Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hur mår du?

Jo tack ganska bra, lite back för resan men tack för att du frågar. Ironi över Internet kanske inte är det lättaste men ibland är det väl ganska uppenbart... t ex "Ikväll blir det nog fest i boys town"

 

Någon som bor i ett lägenhetskomplex utanför bkk där det finns lediga lägenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tack ganska bra, lite back för resan men tack för att du frågar. Ironi över Internet kanske inte är det lättaste men ibland är det väl ganska uppenbart... t ex "Ikväll blir det nog fest i boys town"

 

Någon som bor i ett lägenhetskomplex utanför bkk där det finns lediga lägenheter?

 

Varför skulle man vilja bo utanför bkk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vill ha en riktigt billig enkel resa biljett till Bangkok så gör som jag. När jag åkte för 2 veckor sedan betalde jag runt 3,000:- från Arlanda till Bangkok.

 

1. Arlanda-London Gattwick med http://www.sterling.dk

2. London Gattwick - Hong Kong med http://www.oasishongkong.com

3. Hong Kong - Macau med båt från flygplatsen http://www.turbojet.com.hk/eng/schedule/airport.html

4. Macau - Bangkok med http://www.airasia.com

 

Oasis Hong Kong var faktiskt ett riktigt bra bolag. Är världens första "long haul" lågprisbolag. Planen är helt nya, varje plats har egen lcd skärm plus snygga och snälla kinesiska flygvärdinnor. :mrgreen:

 

Dessutom kan ni göra en avstickare in till Hong Kong och/eller Macau när ni ändå är där. Bara att boka planen med någon dags mellan rum så kan ni ha lite kul också.. Kineserna gillar att gambla.. :D

 

Plus priset är oslagbart om ni är lite flexibla och kan boka dom billigaste biljeterna, betalde runt 3000:- till Bangkok och runt 3300:- till Phuket för en enkel väg. Sådant pris kommer ni aldrig att hitta för en enkel biljett hos någon annan!

 

Om ni väljer att ta båten från flygplatsen och inte åker in till Hong Kong så gör inte samma misstag som mig. Du ska inte gå igenom immigration checkpoint i Hong Kong för att hämta ditt bagage. Utan när du kommer från planet gå direkt till "Ferry transfer" så köper du en biljett och så låter du dom hämta dina väskor och sedan går du ner till båten. Jag gick igenom immigration checkpoint för jag trodde att jag skulle hämta mina väskort först, men då vart jag tvungen att åka in till Hong Kong och ta en båt därifrån, inget stort problem men lite onödigt och bökigt.

 

EDIT:

Självklart blir det lika billigt om ni väljer att åka åt andra hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... nu är vi på plats i Pattaya, en riktigt mysig stad. Vi har inte sett så många tyskar än, men massa ryssar. Vi har hittat nötlägenheter men det fanns bara ettor kvar tyvärr :( Någon som har bra boende nära en strand där man kan hyra en två sovrumslägenhet eller större med bra Internet?

 

/Mattias

 

Vad kostar ettorna ni hyr per månad, inkl internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon snäll människa som kan rekommendera ett centralt beläget hotell (gärna lägenhetsvariant) med "bra" internet i phuket? Vi är 3 pers som tänkt bege oss såfort som möjligt.

 

Phuket är inte skrivet i sten så om någon har ett alternativ som är snarlikt och jävligt klockrent så går även det bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom hela tråden, men inte sätt någonting om phi phi island. Helt kört att hitta boende med internet där eller?

 

Någon som varit på koh samet och kan länka till ngt sjysst hotel med bra lina.

 

Drar imorgon och tänkte va borta 3-4 veckor, Phi Phi, koh samet, koh samui, koh phang yang och bangkok. Ngt man missar eller kan skippa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

phiphi är väl kul, men inte mer än ett par dagar

 

deras grillspett precis utanför thaiboxingsarenan för 30baht styck är GALET goda iaf, sen kan man lira PES 5 meter därifrån

 

men om du ska festa så är det carlitos, sen drar man till hippies and thats it liksom, blir lite drygt fler än 3 ggr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom hela tråden, men inte sätt någonting om phi phi island. Helt kört att hitta boende med internet där eller?

 

Var iofs några år sen jag bodde där, men då var allt som rörde internet rena katastrofen. Såg aldrig några hotel med trådlöst då, bara nätfik o burkar i receptionerna, men det finns säkert nu. Linan på ön var nere flera timmar i sträck var o varannan dag kryddat med strömavbrott flera ggr/dygn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...