Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska spendera 16e till 20e februari i Bangkok. Nan som har ett tips pa ett hyfsat och billigt hotell? Garna nara nan skytrain-station sa man kan hitta hem enkelt.

 

Bra bar- och diskotips ar givetvis ocksa valkomna.

 

oakwood asoke ligger nära skytrain.

 

billigt centralt och nära skytrain är hela soi kasem saan. t ex http://www.aoneinn.com/ http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g293916-d550140-r4996066-Wendy_House-Bangkok.html http://www.travelfish.org/accommodation/thailand/bangkok_and_surrounds/bangkok/siam_square_and_surrounds/all

 

kings castle III är en trevlig bar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oakwood asoke ligger nära skytrain.

 

billigt centralt och nära skytrain är hela soi kasem saan. t ex http://www.aoneinn.com/ http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g293916-d550140-r4996066-Wendy_House-Bangkok.html http://www.travelfish.org/accommodation/thailand/bangkok_and_surrounds/bangkok/siam_square_and_surrounds/all

 

kings castle III är en trevlig bar.

 

 

Fina tips, tackar! Ses i dimman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, jättekul när idioten ska upp på trottoaren med sin moppe så folk får hoppa undan. Även askul när han tvunget ska försöka köra om på insidan mellan en fet buss och ett stålräcke.

 

NOT 8-)

 

well tjänar man 20 bhat per körning så krävs det att han hinner med en del kunder varje dag för att ens ha råd med mat&tak över huvet. Så skulle nog säga att den som sätter sig därbak är mer idiot än han som kör..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste detta på ett annat forum:

 

kom hem från phuket för några dagar sen. kollade in 3-4 växlingskontor och det va same same på samtliga. för 700sek fick jag 3200 baht, för 100usd fick jag 3500 baht. idag kan man köpa dollar för ca 6.6sek...

 

det gör nästan 50sek på 700sek vilket borde bli dryga 7%

 

hade aldrig varit i asien tidigare, trodde inte att det skulle vara så stor skillnad.

nästa gång blir det usd för min del iaf.

 

hoppas det hjälper nån som är på väg.

 

ok. kanske inte lika stor skillnad om man växlar till baht i sverige, men tror att det lönar sig i vilket fall..

 

Kan någon/några bekräfta om detta stämmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ar i Ao Nang nu i ett par dagar. Verkar vara fina strander osv runt omkring men ratt dott med party. Finns det nat bra party place i krokarna eller kan (ska) man aka till nagat narliggande stalle?

 

dra longtail till railey beach, gå över till östsidan, finns en strip med barer, men är rätt laidback, typ rök en joint, sitt i baren osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dra longtail till railey beach, gå över till östsidan, finns en strip med barer, men är rätt laidback, typ rök en joint, sitt i baren osv.

 

rätt tattiga ställen imho. ton sai har mer chillställen. men känns inte som det är värt besväret att åka dit om man bor i ao nang. krabi town har några större ställen, men är typ inte en enda västerlänning på dem och stämningen är allmänt b. bättre fest i phuket, lanta etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well tjänar man 20 bhat per körning så krävs det att han hinner med en del kunder varje dag för att ens ha råd med mat&tak över huvet. Så skulle nog säga att den som sätter sig därbak är mer idiot än han som kör..

 

Oj oj oj där fick du till det. Man undrar nästan var du får allt ifrån! Grävdes ett stort hål i min själ där och jag blev verkligen jätteledsen. Hoppas du är nöjd, ska gråta mig till sömns nu. Ingen heder kvar i kroppen liksom efter att du så brutalt satte mig på plats med din coola kommentar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en chans att det stämmer. Lär ju va killen som inte förstår skillnaden mellan köp och säljkurs.

 

Läste detta på ett annat forum:

Läste detta på ett annat forum:

 

 

Citat:

kom hem från phuket för några dagar sen. kollade in 3-4 växlingskontor och det va same same på samtliga. för 700sek fick jag 3200 baht, för 100usd fick jag 3500 baht. idag kan man köpa dollar för ca 6.6sek...

 

det gör nästan 50sek på 700sek vilket borde bli dryga 7%

 

hade aldrig varit i asien tidigare, trodde inte att det skulle vara så stor skillnad.

nästa gång blir det usd för min del iaf.

 

hoppas det hjälper nån som är på väg.

 

ok. kanske inte lika stor skillnad om man växlar till baht i sverige, men tror att det lönar sig i vilket fall..

 

 

 

Kan någon/några bekräfta om detta stämmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj där fick du till det. Man undrar nästan var du får allt ifrån! Grävdes ett stort hål i min själ där och jag blev verkligen jätteledsen. Hoppas du är nöjd, ska gråta mig till sömns nu. Ingen heder kvar i kroppen liksom efter att du så brutalt satte mig på plats med din coola kommentar!

 

mission accomplished..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste detta på ett annat forum:

 

kom hem från phuket för några dagar sen. kollade in 3-4 växlingskontor och det va same same på samtliga. för 700sek fick jag 3200 baht, för 100usd fick jag 3500 baht. idag kan man köpa dollar för ca 6.6sek...

 

det gör nästan 50sek på 700sek vilket borde bli dryga 7%

 

hade aldrig varit i asien tidigare, trodde inte att det skulle vara så stor skillnad.

nästa gång blir det usd för min del iaf.

 

hoppas det hjälper nån som är på väg.

 

ok. kanske inte lika stor skillnad om man växlar till baht i sverige, men tror att det lönar sig i vilket fall..

 

Kan någon/några bekräfta om detta stämmer?

 

 

Har planerat göra precis så inför nästa Filippinernaresa i sommar. Dollarn är vrålstark där, så att köpa dollar till forex kurs (går nog att få bättre) i Sverige och ta med och växla till filipinska peso på plats ger en vinst på nästan 6%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har planerat göra precis så inför nästa Filippinernaresa i sommar. Dollarn är vrålstark där, så att köpa dollar till forex kurs (går nog att få bättre) i Sverige och ta med och växla till filipinska peso på plats ger en vinst på nästan 6%.

 

bara fylla resväskan med dollares och åka ner, en tripp i månaden så lever man som en kung livet ut..8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog inget val. Sist jag åkte i alla fall så sålde inte Forex Pesos.

 

Har planerat göra precis så inför nästa Filippinernaresa i sommar. Dollarn är vrålstark där, så att köpa dollar till forex kurs (går nog att få bättre) i Sverige och ta med och växla till filipinska peso på plats ger en vinst på nästan 6%.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog inget val. Sist jag åkte i alla fall så sålde inte Forex Pesos.

 

Mja, riktigt så är det väl inte.. Säljer gör de, problemet är att de nästan aldrig har pesos inne. Tydligen skitsvårt att få tag på så kontoren kan va tomma på valutan i månader innan de lyckas få en leverans.

 

Men tanken har ju aldrig varit att växla på mig en kvarts miljon pesos hemma i Sverige innan jag åker. Hela grejen var ju att växla just dollar i Filippinerna till peso för att kursen är bättre där. Orkar man sen bemöda sig med att växla svart med lokalinvånarna i matbutiker o liknande kan man tydligen få ännu bättre kurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...