Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=172530

 

Undra om det gäller internetgrindande faranger också :mrgreen:

 

 

 

Hitta sjysst boende på Pattaya snabbt?

 

Sticker i morn så snabbba ryck tack! ;)

 

Vlll bo "mitt i smeten" o givetvis bra lina o så ska det vara fräscht. Helst lägenhetshotell. Får kosta bara man får valuta för slantarna.

 

Ingen som är i Pattaya för närvarande?

 

Pattaya? Det var ju otippat...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker också boende nu. Landar i bangkok om en vecka och tänkte ta mig till koh samui på direkten. Såg att folk bott på http://www.lamaiwanta.com/ och att det har funkat bra. Finns det något annat boende som har visat sig bra?

 

Googlade lite och hittade denna för 15 k bath i månaden. Allt jag behöver är internet, pool och "närhet" till ett gym.

 

http://www.propertyinsamui.com/?pagetype=Property+For+Rent&propertyType=Apartment

 

Min prisklass ligger mellan 15-50 k baht, men jag ser ingen anledning till att lyxa till det om det inte är någon stor skillnad på boendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker också boende nu. Landar i bangkok om en vecka och tänkte ta mig till koh samui på direkten. Såg att folk bott på http://www.lamaiwanta.com/ och att det har funkat bra. Finns det något annat boende som har visat sig bra?

 

Googlade lite och hittade denna för 15 k bath i månaden. Allt jag behöver är internet, pool och "närhet" till ett gym.

 

http://www.propertyinsamui.com/?pagetype=Property+For+Rent&propertyType=Apartment

 

Min prisklass ligger mellan 15-50 k baht, men jag ser ingen anledning till att lyxa till det om det inte är någon stor skillnad på boendet.

 

Lamai Wanta är ett jättefint hotell och har en jättefin strand. Internet funkade i princip inte alls när vi var där i oktober eller nåt.

Vet inte vad du är ute efter men Lamai var riktigt tråkigt IMO. Chaweng är större med mer ös iaf.

 

Sweden Village ska funka fint såvitt jag vet, men hur internet funkar har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i Koh Samui nu faktiskt, på Chaweng Beach. Bor ihop med en pokerkollega (och nära vän) på ett ställe som heter Lucky Mother. Det ligger vid stranden och man kan köpa internet för 1000 bath så räcker det en hel vecka och det är ett snabbt internet, jag ligger själv i sängen med laptopen n :) Fungerar alldeles utmärkt. Det är ett fräscht rum för 1600bath/dagen, dock ingen pool men det är inte nödvändigt för tillfället. De har supergod mat på hotellresaurangen och en mysig uteservering på kvällarna om man nu vill det.

 

Imorgon drar jag och kollegan till Khotao och hookar upp med två andra vänner. Men stället jag bor på nu heter iallfall Lucky Mother och det rekommenderar jag. Finns riktigt schyssta partyställen bara 50 meter bort dessutom. :) Trevlig resa!

 

Mvh,

 

Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lucky mother, är inte det hon gamla sura kärringen med alla katterna?

 

har för mig jag bodde i deras skabbiga luktande små hyddor för 300baht/natt när jag var fattig backpacker... kan inte tänka mig att någon pokerspelare skulle vilja bo i dem :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, tack för tipset om Lucky Mother men det såg lite skabbigt ut för det priset. Kollade på hostelworld och Laem Din Hotel såg vettigt ut

http://www.donlaemdin.com/Laem%20Din%20Hotel/page2.html

 

FREE 24 Hrs. high-speed 2 MBps Wi-Fi Access at any point in the Hotel låter ju också helt okej. 1300 baht per natt och förhoppningsvis kan man få ner priset lite om man stannar längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

haha, där bodde jag. tror faktiskt jag föredrar charlie hut före lucky mother, det säger väl allt...

 

I travelled Thailand and south east asia for 6 months, spending 3 months alone in Thailand, Lucky Mother is the worst accomodation I have EVER seen!!!! It was absolutly disgusting. Bathroom door hanging on by a hinge, it was filthy and stank, you could also see in from outside, nice for the builders working a few feet away. The bed was uncomfortable and absolutly filthy. The walls seemed to have been used instead of toilet paper, in the bathroom and room!!!!! The staff were rude and unhelpful, the rudest I have met in thailand, they own about 100 dogs and cats, so you can imagine the smell (some are gaged in the restraunt). DO NOT STAY HERE. we left early and lost our money, but were pleased to leave. LUCKY MOTHER- THE ONLY LUCKY THING WAS I ESCAPED ALIVE WITHOUT DESIESE.

 

I would rather sleep on the beach or in a bus shelter, than spend a second at un Lucky Mother!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shah? haha, ok, I´ll give ya a pass for this time..:lol:

 

första gulningen ever, på 4 år, suxx for sure, valet står mellan repet och balkongen, svårt val dock..

 

Hehe att ta självmord vore väl att ta i, tankeverksamheten borde ta fart och då mkt tur är inblandat i spelet poker borde det således få dig att inse att du kanske inte är den där grymma pokerspelaren. Verkligheten kommer alltid ikapp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar Nova Platinum i Pattaya, jättefräscht (öpnnade 2007), bra läge och bra lina för att vara Thailand. Vi hade dock strul med msn och hotmail och internetbanken när vi bodde där. Annars bor vi på Nirvana Place, jättenajs med stabil lina men osäkert på vad en etta kostar.

 

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, tack för tipset om Lucky Mother men det såg lite skabbigt ut för det priset. Kollade på hostelworld och Laem Din Hotel såg vettigt ut

http://www.donlaemdin.com/Laem%20Din%20Hotel/page2.html

 

FREE 24 Hrs. high-speed 2 MBps Wi-Fi Access at any point in the Hotel låter ju också helt okej. 1300 baht per natt och förhoppningsvis kan man få ner priset lite om man stannar längre.

 

 

Precis bakom Lucky Mother (från stranden sett) ligger Green Guesthouse, ej 100 procent på namnet. Förmodligen samma internet hotspot som Lucky Mother använder sej av. Nätet funkade klockrent, kostade väl 500 baht för 7 timmar. Rummen kostade bara 600 Baht natten men var prisvärda med AC, fläkt, egen dusch o toa. Ingen kyl dock. Absolut inget lyxboende om man har sådana krav men nätet var det stabilaste jag stött på än så länge, i samma klass som Oakwood.

 

-Chaos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe att ta självmord vore väl att ta i, tankeverksamheten borde ta fart och då mkt tur är inblandat i spelet poker borde det således få dig att inse att du kanske inte är den där grymma pokerspelaren. Verkligheten kommer alltid ikapp...

 

lol, lyckat första inlägg. Självklart har jag haft flax i 4 år och under hundratusentals händer. Handlar snarare om att jag är i Thailand och super,knarkar allt för mkt, så psyket inte är på topp när badbeatsen sitter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...