlar är det högt på dagordningen att stoppa sånt.Men klart folk ska väl inte få ha trevligt och umgås som man vill.Nä folk ska vara ute och supa och slåss och vara på krogen och spendera pengar för då får staten in sina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fort det är spel och staten inte får in några pengar,då jävlar är det högt på dagordningen att stoppa sånt.Men klart folk ska väl inte få ha trevligt och umgås som man vill.Nä folk ska vara ute och supa och slåss och vara på krogen och spendera pengar för då får staten in sina pengar.

 

Skulle det inte bli tyst på allt moderatbjäbb när borgarna tog makten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett jävla poliskramande i den här tråden.

 

Bestämmer man sig för att bli polis så är man också med på att upprätthålla alla lagar och reglementen som råder, bland annat om illegala spelarrangemang.

 

Följaktligen är man totalt dum i huvudet om man bestämmer sig för att bli snut. Det är faktiskt så enkelt.

 

 

Eller så är den som tycker poliser är dumma i huvet utan att känna en enda polis helt jävla slut i kolan och borde fila på sin attityd lite.

 

Bara för att du gillar illegalt spel så innebär det inte att polisen är dumma i huvudet. Helt väntat så raidar polisen arrangemanget i grebbestad, handlar om stora pengar, klart de griper in om de misstänker/vet om att brott begås.

 

Slutligen verkar vissa pokerspelare helt jävla pantade i huvet som inte fattar att polisen förr eller senare dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...